جاباما
۱۲۶۵۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

قیمت دلار گوی سبقت را در بازار ارز ربود!

با توجه به صعود نرخ دلار طی روزهای اخیر، هجوم دلالان و سفته بازان به بازار ارز آغاز شد و از صبح امروز صف های طولانی در مقابل صرافی های بانکی تشکیل شده است.

با توجه به صعود نرخ دلار طی روزهای اخیر، هجوم دلالان و سفته بازان به بازار ارز آغاز شد و از صبح امروز صف های طولانی در مقابل صرافی های بانکی تشکیل شده است.

با افزایش نرخ دلار در بازار اصلی و فرعی، هجوم دلالان و سفته بازان به بازار ارز آغاز شد، به طوریکه از صبح امروز صف های طولانی در مقابل صرافی های بانکی تشکیل شده است.

صرافی های بانکی به ویژه صرافی های بانکهای ملی و ملت در خیابان فردوسی که مرکز خرید و فروش انواع ارز و دلار است، از ساعتهای آغازین روز جاری شاهد تشکیل صف های طولانی و ازدحام جمعیت مقابل درب های خود هستند.

این در حالی است که دلار عرضه شده به صرافی های مجاز توسط صرافی های بانکی در روز جاری ۱۲۸۰ تومان است که این نرخ در روز گذشته نیز اعمال می شد، براین اساس نرخ دلار در بازار آزاد به شدت افزایش یافته است.

در همین حال فعلا محدودیت فروش ارز به میزان ۲۰۰۰ دلار به هر متقاضی دارای پاسپورت و بلیط اعمال می شود. بانک مرکزی نیز امروز نرخ دلار بانکی را ۱۰۸۵ تومان با روندی افزایشی تعیین کرده است، این نرخ دیروز ۱۰۷۷ تومان بوده است.

لازم به ذکر است که نرخ دلار در بازار آزاد روز گذشته ۱۳۰۵ تومان بود، این در حالی است که کارشناسان اقتصادی سیاست یکسان سازی نرخ دلار توسط بانک مرکزی را موفقیت آمیز نمی دانند. هرچه نرخ دلار توسط بانک مرکزی افزایش می یابد بازار آزاد هم نسبت به آن واکنش نشان داده و نرخها بالا می رود.

بانک مرکزی در تاریخ ۱۸ خردادماه جاری سیاست یکسان سازی نرخ ارز دلار را در بازار آغاز کرد. محمود بهمنی چندی پیش در پاسخ به پرسش مهر مبنی بر اینکه با وجود اجرای سیاست یکسان سازی نرخ دلار توسط بانک مرکزی، اما هنوز نرخ دلار در بازار رسمی و آزاد با یکدیگر اختلاف دارد؟ گفته است: منتظر نتیجه اجرای برنامه های ارزی خود در بازار هستیم.

این در حالی است که مسئولان اقتصادی و بانکی کشور سیاست یکسان سازی نرخ ارز توسط بانک مرکزی را موفقیت آمیز می دانند.

اصغر ابوالحسنی معاون وزیر اقتصاد هم گفته است: اعمال و اعلام سیاستهای ارزی برعهده بانک مرکزی است، طبیعی است برای از بین بردن اختلاف قیمت بین بازار رسمی و غیر رسمی سیاستهایی را در مقاطعی اعلام می کند.

وی با اشاره به اینکه بانک مرکزی این سیاستها را تا رسیدن به نتیجه ادامه می دهد، تصریح کرده است: به نظر می رسد که سیاست یکسان سازی نرخ ارزی که توسط بانک مرکزی تا کنون اعمال شده است نتیجه خیلی منفی نداشته است.

به گفته معاون وزیر اقتصاد، اعمال سیاستهای بهینه تری در کنار سیاست یکسان سازی نرخ ارز از سوی بانک مرکزی الزامی به نظر می رسد.

مسئولان و مدیران بانک مرکزی مطرح می کنند که با نرخ رسمی تقاضاهای اولویت دار را پوشش می‌دهیم و احیانا تقاضاهای مازاد و خارج از چارچوب است که نرخ ارز در بازار را تعیین می کند، اما تقاضاهای مذکور تقاضاهای اولویت دار بانک مرکزی نیست.

منبع: مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

قیمت دلار گوی سبقت را در بازار ارز ربود!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج