۱۲۳۴۲۵
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

چراغ سبز دولت و واردات خودروهای لوکس

اگرچه چانه زنی‌ها بر سر افزایش یافتن یا نیافتن قیمت خودروهای داخلی همچنان ادامه دارد، اما در این میان، بازار خودروهای وارداتی رونق زیادی گرفته است و حضور محسوس خودروهای خارجی را می‌توان به خوبی در خیابان‌های پایتخت دید.

خبرگزاری مهر: چانه زنی بر سر افزایش یافتن یا نیافتن قیمت خودروهای داخلی از سوی نمایندگان مجلس، خودروسازان، دولتمردان و رئیس شورای رقابت همچنان ادامه دارد و هنوز هم نتیجه مشخصی نداشته است. از یک سو دولت اعلام می کند که موافق با افزایش قیمت خودرو نیست، از سوی دیگر نمایندگان مجلس با دولت همسو می شوند و از این افزایش قیمت ابراز نارضایتی می کنند و در نهایت، شورای رقابت اعلام می کند که فعلا قصد ندارد در قیمت‌های تصویبی خودرو، بازنگری کند.

این در حالی است که محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت بعد از اعلام مخالفت کابینه و شخص رئیس جمهور با افزایش قیمت خودرو، تلویحا می گوید که خودروسازان اجازه دهند واردات آزاد شود و در یک بازار رقابتی، مردم بتوانند خودروهای با کیفیت داخلی و خارجی را استفاده کنند.

از سوی دیگر، آمارهای گمرک و مصاحبه مدیران کل گمرک در مناطق جنوبی کشور که از جمله محل های اصلی واردات خودرو به کشور است، حکایت از رشد بی سابقه واردات خودرو به کشور دارد؛ اگرچه دولت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی را همچنان ممنوع اعلام کرده است، اما به هرحال انواعی از خودرو اکنون وارد کشور می شود تا در سایه بی کیفیتی برخی خودروهای داخلی، بتوانند بخشی از نیاز بازار را پاسخگو باشند.

ابوطالب گرایلو، معاون دریایی و بندری اداره اداره کل بنادر و دریانوردی خرمشهر می گوید: از ابتدای سال جاری، ۲ هزار و ۳۲۴ دستگاه خودرو به بندر خرمشهر وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۵۴۹ درصد رشد را نشان می دهد؛ این در حالی است که در سال قبل، تنها هزار و ۵۰۸ دستگاه خودرو به این بندر وارد شده بود.

این در حالی است که در خیابان‌های پایتخت نیز آثار واردات این خودروها به روشنی مشخص است و هر روز می توان خودروهایی را در اتوبان‌های تهران دید که به جرات قیمت برخی از آنها، میلیاردی است اما این افزایش چشمگیر حضور خودروهای وارداتی در خیابان‌های تهران حکایت از آن دارد که بالاخره ارز کشور برای واردات این خودروها اختصاص یافته است؟

در عین حال، وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال تهیه دستورالعملی برای واردات خودروهای زیر ۲۵۰۰ سی سی است که واردات آنها سهل تر شود، این در حالی است که حسن روحانی، رئیس جمهور نیز در مراسم روز صنعت، معدن که در دهم تیرماه امسال برگزار شد، تلویحا اعلام کرد که دولت برای واردات خودرو برنامه دارد و بنابراین، به نظر می رسد که با چراغ سبز دولت، واردات خودرو در حال افزایش است.

البته برخی اخبار غیررسمی حکایت از آن دارد که بابت بخشی از ارزهای بلوکه شده ایران در خارج از کشور، برخی واردکنندگان با پرداخت معادل ریالی آن به دولت، خودرو وارد کرده‌اند که البته این موضوع هنوز از سوی دولت تائید نشده است. تاکید دولت این است که خودروهای وارداتی به کشور، کم مصرف باشند که به نظر می رسد یکی از شاخصه های خودروهای وارداتی نیز توجه به همین نکته است که خودروهای تولیدی کمپانی های مطرح دنیا باید از استانداردهای روز تبعیت کنند و بنابراین شاخص کم مصرف بودن نیز از جمله این شاخص ها است.

قیمت انواع خودروهای وارداتی

قیمت بنز c۲۰۰ معادل ۲۷۶ میلیون تومان، قیمت بنز c۳۵۰ معادل ۵۷۵ میلیون تومان، قیمت بی ام و x۶ معادل ۸۵۰ میلیون تومان، قیمت آلفارومئو جولیتا ۱۶۸ میلیون تومان، قیمت پورشه باکستر ۴۱۲ میلیون تومان، قیمت پورشه پانامرا ۹۷۰ میلیون تومان، قیمت پورشه کاین ۶ سیلندر ۷۷۰ میلیون تومان، قیمت پورشه کاین ۸ سیلندر ۹۷۰ میلیون تومان و قیمت تویوتا آریون ۲۱۰ میلیون تومان در بازار آزاد است.

قیمت سوناتا ۱۵۳ میلیون تومان، ام جی ۵۵۰ معادل ۸۹ میلیون تومان، ام جی ۶ معادل ۱۱۲ میلیون تومان، سانگ یانگ ۱۰۸ میلیون تومان، جیلی ۶۷ میلیون تومان، پرادو ۲۷۰ میلیون تومان، تویوتا لندکروز ۴۳۰ میلیون تومان، تویوتا هایلوکس ۱۷۲ میلیون تومان، تویوتا کرولا ۱۴۰ میلیون تومان و تویوتا کمری ۲۰۱۲ نیز ۱۵۴ میلیون تومان است.

همچنین در بازار آزاد، قیمت رنو کولیوس ۱۵۱ میلیون تومان، کیا اپتیما ۱۵۵ میلیون تومان، کیا سراتو ۱۲۸ میلیون تومان و کیا سورنتو ۲۱۵ میلیون تومان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      آخه کسی که ماشین 100 میلیون به بالا سوار بشه و میشده دیگه چه فرقی براش میکنه ماشین داخلی گرون بشه یا ارزون. یا ما اقتصاد دان نداریم یا ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج