جاباما
۱۱۷۲۳۴۷
۱۱۶ نظر
۵۰۴۶
۱۱۶ نظر
۵۰۴۶
پ

پالس منفی گروسی؛ احیای برجام به بن‌بست خورد؟

در حالی خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی از شکست و بی‌نتیجه بودن مذاکرات رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای در ایران داده بود که گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جلسه امروز شورای حکام این خبر را تائید کرد.

برترین‌ها: در حالی خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی از شکست و بی‌نتیجه بودن مذاکرات رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای در ایران داده بود که گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جلسه امروز شورای حکام این خبر را تائید کرد.

پالس منفی گروسی؛ احیای برجام به بن‌بست خورد؟

بلومبرگ همچنین در ادامه گزارش آورده بود:بازرسان هسته‌ای سازمان ملل روز گذشته به مذاکرات با دیپلمات ارشد ایران پایان دادند؛ این مذاکرات نتوانست نگرانی‌ها در مورد دسترسی به سایت‌های حساس هسته‌ای را حل کند و می‌تواند بر مذاکرات ایران با قدرت‌های جهانی(۱+۵) که هفته آینده از سر گرفته می‌شود، تاثیر بگذارد.

این خبرگزاری در ادامه گزارش نوشته : بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه ایران، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران و رافائل ماریانو گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، متعهد شدند در ماه‌های آینده برای حل «مسائل فنی» همکاری کنند. ایران همچنین «اراده جدی خود را برای تعامل سازنده» با ناظر هسته‌ای ابراز کرد، اما گفت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «باید از اتخاذ مواضع سیاسی» در مورد برنامه هسته‌ای این کشور اجتناب کند.

گروسی گفت سفرش به تهران نشانه «تمایل به گفتگو و درک یکدیگر» است، قرار است به وین برگردد، جایی که انتظار می‌رود دیپلمات‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را که این هفته برای گفتگو درباره برنامه هسته‌ای ایران تشکیل می‌دهند، توضیح دهد. بر اساس گزارش بلومبرگ؛ دبیرکل آژانس پیشتر با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار کرده بود.

بلومبرگ در پایان گزارش خود مدعی شده بود: دیپلمات‌های غربی برای ماه‌ها هشدار داده‌اند که عدم همکاری ایران با بازرسان می‌تواند منجر به صدور حکم از سوی شورای حکام شود، اقدامی که این پتانسیل را دارد که پرونده هسته‌ای این کشور را به شورای امنیت سازمان ملل بازگرداند. ایران می‌گوید چنین اقدامی احتمال رو به کاهش احیای توافق هسته‌ای تاریخی 2015 خود موسوم به برجام را با چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا و ایالات متحده کاهش می‌دهد.

دیروز این تصاویر از چهره مغموم گروسی در تهران مخابره شد. مدیرکل آژانس انرژی اتمی پس از بازگشت از تهران هم نشست خبری خودش را لغو کرد!

پالس منفی گروسی؛ احیای برجام به بن‌بست خورد؟

توییت خبرنگار وال استریت ژورنال درباره برجام

لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت ژورنال در توییتی در مورد سفر مدیر کل آژانس به تهران نوشت: دیپلمات‌ها می گویند که رافائل گروسی با دست خالی از تهران در مورد دسترسی آژانس به کارگاه مونتاژ سانتریفیوژ کرج بازگشته اما مذاکرات یک روز ادامه یافت و کار ادامه دارد تا ببینیم آیا صدور یک بیانیه مشترک امکان پذیر است یا خیر.

گروسی: مذاکراتم با ایران درباره مسائل باقی‌مانده پادمانی بی‌نتیجه ماند

ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که روز گذشته به ایران سفر کرده بود، امروز در جلسه شورای حکام آژانس گفت، مذاکراتی که این هفته در تهران درباره برنامه هسته‌ای ایران انجام داده بود، بی‌نتیجه مانده است.

رافائل گروسی

* در ۲۳ نوامبر ۲۰۲۱ در تهران با محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیدار کردم.

* (با اشاره به گزارش‌های اخیر آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران): علیرغم تمام تلاش‌هایم، این مذاکرات و رایزنی‌های گسترده برای پرداختن به مسائل باقی‌مانده پادمانی ایران که جزئیات آن در این دو گزارش آمده است،‌ بی‌نتیجه ماند.

در بیانیه‌ای که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منتشر کرده و در برگیرنده اظهارات امروز مدیرکل آژانس در نشست شورای حکام می‌باشد، آمده است: تا ۳۲ فوریه ۲۰۲۱، آژانس اجرای تعهدات هسته‌ای ایران تحت برجام را راستی‌آزمایی کرده و بر آن‌ها نظارت داشته است. اگرچه، از آن تاریخ به بعد، این فعالیت‌ها در نتیجه تصمیم ایران برای متوقف کردن اجرای تعهدات هسته‌ای‌اش تحت برجام، از جمله پروتکل الحاقی به طور جدی تضعیف شده‌اند.

در این بیانیه همچنین به نقل از گروسی آمده است:

* از این گذشته، برخلاف توافقی که میان آژانس و ایران در ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۱ انجام شد،‌ عدم دسترسی به سایت کرج به معنای این بوده است که احیای دیده‌بانی و نظارت در تمامی تاسیسات و محل‌های مرتبط با برجام نمی‌تواند به تمامی انجام شود. این موضوع به طور جدی بر توان آژانس بر تداوم وقوف بر [فعالیت‌ها در] این سایت که تا حد زیادی برای بازگشت به برجام ضروری دانسته شده، اثر می‌گذارد.

* شما همچنین گزارش مرا تحت عنوان توافق پادمانی ان.پی.تی با جمهوری اسلامی ایران دریافت کرده‌اید که اقدامات آژانس را، از زمان آخرین گزارشم، برای شفاف‌سازی سوالات مربوط به صحت اظهارات ایران تحت توافق پادمانی و پروتکل الحاقی آن تشریح می‌کند. وجود ذرات اورانیوم دارای منشاء انسانی در سه محل در ایران که به آژانس اعلام نشده‌اند،‌ همچنین وجود ذرات تغییریافته ایزوتوپی در یکی از این محل‌ها،‌ به وضوح نشان می‌دهد مواد هسته‌ای یا تجهیزات آلوده به مواد هسته‌ای در این محل‌ها وجود داشته است.

من همچنین نگران دفعاتی هستم که بازرسان آژانس در تاسیسات هسته‌ای ایران توسط ماموران امنیتی مورد بازرسی‌های بدنی قرار می‌گیرند. من درخواستم از ایران را برای انجام دادن اقداماتی فوری در راستای اصلاح این وضعیت، اجرای روندهای امنیتی سازگار با شیوه‌های مورد قبول بین‌المللی در تاسیسات هسته‌ای و اجرای تعهدات قانونی‌اش در زمینه مصونیت آژانس و بازرسان آن تکرار می‌کنم.

واکنش روسیه به ارزیابی گروسی از سفر به ایران

پالس منفی گروسی؛ احیای برجام به بن‌بست خورد؟

«میخاییل اولیانوف» نماینده دولت روسیه در نهادهای بین‌المللی مستقر در وین به ارزیابی «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفرش به ایران واکنش نشان داد و نوشت: «رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که سفرش به ایران بی‌نتیجه بود. توافق کامل حاصل نشد اما او به همکاری با طرف ایرانی برای حل مسائل باقی‌مانده ادامه خواهد داد». «روسیه از این تلاش‌ها حمایت می‌کند».

پالس منفی گروسی؛ احیای برجام به بن‌بست خورد؟

کمالوندی: به توافقات کلی رسیدیم

فارس به نقل از سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره سفر «رافائل گروسی» به تهران:

* گفت‌وگوها در فضای سازنده مطرح شد و دو طرف در ارتباط با چگونگی پیگیری موضوعات مورد علاقه به توافقات کلی رسیدند.

* با توجه به فشردگی این سفر که در آستانه نشست شورای حکام صورت گرفته بود و ضیق وقت، طرفین ضمن توافق بر روی کلیات موضوعات مورد نظر، موافقت کردند که رایزنی‌های خود را برای تکمیل چارچوب و جزییات تداوم همکاری‌ها همچنان ادامه دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سهند

      گذشت‌اون‌زمانیکه‌فرش‌قرمز‌برات‌پهن‌میکردن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره راست میگی برگشتیم به اون زمان که یکی میگفت تحریم کاغذ پارس!! ولی حداقل ای کاش این یکی ام تکلیف همه رومعلوم کنه اگه نمیخواد این مذاکرات رو و میخواد صنعت هسته ای رو با غنای بالای بچرخونه بیخود ملت و دلخوش این مذاکرات نکنه

      • بدون نام

        ۱۷۲۸
        یعنی هنوز متوجه نشدید باید همیشه تو بلاتکلیفی باشیم تا به چپاولشون برسن

      • بدون نام

        وقتی دلار شد ۵۰ تومن حالتو میبینم ده درصدی خواب زده

      • بدون نام

        بهتر از دورانی هست که یکی میگفت برجام آفتاب تابانه و آب خوردن به برجام وصله و وقتی ترامپ زد زیرش جز ناله و نفرین کاری بلد نبود

      • فلفل هندی

        آدمهای ساده دلخوشند مساله ایران با دنیا فقط هسته‌ای نیست جنگهای نیابتی هم هست به زودی هم در اثر ضعف روزافزون کشور با ترکیه و ایادیش هم دچار دردسرهای جدی خواهیم شد و شاید در آینده طالبان و داعش دردسرهای دیگری را درست کنند خلاصه آنقدر خودتون رو گول نزنید تا اطلاع ثانوی که هیچ تا اطلاع ثالثی کشور در بحران خواهد بود و کاسبان تحریم هم گردن کلفت‌تر و نافرمانتر خواهند شد

      • بدون نام

        ((( ملتی فقیر گشت ، تا ، اورانیوم غنی شود)))

      • حمید.

        به بن بس خوردی به جهنم که به بن بست خوردی جو نده که از فردا دلار بشه ۴۰ تومن فکر چهارتا ادم بدبختی باش که دارن داروهای خاص رو با دلار ۲۹ تومن میخرن

      • بدون نام

        فرشای قرمز رو تو صف مرغ و تخم مرغ و بدبختی و گرونی ،پهن کردن

      • بدون نام

        فرش قرمز را برای روس و چین گذاشتید ،اما عافل از اینکه تقابل با دنیا یعنی فقر بیستر مردم و نابودی زودتر افکار پوسیده و تقابل گرا و دشمن ساز شما تندروهای متحجر

      • بدون نام

        غربگدا ها سوزش گرفتن تا اورانیم غنی شود خخخ

      • بدون نام

        درود

    • بدون نام

      مسولان ، مردم خیلی خسته وسرگردان تحمل بازی دادن ندارن فرصت طلایی برجام برای لغو تحریم بی رحمانه امریکا کاری کنن حتمآ اگر برجام احیا نشود عواقب خیلی بدی برای ایران وانقلاب درانتظار هست دودش درچشم همه می رود چه غنی و چه فقیر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودش باید برن جنگ اون وقته که متوجه اشتباهاتشون میشن ولی دیگه دیره

      • بدون نام

        امریکا هر کاری کنه با این جماعت حق داره

      • بدون نام

        بعد از برجام هم رشد اقتصادی حاصل نشد و تورم زیاد داشتیم

      • بدون نام

        فقیر و مردم که در هر صورت ضرر میکنن و الان دارن توی بدترین شرایط ممکن زندگی میکنن.. پس بزار دودش تو چشم بالا بالاها بره.. جنگ جنگ.. مردم سالهاست دارن میجنگن..

      • بدون نام

        فکر کردی خودشون میرن جنگ؟؟؟مسئولین ما از لحاظ چپشون پره.

      • بدون نام

        چرت وپرت چرامیگی،سالهاست که دارن جلو چشم همه، پولهای سهامداران بیچاره توبورس را غارت میکنند اما یکی صداش ذر نمییاد،حالا تو تازه اومدی،بخیالت مسئولین واسه ملت اهمیتی قائل هستن

      • بدون نام

        خاطرت جمع باشه جنگ هم که بشه خودت زودتر از همه میری جنگ،آخه مردم ایران، مردم بی عار و فراموشکاری هستن

      • رنجبر

        مگه ایران تمام تعهداتش رو انجام نداد؟
        غربی ها به هیچ تعهدی پایبند نیستند...
        فقط زبان زور رو می‌فهمند...

    • بدون نام

      پیش به سوی جنگ.

      پاسخ ها

      • حامد

        مرگ یه بار شیون یه بار امیدوارم جنگ بشه هرچی باداباد

      • بدون نام

        خخخخخ. برای ذهن هایی که یا تسلیم یا جنگ رو می بینن ، شاید .

      • سهند

        هیچ‌اتفاقی‌نمیوفته‌تاترسوهایی‌مثل‌شماهست‌وضع‌همینه.

    • بدون نام

      خدا به داد مردم برسه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا لعنت کنه مسئولین بی کفایت و که جون ما تو کف دستاشونه.یعنی هر طور بخوان ما رو می رقصونن.اصلا مشخصه که همه با همند.هر وقت یه کوچولو دلار میاد پایین یه حرف مفت می زنن که بره بالا.مریضن.

    • آسید مصطفی

      تا آخرشم بی نتیجس ، مردم سر کارن ! اززندگی بیزارن ! اکثرشون بیمارن ، ووووو ازدست این پدرسوخته بازیهای سیاست .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین شعر قشنگولی تلخی بود

    • بدون نام

      معلومه که نتیجه نمیگیرید

    • بدون نام

      نه ما را خسته کنید نه خودتان را پرونده برجام را ببندید تا راحت شویم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون موقع با چی سرگرممون کنن.دیگه چه جوری همه چی گردن امریکا بندازن

    • بدون نام

      ایناهمه رومسخره میکنن چه برسدبه تو

    • بدون نام

      اینا خودشونم نمیدونن چند چند هستن با خودشون توکه هیچی

    • بدون نام

      خدا کمک کند دلار رفت رو قیمت ۵۰ هزار تومان ، مردم بدبخت شدند خدا به داد ایران برسه.

      پاسخ ها

      • بی نام رضا

        اگر نون سیب زمینی بخوریم زیر بار زور نمی رویم دلار بشه صد اگر کشور مدیر خوب داشته باشه چهار سال تمام مشکلات حل می شود اگر دست من باشه دور ایران دیوار می کشم با هیچ کشوری رابط بر قرار نمی کنم چون ایران خودش پنج کشور است

      • بدون نام

        به امید نابودی ایران

      • منصوری

        اگه تموم بشه، یعنی، دست از سرما بر میدارن یا بازی دیگری شروع میکنند. آنموقع، تو، چندچندی!!

      • کرم

        خودشان بااختلاس وبالا کشیدن حق مردم می خوردند ومی برند وبه عربها هدیه می‌دهند مردم هم درمانده و ذلیل خدا ازسرتون نگذره بی دینان دروغگو

    • بدون نام

      مردم قربانی زیاده خواهی هسته ای مسوولین شده اند

    • ایران تایپیست

      از بهترین خبرگزاری ها هستین ممنون بابت درج اخبار و مقالات موثق و معتبر

    • بدون نام

      مسئولان ایرانی فقط دروغ میگویند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        نه اینکه مردم ایران راست میگن
        هممون دروغگو هستین
        ۸۵ میلیون با هم

    • مالباخته

      عجیبه نتیجه هر مذاکره رو باید از خارجی ها بشنویم ظاهرا مسئولان داخلی لالن

    • بدون نام

      سیاستمدار های ایرانی استاد انجام ندادن کار در وقت مناسب هستند یه زمانی همه جا شعار میدادن انرژی هسته ای حق مسلم ماست اینقدر شورش را در آوردند که مجبور شدند تعطیل کنند یه زمانی می گفتند تحریم اصلا نمنه دی الان می گویند تحریم های فلج کننده الآنم اینقدر کش می دهند که کار از کار بگذره و مجبور بشوند به نصف تقاضایشان تن بدهند

    • پرتگاه

      خط آخر تاسف باره، هم مردم و هم دنیا رو سرکار گذاشتن، همچنان ادامه دهید تا سر از ته دره در بیارید!

    • بدون نام

      مرگ بر برجام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرگ بر شما

      • تحلیلگر

        اگه برجام نبود که همونطور که ته چاهی بودیم که محموتی کنده بود زنده به گورمون کرده بودند!

      • بدون نام

        جناب تحلیگر دلار ۳۰ تومن ته چاه روحانی با برجامش نبود؟؟؟

    • باقالی

      این مسئولین انگاری سرشون به تنشون زیادیه عمدا کاری میکنن که مذاکرات به سرانجام نرسه نمیدونن مردم به آخر خط رسیدن وتنها فرصتیه که بهشون داد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آی کیوی اینها در حد جلبکه نمی فهمن

    • بدون نام

      این برای همین آمده
      دقیقا دلقکی بیش نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دلقک امثال تو هستن که ملت رو به این روز انداختند

    • بدون نام

      سلام بر کره شمالی شدن، روزایی داره میاد که ایام افتضاح الانمون جلوش شاهانه باشه

    • بدون نام

      مردم له تر میشوند

    • قوخازواره

      آماده باش برای دلار۵۰۰۰۰ تومانی

    • بدون نام

      برجام پر .

    • بدون نام

      شعار همه ملت: ما نمی خواهیم تحریم باشیم.

    • بدون نام

      كليليليليليليليليليليلي

    • بدون نام

      کیهان فردا مینویسد که اصلاح طلبان الان میریزن بازار و دلار میخرند تا آشفته بازار بشه و بگن دیدید که دلار گرون میشه

    • حامد

      دوره ی باج دادن تمام شد به اطلاع اربابت برسون گروسی جوجه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کیک و ساندیس بهت ساخته

      • بدون نام

        باج دادن به چین و روسیه مشکل نداره؟؟؟؟!!!

      • بدون نام

        مرفه بیدرد

    • بدون نام

      بیچاره مردم ایران

    • بدون نام

      ایران فقط داره وقت کشی میکنه والا راضی به سازش نیست چون مردم ایران واسه ارزش نداره که چطوری زندگی بکند چون خودشان نشستند گنج قارون میخورن به نیش مردم هم میخندند بیچاره مردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه ما سرکاریم

    • ناشناس

      رافائل گروسی عمدا دچار فراموشکاری شده که آغاز مجدد مذاکرات در ۲۹ نوامبر است و طرف حساب ایران نه رئیس آژانس بلکه آمریکا می باشد.

      پاسخ ها

      • فلفل هندی

        بابا کارشناس کجا بودی این همه مدت؟!!

    • علی ایزدی

      شکست برجام یعنی قطع شدن نخاع اقتصاد ایران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین الان هم قطع شده

    • Jim

      بهرحال انگار کاسبان تحریم قدرت فرازمینی دارند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کلا. نه داخل. و نه خارج. هیچ کدوم نمی‌خوان به نتیجه برسه داخل که کاسب تحریم هستند و خیلی‌ها. به خاطر تحریم پولدار شدن خارج هم که دوست دارند تحت فشار باشیم و مردم در بدبختی. زندگی کنند در پس این تحریمها خیلی مشکلات هست. فقر. کم شدن جمعیت. تورم. بالا رفتن قیمتها فرار مغزها. و خیلی چیزهای دیگر

      • بدون نام

        فکر می‌کنی ما چی گفتیم که این شکلی شده ؟. گفتیم حق بازدید نداری. ما دوست داریم بمب اتمی درست کنیم. به شما ربطی ندارد. شما هم همه ی تحریمها رو بردارید. که برای باقی کارها پول لازم داریم معلومه این قیافه نشون میده حرف خیلی عجیبی شنیده که تعجب کرده

    • بدون نام

      مردم اینقد از جنگ میترسن خدا شاهده جنگ بهتراز این وضعیت و ناامیدی درکشور است .‌ کاش جنگ میشد سیستم ایران تغییر میکرد

    • بدون نام

      الان معلوم شد ریشه مشکلات اقتصادی در ایران سیاست بازی مسئولین بی لیاقت است تقصیر ظریف بیچاره نبود می‌گفت اینا به فکر منافع ملی نیستن

    • طاها علیزاده

      ما مردمی هستیم که در ۸ سال دفاع مقدس نشان دادیم جان می دهیم و خون خود را تقدیم کشورمان می کنیم ولی زیر بار زور نمی رویم . آمریکای قلدر به زودی از این رفتار و تحریمهای بی رحمانه پشیمان خواهد شد .
      اندکی صبر سحر نزدیک است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منفی ها رو داری

    • مهدی

      ایشان خبر نداره وقتی مسئولین ما مردم خودشون رو سر کار میگذارند شماها که جای خود دارید.

    • بدون نام

      با این دولت و وزیر خارجه و معاونش باقری امکان توافق نیست مثل زمان احمدی نژاد شده که میگفت قطعنامه کاغذ پارست و بعداز اینکه کلی بمروم صدمه زدن رفتن التماس کردن

    • بدون نام

      بگو مرگ بر بر بر آمریکا

    • بدون نام

      این همه بازی سیاسی که ایران بمب اتم داشته باشه و کل خاورمیانه ازش بترسن و کشورهای اروپای و امریکا سلاحاشونو به کشورهای عربی بفروشن.

    • بدون نام

      خدا نابود کند باعث و بانی این مشکلات مردم را

    • امیر

      صنعت هسته ای ایران هیچگونه خطری برای هیچ کجا نداره همانطور که همیشه مسئولان ما گفتند ما به دنبال استفاده صلح آمیز از این صنعت جدید هستیم. حال کشور های غربی از پیشرفت ایران در صنایع مختلف هراسناک اند. برجام فقط باعث کندی پیشرفت ایران شد و هیچ سودی نداشت. همین بهتر که برجام از بین بره که شاهد پیشرفت بیشتر کشورمان باشیم.

    • بدون نام

      و خلاص!!!!

    • بدون نام

      خدا به داد مردم فقیر برسه

    • مرادبیک

      خدایا اینهادیگه کیند هستندودنبال چی میگردندتاکی ملت میخواندعروسک دست خودشون کننددیدیم درطول این چندسال چطوری به فلاکت کشیده شدیم اره فقط میخواندمردم همدیگررابخورندچرایک زره شعوروسیاست تومسئولان نیست فقط ازلحاظ دزدی وچپاول وغارت خوب پیشنازندالان کدوم کارایرانی جماعت بدردکاری میخورد

    • بدون نام

      ایران پیروز این میدان هست ونیازی هم به آژانس و۵+۱
      ندارد

    • بدون نام

      ای مسولین به خدا این اقای اسلاامی بعنوان ریس انرزی اتمی هیچی از انرزی اتمی و کلا مداکره هسته ایی نمیدونند خدایی اقای صالحی هم با کلاس .واز همه چیزه هسته ایی کاملا اطلاع دارند .واقعا دلسوز و دوست داشتنی اما این اقای اسلامی خدایی مثله ماست فقط تما شا میکنه

    • بدون نام

      چرا کشوری که فرهنگ دیرینه و باستانی دارد و از علم و ادب و بر تمامی ممالک جهان پوشیده نیست و بدیهیست در هر جامعه لازمه پیشرفت علم و صنعت و دیگر لحاظ. انرژی هسته ای می تواند در پیشرفت جامعه تاثیر گذار باشد و هیچ کشوری حاضر نیست در جایی قرار گیرد که کشورهای جهانخوار حاکم بر آنها غلبه داشته باشد . خصوصا اینکه آن کشور از هر لحاظ به رعایت اصول و اخلاق انسانی متعهد و معتقد بوده باشد .

    • بدون نام

      خوب حداقل پراید من که دوازده سال دارمش میشه ۲۵۰ میلیون تومن !!!!!!!

    • بدون نام

      اژانس همون امریکا و اسراییل است یکی با پهباد به آنجا حمله نظامی میکند دیگری اصرار به دیدار و نتیجه حمله میکند. و از بازرسی بدنی خود هم ناراحتند.
      اگر گفتگوهای برجام نتیجه نداد همانند اسراییل و پاکستان از کلیه توافقنامه ها خارج شوید و خیلی سریع مسلح شوید برجامی که بند موسوم به ماشه دارد نباشد بهتر است

    • بدون نام

      دلال‌های مجلسی وکیهان خوشحال باشن.دلارشد29هزارتومان

    • شریف

      تنها راه برگشتن به مردم و صلح و دوستیو رفراندوم آزاد زیر نظر سازمان ملل که آیا انرژی هسته رو مردم میخوان؟با چه نتیجه ای؟

    • جانباز وطن ایران من

      سلام بخندید

    • بدون نام

      تورا به‌خاطر خدا کاری نکنید که بعداً پشيمان شوید به فکر مردم باشید

    • سنجد

      ما بدبخت ترین آدمهای روی زمین هستیم.مردم

    • بدون نام

      اول کشورهای دیگر جمع کنند هسته ای را بعدما چراانها داشته باشند ماخیر

    • مهدی

      با این مسئولین نخبه و با تجربهٔ کافی در امور سیاست خارجی کشور نباید هم انتظار بیشتری داشته باشیم، آنها همه را سر کار گذاشتند و آسوده از عواقب و نتایج آن.

    • mal

      باز بوی بدبختی برای مردم میاد خدا خودش رحم کنه

    • بدون نام

      گذاشت اون زمان ک روحانی و دارودستش فرش قرمز برات پهن میکردن خخ مرحبا به رعیسی

    • بینام

      برجام تمام شدنی نیست

    • بدون نام

      انرژی هسته ای که هستی مردم را نابود کند همان نباشد بهتر است .پاکستان بمب اتمی دارد ولی زنانشان در ایران گدایی می کنند...

    • بدون نام

      این مسولینی که تو چشم مردم خودشون دروغ میگن . وای به دنیا

    • بدون نام

      سلام به یمن

    • بی نام

      مردم مظلوم تاوان ادعای پوچ وخالی حاکمان بی رحم راپس می دهند حاکمانی که نه خدارا می شناسند نه برخلق ترحم دارند ونه ازقیمت خوراک وپوشاک خبر دارند

    • بدون نام

      این بار نتوانست جاسوسی کند

    • بدون نام

      اصلا مردم مهم نیستن به قول قدیمی ها تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها

    • بدون نام

      بابا به فکر مردم باشید چرا هسته ای را رفراندوم نمیگذارید

    • آریایی

      ما پیر میشیم و میمیریم شما هنوز دارید مذاکره میکنید.فقط میخوام بگم ما هیچ امیدی به شما نداریم

    • بدون نام

      اگرمترسک هم بود الان توافق کرده بودند

    • بدون نام

      این بدبختی ها همه اش زیر سر دولت دروغ گوی حسن کلید بود ،که وقت همه را تلف کرد ،

    • رصا نوروزی

      باز م تحریم وافزایش کالا ها خدا به دادمان برسه

    • نوید

      به درک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج