۱۱۶۳۹۵۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تمجید رسانه‌های پرتغالی از عملکرد درخشان طارمی

طارمی در طول سه فصلی که در لیگ پرتغال حضور داشته همواره مورد تمجید رسانه‌های این کشور قرار گرفته و عملکرد فوق‌العاده‌اش با لباس ریو آوه و سپس پورتو سبب شده تا بار‌ها از او به‌عنوان مهاجم گلزن و درخشان یاد شود.

فرهیختگان: پورتو همچنان به روند بدون شکست خود در لیگ پرتغال ادامه می‌دهد و این عملکرد خوب خود را تا حد زیادی مدیون ستاره ایرانی خود است که این روزها درخششی فوق‌العاده در ترکیب تیمش داشته است. مهدی طارمی شنبه‌شب باز هم ستاره تیم اژدها بود و به تنهایی برد تیمش برابر توندلا در هفته نهم لیگ را رقم زد تا پورتو به صدر جدول صعود کند. شماره ۹ پورتو در این مسابقه نه‌تنها هر سه گل تیمش را زد و نخستین هت‌تریک با لباس این باشگاه را جشن گرفت بلکه در همان اواسط نیمه نخست باعث اخراج بازیکن حریف شد تا توندلا بخش عمده بازی را ۱۰ نفره به کارش ادامه دهد و این اتفاق کار را برای بازگشت میزبان به مسابقه سخت‌تر کند.

جبران فرصت‌های از دست رفته

طارمی البته هفته گذشته برابر میلان هم اگرچه چند فرصت خوب گلزنی را از دست داد و درنهایت نتوانست در باز کردن دروازه این رقیب ایتالیایی موفق باشد اما درنهایت با یک حرکت هوشمندانه و یک پاس‌گل تقریبا اتفاقی توانست نقشی مهم در برتری تیمش در این مسابقه داشته باشد. پورتو حالا در لیگ نیز شرایط خوبی دارد و با این برد ۲۳ امتیازی شده و با تفاضل گل بهتر نسبت به اسپورتینگ لیسبون در صدر جدول قرار دارد.

شاگردان سرجیو کونسیسائو تا پایان هفته نهم با ۲۱ گل بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند که یک‌سوم گل‌های این تیم را تا اینجای کار مهدی طارمی به ثمر رسانده تا با ۷ گل زده فعلا در صدر جدول بهترین گلزنان لیگ قرار گیرد و از همین حالا خود را به‌عنوان یکی از مدعیان جدی فتح این جایزه مطرح کرده است. روزنامه «jt» پرتغال در گزارشی از این مسابقه می‌نویسد: «تیم سرجیو کونسیسائو پس از بازی در لیگ قهرمانان فرصت زیادی برای استراحت نداشت و در مصاف با توندلا اگرچه خیلی زود دروازه‌اش باز شد اما درنهایت توانست با هت‌تریک مهاجم گلزن خود این بازی را به سود خود خاتمه دهد.

برای طارمی که در دیدار برابر میلان چند فرصت خوب را از دست داده بود، این بازی فرصتی برای جبران بود و پس از عدم موفقیت در گلزنی برابر روسونری در لیگ قهرمانان، با هت‌تریک برای پورتو در مصاف خارج از خانه مقابل توندلا توانست چهارمین برد پیاپی تیمش در لیگ را رقم بزند و یکی از ارکان این روند خوب صدرنشینی لیگ پرتغال بوده است. پورتو یک آمار خوب دیگر نیز در اختیار دارد و در این مسابقه برای سی‌وچهارمین بازی پیاپی در لیگ بدون شکست ماند تا روندی فوق‌العاده را سپری کند.

پورتو اگرچه تنها پس از ۴ دقیقه دروازه خود را بازشده دید تا این نگرانی ایجاد شود که شاید آنها پس از بازی سنگین در اروپا دچار خستگی شده باشند و این بازی داخلی را از دست بدهند اما طارمی خیلی زود این نگرانی هواداران را برطرف کرد و با گلزنی خود انرژی لازم را به تماشاگرانی که برای تماشای این دیدار راهی ورزشگاه حریف شده بودند، داد. پس از گل البته او همچنان تاثیرگذار بود و بارها دفاع حریف را آزار داد تا درنهایت زمینه اخراج آندابارنا را فراهم کرد و میزبان ۱۰ نفره شد.

حالا دیگر کار برای پورتو و طارمی راحت‌تر شده بود و او دوبار دیگر موفق به گشودن دروازه حریف شد تا این دیدار با برتری شاگردان کونسیسائو به پایان رسیده و این تیم با درخشش گلزن ایرانی خود که یکی از بهترین نمایش‌های خود در فوتبال پرتغال را ارائه کرد توانست با امتیاز کامل به خانه برگردد. مهدی طارمی بدون شک بهترین بازیکن زمین بود اما نباید از نقش ژوائو ماریو و اوتاویو در کسب این نتیجه به‌راحتی عبور کرد. اشتباهات بازیکنان توندلا در مهار حملات حریف نیز یکی دیگر از علل ناکامی این تیم در این مسابقه بود و بازیکنان پورتو که پس از برتری برابر میلان روحیه خوبی پیدا کرده‌ بودند موفق شدند یک برد دیگر را به دست آورند تا برخلاف فصل گذشته که خیلی زود رقابت بر سر عنوان قهرمانی را به اسپورتینگ لیسبون واگذار کردند این بار نشان دهند که‌ انگیزه بالایی برای رسیدن به قهرمانی دارند.»

دومین هت‌تریک پرتغالی

طارمی البته در فوتبال پرتغال سابقه هت‌تریک دارد و در دومین مسابقه خود با لباس ریو آوه توانست سه بار دروازه آوس را باز کند و خیلی زود توانایی‌هایش را در تیم جدیدش به رخ کشید اما از آن زمان تاکنون دیگر موفق به انجام این کار نشده بود. او اگرچه در این مدت گل‌های زیادی برای تیم‌هایش به ثمر رسانده و خود را به‌عنوان یکی از بهترین مهاجمان سال‌های اخیر لیگ پرتغال مطرح کرده است اما این دومین بار است که توانسته در این رقابت‌ها به چنین موفقیتی برسد. روزنامه آبولا با تمجید از نمایش او در این دیدار چنین نوشته است: «مهدی طارمی بدون تردید بهترین بازیکن پورتو در دیدار شنبه‌شب تیمش و حتی شاید در این فصل بوده و این بار هم توانست با گلزنی‌های خود تیمش را از شکست نجات داده و به سه امتیاز مهم این بازی برساند. پس از برتری برابر میلان شاید رویارویی با توندلا چندان کار سختی برای شاگردان کونسیسائو به نظر نمی‌رسید اما وقتی پس از گذشت تنها ۴ دقیقه گل خوردند مشخص شد که نمی‌توانند میزبان خود را دست‌کم بگیرند.

اینجا بود که طارمی دست به کار شد و با زدن سه گل و همچنین گرفتن خطایی که منجر به اخراج بازیکن حریف شد همه کار کرد تا پورتو برتری در زمین حریف را جشن بگیرد. این مهاجم ایرانی در همان نیمه نخست کار حریف را تمام کرد و با زدن دو گل و نقشی که در اخراج هافبک اسپانیایی حریف داشت عملا نشان داد که چه نقش محوری در تیمش دارد. گل سوم او در نیمه دوم کار رقیب را تمام کرد و باعث شد تا با ۷ گل زده به صدر جدول بهترین گلزنان لیگ نیز صعود کند. البته توندلا هم پیش از این مسابقه سه برد پیاپی را تجربه کرده و امیدوار بود بتواند این روند را همچنان ادامه دهد اما طارمی به تنهایی نوار موفقیت‌های حریف را قطع کرد.»

طارمی پس از این بازی در مصاحبه‌ای گفت: «هر بازی شرایط خاص خود را دارد و نسبت به هم متفاوت هستند. لیگ قهرمانان شرایطی کاملا متفاوت با لیگ پرتغال دارد و اصلا قابل قیاس نیستند. این بازی برای ما بسیار مهم بود و به دنبال کسب سه امتیاز بازی بودیم تا همچنان در کورس صدرنشینی باقی بمانیم. همیشه دیدارهایی که پس از لیگ قهرمانان در لیگ داخلی برگزار می‌شوند بسیار دشوار هستند و خوشبختانه توانستیم در این مسابقه به آنچه که به دنبالش بودیم برسیم و سه امتیاز را به خانه ببریم.»

سرجیو کونسیسائو، سرمربی پورتو نیز در پایان مسابقه در نشست خبری از نتیجه‌ای که تیمش به دست آورده ابراز رضایت کرد اما گفت که از برخی اتفاقات این مسابقه اصلا خوشحال نیست: «برای ما اصلا کار راحتی نبود که پس از برتری برابر میلان در لیگ قهرمانان راهی زمین توندلا شویم و با این تیم سختکوش بازی کنیم. آنها هر سه بازی قبلی خود را برده بودند و در شرایط بسیار خوبی قرار داشتند. این تیم به خوبی سازماندهی شده بود و رقیب دشواری برای ما محسوب می‌شد.

اگر چه خیلی زود گل خوردیم اما به‌خوبی به بازی برگشتیم و توانستیم فرصت‌های خوبی برای گلزنی ایجاد کنیم. حتی زمانی که هر دو تیم ۱۱ نفره بازی می‌کردند مالکیت توپ در اختیار ما بود و به خوبی بازی را اداره می‌کردیم. از فضاها به‌خوبی استفاده کرده و توپ را در تمامی مناطق زمین به گردش درمی‌آوردیم. در بسیاری از پارامترها در بازی خوب بودیم اما برایم عجیب بود درحالی‌که ۷۰ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتیم چرا باید ۲۳ خطا انجام می‌دادیم و فرصت‌هایی برای گلزنی در اختیار حریف می‌گذاشتیم. آنها در شروع مجددها تیم خطرناکی هستند و می‌توانستند از این طریق به ما ضربه بزنند. خوشبختانه توانستیم از این بازی با سه امتیاز خارج شویم و برد خوبی نیز به دست آوردیم.»

طارمی پس از درخشش در این دیدار روی جلد روزنامه‌های ورزشی پرتغالی قرار داشت و همه آنها به تمجید از نمایش خوب او در این دیدار پرداختند. روزنامه رکورد همچنین با اشاره به ویدئویی که مارچسین، گلر این تیم منتشر کرده است، می‌نویسد: «در پایان مسابقه ویدئو جالبی از مهدی طارمی در اتوبوس تیم منتشر شد که مارچسین آن را گرفته است و این مهاجم ایرانی را درحالی نشان می‌دهد که پس از هت‌تریکش توپ مسابقه را در کنار خود قرار داده و به نظر می‌رسد از این اتفاق بسیار خوشحال است. اینجا طبق رسم معمول بازیکنانی که سه گل در یک بازی می‌زنند توپ را با خود به خانه می‌برند تا از این دیدار خاطره‌انگیز یک یادگاری داشته باشند.»

قهرمان پورتو

طارمی در طول سه فصلی که در لیگ پرتغال حضور داشته همواره مورد تمجید رسانه‌های این کشور قرار گرفته و عملکرد فوق‌العاده‌اش با لباس ریو آوه و سپس پورتو سبب شده تا بارها از او به‌عنوان مهاجم گلزن و درخشان یاد شود. اگر چه او کمی دیر به فکر لژیونر شدن افتاد اما در همین مدت نیز توانسته توجهات زیادی را به سمت خود جلب کند و شاید در انتهای فصل یا حتی در ژانویه راهی تیمی به مراتب بهتر شود تا پیش از جام‌جهانی ۲۰۲۲ بتواند تجربه ارزشمندی از بازی در کنار ستاره‌های دنیای فوتبال به دست آورد. روزنامه آبولا روز گذشته در صفحه نخست خود با انتشار عکسی از طارمی تیتر زد: «گلزن حرفه‌ای» و روزنامه رکورد نیز روی جلد خود تصویر طارمی و کواتس، بازیکن اسپورتینگ لیسبون را با تیتر«روز قهرمان‌ها» منتشر کرد.

روزنامه «نوتیسیاسائو مینوتو» نیز درباره عملکرد درخشان ملی‌پوش ایرانی در این مسابقه آورده است: «گره بازی با توندلا را مهدی طارمی برای پورتو باز کرد که با زدن سه گل نقش اصلی را در موفقیت تیمش در این مسابقه ایفا کرد. نقش اول این مسابقه که همانند سناریوی یک فیلم سینمایی بود را طارمی ایفا کرد. او همانند یک قهرمان به تنهایی هر سه گل تیمش را زد و البته در دقیقه ۲۸ هم یکی از اتفاقات مهم بازی را رقم زد؛ اخراج هافبک حریف که بی‌تردید نقش مهمی در راحت‌تر شدن این بازی برای پورتو داشت.

طارمی به خوبی در این دیدار شم بالای گلزنی خود را نشان داد و سه بار مدافعان حریف را تسلیم خود کرد تا با عنوان بهترین بازیکن زمین راهی خانه شود. شاید دو گل اول او روی جاگیری مناسب و کمی خوش‌شانسی به ثمر رسید اما روی گل سوم، او بار دیگر نشان داد که یک تمام‌کننده قهار است و از کوچک‌ترین فرصتی می‌تواند یک گل بسازد. کاری که او بارها در طول حضورش در لیگ پرتغال انجام داده و حالا دیگر به اتفاقی عادی بدل شده است.»

ناگفته مشخص است که سایت‌های معتبر نمره‌دهی در اروپا او را به‌عنوان ستاره زمین انتخاب کرده‌اند. سایت گل‌پوینت به عملکرد مهدی طارمی در این مسابقه نمره ۸/۸ داده و او را به‌عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی کرده است و می‌نویسد: «مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو در این مسابقه بار دیگر نشان داد که مهاجمی خطرناک و با‌انگیزه است. او هم گل زد و هم باعث شد حریف ۱۰ نفره شود تا در زمین توندلا به تنهایی قهرمان تیمش لقب بگیرد.» جالب اینکه این سایت به اکثر بازیکنان پورتو در این مسابقه نمره پایینی داده است. به‌خصوص اوانیلسون، زوج طارمی در خط حمله که نمره بسیار ضعیف ۴/۴ را گرفته است و این نشان می‌دهد که این سایت تنها از عملکرد طارمی و ویتینیا در این مسابقه راضی بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج