جاباما
۱۱۶۰۷۹۶
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

پاسخ نماینده ایران به اسرائیل در سازمان ملل

رایزن نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در پاسخ به لفاظی ها و اتهامات رژیم صهیونیستی گفت: طرح اتهامات دروغین و ساختگی علیه جمهوری اسلامی ایران، شیوه همیشگی این رژیم برای پوشاندن جرم و جنایات خود بر علیه مردم فلسطین بوده است.

ایرنا: رایزن نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در پاسخ به لفاظی ها و اتهامات رژیم صهیونیستی گفت: طرح اتهامات دروغین و ساختگی علیه جمهوری اسلامی ایران، شیوه همیشگی این رژیم برای پوشاندن جرم و جنایات خود بر علیه مردم فلسطین بوده است.

حیدرعلی بلوجی یکی از دیپلمات های جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در کمیته اول مجمع عمومی این نهاد بین المللی با استفاده از دوبار حق پاسخ با رد اتهامات اسرائیل افزود: ما تاکید می کنیم که هیچ دروغ و بحران ساختگی ماهیت جنایتکار، جنگ طلب و توسعه طلب این رژیم را نمی تواند از انظار عمومی مخفی کند. شیوه ای که این رژیم در ۷۰ سال گذشته دنبال کرده است.

پاسخ نماینده ایران به اسرائیل در سازمان ملل

این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که این اسرائیل است که آشکارا حقوق بین الملل را نقض می کند، از قطعنامه های سازمان ملل سرپیچی می کند و حقوق بنیادین مردم فلسطین و ساکنین عرب مناطق اشغالی را زیر پا می گذارد.

بلوجی تصریح کرد: در نتیجه مردم فلسطین از حق خود بر سرزمین واموال خود محروم و از روی اجبار آواره شده و در معرض ترور، ارعاب و خشونت قرار می گیرند و حق سرنوشت مردم فلسطین از آنها سلب می شود.

عضو هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل همچنین گفت حتی در شرایط کنونی که جامعه جهانی با بیماری کرونا درگیر است، اسرائیل از این فرصت برای ادامه توسعه مناطق اشغالی و شهرک سازی برای تثبت اشغال نظامی سایر مناطق فلسطین سوء استفاده می کند. در چنین شرایطی ادامه محاصره نوار غزه، بحران انسانی در این منطقه را به وخامت بیشتر سوق داده و شرایط زندگی برای مردم فلسطین را دشوارتر می کند.

وی یادآور شد: البته اسرائیل تنها به اشغال سرزمین فلسطین بسنده نکرده و خاک کشورهای همسایه را نیز اشغال کرده و همه اینها نشان می دهد که تاریخ اسرائیل مشحون از تجاوز در عین تمایلی هیستریک و تبلیغات دروغین برای جلب ترحم بین المللی است.

بلوجی اضافه کرد که اسرائیل از رژیم های بین المللی ناظر بر سلاحهای کشتار جمعی هم سرپیچی کرده و برغم خواست جامعه بین المللی نه تنها به عضویت هیچکدام از معاهدات مربوطه در نیامده بلکه مانع عمده بر سر راه ایجاد خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای به ابتکار ایران است.

این دیپلمات ایرانی اظهار داشت: سلاحهای کشتار جمعی اسرائیل جدی ترین تهدید امنیتی برای همه کشورها منطقه و عدم اشاعه است. با این حال اسرائیل می کوشد تا توانمندی های متعارف و برنامه هسته ای صلح آمیز ایران را که زیر نظارت کامل آژانس بین المللی انرژی اتمی است، به عنوان چالشی برای ثبات منطقه معرفی کند.

وی تاکید کرد: این یک اقدامی منافقانه برای دورکردن نظرها از خطر اصلی علیه ثبات منطقه ای مخصوصا زرادخانه هسته ای و دیگر تاسیسات هسته ای این رژیم است که به دور از هرگونه نظارت بین المللی می باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرگ بر اسرلییل جنایت کار

    • بدون نام

      به ما چه که بخاطر حمایت از عرب های فلسطین خودمون رو بادین دنیا بد کردیم فرصتی پیش بیاد همین فلسطینی ها اولین کسانی هستند که ب ما ضربه خواهند زد این خط این نشون

    • بدون نام

      همه زندگی و مدیریت مسئولین مملکت شده فلسطین
      اونوقت مردم آشغال فلسطین چشم دیدن ایرانی ها را ندارن
      به امید نابودی این کشور نجس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج