۱۲۳۷۷
۵۰۳۶
۵۰۳۶
پ

زاغه نشین واقعا میلیونر شد

کارمند ساده هندی یک میلیون دلار در مسابقه تلویزیون این کشور برنده شد و داستان فیلم مشهور برنده اسکار به حقیقت پیوست.

کارمند ساده هندی یک میلیون دلار در مسابقه تلویزیون این کشور برنده شد و داستان فیلم مشهور برنده اسکار به حقیقت پیوست.

چند سال پیش دنی بویل کارگردان هالیوودی فیلمی به نام «میلیونر زاغه نشین» ساخت که خیلی ها را به گریه انداخت. خیلی های دیگر هم بودند که فیلم را بابت ضعف های داستانی، کارگردانی یا بازیگری به سخره گرفتند و آن را با فیلم های هندی که بالیوود هر سال چندین نسخه تقریبا یک شکل از آنها را می سازد، مقایسه کردند. اما داستان فیلم به داستانی پرآب چشم و عامه پسند می مانست که برای موفقیت از رنج و درد کشوری در حال توسعه با مردمی فقیر سخن می گفت به واقعیت تبدیل شده است.

سوشیل کومار، کارمند قرادادی یکی از ادارات دولتی هند در یکی از مناطق فقیرنشین شمال این کشور، موفق شد برای اولین بار در تاریخ یک مسابقه تلویزیونی، به جایزه ۵۰میلیون روپیه ای (معادل یک میلیون دلار) این مسابقه دست پیدا کند. فیلم دنی بویل که در سال ۲۰۰۸ برنده چندین جایزه اسکار شد، داستان یک پسر ۱۸ساله هندی بود که با شرکت در مسابقه های مشابه، برنده ۵۰ میلیون روپیه می شود و به این ترتیب عشق قدیمی خود را هم پیدا می کند. حالا سوشیل کمال ۲۷ ساله، موفق شده به این داستان رویایی در جهان واقعی جامه عمل بپوشاند.

زاغه نشین واقعا میلیونر شد

او که یک اپراتور کامپیوتر با درآمد ماهیانه کمتر از یکصد دلار است در مسابقات تلویزیونی که الهام بخش فیلم بویل بود، برنده یک میلیون روپیه شده است. وی می گوید قصد دارد با پول این جایزه خانه ای برای خود و همسرش بخرد، بدهی های پدر و مادرش را بپردازد و خود را آماده شرکت در امتحانات استخدامی ادارات دولتی هند کند. سوشیل کومار آرزو داشت بتواند در این برنامه آن قدر جایزه بگیرد که بدهی هایش را بدهد و منزلی برای والدینش بخرد. او مدتی هم در کالج محلی موتیهاری مشغول تدریس بود تا بتواندن درآمد بیشتری داشته باشد اما حالا گران قیمت ترین جایزه تاریخ تلویزیون هند را برده است. سوشیل که مانند قهرمان فیلم میلیونر زاغه نشین علاقه خاصی هم به ستارگان سینمای بالیوود دارد، گفته که این جایزه از تمامی رویاهایش بزرگتر بوده ون تنها شانس ملاقات با آمیتان باچان پس از این مسابقه می توانست برای تمام زندگی اش موفقیتی بزرگ تلقی شود. او پس از این مسابقه گفت: «هنوز فکر نکرده ام با این همه پول چه کار کنم. من خانه ندارم و وقتی به اینجا آمدم فکر می کردم می توانم هزینه مرمت خانه ام را تامین کنم اما حالا می تنوانم خانه ای برای خودم و والدینم بخرم.» د

دنی بویل فیلم میلیونر زاغه نشین را در مناطق فقیرنشین و حلبی آبادهای بمبئی ساخته بود و برای بازی در آن هم شماری از کودکان فقیر همین محلات را به همراه چند ستاره سینمای هند، به بازی گرفته بود. این فیلم که در ۱۰ مورد نامزد اسکار بود و در نهایت موفق به دریافت اسکار بهترین فیلم شد، با اقتباس از رمان «پرسش و پاسخ» نوشته ویکاس سواراپ ساخته شد.

منبع: روزنامه هفت صبح

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

زاغه نشین واقعا میلیونر شد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج