۱۱۶۱۱۱۴
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

منصوریان: استقلال مثل خانواده‌ام است

من بالا یا پایین و هر طرفی که باشم زندگی‌ام را مدیون استقلال هستم. استقلال من را به همه جای این جامعه رسانده و همیشه می‌گویم یک بازیکن بزرگ ملی نبودم که به استقلال بیایم بلکه بازیکنی بودم که با حضور در استقلال به آنچه از خدا می‌خواستم رسیدم.

فرهیختگان: علیرضا منصوریان چهره دوست‌داشتنی هواداران فوتبال ایران این روزها به کرونا مبتلا شده است؛ او که به‌تازگی هدایت تیم فوتبال صنعت نفت آبادان را برعهده گرفته است با این تیم اهداف بزرگ زیادی را هدف قرار داده اما فعلا به‌خاطر شرایط و حال و روزی که دارد از تمرینات پیش‌فصل به‌دور بوده و به‌صورت آنلاین نفتی‌ها را هدایت می‌کند، هرچند معتقد است این تیم آبادانی شرایط و اوضاع مالی خوبی ندارد و با این وضعیت آینده دشواری را خواهد داشت که به‌قول او آنها الان غذا می‌خواهند و اگر بعدا با تامین منابع مالی غذا برسد دیگر فایده‌ای نخواهد داشت و خیلی چیزها ممکن است از دست برود. به بهانه ابتلای منصوریان به کرونا و پیگیری حال و احوالش دقایقی با او به صحبت پرداخته و درخصوص آخرین شرایط نفت آبادان و کلیات فوتبال ایران سوالاتی را مطرح کردیم. گفت‌وگو با منصوریان را در ادامه می‌خوانید.

شنیدیم تست کرونای شما مثبت اعلام شده و باید چند روزی را در قرنطینه سپری کنید. وضعیت فعلی‌تان چگونه است؟

شرایط من به امید خدا رو به بهبود است و منتظرم این دوره سپری شود تا اگر ان‌شاءالله تست بعدی من منفی بشود چند روزی را هم دوره ناقل بودن را بگذرانم و صحیح و سلامت دوباره به اردوی نفت آبادان ملحق شوم. البته در این مدت با گروه آنالیز و کادرفنی به‌صورت آنلاین در ارتباط هستیم و نحوه برگزاری تمرینات را با یکدیگر بررسی کرده و در این خصوص هماهنگ هستیم. ضمن اینکه تمرینات تیم را هم به‌صورت آنلاین از منزل تماشا می‌کنم. فعلا در این مدت هر مساله‌ای باشد به‌صورت آنلاین با سایر اعضای کادرفنی تیم صنعت نفت آبادان در تماس هستم و با آنها صحبت می‌کنم.

حتما خودتان خبر دارید در این مدت هم هواداران فوتبال و هم خانواده فوتبال ایران به شما ابراز لطف داشته و مدام در رسانه‌ها درخصوص آرزوی سلامتی آنها برای شما مطالبی منتشر شد. چه پیامی برای آنها دارید؟ هرچند این موضوع می‌تواند بیانگر آن باشد که همچنان از محبوبیت بالایی در جامعه فوتبال برخوردار هستید.

دست تک‌تک آنها را می‌بوسم. تمام دوستانی که در این مدت در فضای مجازی به یادم بودند یا به‌صورت شخصی برایم پیام فرستادند، تک‌تک آنها برای من عزیز و قابل ستایش هستند. من شرمنده آنها هستم. در این چند روز پیام‌های زیادی چه به‌صورت پیامک و چه در پیام‌رسان واتساپ برایم ارسال شد. فکر می‌کنم در این چند روز بیشتر از ۲۰ هزار پیام فقط در واتساپ برایم ارسال شد. به‌قدری دوستان در این مدت به یاد من بودند و مدام احوالم را پرسیدند که من شرمنده همه آنها هستم. این درحالی است که به‌خاطر حس و حال و شرایطی که این بیماری برای من ایجاد کرده نمی‌توانم پاسخ تک‌تک این عزیزان را بدهم و اینجا از فرصت استفاده می‌کنم و از همه آنهایی که در فضای مجازی و چه به‌وسیله تماس یا پیامک و... حال و احوالم را پرسیدند تشکر می‌کنم. امیدوارم هرچه سریع‌تر سلامتی خود را به دست بیاورم و بتوانم قدردان مهر و محبت این دوستان و عزیزان باشم. اوایل که کمی حالم بهتر بود پاسخ دوستان را می‌دادم و سعی می‌کردم با یک استیکر گل یا پیام تشکر از آنها قدردانی کنم. اما بعد از اینکه تستم مثبت شد و این خبر را رسانه‌ها اعلام کردند بیش از ۵۰۰۰ اس‌ام‌اس برایم آمد و این درحالی است که خیلی‌ها نیز ابراز نگرانی کردند. اما از آنجا که تعداد پیام‌ها زیاد است و من هم فعلا حال و روز خوشی ندارم، یک مقدار سخت است بخواهم تک‌تک پیام‌ها را جواب بدهم. از همین جا اعلام می‌کنم که قدردان همه آنهایی هستم که به یادم بودند و برایم پیام فرستادند یا در فضای مجازی با پست و استوری برایم آرزوی سلامتی کردند. از این دسته از رفقا و عزیزانم خیلی تشکر می‌کنم. ضمن اینکه در همین حال احساس غرور می‌کنم که چقدر مردم به من احترام می‌گذارند. هرچند این احترام دوطرفه است و فرقی هم نمی‌کند، چه هواداران سابق خودم چه هواداران آبادانی و چه هواداران سایر تیم‌ها. این موضوع نشان می‌دهد یک قهرمان که زمانی در تیم ملی بازی کرده برای آنها خیلی متفاوت است. در این مدت هرکسی سعی کرد به هر شکلی با من ابراز همدردی کند و حال و هوای مرا عوض کند، دست آنها را می‌بوسم. همچنین خیلی از دوستان فیلم‌های دوران بازیگری من در تیم ملی از سال ۱۹۹۵ تا سال ۱۹۹۸ را ارسال کردند و جالب اینکه برخی از این فیلم‌ها را خودم قبلا نداشتم و با دیدن آنها روحیه می‌گیرم یا فیلم‌های دوران مربیگری‌ام در تیم‌های مختلف را که ‌در هر صورت از آنها خیلی ممنونم.

این بیماری یک پیام دیگر هم برای شما داشت که هنوز هم استقلالی‌ها شما را دوست دارند و آنها هم به‌شدت در این مدت ابراز نگرانی کرده و در فضاهای مختلف برایتان آرزوی سلامتی کردند.

بالاخره من بالا یا پایین و هر طرفی که باشم زندگی‌ام را مدیون استقلال هستم. استقلال من را به همه جای این جامعه رسانده و همیشه می‌گویم یک بازیکن بزرگ ملی نبودم که به استقلال بیایم بلکه بازیکنی بودم که با حضور در استقلال به آنچه از خدا می‌خواستم رسیدم. الحمدالله در این تیم مورد لطف و عنایت خدا قرار گرفته و به تمام خواسته‌هایی که داشتم، رسیدم. دست تک‌تک هواداران را می‌بوسم و جایگاه خود را در این باشگاه می‌دانم و خود هواداران و دوستداران این تیم هم می‌دانند که همیشه در قلب من جا دارند، حتی در سخت‌ترین شرایط هم سعی نکردم سوهان روح آنها باشم و همیشه سعی کرده‌ام یار و یاور آنها باشم. آنها من را برادر خود می‌دانند و من هم قطعا آنها را برادر و خواهر خود می‌دانم.

در این مدت اخیر خیلی از پیشکسوتان استقلال نسبت به مسائل مختلف در این تیم به انتقاد پرداخته و موجبات ناراحتی هواداران استقلال را به نوعی فراهم کردند اما شما مثل همیشه سکوت کردید و هیچ‌گاه در این سال‌ها درخصوص موارد مختلف کوچک‌ترین نقدی به این باشگاه نداشتید.

برای من همیشه چه آنهایی که مثل برادر یا مثل پسرم سن کمتری دارند و مانند پسرم هستند یا مثل خواهرانم محسوب می‌شوند؛ برای منِ علیرضا منصوریان استقلال با همه این هواداران یک خانواده محسوب می‌شود و من هیچ موقع آبروی خانواده خود را بیرون نمی‌برم که بخواهم آبروی استقلال را خدای‌ناکرده ببرم. همیشه حرمت این باشگاه را داشته‌ام چون می‌دانم که از دل این تیم علیرضا منصوریان شدم و هرچه دارم از استقلال است. به‌خاطر همین سعی می‌کنم همان‌طور که گفتم با صحبت‌ها و رفتارم هیچ‌وقت سوهان روح هواداران استقلال نشوم.

به صنعت نفت آبادان برسیم؛ فضا و اوضاع و احوال در آبادان به چه شکل است. هواداران این تیم استقبال خوبی در این مدت از شما داشتند. آنها بعد از اینکه چند فصل پیش نتایج خوبی گرفتند به نظر باز هم به این موضوع امیدوار شدند که با علیرضا منصوریان دوباره بین مدعیان قرار بگیرند. این ظرفیت را در تیم صنعت نفت آبادان می‌بینید که این اتفاق بیفتد.

این چیزی که شما می‌گویید قطعا سقف آرزوهای آبادان است اما واقع‌بین بودن در این مساله خیلی مهم است؛ اینکه ما جزء سه تیمی هستیم که واقعا از لحاظ مالی جزء ضعفا محسوب شده و بین ۱۸ تیم لیگ برتری از لحاظ اقتصادی و مالی از ضعیف‌ترین تیم‌ها هستیم. شاید کل بودجه ما به اندازه کمتر از ۲ بازیکن یکی از تیم‌هایی باشد که بین پنج تیم اول جدول قرار می‌گیرند و من وقتی دو بازیکن جابه‌جا می‌شوند و عدد آنها را می‌بینم، جمع قرارداد آن دو بازیکن درمجموع بیشتر از بودجه نفت آبادان است. اما درمجموع از لحاظ پتانسیل فوتبالی صنعت نفت آبادان همین الان هم در قله فوتبال قرار دارد اما از لحاظ منابع مالی و اقتصادی یکی از سه تیم انتهای جدول و شاید حتی تیم آخر جدول باشیم که هنوز هیچ پولی را به بازیکنان پرداخت نکرده‌ایم و حتی مطالبات پارسال آنها هم تسویه نشده، این درحالی است که دو مورد از بهترین اردو‌های ما لغو شد و مجبور شدیم یک اردوی تقریباً مینی‌کمپ‌گونه را در تهران داشته باشیم. دیروز که با فولاد بازی کردیم تازه سومین بازی تدارکاتی ما بود. درصورتی‌که رقبای ما حدود ۱۰ بازی دوستانه را تا امروز برگزار کرده‌اند.

یعنی درحال‌حاضر وضعیت خوبی ندارید؟

در هرصورت ما در آغاز رقابت‌های لیگ سه هفته ابتدایی خیلی سخت را داریم و بعد از آن ۴۵ روز فرصت خواهیم داشت تا خودمان را جمع‌وجور کنیم، چون ما هم حداقل باید ۷ تا ۸ بازی دوستانه را انجام بدهیم. اما مهم‌ترین مساله فعلا برای ما تامین منابع مالی است. این درحالی است که تا امروز ما به اندازه جیب‌مان توانسته‌ایم خرج کنیم. من فکر می‌کنم سقف‌مان حتی به ۳۰ میلیارد هم نرسد، تازه اگر در این شرایط به ۳۰ میلیاردتومان هم برسد و اگر همین مقدار هم درحال‌حاضر تامین شود می‌تواند دوای دردی باشد، چون حتی یک ریال هم از هیچ طرف تا امروز به صنعت نفت آبادان کمک و تامین منابع نشده، با همه این تفاسیر یک خبر خوب برای فوتبال آبادان این است که در این مدت اخیر مدیرعامل باشگاه چند جلسه با مدیران پالایشگاه کشور داشته‌ و از طرف دیگر قرار است یکی دو اپلیکیشن قدرتمند و خیلی خوب به‌عنوان اسپانسر برای باشگاه فراهم کنیم و در این‌باره مذاکراتی داشته‌ایم. خودم هم سعی کرده‌ام در جلسات مختلف چه با حضور مدیران پالایشگاه چه جلساتی که درخصوص مذاکره برای جذب اسپانسر داشته‌ایم، شرکت و درخواست‌هایم را مطرح کنم. ان‌شاءالله بتوانیم این برهه زمانی را سپری کنیم.

به‌نظر می‌رسد با مشکلات مالی عدیده‌ای درحال حاضر دست و پنجه نرم می‌کنید.

بله، همین‌طور است و ما الان درحال حاضر فقط به پول احتیاج داریم. ما می‌خواهیم سه بازیکن دیگر را بخریم و شاید جالب باشد بدانید که به‌تازگی نتوانستیم هنوز هیچ خریدی را انجام دهیم و تا امروز فقط قرارداد بازیکنان خودمان را تمدید کردیم. ما ۷ خرید انجام دادیم که اگر مجموع قرارداد آنها را جمع بزنید، فکر نمی‌کنم اندازه نصف یک بازیکن تاپ لیگ برتری قرارداد داشته باشد. این درحالی است که کل بودجه خریدمان همین اندازه بوده است، هرچند اگر منابع مالی جدیدی تامین شود، چند بازیکن جدید و خوب دیگر را هم مدنظر داریم که آنها را هم برای رسیدن به اهداف‌مان جذب خواهیم کرد. کل ۳۰ میلیاردی که فکر می‌کنیم بودجه ما هست هنوز یک ریال آن را هم دریافت نکردیم. شما این ۳۰ میلیارد را مقایسه کنید با بودجه تیم‌هایی که امسال با ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیارد بسته شده‌اند و این نشان می‌دهد که بودجه ما تازه اگر به ۳۰ میلیارد تومان برسد، یک‌دهم آنها هم نیست. این درحالی است که سطح توقع فوتبالدوستان در آبادان از فوتبال این شهر بسیار بالاست و این هم حق طبیعی آنهاست، چون آنها همیشه بهترین فوتبال را می‌خواهند. بنابراین ما تلاش می‌کنیم تا برای آنها خیلی خوب کار کنیم و بهترین جایگاه را به‌دست بیاوریم. من می‌دانستم وقتی به آبادان می‌روم هیچ پولی درکار نیست و می‌دانستم اگر به این شهر بروم، مشکلات زیادی وجود دارد، همه اینها را می‌دانستم، چون در تیم‌های نفتی کار کرده بودم اما به آبادان رفتم تا عشق و علاقه خودم را تست کنم، چون همیشه گفته‌ام دو تیم را بعد از استقلال در ایران فوق‌العاده دوست دارم، یکی نفت‌آبادان و دیگری ملوان‌بندرانزلی. بنابراین شرایط را می‌دانستم و اتفاقا رفتم تا به نفت‌آبادان کمک کنم. دست تک‌تک آبادانی‌ها را می‌بوسم. خدا را شکر در این مدت اخیر یک فضای نشاط برای بازیکنان و انرژی خوبی برای خودم و مردم آبادان آمده است، با همه این تفاسیر باید بخشی از این بی‌پولی را با تلاش و ممارست و وقت و تمرکز گذاشتن حل و فصل کنیم. ما الان مثل دانش‌آموزی هستیم که در خرداد مردود شدیم و به امتحانات نهایی شهریور در روزهای آخر رسیدیم و دیگر نباید رد بشویم و باید از این مرحله به‌سلامت عبور کنیم.

به‌نظر می‌رسد دو سه هفته اول رقابت‌های لیگ در غیاب علیرضا منصوریان، صنعت‌نفت‌آبادان روزهای سختی را سپری کند.

در هر صورت دستیارانم هستند و فعلا شرایط خوبی داریم و تیم خیلی خوب با همدیگر هماهنگ شده‌اند. من خودم هم آنلاین همه چیز از تمرینات و بازی‌ها را زیر نظر دارم، اگر لازم باشد به‌سرعت مطالبم را منتقل می‌کنم. به‌نظر من دستیارانم بعد از ۱۲، ۱۳ سال به اندازه‌ای پخته شده‌اند که بدون من هم می‌توانند تیم را بچرخانند و قطعا این اتفاق می‌افتد. دیدار هفته اول برای ما خیلی مهم است و امیدوارم در این دیدار و درمجموع در دو سه هفته اول بتوانیم نتایج نرمالی را به‌دست بیاوریم. از مردم خوب و دوست‌داشتنی و خونگرم آبادان می‌خواهم در این سال بی‌پولی، صبر و حوصله آنها زیاد باشد تا ما تیمی را برای آنها درست کنیم که مدنظرشان است که تا آن زمان هواداران بیایند و همه با هم لذت آن را در استادیوم ببریم.

به‌عنوان یک کارشناس فوتبال فکر می‌کنید چرا با وجود این همه استعداد در فوتبال خوزستان به فوتبال این استان رسیدگی نمی‌شود؟

فولادخوزستان که از ما جدا شده، آنها عقل کرده‌اند و با توجه به اینکه کارخانه آنها خصوصی است، از یک درصد سودی که به‌دست می‌آورند، خرج خودشان را در می‌آورند. این درحالی است که ما یک قانونی در شرکت نفت داریم که این قانون برای ما مشکل درست کرده است و می‌گویند پالایشگاه نفت نباید خرج ورزش قهرمانی را بدهد و حالا هم ما تنها تیم شرکت نفت در لیگ برتر هستیم، البته در این جلسه اخیر صحبت‌های خوبی مطرح شده و به امید خدا اگر آنها یک راهکاری برای اسپانسری ما بگذارند، ما را نجات می‌دهند. من هم در این مدت سعی کردم به‌طور مرتب در جلسات مختلف در این خصوص شرکت کرده و نظرات و کمبود‌هایم را اعلام کنم و امید‌وارم با اسپانسر‌های جدید که یکی دو اپلیکیشن هستند، بتوانیم با مردم آبادان دست به دست هم بدهیم و اگر اسپانسر ما طرح و ایده‌ای داشت همگی ما در آن شرکت کرده تا بتوانیم به امید خدا نفت‌آبادان را از لحاظ مالی نجات داده و آن را بلند کنیم. این اتفاق مثبت بالاخره می‌افتد، فقط ما محل گذر داریم و این دوره زمانی را باید سپری کرده و امید‌وارم زودتر به ما کمک کنند. آقای دکتر گروسی از منطقه آزاد آبادان به ما قولش را داده‌اند و اگر زودتر ۱۰ تا ۱۵ میلیارد ما را بدهند ما نفس می‌کشیم و نجات پیدا می‌کنیم و با غذایی که می‌خوریم انرژی می‌گیریم، اما اگر شما گرسنه‌تان باشد و دیر به شما غذا بدهند، وقتی کار از کار بگذرد دیگر فرقی نمی‌کند.

جایگاه نفت‌آبادان را برای فصل جدید پیش‌بینی کنید و چه چشم‌اندازی را برای این تیم درنظر گرفته‌اید؟

پیش‌بینی جایگاه نفت با این شرایط مالی‌ای که داریم، یک مقدار سخت است، این تیم پارسال در رده دهم جدول قرار گرفت، اما امسال اولین هدف‌مان این است که با چشم‌انداز حفظ جایگاه سال پیش بتوانیم رتبه تک‌رقمی را به خود اختصاص دهیم، فعلا این موضوع نهایت ذهن ماست، با این شرایط اگر بخواهم حرف رویایی بزنم کارشناسان و افرادی مثل شما به من می‌خندند. بودجه تیم‌ها سال گذشته بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ میلیارد بوده و امسال به ۳۰۰ تا بعضا ۴۰۰ میلیارد رسیده است. تیم‌های تا رده هفتم و هشتم جدول دارند تا سقف ۲۰۰ تا و ۲۱۰ میلیارد تومان هزینه می‌کنند. بعد از آن تکه دوم جدول قرار دارد، تیم‌هایی که ۷۰ تا ۹۰ میلیارد هزینه می‌کنند، درنهایت نیز در پایین جدول تیم‌هایی مثل ما یا نفت مسجدسلیمان و فجرسپاسی قرار می‌گیرند که کمترین هزینه را کرده‌اند و فقط ما سه تیم هستیم که ماکسیمم بودجه‌مان به ۳۵ میلیارد تومان می‌رسد و در کمترین حالت هم ۲۵ میلیارد بودجه داریم. پس با این اوصاف باید دست‌بوس بازیکنانی بود که با این شرایط کار می‌کنند، ضمن اینکه با زحمت توانستیم با این وضعیت بازیکنان خوبی را هم جذب کنیم.

پس توقع رتبه رویایی و جایگاه بسیار خوب را برای فصل آینده از نفت‌آبادان ندارید و با توجه به شرایط مالی نامطلوب احساس می‌کنید باید توقعات را کم کرد؟

اگر توقع رویایی داشته باشیم قطعا شما و همکاران‌تان و هواداران فوتبال به من می‌خندید. در آبادان هم هواداران فوتبال خیلی قشنگ و منطقی حرف می‌زنند و می‌گویند که می‌دانیم پول نداریم و می‌دانیم همه امکاناتی که سایر تیم‌ها دارند را ما نداریم، اما ما می‌خواهیم تیم یک شخصیت خوب و فرم ایده‌آل داشته باشد و فوتبال زیبایی ارائه بدهد تا از نتایجی که می‌گیرد لذت ببریم، این برعکس تفکرات عجیب و غریب بعضی از تیم‌ها است، اما نفت‌آبادان هوادارانی دارد که به‌دنبال شخصیت فوتبالی و ارائه یک فوتبال زیبا هستند، نه برخی مباحث دیگر.

به احتمال زیاد از فصل جدید هواداران دوباره به ورزشگاه برمی‌گردند، پیش‌بینی شما از کلیت فصل آینده ان‌شاءالله با حضور هواداران چه خواهد بود؟

هوادار که بیاید ۵۰ درصد لیگ ما رشد می‌کند چه بخواهیم و چه نخواهیم فوتبالیست می‌رود زیر ذره‌بینِ خوب بازی کردن و این موضوع خیلی خوب می‌شود و امیدوارم هرچه سریع‌تر کمک‌داور ویدئویی هم اضافه شود تا تیم‌هایی مثل ما که پارسال به اندازه زیادی متضرر شدیم و بیچاره‌مان کردند، دیگر از ناحیه داوری ضربه نخوریم. اگر سال گذشته کمک‌داور ویدئویی وجود داشت، شک نکنید با آلومینیوم اراک قطع به یقین سهمیه می‌گرفتیم. فصل گذشته در ۴ بازی پنالتی‌های ما را نگرفتند، اما برای حریف پنالتی می‌گرفتند و اگر مشکلات داوری نبود راحت سهمیه می‌گرفتیم.

در مدت زمان حضور در دوران مربیگری از تیم‌ملی و استقلال تا همین چند وقت اخیر در آلومینیوم اراک، از این دوران چه درسی را در عرصه مربیگری فوتبال گرفتید که با انجام یا عدم‌انجام آن بخواهید در فوتبال آبادان موفق باشید؟

من همیشه دو چیز را الگوی خودم قرار دادم، اول اینکه چند مربی را مثال می‌زنم؛ پپ گواردیولا، یورگن کلوپ و دیگو سیمئونه و حتی توخل؛ این مربیان در شرایط سخت مثل پدر و برادر بازیکنان خود هستند و در شرایط تمرین نیز بسیار جبری و محکم برخورد می‌کنند و من از آنها یاد گرفتم باید با بازیکنانم دوست و برادر و رو باشم و چیزی را پنهان نداشته باشم، این یک مساله ‌ و مساله دیگر اینکه به‌موقع نیز باید جبر و خشونت و دیسیپلین در کار باشد. یک درس را از فوتبال گرفتم که با مجموعه‌ای کار کنم که اگر کسی روبه‌رویم می‌نشیند دقیقا فوتبال را بفهمد و همیشه خیلی دوست دارم جاهایی کار کنم که چالش فوتبال برای مربی بیشتر باشد.

می‌دانیم خیلی تمایلی ندارید درباره تیم‌ملی صحبت کنید، اما درباره این تیم و نتایج آن کوتاه صحبت می‌کنید؟

فقط برای تیم‌ملی فوتبال کشورمان آرزوی موفقیت می‌کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ان ء شاالله زود خوب بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج