جاباما
۱۱۷۳۴۶۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

هشدار سرمربی تیم ملی درباره آینده «موی‌تای»

سرمربی تیم ملی موی تای موافقت وزارت ورزش برای اعزام این تیم به مسابقات قهرمانی جهان در تایلند را خواستار شد.

ایسنا: سرمربی تیم ملی موی تای موافقت وزارت ورزش برای اعزام این تیم به مسابقات قهرمانی جهان در تایلند را خواستار شد.

هشدار سرمربی تیم ملی درباره آینده «موی‌تای»

مرتضی علی پناهی با اشاره به برخی سنگ‌اندازی‌ها در صدور مجوز اعزام تیم ملی موی تای به رقابت‌های قهرمانی جهان در تایلند، اظهار کرد: برای نخستین بار است که فدراسیون بین‌المللی موی تای، مسابقات جهانی خود را به دلیل شرایط کرونا، به شکل سهمیه‌ای برگزار می‌کند. براساس اعلام IFMA نفرات اول و دوم رقابت‌های جهانی مستقیما سهیمه شرکت در دو رویداد مهم ورلد گیمز و ایندورگیمز (بازی‌های داخل سالن) را کسب خواهند کرد که متولی اصلی برگزاری آن کمیته بین‌المللی المپیک و شورای المپیک آسیا است. از همین رو حضور تیم ایران در این مسابقات بسیار حائز اهمیت است.

او افزود: حتی دبیرکل IFMA طی نامه‌ای تهدیدآمیز به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک اعلام کرده، چنان چه تیم ملی ایران از شرکت در این رویداد سرباز زند، دیگر امکان کسب سهمیه برای ورزشکاران ایرانی وجود نخواهد داشت.

علی پناهی خاطرنشان کرد: در این مدت بارها پیگیر موضوع شدیم. حتی بنده شخصا به اتفاق چند تن از دوستان به محل دفتر امور مشترک و همچنین وزارت ورزش مراجعه کردیم که در کمال ناباوری به ما اعلام شد که از محتوای نامه درخواست بی‌اطلاع بوده و اصولا چنین نامه‌ای اصلا به دست‌شان نرسیده است!! واقعا نمی‌دانم چرا برخی تا این حد با موی تای خصومت دارند که این گونه چوب لای چرخ این ورزش می‌گذارند.

سرمربی تیم ملی بزرگسالان موی تای اضافه کرد: بیش از ۷۰۰ ورزشکار جوان پس از دو سال و اندی وقفه، با شور و اشتیاق در مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت کردند و به امید پوشیدن پیراهن تیم ملی با یکدیگر رقابت کردند. خدا می‌داند که در این مدت چه استرس و فشاری را تحمل کردیم. تامین هزینه‌ها و یافتن اسپانسر یک طرف، آماده‌سازی نفرات هم طرف دیگر، آن هم در شرایطی که حتی یک مجوز برگزاری اردو را هم از ما دریغ کردند. با این شرایط ما تیم را تنها در دو هفته به مرز آمادگی ۹۰ درصد رساندیم.

وی افزود: در حال حاضر اسامی تمام اعضاء تیم ملی در سایت فدراسیون جهانی موی تای ثبت نام شده و حتی کار خرید بلیت هواپیما و تهیه گواهی واکسیناسیون کرونا و تاییدیه غربالگری برای همه نفرات کاروان اعزامی انجام گرفته است. اکنون تنها مشکل ما تاخیر در صدور مجوز شورای برون مرزی است که متاسفانه این تعلل هر لحظه بیش‌تر به ضرر تیم تمام می‌شود.

علی پناهی خاطرنشان کرد: چرا مسوولان، حرف دل ما را گوش نمی‌کنند. مگر آن‌ها جدا از این ورزشکاران هستند. تیم ملی موی تای ایران چه خطایی قرار است در این اعزام مرتکب شود که این گونه باید برایش مانع تراشی می‌کنند. بارها ثابت شده و همه دیدند که ورزشکاران موی تای تنها هدف‌شان کسب پیروزی و اهتزاز پرچم ایران بوده است. خود من چندبار تصمیم گرفتم عطای کار را به لقایش بخشیده و کنار بروم؛ اما باز هم به عشق خدمت به این جوانان ماندیم و ادامه دادیم.

او تصریح کرد: شفاف و واضح می‌گویم اگر مجوز این اعزام صادر نشود، موی تای ایران به نابودی کشیده می‌شود. ما به این جوانان با استعداد تعهد داریم. بعد از دو سال دوری از مسابقات، این بزرگ‌ترین میدانی است که خود را در آن محک می‌زنند. به همین راحتی آینده یک جوان ورزشکار نابود می‌شود. شاید سال دیگر این نفرات اصلا شرایط مسابقه دادن را نداشته باشند. آن‌ها سرمایه‌های این مملکت هستند و وظیفه ما این است که زیر بال و پر آن‌ها را بگیریم. نباید به موضوع نگاه شخصی داشته باشیم.

علی پناهی خاطرنشان کرد: این گونه دست اندازها در شرایطی پیش پای موی تای سبز شده است که خیلی از رشته‌ها توانستند مجوز اعزام خود را دریافت کرده و عازم مسابقات شوند. آقایان بگویند مشکل موی تای واقعا چیست که باید تا آستانه اعزام این‌طور بلاتکلیف و معطل یک نامه ساده بماند. از بین رفتن تمام هزینه‌های رجیستری، بلیت هواپیما، بیمه مسافرتی و ... یک طرف، جریمه های سنگین و از بین رفتن کرس‌های بین‌المللی این رشته را چگونه می‌خواهیم جبران کنیم؟!

وی در پایان اظهار کرد: امیدوارم مسوولان مربوطه در وزارت ورزش و جوانان با در نظر گرفتن تمامی این حساسیت‌ها، در فرصت کوتاه باقی مانده درصدد رفع موانع برآمده و با انجام مساعدت‌های لازم، زمینه حضور این جوانان افتخارآفرین را در چنین میدان بزرگی فراهم کرده و مطمئنا با درخشش آن‌ها، نتیجه اعتماد و اطمینان خود را در روزهای آتی خواهند دید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج