جاباما
۱۱۶۱۱۳۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

نکیسا: جام جهانی، رنسانس فوتبال ایران خواهد بود

دروازه‌بان سابق تیم ملی معتقد است فوتبالیست‌های ایرانی در بازی با کره‌جنوبی بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشتند و اگر روز خوب کره و تیرک دروازه نبود، می‌توانستیم برنده این بازی باشیم.

روزنامه اعتماد: دروازه‌بان سابق تیم ملی معتقد است فوتبالیست‌های ایرانی در بازی با کره‌جنوبی بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشتند و اگر روز خوب کره و تیرک دروازه نبود، می‌توانستیم برنده این بازی باشیم. تیم ملی فوتبال ایران سه‌شنبه در چهارمین بازی از دور مقدماتی جام جهانی در حساس‌ترین مسابقه مقابل کره‌جنوبی قرار گرفت و با نتیجه یک-یک متوقف شد. با این یک امتیاز ایران با ۱۰ امتیاز صدرنشین گروه ماند و کره‌جنوبی با ۸ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت.

نیما نکیسا دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال ایران اظهاراتش در رابطه با این بازی را این‌چنین شروع کرد: «اول از همه باید به این نکته اشاره کنیم این تیمی که داریم به عنوان رقیب ایران از آن یاد می‌کنیم تیم کره‌جنوبی است. یعنی یک تیم کاملا حرفه‌ای با یک مربی حرفه‌ای. تیم ملی کره‌جنوبی بازیکن‌های بسیار بزرگی دارد و تیم بسیار پرمهره و خطرناکی است. از سمت مقابل به نظرم تیم ملی در چند بازی گذشته آن‌قدر خوب کار کرده که توقعات را از خودش خیلی بالا برده است. با درنظر گرفتن این دو نکته می‌توانیم به بررسی بازی ایران و کره‌جنوبی بپردازیم.»

نکیسا ادامه داد: «تیم کره‌جنوبی در بازی روز سه‌شنبه یکی از روز‌های بسیار خوبش بود و خیلی خوب توانست جلوی تیم ملی ما بازی کند. آن‌ها تیم ایران را خیلی خوب آنالیز کرده بودند و همین شرایط را سخت کرد. در سمت مقابل تیم ملی کشورمان تمرینات کمی را کنار هم داشتند و این آسیب‌زننده بود. در تیم ایران اکثر بازیکنان لژیونر هستند و این بازیکنان زمانی می‌توانند به اردوی تیم ملی اضافه شوند که باشگاه‌های‌شان اجازه دهند. مدت زمانی که لژیونر‌ها اضافه شدند به تیم ملی خیلی کم بود. بازیکنانی هم که از لیگ به تیم ملی اضافه شدند با توجه به تعطیلی لیگ بدون انجام بازی به اردو پیوستند. تیم‌های باشگاهی ما مدت زیادی است که در فضای مسابقات باشگاهی نیستند. با توجه به همه این شرایط به نظرم تیم ملی نتیجه خوبی گرفت.»

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به موقعیت‌هایی که روی دروازه کره خلق کردیم گفت: «در مجموع با آن گلی که کاپیتان تیم ملی ایران با ضربه سر وارد دروازه حریف کرد که جا دارد همین‌جا به او بابت زدن سه گل در مقدماتی جام جهانی تبریک بگویم و دو ضربه‌ای که توسط سعید عزت‌اللهی و مهدی طارمی به تیرک دروازه کره‌جنوبی در نیمه دوم زدیم، تیم ملی ما فوق‌العاده کار کرد.»

گلر سابق پرسپولیس و پاس در واکنش به این سوال که چه نقص‌هایی در تیم وجود دارد، گفت: «قطعا نواقصی داریم که مربیان ما و سرمربی تیم ملی هرچه زودتر باید این نواقص را برطرف کند، به خصوص در فاصله بین دو دفاع میانی و دروازه‌بان ما یک گپی وجود داشت و تیم ملی کره هم توانست از همین نقطه به گل برسد.»

ایشان شرایط تیم ملی را در مجموع مثبت ارزیابی کرد و افزود: «تیم ملی ما با کره‌جنوبی یک‌سوم راه صعود به جام جهانی را طی کردند. تمام نگاه ما به صعود از دور گروهی در بازی‌های جام جهانی است. تیم ملی ما پر از نابغه و بازیکنان مستعد است و اینکه من بسیار به این تیم ملی امیدوارم و مطمئنم تیم ملی خیلی راحت به جام جهانی صعود می‌کنم و ان‌شاءالله در جام جهانی هم بتواند از گروه خودش بالا برود.»

نیما نکیسا در واکنش به منتقدینی که معتقدند تیم ملی با «شانس» یا «استفاده از خلاقیت بازیکنان» برنده می‌شود، گفت: «اصلا چنین چیزی ممکن نیست. واقعیت این است که ما به نسلی از بازیکنان در تیم ملی برخوردیم که همه ستاره و نابغه هستند و جزو نوابغ فوتبال کشورمان هستند، اما قطعا چنین چیزی امکان ندارد که با شانس یا صرفا بر پایه توانایی بازیکنان یک تیم برنده شود. آقای اسکوچیچ یک مربی بسیار بسیار زحمتکش است. شاید اسم و رسم مربیان سابق تیم ملی را نداشته باشد، اما بسیار انگیزه بالایی برای رسیدن به موفقیت دارد.»

نکیسا با به میان کشیدن بحث آمار و ارقام که نشان‌دهنده موفقیت تیم ملی و کادرفنی است، گفت: «من در مورد بحث فنی ورود نمی‌کنم و اجازه بدهید کارشناسانی که از من خیلی خبره‌تر و باتجربه‌تر هستند صحبت کنند. اما من به عنوان فردی که الان تیم ملی کشورش را با ۱۰ امتیاز از ۴ بازی در صدر جدول مقدماتی جام جهانی می‌بیند بسیار بسیار خوشحالم. ببینید آمار نشان‌دهنده عملکرد است. مثلا در همین بازی با کره اگر یکی از دو توپی که به تیرک دروازه کره‌جنوبی زدیم وارد دروازه شده بود، قاعدتا ما برنده بازی بودیم و منتقدان هم شاید یک مقدار نظرشان عوض می‌شد.»

ایشان در پایان به دورنمای تیم ملی در جام جهانی اشاره کرد و قطر را محلی برای رنسانس فوتبال ایران دانست. نکیسا گفت: «جام جهانی آینده بسیار نزدیک است و فکر می‌کنم این جام جهانی یک رنسانسی باشد برای فوتبال ما و تیم ملی ایران بتواند از دور گروهی خود در جام جهانی صعود کند. بسیار امید دارم این اتفاق برای نخستین‌بار در تاریخ رخ بدهد، چون هم تیم ملی بسیار مستعد است هم شرایط فدراسیون به گونه‌ای است که تمام هم و غمش را گذاشته برای موفقیت‌های خوب و چشمگیر تیم ملی.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج