جاباما
۱۱۸۵۸۱۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آرامستان‌ها یکی از دلایل شیوع سرطان بین مردم

مرجانه خراط صادقی، عضو مجمع نخبگان دانشگاهی مازندران گفت: سنگ‌های گرانیتی در آرامستان‌ها به فراوانی استفاده می‌شوند و تحقیقات نشان داده است استفاده از این سنگ‌ها به دلیل داشتن مواد پرتوزا مانند اورانیم یکی از دلایل بروز برخی سرطان‌هاست.

باشگاه خبرنگاران: عضو مجمع نخبگان دانشگاهی مازندران یکی از دلایل اصلی شیوع سرطان بین مردم را تشریح کرد.

مرجانه خراط صادقی، دکترای محیط زیست و نخبه علمی عضو مجمع نخبگان دانشگاهی حوزوی مازندران در این باره گفت:سنگ‌های گرانیتی در آرامستان‌ها به فراوانی استفاده می‌شوند و تحقیقات نشان داده است استفاده از این سنگ‌ها به دلیل داشتن مواد پرتوزا مانند اورانیم یکی از دلایل بروز برخی سرطان‌هاست.

آرامستان‌ها یکی از دلایل شیوع سرطان بین مردم

سنگ گرانیت یکی از سنگ‌هایی است که کارشناسان زمین شناسی و مهندسان معدن توصیه می‌کنند از آن فقط در نمای بیرونی ساختمان‌ها استفاده شود. آژانس محافظت محیط زیست آمریکا نیز اعلام کرده بود سنگ‌های گرانیتی باعث ایجاد میزانی بیش از حد معمول گاز رادون در هوا می‌شوند که با توجه به وجود ۴ پیکوکوری از این گاز در هوا، خطر آن مانند خطر دود کردن یک پاکت سیگار در روز است.

به گفته کارشناسان سنگ‌های گرانیتی در فضایی که نمور هستند و باد در آن‌ها جریان دارد پرتوزاتر می‌شوند و سلامت افرادی که در معرض این پرتوها قرار می‌گیرند به خطر می‌افتد.

استفاده از سنگ‌های گرانیتی سال‌های اخیر در آرامستان‌ها افزایش یافته است، اما نکته‌ای جالب در آرامستان‌های مازندران وجود درختان مثمر مانند نارنج است که به گفته دکتر خراط صادقی استفاده از میوه این درختان به سلامت افراد آسیب خواهد زد.

این عضو هیات علمی دانشگاه در توضیح بیشتر این موضوع گفت:بارها نگرانی خود را در خصوص استفاده زیاد از سنگ‌های گرانیتی و کاشت درختان نارنج در آرامستان‌ها به مسئولان مربوطه انتقال داده‌ام، ولی به نتیجه‌ای نرسید.

پیگیری ها از برخی مسئولان استانی مشخص کرده است که قانونی مبنی بر ممنوعیت استفاده از سنگ‌های گرانیتی و کاشت نهال‌های مثمر در آرامستان‌ها وجود ندارد، اما موضوع سرطان زا بودن این سنگ‌ها و میوه‌هایی که در کنار این سنگ‌ها به بار می‌نشینند موضوعی جدی است که باید وزارت بهداشت آن را پیگیری کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج