۱۱۶۵۶۳۳
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

علائم کم خونی در مردان چیست؟

متخصص بیماری‌های داخلی و رئیس بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند بیان کرد: از علائم فاویسم؛ زردی پوست، سفیدی چشم‌ها، تپش قلب، خواب آلودگی، تنگی نفس، خستگی و دفع ادرار پر رنگ است.

خبرگزاری ایسنا: متخصص بیماری‌های‌ داخلی و رئیس بیمارستان‌ ولیعصر(عج)‌ بیرجند بیان کرد: از علائم فاویسم؛ زردی پوست، سفیدی چشم‌ها، تپش‌ قلب، خواب‌ آلودگی، تنگی نفس، خستگی و دفع ادرار پر رنگ است.

علیرضا محمودی راد در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه فاویسم یک اختلال ارثی است که اغلب در جنس مذکر رخ می‌دهد، اظهار کرد: کمبود آنزیم گلوکز۶_ فسفات دهیدروژناز در گلبول قرمز خون این افراد باعث می‌شود در مواجهه با برخی مواد، گلبول‌های قرمز زودتر تخریب شوند و نوعی کم خونی به نام آنمی همولیتیک‌ در بیمار بروز کند.

این متخصص‌ بیماری‌های داخلی با بیان اینکه مصرف بعضی داروها و ابتلا به برخی از عفونت‌های باکتریایی‌ یا ویروسی از عوامل شروع کننده این بیماری هستند، گفت: اسید اسکورییک‌ موجود در برخی ویتامین‌ها، نفتالین و سولفیت‌ موجود در بعضی مواد غذایی‌ و کنسروها، منتول‌ موجود در برخی مواد بهداشتی مانند خمیر دندان نیز از عوامل محرک این بیماری هستند.

وی بیان کرد: به همین علت این افراد باید حتماً برچسب توضیح ترکیبات مواد غذایی‌ و داروها را مطالعه کنند و در صورت عدم تماس با این مواد خطری بیماران را تهدید نمی‌کند.

محمودی راد ادامه داد: مصرف باقلا، سویا و اغلب گیاهانی که در نیام قرار دارند یا استنشاق گرده این گیاهان‌ نیز باعث بروز علائم می‌شود و اگر بیمار در معرض این موارد قرار بگیرد و علائم شروع شود، بیمار باید در مرکز درمانی بستری و تحت اقدامات درمانی قرار بگیرد .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج