۱۱۶۲۳۷۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

ظهور روح مسی در کالبد گلر اروگوئه‌ای

سباستین ویرا سنگربان تیم اتلتیکو جونیور کلمبیا، با ضربه آزادی تماشایی گل برتری تیمش را به ثمر رساند.

ورزش سه: سباستین ویرا سنگربان تیم اتلتیکو جونیور کلمبیا، با ضربه آزادی تماشایی گل برتری تیمش را به ثمر رساند.

همیشه گل زدن یک دروازه بان در یک مسابقه فوتبال، امری قابل توجه است و تاکنون سنگربانان زیادی توانسته اند که برای تیم هایشان گلزنی کنند. روجریو سنی در کنار لوئیز چیلاورت را می توان معروف ترین سنگربانانی نام برد که بیش از ۶۰ گل در طی دوران ورزشی خود به ثمر رسانده اند و حتی رنه هگیوتا و هانس یورگ بوت از دیگر سنگربانان گلزنی هستند که بیش از ۲۸ گل و اغلب از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده اند.

زدن ضربات پنالتی توسط دروازه بانان و ضربات ایستگاهی از اوایل دهه ۱۹۹۰ و بخصوص ابتدای دهه ۲۰۰۰ مرسوم شد ولی زدن پنالتی و ضربات ایستگاهی توسط گلرها به آرامی ناپدید شد. اما بامداد امروز و در دیداری از هفته چهاردهم لیگ کلمبیا، تیم اتلتیکو جونیور توانست به لطف ضربه ایستگاهی دیدنی سنگربان و کاپیتان خود سباستین ویرا یک پیروزی شیرین را کسب کند. در این دیدار برابر تیم خاگوارس ده کوردوبا و در استادیوم متروپولیتانو روبرتو ملندز برگزار شد، اتلتیکو جونیور خیلی زود دروازه اش را باز شده دید.

ویلر دیتا مدافع جوان و کلمبیایی اتلتیک جونیور در دقیقه ۵ به اشتباه دروازه تیمش را باز کرد تا شیرازه تیم آرتورو ریس از هم پاشیده شود و این تیم ۵۰ دقیقه زمان لازم داشته باشد تا به بازی برگردد و دروازه خاگوارس ده کوردوبا را باز کند. جایی که اتلتیکو جونیور صاحب یک ضربه پنالتی شد و لوئیس گونزالس آن را به گل تساوی بازی تبدیل کرد.

در دقیقه ۸۰ بود که تیم میزبان صاحب یک ضربه ایستگاهی شد. سباستین ویرا سنگربان و کاپیتان اتلتیکو جونیور برای زدن این توپ دروازه اش را رها کرد. او پیش از این سابقه گلزنی داشته بود ولی هرگز رکورد گلزنی های او به گرد پای سنگربانان بزرگ تاریخ نمی رسد چرا که ویرا ۱۰ بار از روی ضربات ایستگاهی و پنالتی موفق به گلزنی شده بود.

در فاصله ۱۰ دقیقه مانده به پایان بازی، گلر ۳۸ ساله و اهل اروگوئه اتلتیکو جونیور با کسب اجازه از کادرفنی برای زدن این ضربه ایستگاهی از دروازه اش بیرون آمد. موقعیت توپ به نحوی بود که زدن ضربه ایستگاهی برای یک بازیکن چپ پا راحت تر بود اما سباستین ویرای راست پا تصمیم گرفت خودش توپ را به سمت دروازه ارسال کند.

ضربه دقیق سنگربان باتجربه و سابق ویارئال به کنج دروازه خاگوارس ده کوردوبا گرفت و ظرافت این ضربه به حدی بود که پابلو مینا گلر میهمان هر چقدر که به بدنش کش داد، نتوانست این توپ را مهار کند و اتلتیکو جونیور به گل دوم خود رسید. با گلی که سباستین ویرا وارد دروازه کرد، خوشحالی اندک تماشاگران حاضر در استادیوم دوچندان شد چرا که گلر آنها موفق شده بود گل پیروزی تیمشان را به ثمر برساند. گلی که تا پایان بازی حفظ شد و این تیم ۲ بر یک برنده از زمین بازی خارج شد و این دروازه بان عنوان بهترین بازیکن میدان را نیز به خود اختصاص داد.

سباستین ویرا که پس از این گل و در کنار زمین اشک شادی می ریخت، به یازدهمین گل خود با لباس اتلتیکو جوینور رسید. ویرا از ابتدای حضورش در اروگوئه و زمانی که برای تیم فوتبال ناسیونال کشورش بازی می کرد تا مرحله حضورش در فوتبال اروپا جایی که لباس ویارئال و لاریسا را بر تن کرد، در دوران حرفه ای خود گلی نزده بود. او در زمان ورود به اتلتیکو جونیور نیز پایش به گلزنی باز نشده بود تا اینکه چند فصل طول کشید و او جرات انجام این مسئولیت را به دست آورد و ضربات ایستگاهی و پنالتی تیمش را بزند.

ظهور روح مسی در کالبد گلر اروگوئه‌ای

ظهور روح مسی در کالبد گلر اروگوئه‌ای

ظهور روح مسی در کالبد گلر اروگوئه‌ای

ظهور روح مسی در کالبد گلر اروگوئه‌ای

ظهور روح مسی در کالبد گلر اروگوئه‌ای

ظهور روح مسی در کالبد گلر اروگوئه‌ای

ظهور روح مسی در کالبد گلر اروگوئه‌ای

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج