جاباما
۱۱۷۶۱۵۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ترس لیگ برتری‌ها از کرونای اُمیکرون

به دلیل شیوع دوباره ویروس کرونا با سویه جدید تحت عنوان «اُمیکرون» احتمال دارد در لیگ برتر انگلیس شاهد محدودیت‌های جدید باشیم و شاید حتی تماشاگران نتوانند وارد ورزشگاه شوند.

خبرورزشی: نگرانی‌های فزاینده در مورد گسترش ویروس نوع اُمیکرون به باشگاه‌های لیگ برتر رسیده است. اولین اقدام آنان این است که جلوی ورود هواداران واکسینه نشده به ورزشگاه را بگیرند. اما نگرانی بزرگ‌تر این است که این اقدامات موثر نباشد و مجدداً دستور به توقف تمام بازی‌ها صادر شود به این معنی که میلیون‌ها پوند از سرمایه‌ها از دست می‌رود.

این وضعیت با انتشار خبر شیوع کووید در اسپرز تشدید شد؛ تست کرونای هفت بازیکن اصلی و دو نفر از کادر مربیگری کونته مثبت شد. با این وجود تاتنهام به احتمال زیاد در آخرین بازی لیگ کنفرانس اروپا مقابل رن حضور خواهد داشت. اما ممکن است از رؤسای لیگ برتر بخواهند تا سفر یکشنبه به برایتون و دیدار خانگی پنجشنبه آینده با لستر را به تعویق بیاندازند.

یک مسابقه اروپایی تنها در صورتی به خطر می‌افتد که یک تیم کمتر از ۱۳ بازیکن داشته باشد و دروازبان ذخیره نداشته باشد. تمام مسابقات مرحله گروهی یوفا باید تا ۳۱ دسامبر به پایان برسند، به این معنی که شانس کمی برای اسپرز وجود دارد که بتواند دیدار نهایی خود را به تأخیر بیاندازد. قوانین لیگ برتر بیان می‌کنند که اگر باشگاهی ۱۴ بازیکن یا بیشتر در لیست داشته باشد باید بازی را انجام دهد، اما هیئت مدیره لیگ برتر هر مورد از درخواست‌ها در دوران کووید را مورد بررسی بیشتری قرار می‌دهند.

لیگ برتر قبلاً نسبت به درخواستها برای لغو بازی‌ها همدلی از خود نشان داد و فصل گذشته بعد از اینکه تست کرونای شش نفر از اعضای تیم فولام مثبت شد بازی این تیم با اسپرز لغو شد. عوامل دیگری هم در این مورد حساب می‌شوند مثلاً اینکه تست چند نفر از بازیکنان در یک پست مخصوص مثبت شود. در جای دیگری از لندن، ستاره چلسی، متئو کوواچیچ و مهاجم برنتفورد ایوان تونی به دلیل مثبت شدن تست‌های‌شان از میادین خارج شدند.

با این وجود، مسائل خارج از فوتبال می‌توانند بزرگ‌ترین مشکلات را ایجاد کنند. نشریه «سان» فاش کرد که باشگاه‌های لیگ برتر در روز جمعه در مورد شرایط مربوط به بدتر شدن اوضاع، آگاه شدند. به باشگاه‌ها گفته شد که برای احتمال پلن‌بی دولت آماده باشند، به معنی نشان دادن گذرنامه‌های کووید برای ورود به ورزشگاه. این امر می‌تواند منجر به هرج و مرج در زمین شود چراکه هواداران متوجه می‌شوند که با وجود پرداخت هزینه اجازه ندارند در جایگاه‌شان بنشینند. ماه‌هاست که باشگاه‌ها روی احتمال نیاز به اجرای چنین اقداماتی کار می‌کنند.

اما با توجه به اینکه یک‌سوم فصل بدون هیچ محدودیتی گذشت و بازی‌ها با حداکثر هواداران برگزار شد، چنین هشداری می‌تواند ضربه‌ای سهمگین تلقی شود. یکی از مدیران باشگاه‌ها با تأیید این نکته گفت: «همه ما نگران اتفاقات بعدی هستیم.»

کرونای امیکرون - لیگ برتر انگلیس

تحت محدودیت‌های احتمالی، هواداران باید برای عبور از پست‌های بازرسی مربوط به کووید ثابت کنند که هر دو دوز واکسن را زده‌اند و درجه حرارت بدن‌شان چک شود. همچنین پوشیدن ماسک در محوطه‌های سرپوشیده زمین‌ها الزامی است و شاید هنگام نشستن در جایگاه‌ها هم همه مجبور به ماسک زدن باشند. برخی از هواداران ممکن است به‌خاطر ممنوعیت ورود به زمین و یا بازرسی‌های زیاد عصبانی شوند و بزرگ‌ترین نگرانی این است که انگلیس باید از قانونی که برای سراسر اروپای غربی تنظیم شده پیروی کند.

این هفته باشگاه‌های آلمانی بایرن مونیخ و لایپزیش مجبور شدند بازی‌های خود در لیگ قهرمانان را پشت درهای بسته برگزار کنند. بازی‌های بوندسلیگا در مناطقی که هواداران اجازه ورود دارند محدود به حضور حداکثر ۱۵۰۰۰ تماشاگر شدند. زمین‌های هلند به مدت سه هفته تعطیل شده‌اند و بلژیک و فرانسه هم چنین نگرانی‌های مشابهی دارند.

منابع دولتی می‌گویند هیچ برنامه‌ای برای ممنوعیت ورود هواداران به ورزشگاه وجود ندارد. رؤسای باشگاه‌ها معتقدند که با ادامه روند افزایشی مبتلایان به نوع جدید ویروس، ممکن است شرایط تغییر کند.

رؤسای لیگ برتر تخمین زده‌اند که در جریان موج اولیه همه‌گیری، که منجر به تعطیلی سه ماهه در فصل ۲۰-۲۰۱۹ شد و در فصل قبل هم بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار می‌شد، باشگاه‌ها جمعاً حدود دو میلیارد پوند ضرر کردند. اسپرز و منچستریونایتد از نظر مالی بیشترین ضرر را دیدند و هرکدام بابت هر بازی بدون تماشاگر حدود ۶ میلیون پوند از دست دادند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج