۱۱۶۱۵۹۶
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

ترافیک شدید در جناح راست استقلال

در حالی که طبق قوانین باید ۳۰ روز قبل از پایان نقل و انتقالات پیش فصل نام بازیکنان مازاد به سازمان لیگ ارسال شود اما باشگاه استقلال در انجام این اقدام ضروری تأخیر به خرج داده تا عملاً نتواند بازیکنانی که با این باشگاه‌ها قرارداد دارند را از لیست کنار بزند.

ایران ورزشی: در حالی که طبق قوانین باید ۳۰ روز قبل از پایان نقل و انتقالات پیش فصل نام بازیکنان مازاد به سازمان لیگ ارسال شود اما باشگاه استقلال در انجام این اقدام ضروری تأخیر به خرج داده تا عملاً نتواند بازیکنانی که با این باشگاه‌ها قرارداد دارند را از لیست کنار بزند.

به این ترتیب نام احمد موسوی که از سوی مجیدی در لیست خروج استقلال قرار گرفته بود باید همچنان در فهرست بازیکنان این باشگاه باقی بماند. بدون شک اگر فرهاد مجیدی و سرپرست تیم استقلال (بیژن طاهری) که باید این امور را زیر نظر داشته باشند، قدری روی این ماجرا حساس‌تر عمل می‌کردند و از قوانین اطلاع کافی به دست می‌آوردند و زودتر از پایان زمان تعیین شده سازمان لیگ برای ارسال نام مازاد‌ها اقدام می‌کردند، احمد موسوی مجبور نبود یک فصل دیگر در استقلال بماند در حالی که فرهاد مجیدی در تاریخ ۱۶ آبان‌ماه نامه عدم نیاز به او را به باشگاه داده بود.

این اشتباه باعث می‌شود تا خود موسوی هم از ادامه حضور در استقلال لطمه ببیند و یک فصل پر از تردید را سپری کند. پرواضح است که با افشای نامه نگاری مجیدی به باشگاه در اعلام عدم نیاز به موسوی، سرمربی استقلال به طور آشکار از بی میلی خود برای ادامه همکاری با این بازیکن رونمایی کرده است و حالا روشن نیست که با ادامه حضور موسوی در استقلال این بازیکن از لحاظ روحی و روانی و حتی فنی در شرایطی خواهد بود که برای سرمربی استقلال بازیکن مفیدی باشد یا خیر؟!

در این شرایط که کنار گذاشتن موسوی منتفی شده، فرهاد مجیدی برای پست دفاع راست اقدام به جذب بازیکن خارجی (یامگا) کرده و درعین حال وریا غفوری هم باید در استقلال باقی بماند.

البته هنوز عقد قرارداد با کوین یامگا نهایی نشده است و باشگاه استقلال هنوز به طور رسمی با این فرانسوی قراردادی منعقد نکرده است و می‌شود با توجه به شرایط خاصی که در این پست به وجود آمده این بازیکن را جذب نکرد و با یک عذرخواهی ماجرا را فیصله داد اما با توجه به خبرهایی که از باشگاه استقلال به گوش می‌رسد مجیدی روی جذب این بازیکن تأکید قطعی دارد و به نظر می‌رسد عقد قرارداد با مدافع-هافبک راست جدید قطعی باشد.

حال در این شرایط فرهاد مجیدی باید ترافیک شدیدی که در جناح راست به وجود آمده را مدیریت کند. از طرفی بیرون نشاندن احمد موسوی به ضرر آینده این بازیکن خواهد بود (حاشیه‌هایی را هم برای تیم ایجاد خواهد کرد) و از سوی دیگر مجیدی هم رسماً اعلام کرده به این بازیکن نیازی ندارد. در چنین شرایطی نیمکت‌نشین کردن یامگا نیز انتقادهایی را روانه باشگاه استقلال خواهد کرد و این پرسش مهم را به وجود خواهد آورد که اگر به این بازیکن نیاز نبود، چرا با دستمزد دلاری به خدمت گرفته شد؟!

بیرون نشاندن وریا غفوری نیز تبعات خاص خودش را خواهد داشت و با توجه به آماری که این بازیکن در فصل گذشته از خود به جا گذاشته نیمکت‌نشین کردن او نیز یک اشتباه تاکتیکی بزرگ خواهد بود.

در واقع فرهاد مجیدی و دیگر مسئولان باشگاه استقلال که باید به دقت مسائل را رصد می‌کردند و از قوانین آگاهی می‌یافتند، با یک اشتباه بزرگ ترافیک بزرگی را در تیم خود به وجود می‌آورند و از سویی ضرر مالی ناشی از این ماجرا نیز انتقادهایی را متوجه باشگاه استقلال خواهد کرد.

معمولاً همه مربیان در پست‌های کناری دو بازیکن جذب می‌کنند و حتی مربیانی برای افزایش تعداد بازیکنان خود در پست‌های حساس‌تر از بازیکنان دو پُسته‌ای استفاده می‌کنند که قابلیت بازی در کناره‌ها را هم داشته باشند اما سرمربی استقلال با شرایطی که اکنون به وجود آورده، ۳ بازیکن تخصصی را برای پست مدافع-هافبک راست انتخاب کرده که این موضوع در طول فصل مسأله‌ساز خواهد بود و باید دید که سرمربی استقلال چه راه حلی را برای عبور از این چالش جدی پیش‌بینی خواهد کرد.

نظر سازمان لیگ درباره ماجرای موسوی

بی‌توجهی باشگاه استقلال به زمانبندی اعلام شده از سوی سازمان لیگ سبب شد نام احمد موسوی همچنان در لیست استقلال باقی بماند. طبق گفته محمودزاده، رئیس کمیته نقل و انتقالات فدراسیون فوتبال موسوی فقط در حالتی که خودش راضی به فسخ باشد از لیست استقلال کنار می‌رود.

رئیس کمیته نقل و انتقالات درباره این ماجرا می‌گوید: «طبق قوانین باشگاه‌ها تا یک ماه قبل از پایان نقل و انتقالات می‌توانند بازیکن را در فهرست مازاد قرار بدهند.

تا روز شانزدهم این ماه هم این فرصت وجود داشت. اگر این اتفاق رخ داد بازیکن می‌تواند با باشگاه جدیدش توافق کند و سپس برای گرفتن رضایتنامه اقدام کند و جدا شود اما اگر باشگاهی تا یک ماه قبل از مهلت نقل و انتقالاتی این کار را انجام ندهد، یا باید با آن بازیکن به صورت توافقی فسخ کنند یا اینکه بازیکن و باشگاه به صورت یکطرفه قرارداد را فسخ کنند.

طبیعتاً‌ هر کدام از طرفین قرارداد را یکطرفه فسخ کنند تاوان آن به عهده طرف فسخ‌ کننده است.

تاریخ نقل و انتقالات لیگ برتر ما 16 مهرماه بوده و اگر باشگاهی بعد از این تاریخ بازیکنی را در فهرست مازاد قرار بدهد، باید مسؤولیت آن را به عهده بگیرد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دور ریختن پول تا کی؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایران ورزشی .به تو چه مربوط ..سر پیازی یا ته پیاز..شما به فکر شخصیت خودتان نیستید ..ازتون خواستن یا دعوتتون کردن .که در باره کاری که بتون مربوط نیست اظهار نظر کنی.. بسه دیگه ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج