۱۱۶۲۷۲۴
۱۶ نظر
۵۰۰۴
۱۶ نظر
۵۰۰۴
پ

استقلال باشید؛ لذت از ناکامی پرسپولیس بس است

مدیران، مربیان و بازیکنان استقلال باید ترتیبی بدهند که هواداران این تیم جنس متفاوتی از شور و شادی را تجربه کنند.

همشهری آنلاین: اگر تعدادی از بزرگ‌ترین شادی‌های هواداران استقلال در این سالیان را مرور کنید، درخواهید یافت که آنها بیشتر به‌خاطر ناکامی پرسپولیس خشنود شده‌اند، نه کامیابی‌های خودشان. عدم‌قهرمانی پرسپولیس در روز آخر لیگ پانزدهم، شکست این تیم برابر قشقایی در جام حذفی، ۲ باخت سرخپوشان در فینال‌های لیگ قهرمانان آسیا و نیز سپر انداختن سرخ‌ها برابر رقبایی مثل السد و الهلال، موجب خوشحالی هوادارانی شده که انگار تیم خودشان قدرت کافی برای شاد کردن آنها را ندارد.

شاید در همه این سال‌ها، تنها موفقیت آبی‌ها در یکی دو داربی موجب شادمانی اورجینال و اصولی هواداران شده باشد، اما آنها هم درنهایت به قهرمانی یا چیزی شبیه این منجر نشدند. حالا هم استقلال در چنین فضایی وارد مسابقات لیگ بیست‌ویکم می‌شود؛ در روزهایی که برخی هواداران این تیم بابت شکست سنگین پرسپولیس برابر الهلال سر از پا نمی‌شناسند و فرصت مناسبی برای کری‌خوانی پیدا کرده‌اند. با این همه حالا دیگر مدیران، مربیان و بازیکنان استقلال باید ترتیبی بدهند که هواداران این تیم جنس متفاوتی از شور و شادی را تجربه کنند. برای این کار، چه زمانی مناسب‌تر از شروع یک فصل جدید فوتبالی وجود دارد؟ وقتی امتیاز همه تیم‌ها «صفر» است، می‌شود همه‌چیز را از نو ساخت.

فصل سرنوشت فرهاد

در آستانه شروع فصل جدید، توافق ۳ ساله فرهاد مجیدی با مصطفی آجورلو برای تمدید قرارداد جنبه «رسمی» پیدا کرد و به امضای دوطرف رسید. این در حالی است که قبلا برخی در مورد این توافق شبهه داشتند و آن را صرفا یک حرکت نمایشی می‌دانستند. حالا اما خیال فرهاد راحت شده است؛ آنقدر که او با انتشار یک پست اینستاگرامی حسابی از آجورلو تمجید کرد و حضور او را سرآغاز یک «مسیر تاریخی» برای استقلال دانست. طبیعتا این جملات در ذهن هواداران باقی خواهد ماند و آنها انتظار دارند حالا که بالاخره مجیدی مدیر دلخواهش را پیدا کرده، خودش و تیمش بهترین عملکرد ممکن را داشته باشند.

فرهاد پیش از این در چند مقطع هدایت آبی‌ها را برعهده داشته و هر بار ناکامی پایانی را به دیگران ربط داده است. این مربی همین فصل گذشته هم موفق به قهرمان کردن تیمش در لیگ و جام حذفی نشد و پیش‌بینی او در مورد اینکه وریا غفوری جام قهرمانی آسیا را بالای سر خواهد برد، اشتباه از کار درآمد. در نتیجه چوب خط فرهاد به نوعی پر شده و لیگ بیست‌ویکم را باید فصل سرنوشت او دانست. اگر مجیدی امسال هم با این شرایطی که برایش فراهم شده عملکرد موفقی نداشته باشد، شاید به‌طور کلی آینده مربیگری‌اش به خطر بیفتد.

مقصر؟ دیگر کسی نیست

حقیقت این است که استقلال برای فصل جدید چاره‌ای جز قهرمانی در لیگ و یا دست‌کم حضور بسیار جدی در کورس قهرمانی ندارد. شاید در گذشته می‌شد هر بار برای هر ناکامی یک مقصر پیدا کرد، اما شرایط در لیگ ۲۱متفاوت است. مدیرعامل استقلال رفته، وزیر ورزش رفته، حتی وزیر ارتباطات هم رفته است. عملکرد باشگاه در نقل‌وانتقالات هم طوری بوده که توقع کادرفنی تا حدود زیادی برآورده شده؛ هرچند تحرک استقلال در بازار ادامه دارد و منع جذب بازیکنان خارجی نیز از بین رفته است.

در نتیجه فصل جدید شرایط خاص خودش را دارد و زمان چیدن میوه موفقیت است. مخدوش شدن سیمای ترسناک پرسپولیس بعد از شکست برابر الهلال هم طبیعتا باید استقلال را به موفقیت در رقابت با این تیم امیدوار کرده باشد. آیا داستان امسال، سناریویی متفاوت با گذشته خواهد بود؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی محمد

      چرا اون موقع که پرسپولیسیها میگفتن انتقام استقلال میگیرم شما حرف نمیزدید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر چی آقا مرتضی فنونی‌زاده بگه

      • بینام

        بارها انتقام شما رو گرفتن بارها ای کیسه کش بی افتخار 10ساله خوشالی ندیدیدید
        خخخخخخخخخ هههههههههههه

      • امیر

        اخه نیست لنگ خوشحالی نمی کنه از باخت استقلال

      • بدون نام

        بگو ۸ سال . فقط همین هشت سال ک باباتون بهاتون رود حالا امسال رو داشته باش

    • بدون نام

      مثلالیگ حرفه ای هستش درتمام دنیا وقتی رقیب درمسابقه ای میبازه تیم رقیبش وهوداران خوشحال میشن ودرایران هم همینطوره خودهواداران پرسپولیس چقدرتوفضای مجازی وواقعی ازباخت استقلال خوشحال شدن

    • بدون نام

      هرچی حسین کنعانی بگه درسته ...همه ی ما موافق حرفش هستیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلا هرچی آقامرتضی بگه!!!!

    • افشین

      وای عالی بود.
      واقعا استقلالیا خیلی بدبختن

    • خرشانسپولیسم،حسرت ستاره دارم

      آخه نویسنده لنگی که اینو مینویسی، بگو ببینیم پرسپولیس کی کامیاب بوده؟؟؟ بغیر از تو ایران که حق همه تیمارو ضایع میکنن تا اینو بکشنش بالا؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کیسه کشا بیشترشون بازیا تیم خودشون نگاه نمیکنن فقط بازیا پرسپولیس نگاه میکنن تا ببازه وضعیت بذارن تازشم پرسپولیس چندماهی یبار میبازه

    • محمد حسینی

      بلاخره اینام جزئی از افتخارات کیسه است دیگه... نمونه اش هم این آخری حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان و دو بار دومی پرسپولیس تو فینال لیگ قهرمانان باید بهشون ببالن

    • نادر...ص

      امسال هم مدعی قهرمانی پرسپولس و سپاهان است....استقلال مجیدی در حد یک تیم معمولی بسته شده

    • عشقم استقلال

      اقای نویسنده چرا شما از آب گل آلود ماهی میگیری؟ یا َطرفداران این دوتیم همین چند نفر که کامنت گذاشتن هستن؟ فوتبال هواداران فهیمی هم دارد که وقتی نماینده ایران بازی می‌کند دیگر استقلال وپرسپولیس معنی ندارد وهمه دوست دارن نماینده ایران موفق باشد. شما هم هواداران فوتبال را بجان هم نیندازید. فقط بازی‌های روبرو برای ما اهمیت دارد که تیم خودمان پیروز شود ولا غیر.

    • بینام

      کاربر ۱۱:۰۴ دمت گرم، آره امسال هم تیم استقلال رو با کارشکنیهای بابا مسعود و دست نشانده هاش،معمولی بستن تا لنگ قهرمان شه. ولی این تو بمیری اون تو بمیری نیست.

    • امید

      افشین فرشیان کوووو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج