جاباما
۱۲۰۲۲۱
۹۷ نظر
۲۳۹۹۴
۹۷ نظر
۲۳۹۹۴
پ

در این سن، ورزش برای بچه‌ها ممنوع!

بچه‌ها که از آب و گل در می‌آیند، خانواده‌ها شروع می‌کنند به برنامه‌ریزی. پدر کلاس موسیقی پیشنهاد می‌کند و مادر اصرار دارد که بچه قبل از هر چیزی باید به کلاس زبان خارجه برود. کلاس‌های نقاشی، مجسمه‌سازی و ... هم که باید جزء برنامه باشد.

مجله سیب سبز: بچه‌ها که از آب و گل در می‌آیند، خانواده‌ها شروع می‌کنند به برنامه‌ریزی. پدر کلاس موسیقی پیشنهاد می‌کند و مادر اصرار دارد که بچه قبل از هر چیزی باید به کلاس زبان خارجه برود. کلاس‌های نقاشی، مجسمه‌سازی و ... هم که باید جزء برنامه باشد. بعضی از این خانواده‌ها هم که به ورزش علاقه‌مندند، کلاس‌های ورزشی را برای آنها در نظر می‌گیرند؛ از شنا و ژیمناستیک گرفته تا فوتبال، والیبال و... تصور هم این است که اگر این کلاس‌ها را زودتر برای بچه‌ها شروع کنند، آنها موفق‌تر می‌شوند.
دیده شده دختر یا پسر بچه‌ای که هنوز نمی‌تواند بعضی از کلمات را ادا کند، در کلاس‌های ورزشی دیده می‌شود؛ بچه هایی که مجبورند حرکاتی انجام دهند که از عهده‌اش برنمی‌آیند. به نظر می‌رسد خانواده‌ها در آموزش دیدن بچه‌ها عجله دارند و شاید دلیل این اتفاق مشاوره‌های اشتباهی باشد که به آنها داده می‌شود. البته تبلیغات درآمدزایی باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی هم در این موضوع بی‌تاثیر نیست. آنها برای درآمدزایی بیشتر خانواده‌ها را ترغیب می‌کنند که از سنین پایین فرزندان‌شان را در کلاس‌های آموزشی ثبت‌نام کنند اما بررسی‌های کارشناسان ورزشی و حوزه روانشناسی کودک نشان می‌دهد که شروع ورزش باید در سن مناسب انجام شود.
ورزش آمادگی جسمانی و اعتماد به نفس آنها را بالا می‌برد اما باخت در سنین پایین می‌تواند تاثیرات منفی روی روحیه بگذارد. بچه‌ها در هر سنی نمی‌توانند حرکات خاصی انجام بدهند. حرکت ساده بستن بند کفش‌ها در سنین پایین اتفاق نمی‌افتد چه برسد به حرکاتی مثل ورزش‌های ژیمناستیک یا ورزش‌های دیگر. ناتوانی در انجام این حرکات به طور حتم تاثیرات مخربی بر روحیه بچه‌ها می‌گذارد که تنفر از ورزش ابتدایی‌ترین این تاثیرهاست.
در این سن، ورزش برای بچه‌ها ممنوع!

در این سن، ورزش ممنوع

کارشناسان معتقدند تا قبل از هشت سالگی ورزش برای بچه‌ها ممنوع است. آنها می‌گویند در این سن بازی کردن و طراحی انواع بازی‌ها بهترین کمک برای رشد جسمانی و درگیر کردن بچه‌ها با فعالیت‌های بدنی است. در کشورهای پیشرفته بازی‌هایی طراحی شده که به رشد استخوانی بچه‌ها کمک می‌کند. پریدن از روی مانع‌ها، آویزان شدن از وسایل بازی، رد شدن از تونل‌های روباز، دویدن‌های مارپیچی و... از انواع این بازی‌هاست. متخصصانی که این بازی‌ها را طراحی کرده‌اند، به این موضوع توجه داشته‌اند که همه اعضای بدن بچه‌ها از استخوان‌ها گرفته تا عضله‌ها درگیر فعالیت شوند. آنها می‌گویند در این سنین بهتر است بازی در حدی باشد که انرژی بچه‌ها تخلیه شود. این گروه مخالف کلاس‌های آمورزشی هستند و نظرشان این است که یادگیری یکی، دو مهارت بچه‌ها را خسته و کسل می‌کند و همه بدن آنها را درگیر نمی‌کند.

شنا استثناست

بعضی کارشناسان می‌گویند بچه‌ها در سن شش سالگی می‌توانند ورزش‌هایی مثل شنا و ژیمناستیک را شروع کنند اما ورزش‌های دیگر حتما باید از هشت‌سالگی آغاز شود. البته شنا برای سنین پایین هم مانعی ندارد به این شرط که مربی یا خانواده، بچه را مجبور نکنند که تکنیک خاصی را یاد بگیرد. بازی در آب و حرکات‌هایی که خود بچه‌ها انجام می‌دهند خیلی بیشتر از آموزش کرال پشت و شنای قورباغه و پروانه می‌تواند به آنها کمک کند. بعضی از بچه‌ها با آموزش‌های اشتباه مربیان از آب و شنا می‌ترسند و برای همیشه از این دو فراری می‌شوند.
اگر اجازه داده شود که کودک کم‌کم و بدون اصرار بزرگ‌ترها وارد آب شود و فقط بازی کند، راحت‌تر می‌تواند با آن رابطه برقرار کند. این جمله بزرگترها که «تو حتما باید شنا یاد بگیری» حالت تدافعی در بچه‌ها ایجاد می‌کند. پرت کردن بچه‌ها در آب هم بدترین راه آموزش آنها و غلبه بر ترس‌شان است؛ کاری که بعضی از خانواده‌ها انجام می‌دهند.

12 سالگی؛ در این سن ورزش‌تان را انتخاب کنید

تحقیقاتی که کارشناسان انجام داده‌اند نشان می‌دهد در 10 تا 12 سالگی بچه‌ها راه‌شان را انتخاب می‌کنند. آنها که روحیه گروهی بیشتری دارند، رشته‌هایی مثل فوتبال، والیبال و بسکتبال را انتخاب می‌کنند و بعضی‌ها هم دوست دارند ورزش‌های انفرادی را انجام بدهند. البته این انتخاب بستگی به این دارد که بچه در چه شرایطی فعالیت کرده در دوران برگزاری جام جهانی فوتبال گرایش‌ها به این رشته بیشتر است.
در این سن اگر دیگر تیم‌های ملی کشوری که بچه‌ها آنجا زندگی می‌کنند، نتیجه خوبی گرفته باشند، بچه‌ها آن رشته را انتخاب می‌کنند، نمونه‌اش در خود ایران اتفاق افتاد؛ سال گذشته بعد از بازی‌های تیم ملی والیبال در لیگ جهانی، تعداد بچه‌هایی که در کلاس‌های والیبال ثبت‌نام کرده بودند، رشد قابل‌توجهی داشت.

به روحیه کودک توجه کنید

فدراسیون‌های ورزشی برای بچه‌هایی که در سنین پایین هستند، مسابقه می‌گذارند. مسابقات گروه سنی نونهالان در رشته‌هایی مثل کشتی، تکواندو، کاراته و... برگزار می‌شود. کارشناسان روانشناسی خیلی با این موضوع موافق نیستند. آنها معتقدند برگزاری مسابقاتی که تعیین بازنده و برنده در آن اتفاق مهمی است و برنده مدال می‌گیرد و در فضایی عمومی تشویق می‌شود، می‌تواند آسیب‌های غیرقابل جبرانی داشته باشد. شکست در سن‌های پایین، کودک را از ادامه یک فعالیت ورزشی منصرف می‌کند. بچه‌ها از 14 سالگی به بعد باخت و برد را درک می‌کنند و فهم این موضوع برای‌شان حل می‌شود. توصیه کارشناسان این است که مسابقات جدی از این سن به بعد برگزار شود.
در این سن، ورزش برای بچه‌ها ممنوع!

هشت سالگی؛ بهترین سن برای شروع

باتوجه به فعالیت‌هایی که بچه‌ها درسن پایین داشته‌اند، می‌توان تشخیص داد آنها به چه ورزش‌هایی علاقه و در چه رشته‌هایی استعداد دارند. علاقه به دویدن، شنا کردن، بازی با توپ و.. می‌تواند بهترین کمک برای والدین و مربیان در انتخاب رشته ورزشی بچه‌ها باشد. در هشت سالگی می‌شود آموزش در یک رشته خاص را برای بچه‌ها شروع کرد. برگزاری مسابقه در این سن هم مشکلات چندانی برای بچه‌ها ایجاد نمی‌کند، البته به این شرط که بچه‌هایی که در یک سطح هستند با هم رقابت کنند و شکست در روحیه آنها تاثیرات مخربی نگذارد. در این سن باید لذت بردن بچه‌ها از ورزشی که انجام می‌دهند در اولویت باشد.

مواظب آسیب‌ها باشید

موضوع دیگری که باید مورد توجه خانواده‌ها قرار بگیرد، آسیب‌دیدگی‌های جسمی و روانی حین برگزاری مسابقات است. بعضی از پدر و مادرها اصرار دارند بچه‌های‌شان حرکات‌های ورزشی را به درستی انجام بدهند و انتظاراتی بالاتر از توان‌شان از آنها دارند که هم این انتظارات و هم استرس‌هایی ناشی از برگزاری مسابقات در سنین پایین می‌تواند روان بچه‌ها را به هم بریزد. اولین راهی هم که به نظر آنها می‌رسد این است که دیگر ورزش نکنند. آسیب دیدن در سن پایین می‌تواند برای همیشه یک بچه را از ورزش زده کند. تحمل درد در سنین پایین کم است و این دردها بچه‌ها را از ورزش دور می‌کنند. توصیه‌ها این است که حرکات براساس توان بچه‌ها و علاقه‌شان انتخاب شود و از اصرار به انجام یک ورزش جلوگیری شود.

ورزش سنگین از 15 سالگی

کارشناسان ورزشی می‌گویند ورزش‌های پایه باید در سنین پایین آموزش داده شوند. شنا، دوومیدانی و ژیمناستیک در این گروه قرار دارند. این سه ورزش پایه اصلی ورزش‌های دیگر است. بچه‌ها می‌توانند درهمین سه رشته تا حد ستاره شدن پیش بروند یا مهارت‌هایی که در این رشته‌ها یاد گرفته‌اند، زمینه خوبی برای فعالیت در رشته‌های دیگر باشد. ورزش‌هایی مثل دوچرخه سواری، والیبال، بسکتبال، فوتبال ، بدمینتون و ... که برخورد فیزیکی کمتری دارند، برای گروه سنی 11 تا 14 ساله توصیه می‌شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sara

      تو راست میگی چار تا سایت رفتم همه گفتن سه چار سالگی ما که دوازده سالمونه چه گناهی کردیم .

      پاسخ ها

      • F

        یعنی من ک ب ژیمناستیک علاقه دارم و14سالمه نمیتونم برم

      • بوکس

        من۱۴سالمه تواین سن برم بوکس اشکال ندارد عاشق بوکسم برم خوبه یا نرم لطفاً کمکم کنین

      • بدون نام

        کدوم شهر زندگی میکنید؟

    • دینا

      رحق باساراست منم 12 سالمه ودوست دارم تنیس برم وتواین ورزش موفق بشم اما حالا که تو سایتا رفتم ناامید شدم اخه میگن باید از 6 سالگی شروع کنین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلا این موضوع رو جدی نگیرید ببین من ۳۴ سالمه و الامیفهمم که چقدر اشتباه کردم که از ۱۸ سالگی ورزش نکردن
        و تو الان ۱۲ سالته یعنی ۶ سال از طرز فکر من جلوتری
        ایمان داشته باش که تو سن فوق العاده ای قرار داری و همین الان شروع کن چون چند سال دیگه میفهمی که چه اشتباهی کردی که به این حرفا گوش دادی
        من تازه الان به فکر افتادم اونم بخاطر انواع دردهای جسمانی و مشکلات و فقط میتونم شنای سبک انجام بدم
        تو رو خدا زمان طلایی تونو از دست ندید و تو هر رشته ای که دوست دارید ثبت نام کنید. مطمئنم موفق خواهید شد

      • بدون نام

        منم 12سالمه و به ژیمناستیک علاقه دارم ولی وقتی تو سایتا رفتم

    • پریا

      منم دوازده سالمه من تو رشته تکواندو هستم اول کهتو سایت ها خوندم میگفتن باید از هشت سالگی شروع کرد ولی وقتی یک نگاه به اطرافم انداختم دیدم سن های مختلفی هستند ورزش سنو سال نداره به خودت نگاه میکنه شاید یک بچه هشت ساله پنج سال تو یک رشته باشد ولی هنوز موفق نشده ولی یک مرد یازن چهل ساله باشد یک ورزش را که یک یا کمتر باشد که میرود و تونسته این رشته را به اوج برسانه

    • پژمان احمدی

      راهنمایی ثبت نام مدرسه ژیمناستیک

    • Girl

      من والیبالیست و ۱۲ ساله توی کلاس ما تو سطح مبتدی بچه های زیر ۸ سالی هستن که حتی چیزی از والیبال و پستا و حرکتاش نمی فهمن ولی چون پدر و مادر دلشون میخواد بچشون سریع تر از بقیه موفق بشه و از بچگی آموزش ببینه بچه رو بدون اینکه از چیزی سر در بیاره ثبت نام می کنن من خودم از تابستون پارسال شروع کردم و به خاطر جسه ریز و علاقم والیبال و انتخاب کردم که از نظر مربیم سن خوبی بود به نظر من اون دختر ۵ ۶ ساله که دستش به تور نمی رسید تا پنجه یا اسپک بزنه موفق که نمیشه هیچ از والیبال به خاطر کم شدن اعتماد به نفسش میون اون همه دختر بزرگتر از خودش زده میشه

    • کوثر

      من الان 15 سالمه و از بچگی به ژیمناستیک می رفتم و از سن. 12 ول کردم یعنی ۴ سال ژیمناستیک نرفتم
      حالا به نظرتون می تونم ادامه بدم این ورزشو؟

    • بدون نام

      من 15 سالمه و قبلا حرفه ای بدمینتون بازی میکردم ولی الان میخوام برم ووشو یا تکواندو به نظرتون خوبه و اینده داره

      پاسخ ها

      • ایلهام

        بنظرم کشتی آزاد خیلی بهتر و جذاب تر از بقیه ورزشهاست

    • عليرضا

      ميخوام برم به بدن سازي الان به سن ١٥ سالگيم كم مونده چكار كنم برم يا نه

      پاسخ ها

      • ارمین

        سلام برو یه ورزش بهتر ،مثل فوتبال یا والیبال

      • ال

        فوتبال مسخره و خطرناک است

      • فریدون

        برو کشتی تا معنای واقعی ورزش رو بفهمی

    • سینا

      سلام.من تکواندو رو از سیزده سالگی شروع کردم اما همش به دلیل مشکلات (تصادف و ...)ول می کردم و دوباره میرفتم.الان 15 سالمه و هنوز کمربند زردم.دلسرد شدم.نمی دونم دوباره شروع کنم یا نه راهنمایی کنید.

    • رضا

      ورزش رو از هر سنی شروع کنید خوبه،فقط تکواندو و کارته نرید چون مسخره ترین ورزشهاست،یه ورزشی برید که یکم خشن باشه و قوی بشین.

      پاسخ ها

      • بسیج

        اتفاقا تکواندو سلطان ورزشهاست و بدن را قوی میکنه،کاراته هم عالیه.

      • هانی

        ورزش خشن بریم که چی دوروز دیگه از اسیبهایش جون سالم بدر نمیبریم.

      • سینا

        هانی جان چه ربطی داره!؟؟؟یعنی ورزشخای خشن اسیب رسونند!؟؟؟اتفاقا ورزشهای خشن ادم رو خالی میکنه و ادم روحیش لطیف میشه و بدن ر وقوی میکنه

      • تبریز

        بسیجی جان من تا اونجایی که شنیدم گفتن بوکس سلطان ورزشهاست

      • سهیل

        ورزش باید خشن و سنگین باشه و توش بزن بزن باشه تا قوی شی تازه اکثر اونایی که ورزش خشن رفتن افرادی خلاق و دارای قدرت بدنی بالایی بودند

      • تبریز

        بوکس ورزش عالی و پرکاربردیه

      • جمشید

        بوکس یکی از پراسیب ترین و مسخره ترین ورزشها ی است و هیچ فایده ایی برای شما نداره.
        ولی کشتی یکی از جذاب ترین،سخت ترین،کامل ترین و پرطرفدار ترین ورزشهای رزمی است.

      • ماهور

        بین کشتی و بوکس،صددرصد کشتی هم برای درگیری و هم برای سلامتی و قهرمانی عالیه.

      • رامتین

        من بوکس رفتم و خیلی مسخره بود ولی الان رفتم کشتی و کشتی یکی از بهترین ورزشهای رزمی است

    • مبینا

      سلام من۱۳ سالمه... قبلا میرفتم ژیمناستیک ولی ول کردم.. الانم خیلی دوس دارم برم دوباره... به نظرتون برم؟:)

    • مهدی

      سلام من بچه هشت ساله دارم میخوام فرزندم وارد یه ورزشی بشه که تا حرفه ای شدن ادامه بده باید چی کار کنم ؟از کجا باید شروع کنم راهنمایی میخواستم ممنون

      پاسخ ها

      • ...

        کشتی ازاد عالیه

    • جواد

      هر ورزشی خوبه بجز بوکس،چون مغز همو میارن پایین و بچمون دیوانه میشه.

      پاسخ ها

      • چگوارا

        دوست عزیز الان مردم ورزشهای خطرناکه مثل بوکس رو که همش اسیبه گذشتن کنار،و ورزشهایی پرطرفدار و قوی مثل کاراته،تکواندو میرن.

      • سهیل

        داری اشتباه میکنی بوکس اصلا خطرناک نیست و ورطشی هیجانی و خفنه

      • سهراب

        قابل توجه جواد و چگوارا،بوکس یک ورزش حرفه ایی است و به ان سلطان ورزشها میگویند و تمام کشورها به ورزش بوکس افتخار میکنند،درضمن بوکس کم اسیب است و باعث نشکلات مغزی نمیشه

      • طاها

        خطرات بوکس از تمام ورزشها کم تره و بوکس یکی از بهترین ورزشهای دنیاست

      • بابک

        فوتبال و کشتی که خطر ناک تر از بوکس هستند.

      • ماهور

        قابل توجه شما ها که میگید بوکس کم اسیبه باید بگم که تمام بوکسورها از مشکلات مغزی و ستون فقرات رنج میبرند چون بوکس بهم ضربات مرگباری میزنند.،بنظرمن بهترین و کم خطر ترین ورزش رزمی کشتی است.

    • Sharmina

      بنظر من ورزش سن و سال نداره من الان 20سالمه 4ماه دارم میرم تکواندو هیچ وقت برای یاد گرفتن دیر نیست

      پاسخ ها

      • انقلاب اسلامی

        تکواندو ورزش خوبیه ولی ورزش رو با ید با توجه به سن انتخاب کرد.

      • تبریز

        بوکس بهتر از تکواندویه

      • فریدون

        بوکس ورزش چرتیه و اصلا بدرد نمیخوره و خیلی پراسیبه و بنظرم اگر دنبال ورزش عالی میگردید باید برید کشتی

    • گونش

      ربطی نداره اصلا من 13 سالمه و از5 سالگی تکواندو رو شروع والان دان2 دارم هیچ مشکلی هم تو رشد و روحیاتم ایجا نکرد الانم قدم170 عه و کمربند مشکی قرمزم دارم

    • ابوالفضل

      سلام من ۱۶ سالمه الان پنج سالو خورده ای هم کیک بوکس کار می کنم.الان قدم۱۷۳هستش.در مورد این که گفتن تاثیر جسمی چقدروارد میشه(اول بگم تمرین خیلی سنگین اگه تو سنین رشدانجام بشه احتمال زیادصفحات رشد بسته میشه) بنظرمن بعد از۱۲بچه میتونه هررشته ای بره(اماعلم
      جدیددرمورداین میگه بهتره رشته هایی مثل بسکتبال و والیبال برن می تونه به رشدقدشون کمک کنه)البته این که قدبیشتربه ژنتیک بستگی داره یه بحثه.. بنظرم بعد۱۲سالگی بزارین هرورزشی دوستداره بره ولی فشارنیاره

    • Hny

      من ۱۷سالمه چون رشتم تربیت بدنی هست تقریبا ورزشارو بلدم مخصوصا والیبال الانم ب نینجوتسو علاقه دارم بنظرتون میتومن ازالان شروع کنم یا خیلی دیر شده؟

    • ثنا

      به نظر منم ورزش سن و سال نداره من الان ۱۲ سالمه و شنا میرم الان فقط ۳ ماهه که میرم و اصلا دیر نیست چون بچه های ۴ ساله کرال پشت و سینه رو که نمیتونن برن

    • مانی

      من جودو میرم و بنظرم جودو ورزش خیلی حرفه ایی و مفیدیه.

      پاسخ ها

      • تارا

        اگر بوکس بری بهتره چون هم بدنت قوی میشه و هم میتونی از خودت دفاع کنی و هم قهرمان شی

      • سینا

        جودو بدرد نمیخوره و اسیب هایش زیاده

      • بابک

        بوکس حرفه ایی تر از جودویه.

      • مقدم

        بهترین نوع ورزش ،ورزشهای گلاویزی مثل کشتی و جودو است چون خیلی جذابند ولی بوکس هیچ جذابیتی نداره و همش اسیبه

      • هامان

        بوکس مسخرست

    • آرین

      سلام من یه ماه دیگه میشه 14سالم قدم173 وزنم 72 میخام بوکس یا کشتی یا جودو برم یکی این که کدوم بهتره و میخام برا قهرمانی برم و بوکس رو خیلی دوس دارم به نظرت با این سن میشه قهرمان شد؟؟

      پاسخ ها

      • جهان

        بوکس عالیه

      • اروین

        برو بوکس تا هم قوی شی و هم قهرمان شی

      • ماهور

        قابل توجه اروین و جهان باید بگم که بوکس یک ورزش خطر ناک است و در اکثر کشورها ممنوعه.
        پیشنهاد من به شما ورزش جذاب کشتی است

    • مسعود

      دخترم 9 سالشه میخاد بره کاراته ایا انتخاب خوبیه در ضمینه رزمی

    • بدون نام

      من تاحالا ورزش حرفه ای نکردم ۱۶ سالمه بیشتر به فکر درس و مدرسه بودم الان میخوام برم والیبال جون قدم هم بلنده ولی نمیدونم تکواندو خوبه یا والیبال و اینکه اصلا دیر شده برام؟

      پاسخ ها

      • maryam

        فقط تكواندو

      • اذربایجان

        تکواندو که ورزش سوسولیه و اصلا بدنو قوی نمیکنه ولی بوکس باعث پیشرفتت میشه

      • ماهور

        اذر بایجان جان اتفاقا بوکس باعث داغون شدن سر و صورت میشه و تازه بوکس خیلی مسخره است،اگر ورزش رو برای قهرمانی،سلامتی و درگیری میخواید شک نکنید کشتی بهترین انتخابه.

    • آ.ا

      من الان ۱۲ سالمه و چند ماه دیگه میرم تو ۱۳ سال و از تیر ماه پارسال ژیمناستیک رو شروع کردم ولی الان شدیدا علاقه به باله دارم و به هر دو ورزش هم علاقه دارم ولی الان نمیدونم کدوم رو انتخاب کنم تا آسیب کمتری ببینم و یا به خاطر آسیب ورزش رو ترک نکنم...لطفا راهنمایی کنید.

    • maryam

      من ١٣سالمه و وقتي بچه بودم به صورت تفريحي ژيمناستيك رفتم
      و الان ميخواهم بروم تكواندو به نظرتون مشكلي نداره

    • سهیل

      بوکس برای هر سن و سال عالیه من بابام 58 سالشه رفته بوکس و وقتی میاد خونه جو گیر میشه و با مشت میزنمون خخخخخخخخخخخخ

      پاسخ ها

      • فریدون

        لابد پدرتم رفت بوکس و مشت خورد تو سرش و خنگ شده که میوفته به جونتون خخخخ بوکس اصلا بدرد نمیخوره و خیلی پراسیبه
        پیشنهاد من به شما ورزشهای گلاویزی مثل کشتی است و کشتی یکی از بهترین ورزشها است.

    • سامان

      منم خودم به شخصه عاشق بوکسم و میخام ثبت نام کنم

      پاسخ ها

      • ارمین

        من خودم ۵سال بوکس میرفتم و الان دیگه حالم از بوکس بهم میخوره چون نه مسابفه میزاشتند برامون،نه هیجان داشت،نه بدن رو قوی میکرد و خلاصه ورزش چرتیه.
        ولی الان کشتی میرم و خیلی راضیم.

    • حسن

      من 40 سالمه و فقط برای سلامتی ورزش میکنم و توصیه میکنم هدف اولتون در هر سن سلامتی باشه و بعد قهرمانی

      پاسخ ها

      • شایان

        ول کن جان خودت،اول و آخر همه می میریم،بذار یک ورزش خشن و بزن بزن مثل ام ام ای بریم و قهرمان شیم،تازه ورزش هرچقدر خشن تر باشه بدن رو بیشتر قوی میکنه

      • جمشید

        ورزشهای بزن بزن اصلا بدرد نمیخورند و طرفدار ندارند،سعی کنید ورزش های گلاویزی مثل کشتی بروید چون خیلی جذاب و هیجان انگیزند.

    • خسرو

      بوکس یک ورزش مدرن و کلاسیک است و پیشنهاد من به شما ورزش بوکس است

      پاسخ ها

      • مقدم

        کم مونده بریم بوکس که با یک مشت بریم راهی بیمارستان بشیم!!!!اخه بوکسم شد ورزش!؟باید ورزشی رفت که معروف شد مثل کشتی ازاد

    • فرزانه

      بوکس هم یک ورزش پیشرفته و خیلی حرفه ایی است و برای افزایش قد و هیکل خوبه.

      پاسخ ها

      • فریدون

        بوکس جز اسیب مغزی و شکستن دست هیچ سودی نداره،بهترین و پیشرفته ترین ورزش صددرصد کشتی است.

    • کیانا

      من 12 سالمه ورزش های شنا و هندبال و کونگ فو رو میرم و الان از هرکدوم تقریبا 4 تا مدال دارم ورزش به سن نیست

    • بدون نام

      سلام من 13 سالم هست و اگر دنبل بزنم صفحه رشدم بسته میشه و دیگه قد نمیکشم و ووشو هم کار میکنم

    • ugd2000

      سلام دوستان ماهی رو هر وقت از اب بگیرین تازس به فکر این نباشین چه ورزشی بهتره یا بدتر سعی کنید هر ورزشی میرید توی اون ورزش سر باشید مطمعن باشید به تکواندو کار حرفه ای دفاع شخصی هم بلده و یا یه بوکسور حرفه ای جایی که لازم باشه از پاهم استفاده میکنه

      پاسخ ها

      • فریدون

        بوکس که اصلا ورزش نیست و اصلا به درد اموزش نمیخورد .
        بوکس یک ورزش مسخره و پراسیب است

    • جمشید

      کشتی ازاد یکی از بهترین و جذاب ترین ورزشهای رزمی است چه برای کودکان،بزرگسالان،زن و مرد.

    • جمشید

      کشتی ازاد یکی از بهترین و جذاب ترین ورزشهای رزمی است چه برای کودکان،بزرگسالان،زن و مرد.

    • جمشید

      کشتی ازاد یکی از بهترین و جذاب ترین ورزشهای رزمی است چه برای کودکان،بزرگسالان،زن و مرد.

    • جمشید

      کشتی ازاد یکی از بهترین و جذاب ترین ورزشهای رزمی است چه برای کودکان،بزرگسالان،زن و مرد.

    • جمشید

      کشتی ازاد یکی از بهترین و جذاب ترین ورزشهای رزمی است چه برای کودکان،بزرگسالان،زن و مرد.

    • جمشید

      کشتی ازاد یکی از بهترین و جذاب ترین ورزشهای رزمی است چه برای کودکان،بزرگسالان،زن و مرد.

    • ارمین

      کشتی خیلی خوبه و اگر از سن پایین بروید کشتی صددرصد خیلی حرفه ایی میشوید

    • امیر حسین

      ورزش فقط بوکس هم هیجان داره هم کسب قدرت. من که16 سالمه و میخوام از 18 سالگی وارد کیک بوکسینگ شم. خیلی عالیه.

      پاسخ ها

      • کارن

        دو تا ورزش مسخره رو داری میری،مخصوصا بوکس که خیلی پراسیب،کم طرفدار، بی کلاس و چرت است و اکثر کشورها بوکس رو ممنوع کردن.

    • اسنایدر

      بهترین ورزشهای جهان کشتی آزاد و جودو است

    • بدون نام

      سلام دوستان ی دختر پنج ساله دارم ک فرستادمش کلاس کنگ فو توآ
      مشکلی براش پیش نمیاد

      پاسخ ها

      • امیر مهدی مافی

        نه

    • علی

      چرت ترین ورزش بوکس خطر ناک

    • مرجان

      سلام منم دخترم 11 ساله دارم چند وقتیه میگه می خواهم برم تکواندو یا والیبال به نظرتان کدوم بهتره!!؟؟

    • سحر

      وای چه قدر بحث میکنید همه ورزش ها به خوبی هایی داره بدی هایی هم داره کشتی فوتبال والیبال بسکتبال بدمینتون تنیس تکواندو کاراته ووشو جودو
      بوکس کیک بوکسینگ ایروبیک ایکیدو و..... همشون خوبن و بد ی هم دارن من خودم 3 یا 4 سالی کاراته کار کردم ولی خوب به علت نقل مکان دیگه ادامه ندادم ولی شخصا به والیبال و تکواندو و کاراته علاقه دارم حالا نمیدونم کاراته رو دوباره ادامه بدم یا تکواندو در ضم زیاد هم تکواندو رو دوست دارم ولی میترسم برم پشیمون بشم چیکارکنم

    • هانا

      سلام من ۱۰ ساله هستم دلم می خواهد بروم فوتبال یعنی برم در این سن ؟

    • Shaghayegh

      در جواب کسانی که میگن تکواندو ورزش سوسولیه یا خوب نیس باید بگم که کاملا اشتباه میکنن هر رشته ورزشی یه حرکات و تکنیکی داره که بقیه رشته ها ندارن
      در تکواندو حرکات پا خیلی سریع و حرفه ایه
      من ۱۲ سالمه و تکواندو کارم
      به نظرم اگر هدفتون قهرمانیه تکواندو انتخاب خوبیه

    • ویدا

      سلام من دخترم و چند ماه دیگه میشه ۱۳ سالم خیلی علاقه شدید به فوتسال دارم . اما میگم قد رو کوتاه میکنه و خوب نیس نظر بدین برم ؟؟!

    • زهرا

      سلام دوستان من ۱۳سالمه وعلاقه شدید به اسکیت دارم آیا در این سن می تونم اسکیت سواری یاد بگیرم ..ترو جون هرکی دوس دارید پاسخ بدید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج