جاباما
۱۲۱۷۳۲
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

طرز تهیه رول‌های دارچینی سیب‌زمینی +ویدئو

این رول ها شبیه شیرینی های دارچینی هستند که برای وعده صبحانه آن را می خوریم. اما ما در این ویدئو، روشی دیگر و با پوره سیب‌زمینی به جای آرد را برایتان آموزش داده ایم. این رول های برای میان وعده یا حتی وعده اصلی گزینه های مناسبی هستند.

طرز تهیه رول‌های دارچینی سیب‌زمینی +ویدئو

برترین ها: این رول ها شبیه شیرینی های دارچینی هستند که برای وعده صبحانه آن را می خوریم. اما ما در این ویدئو، روشی دیگر و با پوره سیب‌زمینی به جای آرد را برایتان آموزش داده ایم. این رول های برای میان وعده یا حتی وعده اصلی گزینه های مناسبی هستند.

سیب‌زمینی برای پختن این غذا بسیار مناسب است زیرا همچون آرد می ماند و می توان آن را پوره و نرم کرد. در ضمن، مایعات را به خوبی به خود می گیرد و حالتی خمیری ایجاد می کند. در این ویدئو ترفندهای تهیه یک رول بسیار عالی سیب‌زمینی را به شما آموزش داده ایم. متن زیر ترجمه دقیق همه مراحلی است که در این ویدئو تماشا خواهید کرد.

طرز تهیه

۱. یک عدد سیب‌زمینی بسیار درشت به وزن ۳۰۰ گرم انتخاب کنید. پوست آن را نگیرید و همان طور تمیز بشویید. سپس با چنگال چند سوراخ روی سیب‌زمینی ایجاد کنید. سیب‌زمینی کهنه بسیار بهتر از انواع تازه و پوست نازک است.

۲. سیب‌زمینی را به مدت ۵ تا ۷ دقیقه درون مایکروفر با قدرت ۱۰۰ درصد قرار دهید تا کاملا پخته و نرم شود. سپس، آن را کنار بگذارید تا خنک شود.

۳. سیب‌زمینی را از طول به دو نیم تقسیم کنید. با قاشق کوچک داخل آن را درون یک کاسه خالی کنید. نشاسته موجود در سیب‌زمینی به آن خاصیت آرد مانند بخشیده است و برای تهیه نان و کیک می توان از آن استفاده کرد.

۴. پوست سیب‌زمینی را دور بریزید. با کمک دستگاه پوره‌کن یا هم‌زن برقی، با سرعت پایین سیب‌زمینی را پوره کنید تا کاملا یکدست شود. سپس آن را کنار بگذارید.

۵. ۱.۵ پیمانه آرد را در یک کاسه بزرگ بریزید. یک بسته خمیر مایه اضافه کنید. آنها را هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند. سپس کنار بگذارید.

۶. یک پیمانه شیر را درون قابلمه کوچکی بریزید. روی حرارت ملایم قرار دهید. یک پیمانه از پوره سیب‌زمینی، یک‌سوم پیمانه کره، ۱/۳ پیمانه شکر سفید و یک قاشق چایخوری نمک را به آن اضافه کنید. هم بزنید. مواد را با دمای ۱۲۰ و ۱۳۰ درجه روی حرارت ملایم هم بزنید تا کره به طور کامل آب شود. دمای مخلوط در این قسمت بسیار مهم است زیرا به فعال شدن خمیر مایه کمک می کند.

۷. مخلوط شیر را درون آرد بریزید. دو عدد تخم‌مرغ را اضافه کنید و با هم‌زن برقی با سرعت ملایم به مدت ۳۰ ثانیه هم بزنید. با کاردک، کناره های کاسه را بتراشید و دوباره با سرعت بالا به مدت ۳ دقیقه یا بیشتر هم بزنید تا یکدست شوند.

۸. دو تا سه دو یا سه چهارم پیمانه آرد اضافه کنید و سه دقیقه دیگر با قاشق چوبی هم بزنید.

۹. روی سطح صاف آرد بپاشید. خمیر را روی آن بگذارید. آن را ورز دهید. ابتدا از یک قسمت خمیر، ورز دادن را آغاز کنید. سپس بقیه خمیر را ورز دهید تا کاملا لطیف و یکدست شود و حالت کشسانی بیابد. سه تا ۵ دقیقه ورز دادن را ادامه دهید.

۱۰. درون کاسه روغن اسپری کنید. خمیر را درون آن بگذارید. یک بار برگردانید تا همه طرف خمیر چرب شود. روی کاسه، یک دستمال نم‌دار بکشید و خمیر را به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه در محیط گرم قرار دهید تا حجم آن دو برابر شود.

۱۱. خمیر را از کاسه بیرون بیاورید. آن را روی سطح صاف و آردپاشی شده بگذارید. روی آن را با پلاستیک بپوشانید و ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا استراحت کند.

۱۲. در این فاصله، کف پیرکس مستطیلی را با اسپری روغن چرب کنید و کنار بگذارید تا مواد میانی را آماده کنید.

۱۳. نصف پیمانه از شکر قهوه ای را درون کاسه کوچکی بریزید. یک قاشق غذاخوری دارچین به آن بیفزایید. آنها را هم بزنید تا مخلوط شوند.

۱۴. خمیر را با وردنه روی سطح آردپاشی شده پهن کنید. ¼ پیمانه کره نرم شده را با کاردک روی سطح خمیر بمالید. روی آنها مخلوط دارچین و شکر قهوه ای بپاشید. حدود ۲.۵ سانتی متر از هر طرف خالی بگذارید.

۱۵. مستطیل را از طول به سمت داخل رول کنید. در انتها، خمیر را نیشگون بگیرید تا کاملا بسته شود. در این مرحله با کمک چاقوی تیز، رول خمیر را به ۱۲ قسمت مساوی تقسیم کنید. رولت ها را کف پیرکس بچینید. روی ظرف یک دستمال نم‌دار قرار دهید و ۳۰ دقیقه آنها را در جای گرم کنار بگذارید تا به اصلاح ور بیایند و حجمشان دوبرابر شود.

۱۶. فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت روشن کنید.

۱۷. پیرکس را به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه در فر قرار دهید تا سطح آن کاملا طلایی شود. عطر این رول ها عالی است. پس از پخت، ظرف را روی توری فلزی بگذارید تا خنک شود.

۱۸. برای تهیه آیسینگ این رول ها، در یک کاسه کوچک، ۱.۵ پیمانه پودر قند و نصف قاشق چایخوری وانیل را با یکدیگر مخلوط کنید. کمی شیر اضافه کنید تا مایه کمی رقیق شود. آنها را خوب هم بزنید تا یکدست شوند.

۱۹. رول‌های سیب‌زمینی را داخل ظرف دلخواه بچینید. از آیسینگ شکر که درست کرده اید روی آنها بریزید و گرم سرو کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آشپزون

      با سلام
      سایت بسیار خوب و مفیدی دارید.
      خوشحال میشیم از سایت آشپزی ما هم دیدن فرمایید.
      با تشکر
      موفق باشید
      http://ashpazun.ir/

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج