۱۱۶۸۱۶۲
۱ نظر
۵۰۳۳۹
۱ نظر
۵۰۳۳۹
پ

بلفاروپلاستی (جراحی پلک) چیست و چگونه انجام می شود؟

بلفاروپلاستی برای افتادگی پلک بهترین راه درمانی به حساب میاد که مزایای زیادی دارد. بلفاروپلاستی چگونه انجام می‌شود؟ چه مزایایی دارد؟ هزینه آن چقدر است؟

برترین‌ها: اگر به دنبال یک روش موثر و مقرون بصرفه برای جراحی پلک بالا هستید، بلفاروپلاستی برای افتادگی پلک بهترین روش می‌باشد. جراحی پلک یکی از جراحی‌های شایعی است که به بلفاروپلاستی شهرت دارد. این جراحی بهترین روش مناسب برای زیبایی و سفت شدن پلک‌ها می‌باشد. اما اکثر مراجع کنندگان از مشکل افتادگی پلک رنج می‌برند که این افتادگی مربوط به پلک بالایی یا فوقانی است. این افتادگی می‌تواند، ظاهر ناخوشایندی داشته و همچنین جلوی دید شما را بگیرد. اما روش‌های ناکارآمد بسیاری وجود دارد که هر شخصی بنابر سلیقه و شاید هم نا آگاهی خود به سمت آن‌ها روی می‌آورد. از بین تمامی روش ها، بلفاروپلاستی بهترین و ایده آل‌ترین است که در پایان درباره بلفاروپلاستی برای افتادگی پلک توضیحات کامل تری ارائه داده می‌شود.

بلفاروپلاستی (جراحی پلک) چیست و چگونه انجام می شود؟

بلفاروپلاستی چیست؟

چشم‌ها بخش زیادی از ظاهر شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. به همین دلیل است که برای تغییر فرم چشم‌ها جراحی‌های زیبایی فراوانی در دسترس قرار دارد. بلفاروپلاستی یکی از این جراحی‌های زیبایی است که با اهداف مختلفی مانند از بین بردن پف چشم، چین و چروک‌های دور چشم و افتادگی پلک انجام می‌شود. در این جراحی با استفاده از برداشتن حجم چربی اضافی در اطراف پلک، ساختار چشم را تغییر می‌دهند.

انواع عمل بلفاروپلاستی

برای آشنایی بیشتر با جراحی بلفاروپلاستی، بهتر است با انواع روش‌های این جراحی آشنا شوید. به طور کلی می‌توان گفت این جراحی دارای دو نوع کلی است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

پلک بالا

در  عمل بلفاروپلاستی پلک بالا، هدف از جراحی از بین بردن پتوز و یا افتادگی پلک بالا است. در این نوع از جراحی پوست افتاده پلک بالا با استفاده از جراحی از بین می‌رود.

پلک پایین (پف زیر چشم)

یکی دیگر از کاربردهای جراحی بلفاروپلاستی از بین بردن پف زیر چشم است. در این نوع از جراحی بلفاروپلاستی، چربی انباشته شده در ناحیه زیر چشم برداشته می‌شود و پف زیر چشم به طور کامل از بین می‌رود.

سن مناسب بلفاروپلاستی

بسیاری از متقاضیان جراحی بلفاروپلاستی  افراد بالای 40 سال هستند. انجام این جراحی برای افراد زیر 20 سال بسیار نادر است مگر آنکه هدف از انجام این جراحی از بین بردن مشکلات بینایی باشد. با این حال به طور کلی می‌توان گفت برای دریافت بهترین نتیجه، بهتر است متقاضیان سنی بین ۴۰ تا ۴۵ سال داشته باشند.

کاندیدای مناسب جراحی بلفاروپلاستی

قبل از انجام جراحی بلفاروپلاستی، با کاندیدای مناسب این جراحی آشنا شوید. در صورتی که شما نیز یکی از این افراد هستید، برای جراحی بلفاروپلاستی اقدام نمایید:

  • افرادی که دارای افتادگی مادرزادی پلک هستند.
  • افرادی که پف زیر چشم دارند.
  • افرادی کهب دلیل بالا رفتن سن دچار افتادگی پلک شده‌اند.
  • افرادی که چین چروک در اطراف چشم دارند.
  • افرادی که توده‌های چربی در اطراف پلک خود دارند.
  • افرادی که برآمدگی شدید در پلک‌های بالا دارند.

مدت زمان عمل بلفاروپلاستی

باید بدانید جراحی بلفاروپلاستی یک جراحی ساده و مطمئن است. به طور کلی می‌توان گفت این جراحی تنها 2الی3 ساعت زمان می‌برد و یک جراحی سرپایی به شمار می‌رود و نیازمند بستری شدن در بیمارستان نیست.

بلفاروپلاستی (جراحی پلک) چیست و چگونه انجام می شود؟

فواید عمل بلفاروپلاستی چیست؟

برخی از فواید مهم جراحی بلافاروپلاستی، عبارت از موارد زیر است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • از بین رفتن شل شدگی پوست اطراف پلک
  • از بین رفت چین و چروک‌ها
  • رفع افتادگی در پلک بالا و پایین
  • برطرف شدن مشکلات بینایی
  • بازگشت جوانی 
  • شاداب شدن چهره
  • بالا بردن اعتماد به نفس

در جراحی بلفاروپلاستی از بیهوشی استفاده می شود یا بی حسی؟

جراحی بلفاروپلاستی نیازمند بی‌هوشی نیست و می‌توان با استفاده از بی‌حس موضعی نیز آن را انجام داد. البته باید توجه داشته باشید این جراحی ممکن است با استفاده از بیهوشی نیز انجام شود اما این کار تنها در شرایط خاص با تشخیص پزشک انجام می‌شود.

نکات مهم قبل از عمل بلفاروپلاستی

برای تجربه یک جراحی کم خطر، بهتر است برخی از مهم‌ترین اقدامات قبل از عمل بلفاروپلاستی را بشناسید:

معاینه بیمار قبل از بلفاروپلاستی

قبل از انجام جراحی، بیمار باید توسط پزشک متخصص به شکل دقیق معاینه شود تا ریسک‌های جراحی در این معاینه شناسایی و از آن‌ها جلوگیری شود.

معاینه چشم پزشک قبل از بلفاروپلاستی

در صورت وجود اختلالات بینایی، انجام بلافاروپلاستی ممکن است با مشکل مواجه شود به همین دلیل بهتر است قبل از انجام جراحی بیمار مورد معاینه چشم پزشک قرار گیرد.

گرفتن عکس پلک قبل از بلفاروپلاستی

عکس برداری از پلک قبل از جراحی بلافاروپلاستی یکی از اقدامات مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. بهتر از قبل از جراحی این عکس برداری‌ها را انجام دهید تا مشکلات چشم و پلک برای شما و پزشک قابل مشاهده باشد.

مراحل انجام جراحی بلفاروپلاستی (جراحی پلک)

در انجام جراحی بلفاروپلاستی جراح کار خود را با جراحی پلک بالایی شروع می کند. در پلک پایین جراحی  با ایجاد برش در اطراف چین طبیعی پلک ایجاد می شود. این کار به جراح اجازه می دهد تا بافت چربی و پوست اضافی را با تیغ جراحی جدا کند، مجددا لبه های پوست را تنظیم کرده و زخم را بخیه کند. بعد از پلک بالا نوبت به پلک پایین میرسد. در پلک پایین  جراحی با ایجاد برش در زیر مژه ها (۱ تا ۲ میلی متر) آغاز می شود. پوست و بافت چربی اضافی برداشته می شود. گاهی نیز هیچ پوستی برداشته نمی شود. این موضوع به میزان بافت چربی موجود در زیر چشم بستگی دارد. خط برش بعد از مدت کوتاهی کمرنگ می شود.

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی

بعد از عمل بلفاروپلاستی بهتر است برخی از مراقبت‌های زیر را انجام دهید:

  • بهتر است تا چند روز حمام نروید
  • صورت خود را نشویید
  • به پلک‌ها خود دست نزنید
  • از لوازم آرایشی استفاده نکنید

بلفاروپلاستی (جراحی پلک) چیست و چگونه انجام می شود؟

عوارض عمل بلفاروپلاستی

جراحی بلفاروپلاستی با وجود تمام کاربردها، دارای عوارضی نیز هست که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • تورم
  • کبودی
  • خون‌مردگی
  • احتمال عفونت
  • احتمال باز شدن بخیه‌ها
  • ناهنجاری در پلک‌ها

ماندگاری عمل بلفاروپلاستی

باید بدانید جراحی بلفاروپلاستی یکی از ماندگارترین جراحی‌های زیبایی است. این ماندگاری به قدری است که می‌توان نتایج این جراحی را یک جراحی دائمی دانست.

هزینه جراحی بلفاروپلاستی چقدر است؟

هزینه جراحی بلفاروپلاستی تحت تاثیر عوامل مختلفی است اما به طور کلی می‌توان هزینه این جراحی را بین 4الی 8 میلیون تومان تخمین زد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • م

      گرونه که نمیگی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج