۱۱۷۵۱۷۹
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

شمارش معکوس برای وانت دیوانه‌کننده تسلا

ایلان ماسک در جدیدترین اظهارنظرش درخصوص سایبرتراک تسلا گفت که این وانت برقی چهارموتوره و با کیفیت بالا به بازار عرضه خواهد شد

همشهری: ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا گفت که «سایبرتراک» (وانت برقی تسلا) این شرکت با یک نسخه چهار‌موتوره کیفیت بالا عرضه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری رویترز، ماسک در توییتی نوشت: «تولید اولیه نسخه‌های چهارموتوره با کنترل گشتاور پاسخ سریع و مستقل برای هر چرخ خواهد بود.»

شمارش معکوس برای وانت دیوانه‌کننده تسلا

ماسک که وانت برقی را «واگن فناوری دیوانه‌کننده» می‌نامد، گفت که سایبرتراک دارای فرمان چرخ‌های جلو و عقب است که نه فقط مانند یک تانک می‌چرخد، بلکه می‌تواند مانند یک خرچنگ به‌صورت مورب حرکت کند. این وسیله‌نقلیه با وانت‌بارهایی مانند هامر برقی شرکت جنرال‌موتورز، F-150 لایتنینگ فورد و R1T ریویان رقابت خواهد کرد. از این میان، R1T توسط 4موتور مجزا هدایت می‌شود که هر چهار چرخ را به حرکت در‌می‌آورند و هامر هم البته می‌‌تواند به‌صورت مورب حرکت کند.

وانت تسلا که برای نخستین‌بار در سال2019 معرفی شد، از فولاد ضد‌زنگ مورد استفاده در موشک‌ها ساخته شده و ماسک اعلام کرده ‌که چندصد‌هزار سفارش برای آن دریافت کرده است. ماسک همچنین گفته است که به‌روزرسانی‌هایی در مورد نقشه راه محصول ارائه خواهد کرد. انتظار می‌رود تولید سایبرتراک از سال آینده میلادی آغاز شود و در سال2023 به تولید حجمی برسد. این شرکت تاکنون از بحران بزرگ ناشی از مشکلات زنجیره تامین و کمبود جهانی نیمه‌هادی‌ها به نوعی گریخته، مسائلی که به‌خودروسازان قدیمی آسیب رسانده، اما با این حال نمی‌توان به صراحت گفت این بحران جهانی گریبان تسلا را نگرفته است.

چهارچرخه‌ای شبیه به سایبرتراک

هفته گذشته بود که سرانجام تسلا چهارچرخه برقی خود را که گفته می‌شود بیشترین کاربرد را برای کودکان دارد، روانه بازار کرد. قیمت این چهارچرخه، ۱۹۰۰دلار اعلام شده است. طبق اعلام وب‌سایت این شرکت، ATV (خودروی همه‌جارو) چهار‌چرخ از مدل سایبرتراک الهام گرفته شده است و ارسال آن برای مشتریان ۲ تا ۴هفته دیگر آغاز خواهد شد.

ایلان ماسک در سال۲۰۱۹ در توییتی اعلام کرده بود که یک ATV الکتریکی به‌عنوان گزینه‌ای برای وانت برقی مورد انتظار و هنوز ساخته‌نشده تسلا که تولید آن به‌دلیل مشکلات زنجیره تامین با چالش‌‌هایی روبه‌رو بوده است، وارد بازار می‌شود. تسلا که در چند سال اخیر، محصولات عجیب و غریب متعددی را روانه بازار کرده است، این‌بار نیز ترک عادت نکرده و برنامه ویژه‌ای را برای ارائه این وسیله نقلیه داشته ‌که این را نیز باید در کنار کارهای جالب شرکت ماسک قرار داد.

ماسک به‌دنبال حذف تعرفه‌ها

در شرایطی که بحران نیمه‌هادی‌ها خودروسازان جهان را نگران خود کرده است، در ایالات متحده یک مشکل دیگر هم پیش روی این صنعت قرار دارد و آن تعرفه‌هایی است که بر واردات از چین می‌خورد. اخیرا تسلا و بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در آمریکا از «نماینده تجاری ایالات متحده» خواسته‌اند که معافیت‌های تعرفه‌ای طولانی بر قطعات و مواد وارداتی از چین برای ساخت یا تعمیر خودروها حذف یا دست‌کم دچار تغییر شود. وب‌سایت سی‌ان‌بی‌سی در این خصوص نوشت که مشکلات زنجیره تامین به افزایش قیمت خودروهای نو و کارکرده در ایالات متحده انجامیده است و تعرفه‌های وضع‌شده در طول جنگ تجاری دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا با چین قیمت‌ها را افزایش داده است.

این در حالی است که برخی استثناهای موقت برای تعدادی از این تعرفه‌ها در اواخر سال2020 یا اوایل سال‌جاری میلادی به پایان رسید. در این راستا اعلام شده ‌که شرکت تسلا، 3نظریه را در حمایت از معافیت‌ها برای تعرفه‌های واردات گرافیت که برای ساخت آند باتری‌های لیتیوم یونی در خودروهایش استفاده می‌شود، ارائه کرده است. این شرکت می‌گوید که تنها چین می‌تواند مقدار گرافیت مورد نیاز را به‌صورت پولکی یا پودری برای تولید باتری‌های خودروهای تسلا در ایالات متحده فراهم کند.

یک وسیله نقلیه هیبریدی با حجم متوسط از حدود 10کیلوگرم گرافیت استفاده می‌کند و این در حالی است که در یک وسیله نقلیه تمام الکتریکی با حجم توسط، حدود 100کیلوگرم گرافیت به‌کار برده می‌شود. البته در اینجا تنها بحث گرافیت مطرح نیست. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در تمام سال در مورد استرس‌های ناشی از مسائل زنجیره تامین بحث کرده است. او پیش‌تر در سال2018 با دونالد ترامپ در مورد مسائل تجاری ازجمله تعرفه‌های واردات در توییتر تعامل داشت. آن زمان، ماسک گفته بود که به‌طور کلی مخالف تعرفه‌های وارداتی است، اما پیشنهاد کرد که اگر هر چیزی وجود داشته باشد، باید مساوی با تعرفه‌هایی باشد که دولت چین بر آنها اعمال می‌کند نه اینکه گران‌تر از آن باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امید

      عزیزم پراید وانت

    • بدون نام

      واووووو....دیونه شدم...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج