جاباما
۱۱۷۳۷۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

آمادگی سیف برای ارائه تسهیلات به تولید

وزیر تعاون گفت : بسیار خوشحالیم که رئیس کل بانک مرکزی در شورای اقتصاد خبر از آمادگی بانک‌ها برای ارائه تسهیلات و سرمایه در گردش داده است و تأکید کردند که این تسهیلات بدون افزایش تورم خواهد بود و یارانه تسهیلات نیز در حال بررسی است.

خبرگزاری تسنیم: علی ربیعی بعدازظهر امروز با حضور در همایش خصوصی سازی آموزش های فنی و حرفه‌ای کلید اشتغال پایدار با اشاره به اینکه خصوصی سازی یکی از راهکارهای مهم در کشورهای درحال توسعه است، گفت: هر دولتی که در چنبره فعالیت‌های دولتی مانده است به توسعه فنی دست نیافته است. به صراحت می‌توان گفت خصوصی سازی تنها راه توسعه کشورها است.

وی با تأکید بر اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای ۶۰ درصد فعالیت های خود را به امور خصوصی واگذار کرده است افزود: متأسفانه فرایند خصوصی سازی در کشور ما مطلوب نبوده است به خصوص در صنعت و معدن و تولید این امر ناموفق عمل کرده و بعضا موجب افزایش نرخ بیکاری شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد نهادهای مدنی و اجتماعی مناسب را برای خصوصی سازی مطلوب موثر دانست و افزود: هرکجا که فعالیت‌های خصوصی به صندوق ها واگذار شده است آنها موفق عمل کرده اما در بسیاری از زمینه‌های دیگر خصوصی سازی به داخل هدایت شده است.

ربیعی خصوصی سازی را مسیر اجتناب ناپذیر در موفقیت تولید کشور دانست و اظهار کرد: در کاریابی‌ها و فنی و حرفه‌ای اعتقاد راسخ به خصوصی سازی داریم و تلاش می‌کنیم تا با واگذاری امور به سمت مردم مسیر توسعه را پیش رویم.

وی ادامه داد: کاهش تصدی گری دولت در بخش های مختلف آموزش فنی و حرفه‌ای و برون سپاری امور اجرایی، تقویت و توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی، در امر هدایت آموزی، و بذل حمایت‌های لازم در این راستا از موارد مهمی است که دنبال می‌کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به فراهم آوردن زمینه های مهارت برای کارجویان در کاهش نرخ بیکاری تأکید کرد: رئیس جمهور بارها درباره فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های مهارتی تأکید کرده‌اند. حتی در شورای اداری استان لرستان نیز در جمع بندی نهایی به فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای و ضرورت آموزش‌های مهارتی اشاره کرده است.

ربیعی با بیان اینکه اشتغال مسئله مهم، کوتاه مدت و جاری دولت نیست، تأکید کرد: اشتغال امری بنیادی است که به حیات اجتماعی و اقتصادی گره خورده است و تدبیر روزمره دولت است و هر روز در دولت راهکارهای توسعه اشتغال تمرین می‌شود.

وی ادامه داد: بسیار خوشحالیم که رئیس کل بانک مرکزی در شورای اقتصادی دولت خبر از آمادگی بانک‌ها برای ارائه تسهیلات و سرمایه در گردش داده است و تأکید کردند که این تسهیلات بدون افزایش تورم خواهد بود و یارانه تسهیلات نیز در حال بررسی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهارت آموزی را راهکار غلبه بر اشتغال خواند و بیان کرد: تنوع آموزش های مهارتی در حرفه های مختلف از موارد بسیار مهمی است که در آموزش گاه‌های آزاد لحاظ می‌شود.

ربیعی با تأکید براینکه باید از فعالیت‌های آموزشگاه‌های غیرمجاز جلوگیری کنیم بیان کرد: باید اساسنامه‌ای آماده شود که تمام آموزشگاه‌ها نتوانند آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه کنند از این طریق فعالیت آموزشگاه های غیرمجاز کنترل می‌شود.

وی با ابراز خوشحالی از معافیت مالیاتی آموزشگاه های آزاد و تصویب این قانون در مجلس تصریح کرد: رشد و توسعه در هر کشور بر دو وجه استوار است الزام به تحقیق و توسعه و فعالیت دانش بنیان و نیروی انسانی ماهر دو وجهی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دیگر زمان آزمون و خطا و هدررفتن پولهای کلان نیست تأکید کرد: در سایه نیروی انسانی بهره وری نیز محقق می‌شود و با ارتقای سطح مهارت نیروی کار امنیت شغلی حاصل خواهد شد.

ربیعی تحقیق و توسعه و نیروی انسانی ماهر را پایه رشد و توسعه پایدار کشور خواند و افزود: در شرایطی هستیم که در آینده نزدیک با ۴.۵ میلیون فارغ التحصیل بیکار روبرو خواهیم شد که هر کدام توقعات فزاینده در کنار مدرک دارند متأسفانه مهارت‌های لازم برای حضور در بازار را بهره نبردند.

وی بیان کرد: امروزه سیستم آموزش عالی هرچقدر با آموزشهای علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای گسترش یافته است باز هم مدرک گرایی رشد یافته بلکه باید به سمتی رویم که مهارت در کنار مدرک ضرورت یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی الزام گرفتن صلاحیت حرفه‌ای را در کنار مدرک مهم خواند و افزود: آموزش‌های مهارتی گامی است تا فارغ التحصیلان برای حضور در بازار کار بتوانند از آن بهره مند شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج