جاباما
۱۱۶۲۹۶۶
۵ نظر
۵۰۱۳
۵ نظر
۵۰۱۳
پ

آزادی زنی که برای دفاع از دخترش قاتل شد

مرجان همایونی زن میانسالی که در دفاع از دخترش، همسر او را به قتل رسانده و به پرداخت دیه محکوم شده بود با تلاش واحد یاران صلح دادسرای امور جنایی موفق به تهیه پیش‌پرداخت دیه شد.

روزنامه ایران: مرجان همایونی زن میانسالی که در دفاع از دخترش، همسر او را به قتل رسانده و به پرداخت دیه محکوم شده بود با تلاش واحد یاران صلح دادسرای امور جنایی موفق به تهیه پیش‌پرداخت دیه شد.

رسیدگی به این پرونده از اواسط سال ۹۶ به‌دنبال گزارش زن جوانی مبنی بر مفقودی همسرش آغاز شد. وی در توضیح بیشتر به مأموران گفت: من و همسرم کیارش، سرایدار مجتمعی مسکونی در الهیه هستیم. مدتی قبل مادرم و برادرم از شهرستان به خانه ما آمدند و ۲۴ اردیبهشت بود که کیارش به همراه مادر و برادرم از خانه خارج شدند و بعد از آن، مادر و برادرم بدون او به خانه برگشتند. برادرم گفت که کیارش آنها را در نزدیکی خانه پیاده کرده و رفته و پس از آن دیگر از او خبری نشد.

با شکایت زن جوان کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت تحقیقاتشان را آغاز کردند و در بررسی‌های صورت‌گرفته از سوی تیم جنایی مشخص شد زوج جوان از چندی پیش با هم اختلاف داشته‌اند و همین موضوع احتمال دست داشتن سودابه، در مفقودشدن همسرش را قوت بخشید.

قتل در الهیه، دفن در تاکستان

در ادامه تحقیقات مأموران به مدارکی رسیدند که نشان می‌داد همسر، مادرزن و برادرزن کیارش در مرگ او نقش دارند و در نهایت برادر سودابه راز قتل کیارش را برملا کرد و گفت: ساعت ۹ صبح روز حادثه به بازار رفته بودم که خواهرم با من تماس گرفت و خواست تا هرچه سریع‌تر به خانه بازگردم. زمانی که وارد خانه شدم، با جسد کیارش مواجه شدم. برای آنکه خواهرم از ساختمان اخراج نشود، جسد همسرش را مخفیانه خارج و به بیابان‌های سمت تاکستان بردم و همانجا دفنش کردم.

با مشخص‌شدن این موضوع، مأموران به سراغ سودابه رفته و در تحقیقات زن جوان نیز به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: روز حادثه پس از آنکه با کیارش درگیر شدم، او قصد داشت با فشردن گلویم خفه‌ام کند که مادرم در حمایت از من با تکه سنگی چند ضربه به سر او زد. کیارش روی زمین افتاد که متوجه شدیم او نفس نمی‌کشد. همان موقع با برادرم تماس گرفتیم و ماجرا را تعریف کردیم که او شبانه جسد کیارش را از خانه خارج کرد و من هم چند روز بعد به کلانتری رفتم و طرح شکایت کردم.

با اعتراف زن جوان، پلیس راهی تاکستان شد و جسد کیارش را کشف کرد. با کشف جسد، فرنگیس مادر سودابه به اتهام قتل عمد دامادش بازداشت شد.

به‌دنبال تکمیل تحقیقات از سوی بازپرس جنایی، باتوجه به درخواست اولیای دم برای قصاص، پرونده برای محاکمه و صدور حکم به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

در حالی که در جلسه دادگاه متهمان اتهام خود را پذیرفتند و مادر مقتول هم تقاضای قصاص کرد اما قضات بعد از شنیدن دفاعیات متهمان و مدارک موجود در پرونده قتل را دفاع مشروع تشخیص دادند و با منتفی دانستن قصاص، متهم را به پرداخت دیه و تحمل ۱۰ سال حبس محکوم کردند.

از آنجا که مادرزن مقتول توانایی پرداخت دیه را نداشت درخواست اعسار داد و قضات با قبول درخواست او، متهم را به پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان به‌عنوان پیش پرداخت و مابقی دیه به‌صورت اقساطی محکوم کردند.

در ادامه گروه صلح‌یاران دادسرای امور جنایی با کمک خیرین موفق شدند مبلغ پیش‌پرداخت را جمع‌آوری کنند و بزودی این زن میانسال از زندان آزاد خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرنیان باباش

      کاش ما هم می‌توانستیم کمک کنیم به این زن شجاع حداقل شماره کارت بانکی رو نشر میدادید

      پاسخ ها

      • پرسپولیس سرور کیسه ❤❤❤❤❤❤

        تو خودت کمک نیاز داری دروغ نگو کیسه کش

      • لیلون

        میخوای من شماره کارت خودم و نشر بدم غصه نداره که خخخخ

    • خوشا شیراز

      کاش کلاسهای کنترل خشم رو هم برا مردم بذارن اون هم اجباری

    • بدون نام

      کاش اموزشی بود برای چگونه با تورم زندگی کنند و خشونت نداشته باشند هم هزینه مدارس و و دیگر مایحتاج را هم‌با این تورم اموزش بده گریه کردن را یاد گرفتیم واقعیتهای جامعه را اموزش دهید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج