۱۱۶۶۹۲۹
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

زاکانی: هر محله تهران نیازمند قرارگاه است

زاکانی گفت: به یک هم افزایی حاکمیتی برای تهران نیاز داریم چون انباشت مشکلات تهران به تنهایی به دست شهرداری برداشته نمی‌شود.

شبکه اطلاع رسانی راه دانا: علیرضا زاکانی شهردار تهران در دومین برنامه بازدیدهای هفتگی خود از مناطق تهران، برای بررسی آخرین وضعیت طرح‌ها و پروژه‌های فرهنگی، عمرانی و به منظور بهبود سطح زندگی شهروندان به منطقه ۱۴ رفت.

بازدید از آخرین وضعیت پل ارتباطی امام علی (ع) به خاوران، بررسی موانع تکمیل مسجد آدینه، بررسی آخرین وضعیت پارکینگ شیوا، بازسازی و تجهیز مجموعه ورزشی شهید سعیدی از جمله برنامه‌های امروز شهردار تهران بود.

زاکانی در نشست با نخبگان محله که در سوله بحران برگزار شد، با پاسداشت ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: منطقه ۱۴ دارالمومنین است و به اقتضای ظرفیت‌های خوب این منطقه و به واسطه اینکه بخشی از دوره تحصیلی ام را در این منطقه گذراندم با آن آشنا هستم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای منطقه، اظهار داشت: آنچه امروز نیاز جامعه ماست حرکت در تحقق شعار پیشرفت و عدالت است، و همانطور که انقلاب اسلامی در عرصه جهانی موفق ظاهر شد در گام دوم انقلاب، وظیفه جامعه سازی و دولت سازی داریم که جز با حضور مردم و نخبگان ممکن نیست.

شهردار تهران با اشاره به اینکه ۲ ماه و ۲ روز است بر این مسند نشسته است، گفت: در تلاشیم که تعریف شفافی را از اهداف تهران مطلوب تصور کنیم و برنامه مشخصی را برای رسیدن به آن مدنظر قرار دهیم.

وی ادامه داد: به یک هم افزایی حاکمیتی برای تهران نیاز داریم چون انباشت مشکلات تهران به تنهایی به دست شهرداری برداشته نمی‌شود.

زاکانی با اشاره به اینکه تهران با ۱۴ میلیون جمعیت نیازمند تغییر و تحول و مشخص شدن افق است، گفت: اما اگر همه مسئولان هم پای کار بیایند باز هم مردم باید پای کار باشند و میدان دار تحول باشند تا یک شهر خلاق و هوشمند را ببینیم.

وی افزود: شهرداری بنا دارد همه مسئولیت‌های مرتبط با بلدیه را بپذیرد و خودش را در جایگاه خدمت گذار اجتماعی معرفی کند و به سمت مدیریت واحد شهری برود.

شهردار تهران با بیان اینکه یکی از وجوهی که در گذشته مغفول مانده و در ۴۲ سال گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته، جنبه‌های نرم افزاری شهر و روح شهر است، اظهار داشت: ما نیازمند تحول روح و کالبد شهر هستیم و برای اینکه بتوانیم این مسیر را دنبال کنیم، امکان تحقق مردم سالاری را در شهر فراهم کنیم.

وی ابراز داشت: تلاش ما دو جهت دارد، بهره مندی از ظرفیت‌های اندیشه‌ای و بخش دیگر در جهت بهره مندی از نخبگان و فعالان منطقه‌ای تا زمینه‌ای فراهم شود که شهرداری از سوی آنها مدیریت شود و ایده سازی کنند و برای محله خود تصمیم بگیرند و عملاً امکان را در خدمت بگیرند.

زاکانی افزود: هر محله نیازمند قرارگاه و تجمیع نخبگانی دارد.

وی ابراز داشت: پایین‌تر از جنبه قرارگاهی بر محور مسجد، مدرسه و خانواده، ۵۲ فعالیت را هدف گذاری کنیم تا جریانات جهادی دنبال شود و شاخص‌های محل تغییر یابد.

شهردار تهران گفت: نیازهای جامعه ما فراتر از خدمات رسانی صرف است و جز با کمک مردم رسیدن به این اهداف ممکن نیست.

در این جلسه حجت السلام برمایی با اشاره به اینکه مسئولیت اجتماعی شهرداری، ایجاد عدالت شهروندی، امکان مشارکت شهروندی برای فعالان، گفت: شهرداری باید امکان مشارکت اجتماعی را فراهم کند نه تداخل اجتماعی.

وی ادامه داد: فعالین اجتماعی عموماً با مقیاس‌های اقتصادی سنجیده می‌شود.

برمایی افزود: قرارگاه اجتماعی را با فعالان جامعه برگزار کنیم.

حسینی فعال حوزه بانوان حلقه ناتوانی در جلب مشارکت‌های مردمی و استفاده از ظرفیت شهرداری را شورایاران دانست و گفت: با استفاده از پتانسیل‌های محلی می‌توان کیفیت زندگی را افزایش و آسیب‌های اجتماعی را کاهش داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج