جاباما
۱۱۶۰۹۰۲
۱۲ نظر
۵۰۱۰
۱۲ نظر
۵۰۱۰
پ

اعتراض به توزیع متادون در داروخانه‌ها

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی مراکز سرپایی درمان اعتیاد کشور درخصوص مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنی بر توزیع متادون از طریق داروخانه‌ها، از ارسال نامه‌ای به رئیس جمهوری برای توجه به نظرات کمیسیون‌های تخصصی و هیات رئیسه مجلس، سازمان بهزیستی و مرکز ملی مطالعات اعتیاد و اساتید مربوطه، خبر داد.

ایسنا نوشت: دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی مراکز سرپایی درمان اعتیاد کشور درخصوص مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنی بر توزیع متادون از طریق داروخانه‌ها، از ارسال نامه‌ای به رئیس جمهوری برای توجه به نظرات کمیسیون‌های تخصصی و هیات رئیسه مجلس، سازمان بهزیستی و مرکز ملی مطالعات اعتیاد و اساتید مربوطه، خبر داد.

علی غلامی با بیان اینکه در بند ۸ جلسه ۱۳۶ ستاد مبارزه با مواد مخدر موضوع توزیع داروهای مخدر از طریق داروخانه‌ها به تصویب رسید، بیان کرد: اما در جلسات کارشناسی کمیسیون‌های مجلس، سازمان بهزیستی، مرکز ملی مطالعات اعتیاد و اساتید دانشگاه‌ها نسبت به این مصوبه مخالفت و اذعان کردند که این اتفاق غیرکارشناسی است.

وی افزود: باتوجه به دلایل کارشناسی غیرقابل انکار هیات رئیسه سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری وقت باتوجه به نظرات کارشناسان که نسبت به این موضوع مخالفت کرده بودند خواستار توقف اجرا و بررسی مجدد توسط کارشناسان مربوطه شدند و رئیس جمهوری وقت به وزیر کشور دستور دادند تا این موضوع مجددا بررسی شود که باتوجه به این دستور، کمیته درمان تشکیل شد و مصوبه جدیدی مصوب کرد و معاونت ستاد مبارزه با مواد مخدر با توجه به مصوبه جدید کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر به سازمان غذا و دارو دستور دادند که همچنان توزیع داروهای مخدر بین مراکز طبق روال گذشته از طریق معاونت‌های غذا و دارو انجام شود.

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی مراکز سرپایی درمان اعتیاد کشور با اشاره به اینکه سازمان غذا و دارو بعد از همه نظرات کارشناسی و بعد از دستور ریاست جمهوری و بدنبال آن مصوبه کمیته درمان ضابطه‌ عرضه و توزیع داروهای تحت کنترل را تنظیم و ابلاغ کرد، گفت: کانون نسبت به این ضابطه مخالفت کرد، زیرا بحث تعارض منافع موجود در مسئولین سازمان غذا و دارو آنها را فاقد وجاهت قانونی برای صدور چنین بخشنامه‌ای کرده است.

غلامی اظهار کرد: ادعای ما این بود که سازمان و غذا و دارو نهادی نیست که درمورد این موضوع تصمیم‌گیری کند و برحسب ماده ۳۳ قانون، ستاد مبارزه با مواد مخدر باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند و ستاد هم تصمیم گرفت و اعلام کرد که کما فی السابق طبق قوانین قبلی این موضوع اجرا شود. اما متاسفانه مجددا سازمان غذا و دارو بر خواسته خود تاکید کرده و به نظر در آخرین نامه‌ای که ماه گذشته مدیرکل داروهای تحت کنترل به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرد به جد به معاونت‌های غذا و دارو تاکید کرده است تا داروخانه‌های منتخب برای عرضه و توزیع داروهای مخدر را در اسرع وقت به سازمان غذا و دارو معرفی کنند.

در این راستا کانون سراسری انجمن‌های صنفی مراکز سرپایی درمان اعتیاد کشور تصمیم گرفته این موضوع مهم را که با سلامت قشر جوان مملکت در ارتباط است، برای رییس جمهور جدید، وزیر بهداشت و مقامات جدید روشنگری و حساسیت موضوع را گوشزد کند.

غلامی در این باره اظهار کرد: باتوجه به اینکه ممکن بود کانون به ایجاد تنش و یا بزرگنمایی مشکلات متهم شود؛ تصمیم گرفته شد همه پزشکان شاغل در مراکز درمان اعتیاد زیر نامه را امضاء و آن را به وزیر بهداشت و ریاست جمهوری ارسال و تاکید کنند به نظرات کمیسیون‌های تخصصی مجلس، هیات رئیسه مجلس، سازمان بهزیستی و مرکز ملی مطالعات اعتیاد و اساتید توجه ویژه کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دلروخانه کجابودالان هرچی مخدرشبه مخدرمیخای.عطاریهاهستن.سه سوت بهت میدن

      پاسخ ها

      • بی نام

        دلیل اصلی مخالفت با توزیع در داروخانه فقط و فقط مافیا بازی می باشد زیرا مراکز درمان سرپایی 90درصد دارو را در پرونده بیمار به صورت صوری ثبت می کنند اما به صورت قاچاق و سود چند برابری در بازار آزاد می فروشند

    • بدون نام

      باس اینکه رانتش دست خودشون باشه و خودشون تو بازار سیاه توزیع کنن... اون بنده خدا معتاد واس مصرفش باس بره دست ساز اشغال عطاری هارو بگیره.. یا تو ناصرخسرو که اونم قلابیه خداد تومن بخره

    • بدون نام

      متادون نباید در داروخانه توزیع شود

    • جراح

      البته داروخانه ها متادون را فقط به اشنا های خود میدهند
      و کسانیکه صاحب متادون نمیشوند از کوچه پایین همان داروخانه این قرص را ۱۰ برابر از رابط ها خرید میکنند

    • بدون نام

      آبروی مردم را با کشاندن به داروخانه ها از بین نبرید.فقط در مطب های که دارو به بیماران متادون میدهند نظارت جدی بشود و قیمت داروها را در مطب روی یک ورقه بنویسن تا مسعول توزیع قرص متادون نتواند به هر قیمتی که دلش خواست به بیماران قرص متادون را بدهد.قشر بیمار که متادون میخورد.از قشر ضعیف جامعه هستن.

    • بدون نام

      مسعول توزیع قرص متادون در مطب های تهران که ما بیماران مراجعه میکنیم.به هر قیمتی که دلش میخواهد از بیمار پول میگیرید.هر قرص متادون 40 را دانه ای 4500 تومن حساب میکند.در مطب ها قیمت قرص و شربت را روی دیوار نصب کنن.تا بیماران بدانند که چه مقدار باید پرداخت کنن.بیماران متادون از قشر ضعیف و ناتوان و بیچاره جامعه هستن.خوردن و اجحاف در حق اینها سزاوار نیست.

    • بدون نام

      باید‌برای‌بیماران‌وسالخوردگان‌با‌نسخه‌پزشک‌‌توزیع‌شود.وسلام.فکر‌دولت‌را‌درگیر‌چرت‌وپرت‌حاشییه‌ای‌نکنید‌.

    • بدون نام

      فکر میکنید مراکز درمان سرپایی طرح ترک اعتیاد کار میکنن،،،خیرمتادون سهیم میگیرن در بازار میفروشن ،وبه ریش صادر کننده مجوز این مراکز ازته دل میخندن

    • بدون نام

      سلام اگر در مطب داده شود بهتر ولی در صورتی که دکتر ان بسته قرصی که به بیمار میدهد مثل بیرون نباشد که هر بسته قرص را ازاد به بیمار بدهند که .ولی بیشتر دکترها به شکل ازاد میدهند.چون بیمار نمیداند که هر بسته قرص چند است

    • علی

      منافع موسسات ترک اعتیاد در خطر هست

    • بدون نام

      چه سازمانی باعث گرانی داروهای ترک اعتیاد شده. آیا کسی هست که جواب دهد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج