جاباما
۱۱۵۸۰۸۸
۸ نظر
۵۰۱۷
۸ نظر
۵۰۱۷
پ

شورش خونبارِ ۴۵۶ بدهکار بانکی علیه ملت

سریال «Squid Game/بازی مرکب» محصول کره جنوبی دو‌ هفته قبل در نتفلیکس منتشر شد و بعد از انتشارش به سرعت به پر بیننده ترین سریال این پلتفرم در تمامی کشورهای دنیا تبدیل شد.

برترین‌ها: سریال Squid Game یا «بازی مرکب» یکی از جدیدترین سریال‌های کره‌ای نتفلیکس بوده که این روز‌ها سر و صدای بسیاری به پا کرده است.این مجموعه اکشن-معمایی ۹ قسمتی ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) منتشر شد و توانست تنها در عرض ۴۸ ساعت، به فهرست ۱۰ نمایش برتر در سطح جهان راه پیدا کند. سریال با تم ترسناک و هیجانی خود شباهتی به آثاری مانند «بازی‌های گرسنگی» دارد.

شورش خونبارِ ۴۵۶ بدهکار بانکی علیه ملت

سریال توسط هوانگ دانگ هیوک نوشته و کارگردانی شده است. این کارگردان بیشتر برای تولید فیلم‌های «Silenced» و «Miss Granny» شناخته می‌شود. اما این سریال او با الهام از یک بازی مربوط به کودکان و نوجوانان کره‌ای در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۸۰ میلادی با نام بازی مرکب تولید شده است.

قصه سریال داستانی از افراد مختلف است که به دلایل متفاوتی در زندگی خود شکست خورده‌اند؛ در واقع ۴۵۶ شخصیت بدهکار در زندگی اجتماعی که به داخل یک تورنمنت بازی‌های کودکان کشیده می‌شوند که عواقب بسیار مرگباری دارد و جایزه نهایی ۲۷ میلیون دلاری در انتها انتظار تنها یک نفر را می‌کشد بازی‌هایی از جمله: مجسمانه و تیله بازی و ورژن خشنی از گرگم به هوا! بازیگران این اثر نیز تا آنجا که دست سازندگان آن باز بوده، از ستارگان سینمایی هستند؛ بنابراین این سریال مملو از بازیگران مشهور کره‌ای و البته تعدادی از تازه واردان در دنیای بازیگری است.

شورش خونبارِ ۴۵۶ بدهکار بانکی علیه ملت

امیر پریمی در ویجیاتو نوشت: اولین چیزی که توجه بینندگان را به سریال «بازی مرکب» جلب می‌کند، فرض و ایده کلی آن است. یک گروه ۴۵۶ نفره در بازی‌های شیرین دوران کودکی خود شرکت می‌کنند. اما جذابیت این سریال نتفلیکس این است که شادترین خاطرات کودکی یک فرد را می‌گیرد و آن‌ها را به یک نمایش ترسناک تبدیل می‌کند. در این دنیای مخوف و تاریک تا زمانی که یک کاراکتر در جهان این بازی شکست نخورده است، همه چیز نسبتاً ساده به نظر می‌رسد. اما بینندگان و شخصیت‌های درون سریال وقتی شوکه می‌شوند که مشخص می‌شود هر بازیکنی که بازنده شود به ضرب گلوله کشته خواهد شد.

یکی از مهم‌ترین درس‌های موجود در متن این سریال اشاره‌ای تاریک به عدم وجود عدالت در جوامع امروزی است. بدون تردید ما در جهانی زندگی می‌کنیم که خیلی از زشتی‌های درون آن به ناعادلانه بودن شرایط زندگی انسان‌ها بازمی‌گردد. از طرف دیگر انسان حریص نیز، یکی دیگر از نکات داستانی شاخص این سریال است. بنابراین، یکی از کلید‌های شخصیت پردازی این اثر در این جمله خلاصه می‌شود که قطعاً عشق به پول ریشه همه بدی‌ها است.

شورش خونبارِ ۴۵۶ بدهکار بانکی علیه ملت

بنابراین، سریال «بازی مرکب» استعاره‌ای از افراد ثروتمند و قدرتمند روزگار است که به منظور فخر فروشی و نمایش قدرت خود به طبقه پایین جامعه، مسابقاتی را طراحی کرده‌اند و آن‌ها را در این میدان تحقیر می‌کنند. صادقانه می‌گویم، عملاً محتویات این سریال چیزی است که امروزه در جهان مدرن اتفاق می‌افتد؛ و همین است که آن را وحشتناک‌تر می‌کند.

موسیقی متن جذاب کار نیز هم در شرایط سرگرم‌کننده و هم در اوضاع تیره و تار به سریال حالت و لحن خوبی می‌بخشد. در واقع موسیقی بسیار دلپذیر است و در فضای اثری که صدا‌های مختلف و سکوت نیز اهمیت دارد، به خوبی می‌درخشد. از طرف دیگر با وجود اینکه خود بازی‌ها نیز فوق‌العاده پُر تنش هستند، اما تعاملات و روابط بین شخصیت‌ها است که شما را به سریال جذب می‌کند.

شورش خونبارِ ۴۵۶ بدهکار بانکی علیه ملت

حامد محبی نوشت: این سریال یک مفهوم بسیار خلاق را در دل خود نهفته دارد؛ این افراد مظلوم، که مأیوس هستند تا از بدهی‌های مختلف خود خارج شوند، در حال بازی بچه‌گانه هستند.این هیجان بالقوه سریال «بازی مرکب» است. چه کسی می‌ماند، چه کسی می‌رود و چقدر وحشتناک است هر بازی پی در پی که برای شما دراماتیک می‌شود. تماشای افراد علاقمند به خود مانند Gi-hun یا Sang-beyok که مجبور به اتحاد شده‌اند تا در بازی باقی بماند، جالب خواهد بود و اینکه دیدن چگونگی رفتار مردم وقتی بدانند که در خطر هستند، بسیار حائز اهمیت می‌شود.

شورش خونبارِ ۴۵۶ بدهکار بانکی علیه ملت

«بازی مرکب» بسیار فراتر از استثمار محض قرار دارد. در سرتاسر مجموعه شاهد یکسری بحث های اخلاقی خواهیم بود که مستقیماً بیننده را زیر سوال می‌برد (ما در داستان، همانند بینندگان بازی ها هستیم). این سریال می‌داند کی باید متوقف شود و چه موقع از رهایی حرف بزند. این سریال برای همه بینندگان توصیه نمی‌شود. مطمئناً برای حساس ترین آنها. این سریال فراتر از اصالت، یک مفهوم خام وحشتناک را نشان می‌دهد. شاید به این دلیل که بر خلاف سایر محصولات استثمارگر، بیننده با سرنوشت شخصیت های اصلی بیگانه نیست، یا شاید به این دلیل که تعلیق می‌داند چگونه به خوبی با تفاوت بین مرگ و زندگی بازی کند. در هر صورت، این مجموعه شامل بی رحمانه ترین سکانس ها است. به دلیل فقدان انسانیت و نه خشونت، که در فهرست نتفلیکس دیده شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • س.ش

      خیلی خوبه ، فیلیمو هم هر ۹ قسمت رو داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فیلیمو همش سانسوره

    • بدون نام

      عالیه عالی

    • یک کیسه کش

      امیدوارم فصل دومم داشته باشه

    • unco

      رو دستش فیلم مفهومی نیومده سینمای کره فوق العادس

    • بدون نام

      با اينکه نقطه ضعف هم داشت ولي خيلييي معرکه بود

    • بی نام

      دقیقا مثل بیماری کرونا که برای برای اقشار ضعیف جامعه جهانی انتشار پیدا کرده

    • بدون نام

      این همه خلاقیت رو از کجا میارن!؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج