جاباما
۱۱۸۶۲۲
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

مصرف‌ انرژی در ایران ۴‌ برابر میانگین‌ جهانی!

دبیر کنفرانس سالانه انرژی پاک گفت: به طور متوسط مصرف انواع انرژی در ایران تقریبا چهار برابر میانگین جهانی است.

خبرگزاری ایسنا: دبیر کنفرانس سالانه انرژی پاک گفت: به طور متوسط مصرف انواع انرژی در ایران تقریبا چهار برابر میانگین جهانی است.

مسعود ایرانمنش در افتتاحیه چهارمین کنفرانس سالانه ملی انرژی پاک در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته با اشاره به شدت بالای مصرف انرژی گفت: مصرف انرژی در ایران معادل کشوری با جمعیت ۷۵۰ میلیون نفری است و در سال ۱۳۹۰ به ازای هر ایرانی ۱.۹۳ تن معادل نفت خام انرژی مصرف شده است که این میزان ۵ برابر کشورهای هند و پاکستان است. همچنین ایران با دارا بودن یک درصد جمعیت دنیا، ۹ درصد انرژی جهان را مصرف می کند.

وی با اشاره به اهمیت بحران انرژی در جهان افزود: آمارها نشان می دهد بحران انرژی که یک مسئله جهانی است و منشاء آن دو عامل محدودیت منابع انرژی فسیلی و آلاینده های ناشی از مصرف آنها است بویژه در کشور ما روز به روز حادتر می شود و این عزم عمومی را برای مقابله با این بحران می طلبد.

ایرانمنش با اشاره به سخنرانی علمی پروفسور محمود یعقوبی و دکتر یونس نوراللهی در زمینه نیروگاههای خورشیدی و انرژی زمین گرمایی در این همایش دو روزه گفت: محورهای این کنفرانس شامل انرژی خورشیدی، انرژی بادی، انرژی زمین گرمایی، انرژی‌های آبی (نیروگاه آبی، انرژی امواج، انرژی جزر و مد، انرژی گرمایی اقیانوس)، انرژی‌های زیستی، پیل سوختی و هیدروژن، نیروگاه‌های انرژی پاک، سیستم‌های انرژی هیبرید، فناوری‌های نانو و میکرو در انرژی پاک، مواد پیشرفته در انرژی پاک، صنعت سبز؛ ساختمان سبز، روش‌های تبدیل، بازیافت و ذخیره‌سازی انرژی، مدیریت و بهینه‌سازی انرژی و قوای محرکه انرژی پاک (خودرو برقی، موتور هوای گرم ،استرلینگ و غیره) می گردد.

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته نیز در افتتاحیه کنفرانس سالانه ملی انرژی پاک گفت کنفرانس های علمی باید راهگشای صنعت و فناوری باشند و مشکلات صنعتی کشور را در اولویت خود قرار دهند.

محبی با اشاره به اهمیت برگزاری کنفرانس های علمی افزود: نتایج این کنفرانس ها باید به فناوری تبدیل شوند تا چرخه تبدیل علم به صنعت عملی و کاربردی شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      سلام این همه آمار
      چرا یکبار آمار اینطرف آب رو نمیگید
      یه کارگر معمولی یا کارمند معمولی ماهیانه بین1500 تا 1800 یورو درآمد داره( در ایران دیگه خودشونو اذیت کردن پای حقوق شده 600)
      مالیات بر ارزش افزودشون 22% هست(اون رو هم منتظر می ایستن حراج خورد وسایل تهیه میکنند)
      ولی مسائل پزشکی رایگان
      زندگی میکنن، زندگی ،بدون استرس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج