جاباما
۱۱۷۶۱۷۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

برگزاری چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران

شورای سیاست‌گذاری جشنواره وب و موبایل ایران با انتشار بیانیه‌ای شروع چهاردهمین سال جشنواره وب و موبایل ایران، برنامه‌ها و تغییرات جشنواره ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

برترین‌ها: شورای سیاست‌گذاری جشنواره وب و موبایل ایران با انتشار بیانیه‌ای شروع چهاردهمین سال جشنواره وب و موبایل ایران، برنامه‌ها و تغییرات جشنواره ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

برگزاری چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران

متن بیانیه ی شورای سیاست‌گذاری جشنواره وب و موبایل ایران به شرح زیر است:

در سال‌های اخیر شرایط حاکم بر فضای مجازی کشور فعالین و مدیران کسب‌وکارهای اینترنتی را با چالش‌های مختلفی روبه‌رو کرده است؛ مهاجرت گسترده‌ی نیروی انسانی متخصص در دو سال گذشته، همه‌گیری بیماری کرونا و طرح صیانت، چالش‌هایی هستند که متاسفانه فعالین اکوسیستم آنلاین توامان با آن‌ دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

در طول سالهای گذشته سعی شده بود جشنواره وب و موبایل ایران بتواند نقطه اتصالی بین بخش خصوصی و بخش دولتی و حاکمیتی ایفا نماید که به اذعان بسیاری از کارشناسان این هدف تا حدود زیادی محقق گردید. جشنواره تلاش داشت با شفاف‌سازی فضای کسب‌وکارهای اینترنتی بتواند گامی در راستای کاهش موانع این کسب‌وکارها بردارد.

روزهای سخت متهم کردن استارتاپ ها به خروج از خط قرمزها به سر رفت و شاید مشکلات خاص خود را برای برخی ایجاد کرد. اما تلاش‌ها و مداومت‌ها سبب شکوفا شدن فضای کسب‌وکارهای اینترنتی، ورود بسیاری از سازمان‌های دولتی و حاکمیتی به فضای استارتاپی و سرمایه‌گذاری در این حوزه شد.

متاسفانه امسال هم شاهد آن هستیم که آمیختن برخی نگرانی‌ها و مصلحت‌اندیشی‌ها در قالب طرح صیانت از کاربران فضای مجازی، افکار عمومی و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ اکوسیستم آنلاین ایران را در ابهام و نگرانی فرو برده است. نگرانی‌ای که تا امروز پاسخ‌های طراحان و مدافعان این طرح، بر میزان آن افزوده است. با وجود آن که با شیوع کرونا ظهور فروشندگان و خدمات‌دهندگان آنلاین رشد پر شتابی پیدا کرده است، تصویب و اجرای طرح صیانت، حتی اگر قبول کنیم با نیت خیر نوشته شده است، قطعا چرخه‌ی پرچالش خدمات کسب‌وکارهای آنلاین را با توقف و تزلزل روبرو می‌کند.

با این وجود از ابتدای سال جاری بارها در خصوص برگزاری جشنواره وب و موبایل ایران در سال ۱۴۰۰ با بسیاری از فعالان این حوزه صحبت کرده‌ایم. چندین بار بیانیه‌ی عدم برگزاری چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران را نوشتیم و منتشر نکردیم. اما در نهایت تصمیم گرفتیم با وجود چالش‌ها و تمام خستگی‌ها از مسیر بی پایان توسعه‌ی کسب وکارهای اینترنتی و فضای مجازی، این بار هم کنار نکشیده و با امید و تلاش برای کمک به اکوسیستم کارآفرینی و استارتاپی ایران پا در راه برگزاری چهاردهمین سال جشنواره وب و موبایل ایران بگذاریم.

باور داریم فارغ از اینکه تندیس بهترین سایت‌ها و اپلیکیشن‌های سال ۱۴۰۰ در دست چه افرادی قرار خواهد گرفت، با همراهی تمام دلسوزان و فعالان این صنعت و با مطرح کردن نگرانی‌ها و دغدغه‌های تمام اجزای اکوسیستم استارتاپی می‌توانیم به رشد و توسعه آن کمک کنیم. فراموش نکنیم که برنده واقعی جشنواره وب و موبایل، اکوسیستم استارتاپی ایران خواهد بود.

در ادامه شورای سیاست‌گذاری جشنواره وب و موبایل ایران بر اساس پیشنهادات شرکت‌کنندگان دوره‌های گذشته و در راستای بهبود فرآیندهای برگزاری چهاردهمین سال جشنواره وب و موبایل ایران تصمیمات و برنامه‌های زیر را اعلام می‌کند:

طرح صیانت و حمایت از اکوسیستم استارتاپی

جشنواره وب و موبایل ایران با توجه به رسالت خود برای حمایت از اکوسیستم استارتاپی و کسب‌وکارهای آنلاین، بر خود واجب می‌داند در چارچوب قانون از تمام ظرفیت‌های لازم برای آگاهی بخشی اثرات این طرح بر روی کسب و کارهای آنلاین به نمایندگان مجلس، استفاده کرده و فضایی را ایجاد کند تا نگرانی‌های تمام اجزای اکوسیستم استارتاپی ایران به عنوان ذی نفعان اصلی این طرح به گوش مسئولین برسد. همچنین دبیرخانه جشنواره وب و موبایل ایران از ایجاد گفتگو و تبادل نظر بین صاحب‌نظران مخالف و موافق پشتیبانی و استقبال خواهد کرد.

حذف جوایز ویژه

جشنواره وب و موبایل ایران از سال ۱۳۹۷ به درخواست برخی از فعالین اکوسیستم ۸ گروه ویژه را به جوایز پایانی جشنواره اضافه کرد. از این جوایز ویژه می‌توان به بهترین کتاب و بهترین کمپین تبلیغاتی دیجیتال سال اشاره کرد. با توجه به برخی از انتقادات و حواشی ایجاد شده برای جشنواره وب و موبایل ایران، از سال ۱۴۰۰ هیچ جایزه‌ای با عنوان ویژه و خارج از گروه‌بندی‌های رسمی جشنواره چه در قالب رای‌گیری مردمی و چه در قالب داوری اعطا نخواهد شد.

اضافه شدن بخش گزارش هشدار کاربر به پروفایل هر سایت و اپلیکیشن

با توجه به افزایش اقدامات مجرمانه در فضای مجازی مانند کلاه‌برداری، فیشینگ، سرمایه‌گذاری‌های هرمی، پانزی و مواردی از این دست و غیرمجاز بودن حضور آثار مرتکب چنین تخلفاتی در جشنواره وب و موبایل ایران، بخش گزارش مردمی به صفحه‌ی آثار حاضر در جشنواره اضافه خواهد شد.

این بخش به کاربران امکان می‌دهد هنگام برخورد با چنین تخلفاتی در هر یک از آثار ثبت‌ شده در بخش سایت یا اپلیکیشن، اثر مورد نظر را برای بررسی هیئت داوران به جشنواره گزارش کنند. چنانچه اثر گزارش شده از سوی هیئت داوران متخلف شناسایی شود امکان راه‌یابی به بخش رای‌گیری مردمی و بخش داوری را نخواهد داشت و از جشنواره حذف می‌شود. علی رغم اینکه جشنواره وب و موبایل ایران تنها به سایت‌هایی که مورد داوری قرار می‌گیرند تندیس اعطا می‌کند اما در بخش مردمی نیز با کمک این بخش نظارتی، سایت‌های غیرمجاز از فرآیندهای رای‌گیری مردمی نیز حذف خواهند شد.

بدین ترتیب از این پس تمام افراد می‌توانند ناظران جشنواره وب و موبایل ایران باشند.

افزایش مشارکت داوران و شورای داوری جشنواره وب و موبایل ایران

با تصمیم شورای سیاست‌گذاری جشنواره وب و موبایل ایران، تمامی فرآیند‌های این جشنواره‌ پیش از اعلام عمومی به اطلاع داوران خواهد رسید تا از وقوع هرگونه اشتباه در اجرای فرآیندها جلوگیری شود. به پیشنهاد داوران و شورای سیاست‌گذاری جشنواره وب و موبایل ایران، سازوکاری فراهم خواهد شد تا از افراد دلسوز و منتقدی که در سال‌های قبل به فرآیندهای جشنواره انتقاد داشتند، کمک بیش‌تری گرفته شود و از پیشنهادات آن‌ها استفاده و پاسخگویی لازم انجام شود. همچنین سخنرانان مراسم اختتامیه‌ی جشنواره وب و موبایل ایران با مشورت و همکاری شورای داوری جشنواره وب و موبایل ایران که اعضای آن را شورای داوری جشنواره تشکیل می‌دهد، انتخاب خواهند شد.

نحوه‌ی برگزاری اختتامیه چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران

باوجود امیدواری به تسریع روند واکسیناسیون و احتمال پایان آن تا اسفند ماه سال جاری و با توجه به اهمیت بالای سلامت افراد، شورای سیاست‌گذاری جشنواره وب و موبایل ایران تا این لحظه تصمیمی برای برگزاری مراسم اختتامیه به شکل حضوری ندارد. بنابراین هم‌چون سال گذشته برگزاری اختتامیه‌ی چهاردهمین دوره از جشنواره به شکل مجازی و پخش زنده از پلتفرم‌هایی نظیر اینستاگرام، آپارات، سایت جشنواره و … خواهد بود.

شورای سیاست‌گذاری جشنواره وب و موبایل ایران با اظهار تاسف از حواشی پیش آمده در رویداد سال گذشته، امیدوار است با تغییرات در نظر گرفته شده بتواند چهاردهمین سال جشنواره وب و موبایل ایران را کم نقص‌تر از سال‌های گذشته برگزار کند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت جشنواره وب و موبایل ایران به آدرس www.iwmf.ir مراجعه فرمایید. یا اخبار چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران را با هشتگ #iwmf1400 دنبال کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج