۱۱۹۰۷۷
۵۶ نظر
۵۱۹۰
۵۶ نظر
۵۱۹۰
پ

همه چیز در مورد رفلاکس معده در کودکان

رفلاکس زمانی روی می‌دهد که شیری که کودک نوشیده و قورت داده است دوباره در مری بالا می‌آید یا به دهان او باز می‌گردد.

برترین ها: رفلاکس زمانی روی می‌دهد که شیری که کودک نوشیده و قورت داده است دوباره در مری بالا می‌آید یا به دهان او باز می‌گردد. فرقی هم ندارد که نوزاد از سینه مادر شیر می‌نوشد یا شیرخشک به او داده می‌شود. هر دو کودک، مستعد مبتلا شدن به این عارضه هستند.

اسیدی که در معده کودکان وجود دارد به هضم غذای آنها کمک می‌کند. همان‌طور که سوزش معده و اصطلاحا ترش‌کردگی در بزرگسالان موجب ناراحتی است، کودکان نیز در نتیجه این برگشت غذایی اذیت می‎‌شوند.

البته تنها خوبی رفلاکس این است که خیلی سریع و خودبه‌خود برطرف می‌شود. این مشکل در کودکان بسیار عادی است و نمی‌توان آن را نشانه هیچ‌نوع بیماری به‌شمار آورد. تقریبا نیمی از نوزادان در سه ماه نخست زندگی، یک یا دوبار در روز دچار رفلاکس معده می‌شوند.

درصد بسیار کمی از نوزادان دچار رفلاکس مزمن هستند که برای آنها مشکل ایجاد می‌کند.

همه چیز در مورد رفلاکس معده در کودکان

چگونه متوجه شویم نوزاد رفلاکس دارد؟

نوزادان در نتیجه رفلاکس، شیری که خورده‌اند را بالا می‌آورند. یا چندین بار استفراغ‌ می‌کنند. یا حتی سرفه و سکسکه را نیز می‌‌توان به عنوان نشانه‌های رفلاکس نام برد. اما همه این مسایل کاملا طبیعی هستند و نیازی نیست نگران باشید. فقط همیشه دستمالی در دسترس داشته باشید که اطراف دهان او را پاک کنید.

چه چیزی موجب رفلاکس می‌شود؟

این را همه می‌دانید که لوله ارتباطی معده و دهان، مری است. در بدن، در جایی که مری و معده به یکدیگر می‌رسند، یک حلقه ماهیچه‌ای (دریچه) وجود دارد. هنگامی که نوزاد شیر می‌نوشد، این دریچه‌ی ماهیچه‌ای باز و پس از عبور غذا دوباره بسته می‌شود تا غذا را در معده نگه دارد. در نوزادان چون هنوز این دریچه به طور کامل رشد نکرده است و کامل نیست، نمی‌تواند به‌خوبی این وظیفه را انجام دهد. به‌همین دلیل، بیشتر نوزادان دایم در حال رفلاکس معده هستند.

هنگامی که معده نوزاد پر می‌شود، بقیه شیر یا غذایی که نوشیده دوباره به مری و دهان او باز می‌گردد.

استفراغ یا قی کردن نوزادان می‌تواند به دلایل زیر باشد:

• مری باریک و کوتاهی دارد.

• سیستم گوارشی او کند است و طول می‌کشد تا شیر از معده وارد روده کوچک بشود.

• لوله مری و معده او هنوز به رشد کامل نرسیده‌اند.

ظرفیت معده نوزادان چند روزه به اندازه یک تیله کوچک است. در روز سوم، گنجایش آن به اندازه تیله بزرگ افزلیش می‌یابد. در روز دهم، به اندازه یک توپ پینگ-پونگ رشد می‌کند و بزرگ می‌شود. دریچه مری و معده نیز در طول این زمان قوی‌تر می‌شود. به این مفهوم که هر چه این اندام بیشتر رشد می‌کنند و قوی‌تر می‌شوند، مشکل رفلاکس نوزادان نیز کم‌تر می‌شود. در حدود ماه‌های ۱۰ تا ۱۲، فقط ۵ درصد از کودکان دچار رفلاکس می‌شوند.

البته گاهی مشکل رفلاکس در کودکان در نتیجه ضعیف بودن عملکرد سیستم گوارشی است. در این مواقع، غذا برای مدت طولانی در معده باقی می‌ماند و دلیل آن نیز می‌تواند در نتیجه حساسیت به شیر گاو یا عدم پذیرش آن توسط بدن کودک باشد.

چگونه می‌توان از رفلاکس جلوگیری کرد؟

اگر رفلاکس نوزاد کم و معمولی است، خوب غذا می‌خورد و مورد دیگری برای نگرانی وجود ندارد، شاید راه‌کارهای زیر بتوانند کمک‌کننده باشند:

در حالت عمودی به کودک شیر بدهید.

پس از هر بار شیر دادن، حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه کودک را در حالت عمودی در آغوش نگه‌دارید.

ترجیحا به مقدار کم اما وعده‌های بیشتر به نوزاد شیر بدهید.

اگر با شیشه کودک را تغذیه می‌کنید، هر دو سه دقیقه یک‌بار در میان شیرنوشیدن، اجازه دهید بادگلو کند. در ضمن، مطمئن شوید که سوراخ نوک پستان خیلی باز نیست. اگر این‌طور باشد شیر با مقدار و سرعت بیشتر وارد دهان نوزاد می‌شود و می‌تواند موجب رفلاکس بشود.

چه زمانی رفلاکس نگران‌کننده است و باید کودک را نزد پزشک ببریم؟

همان‌طور که قبلا نیز اشاره کردیم، برگرداندن مقدار کمی شیر پس از هر تغذیه کاملا طبیعی است. اما اگر موارد زیر را در فرزند خود مشاهده کردید، حتما با پزشک کودک در میان بگذارید:

• داشتن رفلاکس‌های مداوم و پی‌درپی

• بداخلاقی در طول شیر نوشیدن یا پس از آن، گریه و خم کردن کمر

• قی کردن‌های پی‌درپی و به مقدار زیاد دست‌کم دوساعت پس از هر بار شیر نوشیدن

• امتناع از شیر نوشیدن اما مکیدن پستانک (اگر استفاده می‌کنید)

هنگامی که نوزاد را برای رفلاکس نزد پزشک می‌برید، موارد زیر را در ذهن داشته باشید تا بتوانید پاسخ‌های درست به پزشک بدهید:

• چه مواقعی نوزاد شیر می‌نوشد

• نوزاد چه مواقعی اصولا گریه می‌کند

این اطلاعات به پزشک کمک می‌کند تا بتواند تشخیص دهد آیا کودک مشکلات دیگری نیز دارد یا خیر.
همه چیز در مورد رفلاکس معده در کودکان
آیا برای رفلاکس درمانی وجود دارد؟

اگر رفلاکس معده نوزاد شما شدید است احتمالا پزشک موارد زیر را توصیه خواهد کرد.

اضافه کردن غلیظ‌کننده به شیر

می‌توانید با اضافه کردن غلیظ‌کننده به شیر مادر یا شیرخشک به مدت دو هفته تا اندازه‌ای از رفلاکس معده جلوگیری کنید. البته این کار را نباید سرخود انجام داد و حتما باید با تجویز پزشک آن را استفاده کنید. داروخانه‌ها نیز بدون نسخه آن را عرضه نمی‌کنند.

قطع کردن شیر گاو

نشانه‌های حساسیت به شیر گاو بسیار مشابه نشانه‌های رفلاکس است. تا 40 درصد از موارد همین حساسیت به شیر گاو موجب ایجاد رفلاکس می‌شود. مادرانی که از سینه خود به نوزاد شیر می‌دهند، احتمالا باید نوشیدن شیر گاو یا غذاهایی که حاوی شیر گاو است را از برنامه غذایی خود حذف کنند. اگر کودک شیر خشک مصرف می‌کند، از پزشک بپرسید که آیا می‌توان به مدت دو هفته از شیر ضدحساسیت‌زا برای نوزاد استفاده کرد؟

مصرف داروی ضداسید مخصوص نوزادان

اگر موارد مذکور چاره‌ساز نبودند، ممکن است پزشک برای نوزاد، داروی ضد اسید معده تجویز کند. البته این دارو تضمینی برای درمان رفلاکس به شمار نمی‌رود.

اگر از سینه به نوزاد شیر می‌دهید، می‌توانید شیر را بدوشید و در شیشه بریزید و با داروی ضد حساسیت آن را مخلوط کنید. برای آگاهی از میزان درست و دقیق این دارو، روی بسته‌بندی آن را با دقت بخوانید.

احتمال دارد کودک برای موارد زیر نزد پزشک متخصص کودکان فرستاده شود:

• آشکار نبودن دلیل رفلاکس معده کودک

• مشاهده خون در استفراغ‌های کودک - که احتمالا شبیه دانه قهوه دیده می‌شوند.

• کم‌خونی کودک

• سرفه‌های دایمی و عفونت‌های دایمی سینه کودک

• رشد وزن کودک طبیعی نیست.

• کودک در قورت دادن شیر مشکل دارد.

هه موارد ذکر شده بسیار نادر هستند. اما اگر هر کدام از آنها را در نوزاد خود مشاهده کردید، حتما با پزشک متخصص در میان بگذارید.

چگونه می‌توان با رفلاکس کنار آمد؟

رفلاکس نوزادان برای والدین نیز خسته‌کننده است. دایم باید دستمال دستشان باشند و اطراف دهان کودک را پاک و لباس‌هایش را تعویض کنند. تکرار این مساله نیز باعث می‌شود تا تصور کنند همیشه در خانه و لباس‌ها و حتی بدن خودشان بوی شیر ترشیده می‌دهد که حس خوبی ندارد.

برای راحت کنار آمدن با رفلاکس می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

• در خانه همیشه زیرپوش تن نوزاد کنید تا شستن آنها آسان باشد. این لباس ها قیمت ارزان‌تری هم دارند و می‌توانید به تعداد زیاد تهیه و کار خودتان را راحت کنید.

• فقط یک مبل یا کاناپه را برای شیر دادن به نوزاد انتخاب و مشخص کنید. روی آن پارچه بیندازید که پس از کثیف شدن، بتوانید راحت آن را بشویید. یک گزینه جایگزین نیز داشته باشید تا در طول خشک شدن یکی، پارچه دیگری در دسترس باشد.

• روی صندلی ماشین یا کالسکه نوزاد نیز یک لایه کاور قابل شست‌وشو بکشید که به‌راحتی قابل تعویض و قابل شست‌وشو باشد.

• برای جلوگیری از کثیف و لک شدن تودوزی ماشین، در قسمتی که صندلی کودک قرار دارد، یک لایه پارچه محافظ روی صندلی بکشید.

• در ساک کودک همیشه چند دست لباس معمولی، تاپ یا بلوز برای خودتان و دستمال نرم همراه داشته باشید. کیسه پلاستیکی نیز به همراه داشته باشید تا لباس‌های کثیف را داخل آن قرار دهید.

• تا حد امکان، لباس‌های سفید و روشن بپوشید تا لکه‌های شیری که نوزاد بالا آورده است خیلی دیده نشوند و منظره بدی روی لباس شما ایجاد نکنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوبه بچه من رفلاکس شدید داشت کسی تشخیس نداد بمیرم اهلی چقد زجر کشید ولی شکر خدا الان تحت درمانه

    • بدون نام

      خيلي عالي وكامل بود

    • بهار

      خیلی ممنون

    • بدون نام

      واقعا ممنونم خیلی کامل و واضح بود

    • بدون نام

      سلام ممنون از مطالب خیلی مفیدتون من یک سوال دارم
      پسر من تازه وارد چهار ماه شده و ریفلاکس شدید داره ودارو مصرف میکنه شیر خو دمو میخوره اما من واقعا نمیدونم چند بار در روز و چند دقیقه باید بهش شیر بدم لطفا راهنماییم کنید

    • سارینا

      بچه من 2 سالو نیم اما سرما میخوره موقع خوال خیلی شدید سرفه میکنه نمیدونم چکار کنم رفلاکس هم داشت

    • بدون نام

      باسلام منم بچم 3ماهشه بردمش دکترتشخیصش رفلاکس معده بوده داروی رانیتیدین باقطره خارجی پدی لاکت تجویزکرده ولی هنوزوقتی شیرمیخوره مدام توگلوش گیرمیکنه لازم دوباره ببرمش دکتریاب مرورخوب میشه

    • مه لقا

      با سلام خسته نباشید من بچه ام چهار ماهه است و وزنش ۵و نیم کیلو بردمش دکتر گفت شیر خشک هم کنار شیر خودت بده دو هفته خورد ولی دیگه وقتی بیداره سینه مو نمی گیره و موقع خواب بهش شیر میدم روزا هم با شیر دوش تو شیشه میدم لطفا راهنماییم کنید درمونده شدم.در ضمن میتونه رفلاکس معده باشه؟

    • سارا

      سلام دخترم یازده ماهشه بعد از سه ماه استفاده از قطره پدی لاکت وکپسول امپرازول کاملا خوب شده خدا رو شکر فقط میخاستم بپرسم چطوری وبا چه مقداری میتونم لبنیات رو شروع کنم هم برای خودم وهم برای دخترم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام من مامان محمدم خواستم بدونم بچه شماهم نمیتونست غذای سفره روبخوره آخه من هرچی میدم حالش به هم میخوری

    • فریبا

      سلام پسر من از چهار ماهگی رفلاکس داشت وتابه الان هم دارو مصرف میکنه رانیتیدین باکلوفن نکسیوم پدی لاکت الان هشت ماهه شده ولی هنوزم مشرفلاکس مزمن داره سوالی که دارم کی میشه پسرم حالش خوب بشه خیلی نگرانشم نمیتونه خوب بخوابه بالا میاره بخاطر بالا اوردنش نمیتونم بهش قطره اهن بدم باید چیکار کنم کمکم کنید

    • فریبا

      با سلام .من پسرم3 1 ماهشه از یه ماهی تا الان رفلکس شدید داره دارو هم خیلی مصرف کرده ولی جواب نداده لطفا راهنماییم کنید .یه سال وی ماهشه

    • بدون نام

      سلام دختر ما چهل روزشه در روز خیلی رفلکس داره دکتر نبردیمش لطفا راهنمایی کنید

    • بدون نام

      مفیدبود
      ممنون

    • بدون نام

      خيلى كامل توضيح داديد متشكرم بعضى اوقات مادران جوان به توضيحات كامل احتياج دارند.

    • مرتضی

      باسلام دخترم ده ماهشه از سه ماهگی بالا می اورد چن تادکتر بردم گفتن ریفلاکس نیس الان پیش متخصص بردم میگه ریفلاکس شدید داره مدام بالا میاره شدیدم سرفه میکنه مخصوصا شبا چیکار کنم کمکم کنید ممنون

    • مهسا بيگلو

      با سلام و خسته نباشيد. پسر من ٦ ماهشه و جديدا شب ها از خواب ميپره و گريه ميكنه. وقتي بلندش ميكنم و راه ميرم اروم ميشه . دكتر تشخيص رفلاكس داده و بهش رانيتيدين تجويز كرده ولي فايده اي نداره ميشه راهنمايي ام كنيد كه چيكار كنم؟

    • طاها

      باعرض سلام پسر من هم دو سالشه مدتی است که شبا خوب نمیخوابه وقتی خوابه یهوی از خواب میپره همش چشاشو میماله بردیمش دکتر گفت ریفلاکس پنهان داره هر دارویی که براش تجویز میکنن بهش نمی سازه پیش چند تا متخصص بردیمش عکسشو نشان دادیم مگن نداره نمیدانم چه کار کنم خیلی نگرانش هستیم چون یه بار بستری هم شده ؟

    • سارا گودرزی

      مطالب کاملا آموزنده بود ، انشالله هیچ بچه‌ای مریض نشه، دعا کنید

    • نسرين

      توضيحات خوب و رسا بود

    • بدون نام

      بسیارعالی توضیح دادیدممنونم

    • بدون نام

      سلام دختر من پنج ماهیشه رفلاکس معده داره شیرخشکی هست هر کاری میکنم نمیخوره

    • یوسفی

      پسرم شیرگاو میخورد قطع کردم رفلاکس ک داشت خوب شد ممنون از راهنمایی ارزندتون

    • بدون نام

      دختر منم رفلاکس معده داشت.دکتر گفت موقع خواب زیر سرش را بلند کنید ک شیر برگشت نکنه و اینکه براش شیر نان اچ آ را تجویز کرد.و یه نمونه کپسول که باید هر صبح یک پنجم آنرا تو فرنی بریزیم و بهش بدیم و اینکه مقدار شیرش را کم کنیم و تعداد دفعاتش را بیشتر کنیم. خدا رو شکر بعد از دو هفته خیلی خوب شده

    • نادر دیانی

      بچه من وقتی شیر میخوره دوساعت بعدش از دماغش شیر میاد بیرون و حالت خفگی بهش دست میده دکتر میگه
      تشنج کرده ولی هیچ علایم از تشنج نداره علتش چیه

    • دریا

      سلام بچه من رفلاکس داره تازه ۲۰روزشه بنظرشمامشکلی پیش نمیاد

    • هادی

      سلام پسر من پنجاه روزشه دفعات شیر بالا اوردنش زیاده ولی کم شیر بالا میاره میشه ریفلاکس باشه؟

    • بدون نام

      پسر من رفلاکس معده داره یک سال نیمشه تازه فهمیدیم بالا میاره وزنش خیلی کمه میترسم

    • زهرا

      سلام ببخشیدمن دخترم ۸سالشه خیلی وقتهاحالت تهوع داره خصوصاموقع خوردن صبحانه .واقعاموندم چکارکنم.شیر،نون و..خیلی بندرت میخوره.میخواستم بدونم میشه ازمعده اش باشه؟!

      پاسخ ها

      • فرزاد

        دخترم هفت سالشه هر روز حالت تهوع داره این چند سال امپرازول بهش دادیم فایده نداره تو رو خدا راهنماییم کنیم چیکار کنم زودتر خوب بشه ممنون

    • سارا

      پسرم سه ماهشه،تازه فهميدم رفلاكس داره نميدونم چيكاركنم.وزن گيريش هم كمه

    • حلما

      سلام دختر من تازه وارد شش ماه شده از ۱۸روزگی رفلکس داره .دارو هم میخوره اما بعضی وقتا خیلی اذیت میشه حساسیتم داره همش خس خس میکنه میشع برا رفلاکس باشه خس خس.شیر خودمو میخوره ب منم گفته گوجه و پرتغال ولبنیات نخور برا حساسیتش اما من اینارو نمیخورم اما بازم خس خس داره؟؟؟؟

    • فاطمه هستم از ایلام

      دخترم دوساله و دوماهشه هنوز رفلکس قطع نشده هربار باعوت کردن رفلاکسش دکتر دارو براش تجویز میکنه یه مدت خوب میشه دوباره مریضیش عوت میکنه خواستم بدونم باید چکار کنم که کامل خوب بشه ممنون از برنامتون

    • Shadan

      سلام دختر من 7سالشه از بدو تولد ریفلاکس داشت ندام تحت درمان بود پارسال مجبور شدیم اندوسکوپی براش انحام بدیم و یه دوره چهار پنج ماهه دارو قرص نکسیوم وباکلوفن مصرف کرد دکترش گفت که دیگه خوب شده با این داروها ولی الان مدتیه دهانش در تمام طول روز بو میده و اکثرا هم یبوست داره بی اشتهاست میخواستم بپرسم ایا ممکنه که دوباره مربوط به ریفلاکس باشه

    • سمیه هستم

      دختر من دوماه نیم داره از بدو تولد ریفلکس معده داره دکتر بردمش داروی رانیتیدین پدی لاکت وموتیلیوم داده الان اصلا شیر بالا نمیاره ولی خیلی بی قراری میکنه نمیتونه بخوابه تورو خدا راهنماییم کنید

    • زهرا

      مطالب بسیار عالی بود ولی من لبنیات رو حدف کردم باز هم از راه بینی ریفلاکس داره دوساله دارو یی ندادم

    • مامان علی اصغرکوچولو

      سلام دکتربرای پسرم فقط قطره پدی لاکت نوشته که تاچهارماهگی استفاده کنم تاالان شیربالااوردنش قطع شده اماسرفه وازخواب پریدناش ودرحین شیرخوردن منقطع خوردناش هست بنظرتون دوباره بایددکترببرم یاصبرکنم تاچهارماهگیش؟

    • بابا آوا و آروین

      سلام خسته نباشید من دوقلو دارم یه پسر یه دختر الان پانزده ماهشونه دخترم رفلاکس خیلی شدید داره از وقتی که به دنیا امده داره دارومصرف میکنه قبلا امپرازول الان نکسیوم ولی داره روز به روز بدترمیشه شبها افتاده به سرفه و بالا میاره خواب برامون نزاشته خیلی نگرانشیم لطفا کمکمون کنیر

    • بدون نام

      حماقت محضه بچه دار شدن...

      پاسخ ها

      • گلی

        شما بچه دار نشوو حماقت نکن...همیشه که بچه یه ماه چهارماه شش ماه نمیمونه!!!پیغمبر ص فرمودن فرزند صالح حسنه جاریه برای پدر و مادرش هستن خیر و اجر اون پس از مرگ هم شامل پدر و مادرش میشه.ء

    • حامی حسنخانی

      پسرم دو ماهشه بعد از بالا اوردن شیر خودم دکتر بردمش ک این داروها رو بهش داده یکی قرص نزیوم یکی قطره کولیف و شیر خشک ب ب لاک بعد از استفاد ولی بهتر نشده لطفا راهنماییم کنید

    • پرهام

      پسرم سه ماهشه دو روزه که سینمو نمیگیره ولی وقتی میدوشم تو شیشه اونو میخوره قبلا هم بد شیر میخورد به زور باید بهش شیر میدادم ولی اذیتی نداره یعنی گریه خیلی نمیکنه فقط شیر نمیخوره بالا هم نمیاره دکتر بردم میگه رفلکس معده داره میخواستم بدونم درسته اخه نوشته شما میگه اگه رفلکس باشه باید بالا بیاره ولی این بالا هم نمیاره وزنم خوب نگرفته میشه بگید مشکل چیه ممنون

    • لاله

      سلام دختر م 40 ماهه است تمام دندان ها یش خراب شده دندانپزشک مراجعه کردم ولی دوباره دندان دیگری خراب میشود وطنش بسیار کم است آیا می تواند علتش رفلکس باشد.

    • بدون نام

      نام کانال یا ادرس تلگرام تون چیه

    • امیرعلی

      سلام
      تجربه ی درمااان
      من مشکل رفلاکس معده داشتم خیلی درمان و دکتر رفتم و اندوسکپی انجام دادم
      این تجربه رو میگم شاید بدرد خیلی ها بخوره
      هرچی دکتر رفتم گفتن عصبی هست در صورتی که من دغدغه ی خاصی نداشتم اون دوران
      حتی دارو های دکتر هم دیگه ارومم نمیکرد ولی عصاره ی شیرین بیان تنها چیزی بود که ارومم میکرد ولی زیاد میخوردم
      من اون دوران قلیون می کشیدم اصلا تصور نمیکردم که دود و معده به هم ربط داشته باشه
      سر یه موضوع دیگه قلیون رو گذاشتم کنار و یکسال هم گذشت و من همچنان مشکل معده داشتم با این که قلیون نمی کشیدم
      بعد از یکسال یه روز دیدم معدم دیگه درست شد ولی نمیدونستم چه اتفاقی افتاد که درست شد و همش فکر میکردم که چی شد که درست شد مگه دیروز چی خوردم تا فهمیدم جریان چیه

      معده ی من خوب شد ولی دیدم وقتی کنارم قلیون و یا سیگار میکشه یکی دو روز معدم بهم میریزه و مثل قبل اذیتم می کنه

      اینجا بود که فهمیدم همه ی مشکل معدم زیر سر قلیون بوده و هر دودی مثل سیگار و قلیون و بوی رنگ و بنزین و تینر و این چیزا معده ی منو تحریک می کنه الان با اینکه سالهاست قلیون نمیکشم ولی معده ی منو حساس کرده


      این همه رو نوشتم که کمکی باشه برای تشخیص مشکلتون
      سیگار و قلیون نکشید واسه همیشه بهش نه بگید

    • ایلدا

      سلام دختر منم از روزی که اومده دنیا رفلاکس داره همش شیر رو که میخوره سریع بالا میاره بردم دکتر رانتیدین داد با امپروزال با پدی لاک ولی هیچ خوب نشده

    • آراد

      سلام پسرمن۵ماهشه دوماه هست فقط تو خواب شیر میخوره شیرروبالانمیاره چندتامتخصص بردم رانیتیدین تمیزکردن یه ماه مصرف کردم اصلا خوب نشدبریم پیش فوق تخصص گوارش کودکان نیکسیوم ۴۰تجویزکردوگفت غذای کمکی رو شروع کنم الان دوهفته هست دارووغذای کمکی میخوره تو بیداری درطول رو۶بارشیرم رو میخوری هرباربه مدت۵دقیقه.یعنی داره خوب میشه.خیلی استرس دارم

    • سارا

      من پسرم ٢٠روزشه و همش مشكل معده داره و آروغ نميزنه آيا مشكلش رفلاكس معده است

    • هانا

      دختر من پنجاه روزشه و از بیست روزگی رفلاکس شدید گرفته الان رانیتیدین میخوره خیلی خوب کنترل نمیشه خودم مریض شدم انتی بیوتیک خوزدم خیلی بالا اورد دخترم چکار باید بکنم

    • نیره

      پسرم شش ماهه دارم اسهال داره دکتر گفته رفلاکس معده داره الان بیست روز میشه قطرپدی لا کت داده خوب نمیشه

    • فرزاد

      سلام دخترم هشت سالشه هر روز حالت تهوع داره خیلی کم اشتهاست این چند سال با امپرازول ورانیتیدین تهوعشو کم کردم .چیکار کنم دیگه خسته شدم لطف کنید راهنماییم کنید ممنون میشم

    • علی اصغر

      سلام پسرم ۸ساله اش رفلا کس معده داره ما تا زه ۲سال متوجه شدیم رفلاکس داره دکتر شربت رانیتیدین داده همیشه بهش بدم خیلی بی اشتهاست سرفه هاش شدید یبوست داره دهانشم بو میده وزن اش هم کمه تو خدا کمک کنید خسته شدم خیلی ضعیفه ممنون

    • منیره سادات حسینی

      سلام دخترچهارساله دارم که هفت ماهه به دنیا آمدچهل روزداخل دستگاه بوداکسیژن داشت بااکسیژن هم آوردمش خانه دوقلوهم بودامایکیشون مردبه مدت یکساله که سرفه میکنه دکتررفلکس معده تشخیص دادکپسول آمپرازول داد که بهش حساسیت داشت بعدقرص جویدنی آیروکاست داددوماه مصرف کردم خوب بودامادوباره حالش بدترشدلطفا کمکم کنید ممنون

    • سامیار امامی

      سلام ببخشید پسرم رفلاکس داره دکتر بردمش رانیتدین پدی لاک داده ولی بهتره نشده ممنون میشم ممنا رهامایی کنید

    • زهرا

      سلام پسرم پنج ماه و نیم .تو بیداری شیر نمیخوره و تمام علائم رفلاکس داره .میخوام بش راینیتیدین بدم .روزی چند بار و چند سی سی لازم داره؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از منم همین جوره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج