۱۱۵۷۱۴۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

رافت: الهلال در خط دفاعی بسیار ضعیف است

پایان رافت مهاجم سابق پرسپولیس معتقد است همه تیم‌های آسیایی خصوصاً تیم‌های غرب آسیا به دلیل نتایج خوب و درخشان داخلی و آسیایی پرسپولیس از این تیم واهمه و ترس خاصی دارند

ایران ورزشی: پایان رافت مهاجم سابق پرسپولیس معتقد است همه تیم‌های آسیایی خصوصاً تیم‌های غرب آسیا به دلیل نتایج خوب و درخشان داخلی و آسیایی پرسپولیس از این تیم واهمه و ترس خاصی دارند؛ نکته‌ای که رافت معتقد است در نهایت خیلی به سود پرسپولیس خواهد بود و شاگردان یحیی گل‌محمدی باید از این موضوع در دیدار مقابل الهلال نهایت بهره را ببرند. در این راستا رافت توصیه‌ها و موارد دیگری را هم مد نظر دارد که آنها را در قالب مصاحبه در گفت و گو با ما مطرح می‌سازد.

قرعه رویارویی با الهلال را برای قهرمان ایران و مدافع عنوان قهرمانی در لیگ بیست و یکم چگونه ارزیابی می‌کنید؟

من فکر می‌کنم از این قرعه باید تحت عنوان فرصتی جدید و دوباره برای آغاز موفقیت و چالشی جدید در عرصه آسیا نگاه کرد‌. الهلال هم در چند دهه اخیر بازی‌های زیادی مقابل دو تیم سرخابی داشته به همین دلیل اگر بخواهیم بیشتر به بحثپرسپولیس بپردازیم و در این رابطه نگاه دقیق‌تر و موشکافانه‌تری داشته باشیم باید بگویم الهلال یکجورهایی به دلیل رویارویی زیاد مقابل پرسپولیس تبدیل به رقیب سنتی پرسپولیس شده، تیمی که همواره رقیب قدری برای ما بوده و همین چند مدت پیش هم موفق شد استقلال را حذف کرده و از گردونه مسابقات خارج سازد با این وجود شرایط پرسپولیس با دو نماینده دیگر ایران متفاوت است به همین دلیل هم موفق شد با شایستگی از سد حریف خودش گذشته و به عنوان تنها نماینده ایرانپای به مرحله یک‌چهارم بگذارد‌. الهلال تیم خیلی خوبی است و مربی و بازیکنان خوبی دارد اما الهلال هم مانند بقبه تیم‌های آسیایی از پرسپولیس واهمه دارد‌. بازی هم برای پرسپولیس و هم برای الهلال دشوار است اما این دشواری به دلیل شرایط خوب و ایده‌آل پرسپولیس و تجربه‌ای که کادر فنی و بازیکنانش در عرصه آسیا داشتند کار را برای الهلال دشوارتر می‌سازد‌.

تیم فوتبال الهلال را به دلیل شرایطی که دارد چگونه ارزیابی می‌کنید و نقاط ضعف و قوتش را در چه پست‌هایی می‌دانید؟

تیم الهلال و بازی‌هایش را به دقت رصد کرده‌ام به همین دلیل از شرایط این تیم به خوبی آگاهی دارم‌. آنها تیمی هجومی هستند که کار تهاجمی و ترکیبی قوی دارند‌. بازیکنان خیلی خوبی در خط حمله دارند و در این فاز بسیار قوی کار می‌کنند اما به همان نسبت در خط دفاعی و ساختار دفاعی‌شان با مشکل مواجه هستند‌. آنها در خط دفاعی بسیار پرایراد هستند و در برگشت‌هایشان بسیار کند عمل می‌کنند به همین دلیل با حملات سریع و انتقال سریع توپ از خط دفاع به حمله خیلی خوب می‌توان دفاع حریف عربستانی را تحت تأثیر قرار داد و شانس گل خوبی به دست آورد‌. تا آنجا که من از الهلال خبر داشته و دارم آنها تقریباً به دلیل همین ساختار دفاعی ضعیف‌شان در تمامی بازی‌هایشان گل دریافت کرده‌اند بنابراین روی گلزنی‌مان مقابل الهلال می‌توانیم حساب باز کنیم و ان‌شاءالله با موفقیت در دفاع‌مان و استفاده از حملات‌مان در مقابل دفاع ضعیف حریف به گل و نهایتاً پیروزی برسیم‌.

اگر از سد الهلال هم بگذریم به احتمال زیاد باز هم تاریخ برایمان تکرار شده و با النصر مواجه می‌شویم.

بله من هم فکر می‌کنم النصر خیلی قوی‌تراز الوحده است به همین دلیل در صورت شکست الهلال بار دیگر دیدار فصل قبل‌مان در نیمه نهایی مقابل النصر تکرار خواهد شد؛ بازی که به مراتب برای ما دشوارتر از بازی‌مان مقابل الهلال خواهد بود‌. النصر تیم تراکتور را با ارائه یک بازی برتر شکست داد‌. درست است که تراکتور با غایبان زیادی به مصاف النصر رفت اما تیم عربستانیهم چند بازیکن خودش را مقابل تراکتور در اختیار نداشت.

در رابطه با انتخاب بهترین مدیر عامل برای پرسپولیس چه نظری دارید؟

آقایان عابدینی، دادکان و حبیب کاشانی بهترین گزینه‌ها برای مدیر عاملی هستند که هر کدام شاخصه‌‌های خاص و از مزیت‌های ویژه‌ای برخوردارند که اگر هر کدام انتخاب شوند قادرند صندلی مدیر عاملی و شرایط پرسپولیس را به ثبات خوبی برسانند‌.

پرسپولیس تنها باید با انجام سه بازی تدارکاتی به مصاف الهلال برود و با برنامه‌ریزی انجام شده قبل از شروع لیگ بیست و یکم باید به مصاف الهلال برود ضمن اینکه از جذب بازیکن خارجی هم محروم است!

متأسفانه دود برنامه‌ریزی بد سازمان لیگ بیشتر از همه به چشم پرسپولیس رفته و آن را متضرر خواهد ساخت‌. مسلماً باید سازمان لیگ و فدراسیون با برنامه‌ریزی به پرسپولیس کمک می‌کردند تا باز هم موفق‌تر در عرصه آسیا بتواند برای ایران آبروداری کند اما حالا با برنامه‌ریزی بسیار ضعیف پرسپولیس باید بدون بازی رسمی به مصاف الهلال برود‌. از سوی دیگر در حالی اسم لیگ حرفه‌ای را یدک می‌کشیم که از جذب بازیکن خارجی محروم هستیم و جالب اینکه تنها نمابنده‌مان را هم از گرفتن بازیکن خارجی محروم کرده‌ایم.اگر متر آقایان بدهی خارجی است مگر خود فدراسیون فوتبال بر سر ویلموتس گرفتار نیست و مشکل بدهی کلان ندارد پس چگونه است که بدهی پرسپولیس را بهانه قرار می‌دهند‌. مربی خوب و خارجی کاربلد برای فوتبال ما لازم است همانطور که هیچ کسی نمی‌تواند منکر خدمات برانکو و چند مربی خوب خارجی و حتی بازیکن خارجی شود که واقعاً به فوتبال ما منفعت رساندند‌.

اما بعضی‌ها در مقابل شما قرار دارند و مثلاً بعد از قهرمانی تیم ملی والیبال‌مان در آسیا معتقدند با مربی ایرانی بیشتر از مربی خارجی می‌توان کار کرد و نتایج بهتری گرفت!

شرایط بازی والیبال واقعاً با فوتبال خیلی متفاوت است؛ بازی که با بازیکنان محدودتر نسبت به فوتبال برگزار شده و ورزشی سه ضرب محسوب می‌شود‌. برای رشد و پویایی هر چه بیشتر و مهم‌تر از همه شرکتدر فوتبال حرفه‌ای حتماً لازم است که بازیکن و مربی خارجی هم در لیگ‌مان داشته باشیم‌. این در حالی است که می‌بینیم اکثر تیم‌های‌مان به دلیل مشکلات مالی اصلاً خوب یارگیری نکرده‌اند و به قولی با تیم‌هایی نیم‌بند در لیگ بیست و یکم شرکت خواهند کرد و شاید تیم‌هایی مانند گل گهر و سپاهان برای لیگ بیست و یکم سرمایه‌گذاری و بازیکنان خوبی را جذب کرده‌اند‌.

چه توصیه خاصی برای تنها نماینده فوتبال کشورمان در آسیا دارید؟

چون بازی در عربستان برگزار می‌شود همه ۵۰ به ۵۰‌ها را داور به سود الهلال خواهد گرفت و به نظرم پرسپولیس به جهت موارد داوری و تماشاگر و امتیاز میزبانی خودش را به لحاظ روانی آماده سازد تا از این حیث لطمه نخورد‌. همه این موارد هست اما ما به جهت غنای تکنیکی و فنی و سرعتیبالاتر از تیم میزبان هستیم‌.

بازیکنان جدید را در مقابل استقلال تاجیکستان چگونه ارزیابی کردید؟

رضا اسدی به نسبت اینکه اولین بازی‌اش را انجام داد نمایش قابل قبولی ارائه داد از طرف دیگر حامد پاکدل هم مهاجمی سرعتی و تکنیکی نشان داد و با به ثمر رساندن اولین گلش مقابل پیکان نشان داد که می‌تواند مهاجم خوبی برای پرسپولیس باشد‌.

دوست داریم آخرین صحبت‌تان را هم بشنویم‌.

نگاه فدراسیون و سازمان لیگ و حتی وزارت ورزش نسبت به پرسپولیس باید نگاه ملی باشد. در بین بازی‌های تدارکانی هم به نظرم دیدار مقابل سپاهان تنها بازی است که قبل از اعزامپرسپولیس به عربستان خیلی می‌تواند به پرسپولیس کمک کند‌. پرسپولیس کار خیلی سختی در آسیا پیش رو دارد اما در چند مدت اخیر پرسپولیس آنقدر خوب و محکم کار کرده که ما را امیدوار ساخته که لذت بردن و حذف کردن الهلال در عربستان را شاهد باشیم و انتظار شیرینی بکشیم‌.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج