جاباما
۱۱۶۴۶۰۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

حاجی‌پور: خرید جدید استقلال، مرا یاد تیام انداخت

زمانی که آجرلو انتخاب شد دو رقیب دیگر داشت. هم آذری مدیر موفقی بود و هم فتح‌الله‌زاده بین هواداران محبوب بود. او از چالشی سخت انتخاب شد و شاید به دلیل ناموفق بودن در دو تیم تراکتور و استیل آذین مقابلش موضع گرفتند.

فرهیختگان: تیم استقلال در فصل جدید متحول شده است. این تیم که تصور می‌شد با از دست دادن مهره‌های کلیدی به مشکل بر بخورد در همین هفته‌های ابتدایی عملکرد راضی‌کننده‌ای داشت، هر چند با ایده‌آل‌ها فاصله دارد ولی به صرف به دست آوردن ۲ پیروزی امیدوار‌کننده دل هواداران را به دست آورده است. این پیروزی‌ها اما دلیل نمی‌شود منکر ضعف‌های تیم استقلال شده و اشتباهات‌شان را فراموش کنیم.

بدون شک تیم فرهاد مجیدی برای رسیدن به آنچه توقع می‌رود به زمان بیشتری نیاز دارد و باید دید آن تیم با وجود برخی ضعف‌ها می‌تواند بر این مشکلات تاکتیکی فائق آید؟ همین موضوع بهانه‌ای شد تا پس از پیروزی تیم استقلال مقابل تیم ذوب‌آهن با یکی از پیشکسوتان این باشگاه که اتفاقا شناخت خوبی هم از فوتبال اصفهان دارد صحبت کنیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با افشین حاجی‌پور را در ادامه می‌خوانید.

استقلال را با این همه تغییر در 2 هفته ابتدایی لیگ چطور دیدید؟

اگر بخواهیم به آن روزی که مهره‌هایی چون قایدی و دیگر نفرات تاثیر‌گذار جدا شدند برگردیم باید اعتراف کنم جای خالی آنها به‌شدت حس می‌شد. همه بر این باور بودند که استقلال بدون مهره‌های تاثیرگذارش به الهلال باخت و چه بسا اگر آنها بودند از این حریف سرسخت شکست نمی‌خورد. این جای خالی همچنان مشهود بود و هنوز هم حس می‌شود. به هر حال در بازی‌های ابتدایی لیگ تیم‌ها از هم شناخت ندارند و بازی‌ها مخصوصا در هفته اول بسیار سخت است.

به نظر می‌رسد استقلال همچنان از جای خالی یک بازی‌ساز خبره رنج می‌برد!

وقتی علی کریمی از استقلال جدا شد بارها عنوان کردم به بازیکنی در حد او نیاز داریم. استقلال به بازیکنی که در میانه میدان نبض بازی را در اختیار بگیرد، نیاز دارد. بازیکنی می‌خواهد که بر حسب نیاز تیم به بازی سرعت بدهد یا میانه میدان را کنترل کند. از این رو از غیبت یک بازیکن مدیر رنج بردیم. هر چند فرشید اسماعیلی در مقطعی تلاش کرد این جای خالی را پر کند ولی همیشه غیبت بازیکنی خلاق و بازی‌ساز چون علی کریمی در تیم استقلال حس می‌شود.

به نظر می‌رسد استقلال نسبت به هفته اول پیشرفت چشمگیری کرده بود؟

با همه احترامی که برای رضا عنایتی و تیمش قائلم ولی از استقلال توقع نداشتم مقابل تیمی با این هوادار تا این حد ضعیف عمل کند. این تیم آن‌طور که باید و شاید ظاهر نشد و خیلی‌ها از عملکرد استقلال ناامید شدند. بازی با ذوب‌آهن اما نشان داد استقلال درحال پیشرفت است. البته طبیعی است که هفته به هفته تیم‌ها به شناخت بهتری از هم رسیده و بازیکنان هماهنگ‌تر می‌شوند. از این پس پیش‌بینی می‌شود وضعیت از این هم بهتر شود و با اضافه شدن سایر نفرات چه بسا وضعیت این تیم بهتر از این هم خواهد شد.

به نظر شما استقلال مقابل ذوب‌آهن خیلی زود عقب‌نشینی نکرد؟

هر جا مهدی تارتار مربیگری می‌کند شاهد بازی تدافعی هستیم. او ابتدا سعی می‌کند گل نخورد و بعد گل بزند. بازی مقابل تیم‌هایی که این‌چنین چرک بازی می‌کنند سخت است. من از مهدی تارتار تعجب می‌کنم که چرا وقتی می‌توانست با میلاد جهانی این‌طور دروازه استقلال را تهدید کند از ابتدا او را به میدان نفرستاد. این تصمیم تارتار به نفع استقلال و به ضرر ذوب‌آهن تمام شد. کاری به تفکرات این مربی ندارم ولی بازیکنی که قبلا به استقلال گل زده و آنها را آزار داده چرا غایب بود؟ هر چند یکی از دلایل عقب‌نشینی استقلال حفاظت از گل زده بود. استقلال در نیمه دوم برای حفظ این گل و ۳ امتیاز بازی عقب کشید.

کسی فکر نمی‌کرد استقلال بتواند به ذوب‌آهن به راحتی گل بزند. از این رو گل اول بسیار ارزشمند بود و هر چه به دقایق پایانی بازی نزدیک شدیم بازیکنان برای حفظ این گل و ۳ امتیاز بیشتر تلاش کردند. هر چند درنهایت با تیزهوشی به گل دوم هم رسیدیم. از این رو نمی‌توان از عقب کشیدن تیم استقلال در دقایق پایانی گله کرد؛ چراکه امری طبیعی به نظر می‌رسید.

قبول دارید با وجود همه پیشرفت‌ها همچنان ضعف دفاعی در تیم مجیدی دیده می‌شود؟

ما از این تیم با این همه مهره‌ای که از دست دادیم نباید توقع قدرتمند بودن داشته باشیم. طبیعی است که این تیم برای هماهنگی به زمان نیاز داشت ولی از همان هفته اول برنده شد. درحالی باید از این تیم توقع قهرمانی داشت که وقتی قایدی را از دست داد بازیکنی بهتر از او بگیرد. درحالی که این تیم بازیکنانی بسیار معمولی به خدمت گرفت. از طرفی در چند ماه گذشته و بعد از درخششی که استقلال در گروه مرگ داشت و به‌عنوان تیم اول صعود کرد سیاوش یزدانی خط دفاع را به خوبی جمع کرد.

از نظر من این روزها بهترین خط استقلال خط دفاعی است و من خیالم از این بابت راحت است. البته گاهی حرکت‌هایی می‌بینیم که شاید نتیجه استرس بازی باشد. گاهی تصمیم‌گیری سخت است و بازیکنان ممکن است در لحظه اشتباه کنند ولی من به این تیم و خط دفاعی‌اش خوش‌بین هستم و به آینده این باشگاه بسیار امیدوارم. امیدوارم مدیریت باشگاه اگر میلی به خرید بازیکنان دیگری دارد زودتر اقدام کند و با قدرتمند‌تر شدن تیم به روند خوب خود ادامه دهند.

خیلی‌ها از بازی زیبای یامگا لذت بردند و حتی غافلگیر شدند. این بازیکن را چطور دیدی؟

به نظر من تیام دیگری در راه است. تیام فوروارد بود ولی ما می‌توانیم از یامگا به خاطر سرعت و هوشش در چند پست استفاده کنیم. او در گلزنی شم بالایی دارد. به لحاظ بدنی عالی بود و من همه فاکتور‌های مثبت را در این بازیکن دیدیم. بازیکن برای هماهنگی با تیم و شرایط به زمان نیاز دارد ولی این بازیکن در اولین بازی فراتر از انتظار ظاهر شد به قول تارتار فرق ذوب‌آهن و استقلال فقط همین بازیکن خارجی بود. امیدوارم کادر فنی با شناخت توانایی‌های این بازیکن از او در نقاطی استفاده کند که به نفع استقلال باشد.

یکی دیگر از خصوصیات خوب این بازیکن موقعیت‌هایی بود که برای خود می‌ساخت. از این رو همان‌طور که پیش‌تر گفتم جای بازیکنی چون مجتبی جباری و علی کریمی پشت این بازیکن خالی است. او به همبازی نیاز دارد که او را راه بیندازد. با سرعتی که داشت دفاع حریف را جا می‌گذاشت. حرکات او عالی و حساب شده بود. ما از این بازیکن باید محافظت کنیم و اجازه ندهیم برخی افراد نابلد با فراری دادن این قبیل بازیکنان به تیم صدمه بزنند. از مدیریت تیم می‌خواهم از داشته‌های خوب حفاظت کنند و دیگر مثل قبل بازیکنان و مربیان خوب را فراری ندهند.

امیدوارم با این شیوه ذهن هواداران تیم استقلال کمی آرامش بگیرد و درنهایت این تیم فوتبالی به حقش برسد؛ نه مثل برخی تیم‌ها با لابی‌گری جام بگیرند. اخیرا صحبت‌های صالحی را شنیدم و مغزم داغ کرد. با حرف‌های او مشخص شد چه خبر بوده است و طی ۶، ۷ سال گذشته چه اتفاقاتی افتاده و قهرمانی‌ها چطور به دست آمده است. امیدوارم این مسائل از فوتبال ما محو شود و هر تیمی که قهرمان می‌شود واقعا فوتبالی قهرمان شود.

عملکرد آجرلو را چطور دیدید؟

زمانی که آجرلو انتخاب شد دو رقیب دیگر داشت. هم آذری مدیر موفقی بود و هم فتح‌الله‌زاده بین هواداران محبوب بود. او از چالشی سخت انتخاب شد و شاید به دلیل ناموفق بودن در دو تیم تراکتور و استیل آذین مقابلش موضع گرفتند. آجرلو اما شناخته شده بود و نشان داد می‌داند چه مسئولیت سنگینی را پذیرفته است. از وقتی که آمده با قدرت آمده و ‌انگیزه بالایی برای بازگشت به فوتبال داشت.

از او انتظار می‌رود این آرامش را در تیم و در تعامل با سرمربی حفظ کند. اگر قرار است بازیکن دیگری به تیم بیاورد هر چه سریع‌تر جذب کند. هفته‌های ابتدایی بهترین زمان برای اندوختن امتیاز است. در این هفته‌های ابتدایی برنده شدن راحت‌تر است و تیم‌ها هنوز با هم وارد چالش نشده‌اند. در نتیجه زمان جمع کردن امتیاز است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج