۱۲۲۲۵
۲ نظر
۵۰۱۲
۲ نظر
۵۰۱۲
پ

عشق مشكي رضا صادقي تمام شد؟!

آلبوم جديد رضا صادقي «ديگه مشكي نمي‌پوشم» نام دارد. نام اين آلبوم كمي عجيب است يعني رضاي صادقي، پرچمدار رنگ مشكي تصميم گرفته كه ديگر مشكي نپوشد؟ يعني ديگر مشكي رنگ عشق نيست؟! خودش در اين‌باره توضيح مي‌دهد.

عشق مشكي رضا صادقي تمام شد؟!

عشق مشكي رضا صادقي تمام شد؟!

يك برگ مشكي از رضا صادقي

آلبوم «ديگه مشكي نمي‌پوشم» حدود يك‌سال و ۸ ماه زمان برد و جزو آلبوم‌هايي است كه واقعا دوستش دارم. اين آلبوم برگ تازه‌اي از من و يك مشكي رنگ عشق ديگري براي من است. حتما تاكيد مي‌كنم، من در آن ترانه گفته‌ام كه واسه رفتن از اين دنيا ديگه مشكي نمي‌پوشم و منظورم هم كفن بود، چون دوست نداشتم اسم كفن را بياورم شعر را اين‌طوري تغيير داديم. شاعر اين قطعه خانم ملك محمود از ترانه‌سراهاي خوب است البته اول ايشان نام كفن را در شعر آورده بود اما من گفتم لطفا بي‌خيال اسم كفن شو، شما يك‌جور ديگر منظور را برسان.


دوست داريد من را با رنگ سفيد ببينيد؟

اگر مردم دوست دارند من را با رنگ سفيد ببينند، چشم، اجازه بدهيد بميرم تا كفن بپوشم و با كمال ميل اين كار را مي‌كنم. تفاوت اين آلبوم با باقي آلبوم‌هايم اين است كه من در اين آلبوم پخته‌تر شده‌ام، نوع تفكرم نسبت به شنونده‌هايم تغييراتي داشته است و براين باور بودم كه بعد از اين آلبوم در كنسرت‌هايم اين من هستم كه قرار است آدم‌هايي را ببينم كه صدايم را گوش داده‌اند، نه اين‌كه آدم‌هايي مي‌آيند كه رضا صادقي را ببينند كه مي‌خواند. من با اين تصور اين آلبوم را ساختم. نگاه من نسبت به اين آلبوم اين‌طوري است كه چه قشري، چه سطح فكري و چه آدم‌هايي من را در خلوت خود پذيرفته‌اند حتي چه نوع قيافه‌هايي؟! اينها همه براي من مهم است.


گستاخي اين ترانه را دوست دارم

قطعه «چراغ‌ها رو خاموش كن» را ياحا كاشاني براي من آورد كه راستش من اول ترسيدم آن را بخوانم، چون فضايش يك مقدار گستاخانه بود كه من تا به حال در آن فضا كار نكرده بودم. درنهايت گفتم چرا كه نه؟ گاهي‌اوقات يك مقدار گستاخي هم خوب است. انوشيروان ترقي هم آن را خيلي خوب آهنگسازي كرد. فرشته ملك محمود، مرجان زنگنه، معين راهبر، پويا نيك‌پور و كوشان حداد از دوستان خوب من هستند كه در اين آلبوم كنارم بودند.


يادگاري به من نزديك است

دليل اين‌كه 2 تنظيم از «چراغ‌ها رو خاموش كن» گذاشتم به حكم اين‌كه يكي تنظيمش خوب است ديگري نه، نيست. فقط مي‌خواستم 2 نقطه نظر و 2 نگاه از 3 جوان كه سير فكري‌شان از تنظيم متفاوت است روي يك ملودي خوب را امتحان كنم فقط همين و به همين سادگي. در اين ‌آلبوم قطعه «يادگاري» را خيلي دوست دارم از اين نظر كه به درون خودم خيلي نزديك است، چون من يكسري قطعات را مي‌سازم براي خوشايندي آدم‌هايي كه زندگي خود را مي‌دانند. من بعد از كنسرت‌هايم مي‌مانم و تا آنجا كه مي‌توانم به حرف شنونده‌هايم گوش مي‌دهم، در كوچه و خيابان هم به همين شكل حرف‌هاي آن‌ها را گوش مي‌دهم و قطعاتي مثل «دروغ گفت» يا «خرابم نكن» مجموعه اين حرف‌ها بود اما «يادگاري» يك احساس كاملا شخصي است. يك احساس دردي در آلبومم دارم كه عصاره آن در «شيرخسته» وجود دارد و...


از شما متشكرم

دوستان عزيزي در اين آلبوم كنار من بودند و من مرهون زحمات همه آن‌ها هستم. يكي از اين دوستان خوب، مهران خالصي آهنگساز «ديگه مشكي نمي‌پوشم» است. او اين‌كار را با قدرت تمام براي من تنظيم كرد. من او را با آهنگ‌هاي آرامش مي‌شناسم كه تا به حال چندقطعه براي من ساخته ولي وقتي اين آهنگ را تنظيم كرد، خواست كه با نگاه خودش اين كار را بكند اول من ترسيدم و به او گفتم من در اين ژانر از تو چيزي نديده‌ام او خواست كه به او اعتماد كنم و من هم مثل هميشه به او اعتماد كردم. مي‌دانم او يك موزيسين اصيل است. مهران خالصي از نگاه مشكي تقليد نكرد چون مي‌دانست كه حتي كلمه مشكي براي من مسئله است كه خيلي خوب بايد پرداخت شود.


مهران خالصي:آهنگساز

اين‌بار ريتميك كار كردم

بيشتر زحمات اين آلبوم را واقعا خود رضا صادقي كشيده است. من فقط يك تراك به نام «چراغ‌ها رو خاموش كن» داشتم كه اول قرار بود آرام تنظيم شود ولي بعد به اين نتيجه رسيديم كه ريتميك باشد بهتر است. قطعه خودم را خيلي دوست دارم اما قطعه «شير خسته» به نظرم واقعا قشنگ است به‌خصوص شعر آن بسيار عالي است.در كل نظر مخاطب براي من خيلي مهم است كه فكر مي‌كنم آلبوم با استقبال خوبي روبه‌رو شده است.


ياحا كاشاني: ترانه‌سرا

خدا را شكر كه به سرانجام رسيد

ترانه چراغ‌ها رو خاموش كن را من سرودم كه به دو شكل در اين آلبوم آهنگسازي شد. اين ترانه نخستين همكاري من با رضا صادقي بود، من هميشه كارهاي او را دوست داشتم و دنبال يك فرصت بودم كه بتوانم با او كار كنم كه با اين شعر ميسر شد. كل آلبوم را تك‌تك دوست دارم ولي اگر بخواهم يك قطعه را انتخاب كنم «شيرخسته» را انتخاب مي‌كنم، البته ترانه خودم را هم خيلي دوست دارم و خوشحالم كه به سرانجام رسيد و خدا را شكر كه ايشان هم از اين شعر خوش‌شان آمد. يك‌سري تغييراتم هم با نظر ايشان روي شعر انجام شد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

عشق مشكي رضا صادقي تمام شد؟!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شیوا

      رضا جون دوستت دارم هم خودتو هم صداتو.

    • سمیه

      ,واقعا صداش بی نظیره خیلی دوسش دارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج