۱۱۶۰۸۴۷
۴۹ نظر
۵۰۹۷
۴۹ نظر
۵۰۹۷
پ

نام ایران در یک لیست دردناک

ایران در بین کشورهای با تورم بالا رتبه چندم است؟

برترین‌ها: تصویری از نقشه تورم کشور‌های جهان منتشر شد که نام ایران در کنار کشور ونزوئلا، زیمبابوه، زامبیا، سودان و آرژانتین به چشم می‌خورد و یکی از کشور‌ها با تورم بالا بودیم.

نام ایران در یک لیست دردناک

روزنامه خراسان در این باره نوشت: آخرین بررسی‌های موسسه تریدینگ اکونومیست نشان می‌دهد که نام ایران در لیست ۱۰ کشور با بالاترین سرعت رشد قیمت یا همان تورم است. ایران در بین ۱۸۶ کشور در رتبه ششم از لحاظ نرخ تورم بالا قرار دارد. رتبه اول تا سوم در اختیار ونزوئلا، سودان و زیمبابوه است.

۱- ونزوئلا: این کشور از سال ۲۰۱۶ با افت شدید قیمت نفت، تحریم‌های آمریکا و از همه مهم‌تر سیاست‌های غلط و عوام‌فریبانه وارد دوران ابرتورم شد. نرخ تورم ونزوئلا حتی در مقطعی در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ بیش از ۶۰ هزار درصد برآورد می‌شد. در حدود یک سال اخیر نرخ تورم در این کشور کاهش یافت، اما همچنان بیش از ۳ هزار درصداست و در رتبه‌بندی بیشترین تورم جهان در سرلیست و با فاصله بسیار زیادی از دیگر کشور‌ها قرار دارد.

۲- سودان: سال گذشته نرخ تورم در سودان از مرز ۴۰۰ درصد نیز عبور کرده بود. با این حال در ماه جاری نرخ تورم در این کشور در کانال ۳۰۰ درصد قرار گرفت. سودان از زمان جدایی از سودان جنوبی با کاهش ۸۰ درصدی درآمد‌های نفتی‌اش همراه بوده است.

۳- زیمبابوه: در جهان همواره از زیمبابوه به عنوان یکی از نمونه‌های ابرتورم یاد می‌شود. هم اکنون نیز نرخ تورم در این کشور در مرز ۲۰۰ درصد قرار دارد یعنی به طور متوسط قیمت کالا‌ها در این کشور طی یک سال سه برابر شده است.

۴- لبنان: از زمان جنگ داخلی لبنان در سه دهه قبل تاکنون هیچ گاه تورم این کشور سه رقمی نشده بود. اما مجموعه‌ای از بحران ارزی و انفجار مرگبار بندر بیروت اقتصاد این کشور را با شرایط پیچیده‌ای مواجه کرده و نرخ تورمش را در مسیر صعودی قرار داده است.

نام ایران در یک لیست دردناک

۵- سورینام: این کشور کوچک آمریکای جنوبی نیز با تورم حدود ۶۴ درصد رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

۶- ایران:، اما ایران با ثبت تورم نزدیک به ۵۰ درصد در رتبه ششم بیشترین تورم جهان نشسته است. این در حالی است که بر اساس گزارش مرکز آمار، نرخ تورم در کالا‌های خوراکی به شدت بیشتر بوده و به طور متوسط تورم بیش از ۶۰ درصد را ثبت کرده است.

با این حال مسئله نگران‌کننده در خصوص اقتصاد ایران تجربه تورم مداوم و دو رقمی است که عموم جامعه را به فرسودگی کشانده است. به گفته برخی کارشناسان تورم بالا و متوالی طی ۵۰ سال اخیر بر کشور سایه افکنده و هیچ کشور دیگری در دنیا تجربه مشابهی نداشته است. بعد از ایران، سودان جنوبی، آرژانتین، آنگولا و زامبیا بیشترین نرخ تورم را ثبت کرده‌اند.

نام ایران در یک لیست دردناک

رییس سازمان برنامه بودجه در این باره به ایرنا گفت: به دلیل کسری بودجه و عدم تحقق برنامه‌ها، خلق پول افسار گسیخته اتفاق افتاده و این امر تورم بالا و در نتیجه پایین آمدن سطح معیشت مردم را در پی داشته است. در سنوات گذشته به دلیل کسری بودجه و عدم تحقق برنامه‌ها خلق پول افسار گسیخته اتفاق افتاده و این مهم تورم بالا بر اقتصاد تحمیل کرده و سطح معیشت مردم پایین آمده است. در مناطق محروم افزایش قیمت کالا از متوسط کشور هم بالاتر است، این درحالی است که درآمد این بخش جامعه از شرایط مطلوب و قابل قبولی برخوردار نیست.

کاربری در این بار نوشت: افزایش حقوق سال جدید گفته شده علی الحساب ۱۰ درصد به نظر بیشتر جک میاد

دیگری نوشت: دغدغه ما دیگه گرونی نیست، دغدغمون اینه نمیدونیم تهِ گرونی‌ها کجاست؟ هر بار که میری خرید، میبینی افزایش قیمت خورده رو همه چی

دیگری نوشت: ۷ ماه از سال گذشت تورم همچنان بالای ۵۰ درصد هیچ امیدی برای کاهش قیمت هانیست امروزاعلام کردند افزایشات عمومی سال آینده برای کارکنان دولت احتمالا ۱۰_درصد است! وجدان‌های خواب زده بیدارشوند به بچه هامون چی بگیم؟ بگیم شرمنده ایم!

کاربر دیگر نوشت: شما از خرید که برمی‌گردین، ستون فقراتتون تیر نمی‌کشه؟ از سوپر مارکت که میاین بیرون، ترس وجودتون رو نمی‌گیره که چطور زنده‌این؟ که چطور تا حالا زنده موندین؟ که چطور قراره فردا باز زنده بمونیم؟

کاربر دیگر نوشت: تا چند سال پیش تو صنف کتاب نهایتا سالی یه بار افزایش قیمت داشتیم الان رسیدیم به مرحله‌ای که باید ساعتی قیمت‌ها رو چک کنیم اگه اسم این پیشرفت نیست پس چیه؟

نام ایران در یک لیست دردناک

دیگری نوشت: آقای دولت! اگر توانایی کنترل تورم را نداری، قدرت افزایش درامد مردم را که داری!

دیگری نوشت:به قول قدیمی‌ها با سیلی صورتمون سرخه من خیلی وقت‌ها برای خریدن خوراک در حد تخم مرغ، پنیر و سیب زمینی به مشکل برمیخورم. چیزایی مثل گردو، عسل، روغن زیتون و گوشت قرمز از برنامه‌ی غذایی من حذف شده. تورم کمر مردم معمولی و حتی طبقه متوسط را شکسته مردم ضعیف و خمیده شده اند.

دیگری نوشت: امروز یک بسته تخم مرغ شش تایی رو خریدم نوزده هزار تومن، در حالیکه هفته‌ی قبل همین بود سیزده هزار تومن! هیچی دیگه، همین قدر بسیط.

دیگری نوشت: گرانی‌ها کماکان ادامه دارد، اما فعلا شاهد سکوت مطلق هستیم

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جواد

      احسنت اگه تو هر کاری پیشرفت نداشتید خداروشکر تو بدبخت کردن مردم استادین

      پاسخ ها

      • babak

        پنجاه سال دیگه هم که بگذره با این تفکر که بخوایم مثل گذشته کشورداری کنیم اوضاع بهتر نخواهد شد که بدتر اندر بدتر خواهد شد یک عدد نان رو باید یک میلیون تومان پول بدیم بخریم

      • بدون نام

        تعصب سو مدیریت

      • بدون نام

        باعثش کاسبان تحریم افولگراها بودن

      • بدون نام

        ایران چی بود چی شد

      • بدون نام

        هر کشوری با اروپا و آمریکا به توافق نرسه ، تحریم و بدبخت میشه . تنها راه فقط توافق و احیای برجام است

      • .

        درود. همه میگن گرونی و تورم هست ولی این همه ماشین تو خیابان این همه ترافیک مال کی هست؟این همه مرغ،گوشت،ماهی،میوه تو بازار کی می‌خره؟ فقط بلدیم نق بزنیم
        شما که میگین تورم هست پس این همه مواد غذایی کی می‌خره ؟از خارج میان میخرند؟

      • بدون نام

        چی بودیم چی شدیم

      • بدون نام

        آخه تحریمها کاغذپاره س

    • بدون نام

      تا زمانی که افزایش حقوق داریم ، افزایش تورم هم داریم
      ده درصد میزارند رو حقوق ، بیست درصد میره رو جنس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما تضمین میدن حقوق نره بالا اجناس گرون نشه

      • بدون نام

        شما نظر بده چیکار کنیم آیا افزایش حقوق نداشته باشیم ، درضمن تورم از صد درصد هم بیشتره با مقایسه قیمتها میشه اینو متوجه بشیم

      • بدون نام

        حقوق سالی 15 تا 20 درصد افزایش داره که 10 درصدش هم مالیاته اما کالا هفته ای 100 درصد الان دارو ایرانی و خارجی حدود 200 تا 300 برابر شده اینور سال

    • بدون نام

      به هم دیگر سخت می گیریم. بسیاری از ما حاضر نیستیم قبول کنیم که باید مالیات بدهیم. خوب می گیم نفت داریم. ولی... تحریم هستیم. دولت مالیات غیر مستقیم می گیرد ولی مشغول کردن یک ملت به شکم هم ان ملت را ضعیف خواهد کرد. حواسمان باشد این ملت باید قوی باشند تا بتوانند از کشور دفاع کنند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثل اینکه شما توایران زندگی نمی کنی!؟
        مالیات نمی دیم؟؟
        مالیات برارث.مالیات ارزش افزوده.مالیات خودرو.مالیات گمرکی.مالیات برمعاملات.مالیات برمستقلات.مالیات برعایدات.مالیات برتراکنش.حتی«مالیات خروج ازکشور»و...
        معلومه شما یاخودآزاری داری ویادیگرآزاری!

      • بدون نام

        خبر نداری داداش مالیات از نفس کشیدنت هم داره گرفته میشه
        خییییییییییییلی بیشتر از کشورهای پیشرفته مالیات بی دلیل میدیم که در مقابلش هیچ خدماتی از مالیات گیرنده دریافت نمیکنیم.

    • بدون نام

      واقعا یه وعده غذایی حذف کردیم .خیلی ازمواد غذایی ازسفره حذف کردیم بازهم هیچ. بنده روستا نشین هستم هیچ کاری هیچ درآمدی ندارم مستعسل موندیم .بیشر بخاطر ضرر کشاورزی بخاطر اینکه پرداخت پول به کارگر مجبور شدند بچه ها مدرسه نفرستادن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در شهر بهتر کار پیدا میشه
        نمیخام پیشنهادی بدم بهتون اما
        خودمون توی ۵سالی که به شهر نشینی روی آوردیم با اینکه پول اجاره خونه هم میدم
        اما هر دو مون کار میکنیم توی رستوران و خدارو شکر خیلی وعضمون بهتر شده

    • مهدی

      با سلام
      یه راهکار وجود داره و می بایست حتما اجرا بشه و انهم مثل بلایی که بر سر بورس اوردند سر قیمتها از جمله خودرو؛ زمین (مسکن)، طلاو سکه ، دلار و مخصوصا خوراکی و پوشاک بیاورند و تا این کار صورت نگیرد هیچ کار دیگری نمی توانند انجام بدهند شوک بزرگ فقط به تعداد خاصی از افراد وارد میشد ولی ارزش اینکار خیلی به نفع حداقل 90 در صد مردم است........

      پاسخ ها

      • ممج اقا

        مشکل اینجاست که تقریبا تمام قدرت و ثروت موجود در جامعه متعلق به همون چند درصده خاصه و اون چند درصد هم هرگز اجازه نمیدن بهشون شوک وارد شه!شوک فقط مال ما مردم عادیه....

      • حمید

        آخه نابغه اون اوراق بهاداره این یکی کالاست

      • علی

        از همون وضعمون ( وعضمون ) مشخص هست

    • بدون نام

      دیگه من بازنشسته واقعا به آخر خط رسیدم.چقدر در تمام سالها به خانواده ام بگم شرمنده،برای این یکی هم پول ندارم،لطفا این قلم هم از سبد خانواده حذف شود.از روزی که یادم میاد در نداری زندگی کردیم.هیچ خوشی ندیدیم،عمرمون تموم شد.خدایا از ما بگذر و روز خوش رو بهمون نشون بده

      پاسخ ها

      • صادق کرده

        تورم ۵۰درصد افزایش حقوق ده درصدچطورحساب می شود?????

    • بدون نام

      بعد تو مجلس نشستن سر چه مسائلی دارن میزنن تو سر هم واقعا مضحکه مثل اینکه مجلس اصلا از این ملت و کشورش جداست

    • naser

      اسم ایران کنارچه کشورهای درب وداغونی اومده واقعاشاهکارکردید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کنار چه کشورهای درب و داغونی اومده؟
        یعنی میخوای بگی خودتون درب و داغون نیستید؟

      • وفاق ملی

        آرژانتین مگه کم کشوریه!

      • بدون نام

        چقدر بدبختیم اون پنج کشور که تورمشون بیشتر از ماست دو تاشون کشورهای آفریقایی خیلی فقیرند، اون بدبختها م مسوولان بی‌کفایتی دارند احتمالا وگرنه آفریقا پر از معادن طلا و الماسه، تو ایرانم برخی افراد از تورم سود زیادی بردن و دارائی شون چند برابر شده فقط به ریش ما میخندن

    • خدا

      به لطف مسئولین امون که در دنیا نمونه اند داریم با یک سرعت خوبی میریم بطرف اول شدن!!!

    • بدون نام

      تو همه چی اول بودیم چرا ششم شدیم ما ملت ایران ناراحتیم از اینکه ششم شدیم
      تو دوروغ گفتن مقامات اولیم
      تو گرانی اولیم
      تو اختلاس اولیم
      تو کلاهبرداری اولیم
      تو مرگ میر کرونا اولیم
      تو الودگی هوا اولیم
      تو بی پولی مال اولیم
      تو بی عرضگی مقامات اولیم
      تو ترافیک اولیم
      تو نادانی مقامات اولیم
      اخه چرا ششم شدیم مسئولین بیشتر گاز بدین رتبه اولی رو از دست ندیم
      این میز پایدار نمیماند اگر میماند هرگز بدست شما ها نمی افتاد

    • بدون نام

      بزودی میرسیم بهشون نگران نباشید

    • رضا

      هرکس یک عکس و فیلم نشان دهد آقایان مسئول مانند مردم عادی داخل صف باشند باید آنرا در اسناد تاریخی ایران ثبت کرد تا تاریخ شاهد باشد.

    • بدون نام

      نگران نباشید ! رییس جمهور با عصای جادویی درست میکنه

    • کیانا

      مگه غیر ازین انتظار داشتیم
      ما داریم به فنا میریم

    • بدون نام

      تا زمانی که منافع ملی کشور در نظر گرفته نشود وبا همه کشورها درگیر باشیم وضع همین طور است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • رهگذر دنیا

      اللهم الرزقنا

    • بدون نام

      من چند وقته که میخام بچمو بخاطر یک مشکلی ببرم دکتر اما متأسفانه نمیشه یعنی نمیتونم

    • بدون نام

      ای بابا ...خواهشا مسئولین رسیدگی کنند ...چرا پس اول نیستیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بزودی رتبه اول بدبختی را کسب میکنیم. کمتر از 2 ماه دیگه

    • بدون نام

      شما اگر نقشه رو دقیق ببینید میبینید که افغانستان تورمش زیر ۲ درصد هستش با توجه به اینکه جنگ بوده و حکومتش عوض شده و دولت درست و حسابی هم ندارند و صادراتی هم ندارند و کشور ما با وجود اینهمه صادرات باید وضعش این باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از بس دزدی زیاده

      • بدون نام

        آفرین و احسنت بر دقت نظر شما
        من هم بعد از خوندن کامنت شما بر روی اون نقشه دقیقتر شدم. الان عراق را ببین. بعد از اونهمه فجایع صدام و اشغال و جنگ خارجی و داخلی و داعش و غیره و غیره، الان در گروه ۲تا۵درصد قرار داره

    • نازگل آقا

      بازخوبه از لبنان و سوریه و یمن بدبختریم که اقایون خیالشون راحت شه

    • عارف

      ایران نرخ تورمش هزار درصدیه نوشتید تو زیمباوه قیمت کالا تو یک سال سه برابر شده تو ایران بعضی قیمتها حتی 10 برابر شدن

    • بدون نام

      این هموطن ۱۴:۱۷
      میخوام بدونم واقعا گرسنگی مردم درک نمیکنی؟؟برات سوال شده مرغها کی میخوره؟واقعا حسرت توی چشم مردم نمیبینی؟چجوری درک نمیکنی؟چقد تو عجیبی.

    • بی نام

      مسئولین ، اگه مطالب فوق را خواندید باید در مقابل این مردم عزیز ، خجالت بکشید آنقدر به مردم وعده های دروغ دادید که دیگه به شماها هیچ اعتمادی ندارند.... افسوس صد افسوس

    • بدون نام

      ما رکورد زدیم....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج