۱۲۸۷۲۸
۶۷ نظر
۵۰۰۵
۶۷ نظر
۵۰۰۵
پ

سردار طلایی از زنان مطلقه حلالیت بخواهید

«به خانمم گفتم من دارم می‌روم سر کار و آنجا سه خانم که دو تا از آنان مطلقه هستند کار می‌کنند، شما راضی هستی؟ گفت:‌ قلم پایت را می‌شکنم. من به عنوان زن دلم می‌خواهد همسرم امنیت داشته باشد.» (ایسنا - ۱۵ مرداد ۹۳)

ایسنا - حسام الدین قاموس مقدم/ کارشناس ارشد خقوق و خبرنگار: «به خانمم گفتم من دارم می‌روم سر کار و آنجا سه خانم که دو تا از آنان مطلقه هستند کار می‌کنند، شما راضی هستی؟ گفت:‌ قلم پایت را می‌شکنم. من به عنوان زن دلم می‌خواهد همسرم امنیت داشته باشد.» (ایسنا - ۱۵ مرداد ۹۳)

این جملات، روایت آقای مرتضی طلایی نایب‌رئیس محترم شورای اسلامی شهر تهران از مکالمه‌ای کوتاه با همسرشان است؛ جملاتی که برای دفاع از تصمیم اخیر آقای محمدباقر قالیباف شهردار محترم تهران مبنی بر جلوگیری از اختلاط زن و مرد در شهرداری پایتخت در جمع خبرنگاران بیان شده است. موضوع این نوشتار، تحلیل و بررسی تصمیم شهردار تهران نیست، بلکه تنها بیان چند نکته خطاب به آقای طلایی پیرامون جملاتی است که بیان فرموده‌اند:

۱) جناب آقای طلایی! شما با استفاده از واژه «مطلقه» برای برخی زنان محترم و سپس روایت تهدید همسرتان، عملا به این واژه بار معنایی منفی داده‌اید و با این پیش‌فرض خودساخته، نتیجه گرفته‌اید که «زنان مطلقه» عامل ناامنی مردان می‌شوند.

«مطلقه» در لغت به معنای زنی است که طی یک فرایند کاملا شرعی و قانونی از همسر خود جدا شده است. چنین فردی مرتکب کدام خطا شده که حال باید از او دوری کرد؟ اگر برخی مردم - به‌ناحق - نگاه خوبی به این دسته از زنان ندارند، آیا شما هم به عنوان کسی که لااقل به واسطه شخصیت حقوقی‌تان توقع می‌رود رگه‌هایی از پختگی و نخبگی در وجودتان باشد، باید این‌گونه بیندیشید و به جای اصلاح این دیدگاه غلط فرهنگی، آن را در جامعه نشر دهید و موجب القای سوءظن به قشری از اقشار جامعه شوید؟

توصیه می‌کنم آیات ۱۱ تا ۱۳ سوره مبارکه حجرات را با دقت مرور کنید تا ببینید که یک‌جا و یک‌تنه برخلاف دستورات اکید قرآن کریم مبنی بر «خودداری از لقب دادن»، «پرهیز از گمان‌های نادرست» و ... سخن گفته‌اید.

۲) بر اساس آمار رسمی، متاسفانه پدیده طلاق و به تبع آن زنان مطلقه روزبه‌روز در حال افزایش است. اولا این پدیده، محصول جامعه‌ای است که برخی مردان محترم از جمله حضرتعالی بر مسند امورش نشسته‌اند. ثانیا شانه‌های مردانه همین زنانی که موجب ناامنی توصیفشان کرده‌اید، مجروح از تحمل سختی معیشتی است که این سختی، حاصل عملکرد همجنسان بنده و شما یعنی جنس مذکر بوده است؛ چه همان مردان به ظاهر مسئولی که با عملکرد ضعیف خود در سامان‌بخشی به وضعیت اقتصادی جامعه، زوج‌های بی‌شماری را به سمت طلاق سوق داده‌اند و چه مردانی که در مقام همسران سابق زنان مطلقه، احتمالا نوازش و محبت معمولشان سیلی و لگد و ناسزا بوده یا سند اثبات مردانگی‌شان، نتیجه مثبت آزمایش اعتیاد!

بر همین مبنا، چنین زنانی باید علی‌القاعده با آسیبی که از ناحیه مردان دیده‌اند، بیشتر نسبت به جنس مرد احساس ناامنی کنند، نه برعکس. ثالثا بسیاری از زنان شریف و محترمی که از همنشینی با آنان پرهیز داده شده‌اید، در مقام سرپرست خانوار یا در جایگاه‌های مختلف اجتماعی، همپای بسیاری از مردان وفادار به همسر و باغیرت همچون شما به ایفای مسئولیت می‌پردازند و اتفاقا در میان شهروندانی که با رای آنان به شورای شهر تهران راه یافته‌اید، به احتمال قریب به یقین زنان مطلقه بسیاری بوده‌اند. چنین زنانی چگونه می‌توانند با مطالعه اظهارات شما چشم امید حمایت از ناحیه نایب‌رئیس شورای شهرشان برای بهبود وضعیت زندگی‌ خود داشته باشند؟

۳) پرسش مهم دیگری که ایجاد می‌شود این است که حضرتعالی چه تصویری از محیط کاری خود و از آن بالاتر چه تصویری از شخصیت خود نزد همسرتان ترسیم کرده‌اید که ایشان را به هراس افکنده‌اید مبادا نوعی «ناامنی» از جانب زنان همکار متوجه شما شود؟ شما سال‌ها فرمانده انتظامی تهران بزرگ بوده‌اید و با انواع و اقسام افراد سر و کار داشته‌اید. حتی به قول خودتان همانگونه که در گفت‌وگوی اخیر با خبرنگاران نیز بیان کرده‌اید، «زنان خیابانی» از شما به خاطر برخوردهایتان با مزاحمان تشکر کرده‌اند. آن زمان که شما در ناجا بودید و حتی به اقتضای جایگاه و عملکردتان مورد تقدیر زنان خیابانی قرار می‌گرفتید، نظر همسر محترمتان درباره فضای کاری شما چه بود و چه برنامه‌ای برای قلم پایتان داشتند؟ آیا آن زمان که جوان‌تر هم بودید «ناامنی» خاصی متوجه جنابعالی نبود و امروز که گرته‌ برف میانسالی بر موهایتان نشسته، امنیتتان مستعد تهدید شده است؟

باورکردنی نیست که همسر شما معتقد باشند زنان مطلقه حتی از زنان خیابانی - که البته آنان هم از کرامت ذاتی انسان برخوردارند - خطرناک‌تر باشند. علاوه بر این، اگر تصویری که شما از محیط کاری خود و شخصیتتان ترسیم کرده‌اید درست باشد، آیا مردم می‌توانند به چنین محیطی و نماینده‌ای که راهی این فضا کرده‌اند، اعتماد داشته باشند؟ آیا شهروندان نخواهند گفت این چه شورای «اسلامی» است که امنیت نایب رئیسش به واسطه همکاری و همصحبتی با دو زن مطلقه به خطر می‌افتد؟

لطفا اگر هنگام اظهارنظر به فکر خود نیستید لااقل به فکر حرمت «اسلام» یا حداقل به فکر حرمت همکارانتان باشید. با انتشار اظهارات شما، کسانی که فرزند یا همسرشان در محیط شورای شهر تهران مشغول فعالیتند، چه امنیت خاطری خواهند داشت؟

۴) دوست شما و شهردار ما جناب آقای قالیباف با هر انگیزه و نیتی به هر حال تصمیمی را درباره مجموعه تحت تصدی خود اتخاذ کرده و آن را به مرحله اجرا گذاشته‌اند. وقتی تریبونی به اهمیت تریبون نماز جمعه تهران برای دفاع از این تصمیم در اختیار جناب آقای قالیباف قرار می‌گیرد و از سوی دیگر از نماینده مجلس گرفته تا رئیس دستگاه قضایی از این اقدام حمایت می‌کنند و شهردار پایتخت را مورد تحسین و تشویق قرار می‌دهند، آیا لازم است شما با بیان چنین عباراتی با اهانت به قشری از اقشار جامعه، حمایت و ارادت خود را نسبت به دوست قدیمی‌تان ابراز کنید؟

عمل جنابعالی مصداق بارز «دفاع بد» است که از هر حمله و هجوم خوبی نتیجه مخرب‌تری دارد و اصل تصمیم را هم زیر سوال می‌برد. شما ابعاد تصمیم آقای قالیباف را با جملاتی که به زبان آورده‌اید و سایر واکنش‌هایتان در جمع خبرنگاران، به حدّ بسیار خفیفی تنزل داده‌اید و بر همین اساس به نظر می‌رسد که ایشان هم چندان از این عبارات خرسند نشده باشند.

۵) آقای نایب‌رئیس محترم شورای شهر تهران! حق‌الناس اعم از حقوق مادی و معنوی است. شما با بیان عباراتی که رسما و صراحتا وهن و تحقیر زنان مطلقه بوده است، حق معنوی عظیمی را بر ذمه خود نهاده‌اید. خوب می‌دانید که عبور از پل صراط صرفا نیازمند داشتن پاهایی با قلم سالم نیست، بلکه محتاج سبکباری نسبت به حق‌الله و به‌ویژه حق‌الناس است. پس حالا که ان‌شاءالله به واسطه وفاداری به همسر محترمتان پاهایی سالم دارید و به مدد تهدیدات متعلقه محترم، از هرگونه ناامنی زنان مطلقه مصون هستید، بهتر است با حلالیت طلبیدن و عذرخواهی از این دسته از بانوان محترم، اسباب عبور آسان از پل صراط را نیز برای خود فراهم کنید.

البته هیچ تضمینی وجود ندارد که عذرخواهی شما به گوش همه زنان مطلقه‌ای که دلشان از حرف‌های شما شکسته برسد یا اگر هم رسید، لزوما حلالتان کنند؛ اما به هر حال، بد نیست تلاشی در این زمینه داشته باشید. از حق خبرنگاران هم بگذریم که «کرامت» و «نان» آنان را در همین گفت‌وگو زیر سوال برده‌اید. صنف ما مدت‌هاست از برخی مسئولان، انتظار رفتار و گفتار موافق اصول اخلاقی را ندارد.

۶) آقای مرتضی طلایی! ای کاش طلایه‌دار عمل به سیره مولایی باشید که نام کوچکتان صفت بزرگ و نورانی اوست؛ مرد راستینی که حتی بی‌حرمتی به یک پیرزن یهودی در سرحدات اسلامی را هم برنمی‌تافت، چه برسد به بی‌حرمتی به یک زن مسلمان که از بخت نامراد، پسوند «مطلقه» را یدک می‌کشد و از بد روزگار، همکار شما شده است. فرموده بودید «ما یک جو غیرت دینی می‌خواهیم». باور کنید ما به «نیم‌جو غیرت دینی» شما هم راضی هستیم، منتها نه آن دینی که زنان مطلقه را عامل ناامنی مردان می‌داند که صد من غیرت برخاسته از چنین قرائتی از دین مبین اسلام، ارزنی نمی‌ارزد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • گلپور

      امان از این سردارها

      پاسخ ها

      • حسین

        کارفرهنگی رابایدبه اهلش سپردنه به نظامیان!!!

    • مینا

      عالی بود عالی واقعا متاسفم برای کسایی چون سردار طلایی من شوهرم معتاد بود طلاق گرفتم همینها شدن الگوی مردان ایران که وضع جامعه ی ما اینه الان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        علت اعتیاد همسرتان چه بود؟ از اول معتاد بود یا بهد ازدواج معتاد شد؟ جوابش فرقی نمیکنه . هر جوابی داشته باشی بر میگرده به اینکه مقصر خودت بودی.

      • ایران

        اقا یا خانم userخدا به اخرتت رحم کنه.

      • سهیل

        آقا یا خانم user
        این چه قضاوت که شما داری که فکر میکنی هر مردی معتاد شده تقصیر همسرشه؟؟؟
        واقعا متاسفم.

    • بدون نام

      آآآاااااااااااااااااخخخخخخخخخخخخ
      الان دل هزاران زن مطلقه شکست
      برو عموجون تو فکر کردی ما چی هستیم ، اونی که تو فکرته ، خودتی
      طلایی مگه خواست چیکار کنه که اینهمه صغری کبری میچینی، شوخی هم نمی تونه بکنه

      پاسخ ها

      • باران

        شوخي با مقام انسانهايي كه حضرت حق آنان را لايق جان ديده است در اين خصوص معني ندارد

      • بدون نام

        آدم بایدبه تمام جوانب حرفی که میزندفکرکندحالامسئول که باشی بیشتربایدمواظب باشی حالاتوچرااینجوری جبهه میگیری ؟

      • دلخور شدم

        من همسرم تو تصادف فوت کرد من فقط 21 سالم بود با ی بچه یک ساله الان شش ساله هم واسش پدرم هم مادر
        ولی خیلیا از جوون بودنم میترسن شوهراشون را اغفال کنم
        شما بگید گناه من چیه؟؟؟؟؟

    • امیررضا

      باسلام خیلی متن قابل تحسین ومستدل واز
      هرنظر عالی ومنطقی نوشته اید متشکریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاش آخرش مینوشتی" این بود انشاء من"

    • بدون نام

      تاریخ نشان میدهد چه انسان هایی سالها بر مسند این مملکت تکیه زده اند .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انتخاب خودتون بوده.

      • ساغر

        همه جا هم انتخاب ما نبوده...
        یه جاهایی هم واسه ما انتخاب کردن...

    • عبدالله

      من به عنوان یک شهروند معمولی از آقای قا لیباف وکسانی که از کار ایشان در تکرم زنان حمایت کردند این غیرت دینی در 8سال گذشته کجا بود که خبری ازش نبود قطعا در 8 سال قبل تعصب وغیرت آقای قا لیباف بیشتر بود ولی چرا آن زمان این غیرت نشان داده نشد جای سوال دارد حرف آقای طلایی هم توهین به زنان شرافتمندی است که به خاطر سوء مدیریت امثال آقای طلایی اتفاق افتاده حالا آنها عامل نا امنی شدندولی بنظر آب از ریشه گل آلود بوده که همسر ایشان چنین تفکری داشته وای بر مردمی که مسوولینش اینقدر بدون تفکر سخن بزبان آورند .

    • بدون نام

      سلام و ممنون از قلم شیوای شما اگر آقای طلایی اندکی به این می اندیشیدند که مطلقه شدن بسیاری از این زنان مرهون مسوولیت ناپذیری چه کسانی بوده شاید در تفکرشان تجدید نظر میکردند!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه باور کن اینطوریا هم نیست.

    • شایان

      من هم در محل کار همکار مطلقه دارم. این چه حرفیه که شما میزنید. اول اندیشه وانگهی گفتار

    • سعید

      با سلام
      من از اقدام دکتر قالیباف در شهرداری تهران درمورد تفکیک جنسیتی حمایت کرده و تحسین میکنم همچنین از نظریات اقای مرتضی طلایی نیز حمایت میکنم ما باید زمینه فساد و لغزش را در ادارات و محیط های کار ازبین ببریم .نمونه اش توی شرکت های خصوصی که مرد وزن کنار هم در یک اتاق سربسته کار میکنند ببینید چا اتفاق هایی می افتد.

      پاسخ ها

      • فاطمه

        تقصير خودتونه كه اينقدر ضعيف النفس هستيد كه حضور يك بانوي مطلقه حتي در محيطي كه عده زيادي در آن كار ميكنند براي شما تهديد !!!! محسوب ميشود!
        هيچ فكر كرديد كه چرا درصد زنان مطلقه در ايران اينقدر زياد شده؟؟؟؟؟؟
        بهتر نيست مردان ايراني قدري هم به فكر اصلاح خودشان باشند؟

      • بدون نام

        عزیزم بهتر نبود اول آماری از مسائل غیر اخلاقی موجود می دادین بعد اقدام به انجام جداسازی می کردین.وضع و اوضاع خیلی بده؟ من تحملشو دارم بگو

    • بهرام

      از کوزه همان برون تراود که در اوست..گر مرد سخن نگفته باشد ......البته از این صنف در راس امور کم نیستند که پشیزی برای مردم قایل نیستند و هر حرفی را نسنجیده به زبان می رانند مانند کاغذ پاره و ممه رو للو بردو ....

    • شهره

      از ماست که برماست

    • مهران

      درود بر شما برای این دفاعیه بسیار بسیار عالی.
      خدا شما رو حفظ کنه

    • بدون نام

      از ماست که بر ماست

    • محسن یزد

      واقعا که نویسنده با کمال ادب. سردار رو نشوندش سرجاش ......جاش نبود سردار حرفهای محل کارش رو تو خونه م‍‍‍‍طرح کنه پس با این حساب معلوم میشه سردار در شورا کاره ای نیست و خانومش رییس شورای شهر تهرانه

    • توتو

      روحانی مچکریم

    • بدون نام

      آقای طلایی لطفا عذ ر خواهی کنید تموم شه بره . این خانمها را که میشناسی.

    • جمشید پوراسکندر

      با عرض سلام . بهتر است جناب آقای طلایی در ابتدا روی خود کار کند و در مسیر سلامت رفتاری خود اعتماد سازی کند. همانطور که زنان باید عفاف و حجاب داشته باشند ، مردان نیز باید عفاف و حیا داشته و چشم بر نامحرمان ندوزند.

    • ترسو

      خانم سردار چي از سردار ديده كه اينقدر بهشون اعتماد و اطمينان داره؟ حالا چرا برخورد فيزيكي ؟؟ شكستن ساق پا ديه اش سنگينه !! اونم ساق پاي يك سردار !!!!!!

      پاسخ ها

      • ناشناس

        من مونده ام مگه سردار چگاری کرده که غیرت خانمش بجوش آمده ومی خواسته قلمش را خورد کنه
        وای بووه بوووه

    • ناب

      ازنظر اسلام نكاح تا چهارتاش حلاله لذا زن بيوه(مطلقه) نبايد بدون شوهر باشد .گناه دارد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو بابا

    • بدون نام

      چه بسیار زنانی که حتی با داشتن شوهر ومردانی که با داشتن همسر هم دست به خیانت می زنند ایا باید از زنان شوهر دار هم ترسید؟ مشکل امثال سردار زن مطلقه و بیوه و... نیست اینان کلا با خضور زن در اجتماع مخالفند

    • داداشی

      فقط باید گفت که متاسفیم.ملت رو چی فرض کردن؟

    • حبيبي

      آقاي طلايي شوخي كرده به لحن سخن او خوب توجه كنيد همه ي زن ها از اين جمله ها به مردان مي گويند

    • بدون نام

      با سلام
      من از اقدام دکتر قالیباف در شهرداری تهران درمورد تفکیک جنسیتی حمایت کرده و تحسین میکنم همچنین از نظریات اقای مرتضی طلایی نیز حمایت میکنم ما باید زمینه فساد و لغزش را در ادارات و محیط های کار ازبین ببریم .نمونه اش توی شرکت های خصوصی که مرد وزن کنار هم در یک اتاق سربسته کار میکنند ببینید چا اتفاق هایی می افتد.

      پاسخ ها

      • ساغر

        شما به جای این که زمینه ی فساد و گناه رو از بین ببرید سعی کنید ایمان و تقوی را در خودتان تقویت کنید...
        زمینه ی گناه نفس اماره ی انسان است نه خانم پاکدامنی که در محیط کار به جامعه ی خودش خدمت می کند ...

    • بدون نام

      من مطلقه ام اما بي شك اگر صد بار ديگر ازدواج كرده باز هم جدا شوم و مطلقه، آنقدر كج سليقه نخواهم بود كه شما را برگزينم به همسرتان بگوييد خيالش تخت مشتري اول و آخر شما خودش است در ضمن همه زنان مطلقه با من هم نظرند چون شما همه را با يك چوب زديد سردار بي...

    • ناشناس

      باسلام خدمت دوستان.
      من خودم خانومی هستم که توی ارکان دولتی کار میکنم و با چیزهایی که که در سالهای اخیر دیدم می تونم به جرات بگم کارها و رفتارهای همین بیشترخانم های مطلقه. یا بهتره بگیم متاهل است که همه دید بد پیدا کردن صد رحمت به مجردها. منم متاهلم وهمسرم هم همکارم واقعا از اداره میترسم بابت چیزهایی که به چشم میبینم ولی خوب هیچ وقت نباید جمع ببندیم وکلمه همه رو به کار ببریم

    • یه مطلقه

      اشکال از منه مطلقه نیست.اشکال از اون کسیه که بعد از اینهمه زندگی مشترک هنوز همسرش بهش اعتماد نداره...

    • ستاره

      ببخشید خیلی ببخشید
      حالا خانم ایشون یا امثال ایشون از فرداشون خبر دارن ؟؟؟؟؟؟
      طلاق یا فوت یکی از همسران ممکنه برا هر کسی پیش بیاد

      پاسخ ها

      • دلخور شدم

        من همسرم فوت شده و فقط 21 سالم بود با ی بچه یک ساله گناهه من چی بود شدم بیوه

    • دوست

      بنده یک مردم ولی از این دفاع تمام قد شما از خانمهای محترم که چنین کسانی هستند که ارزش اسلامی آنها را زیر پا میزارند تشکر میکنم زن پیش خداوند و دین اسلام جایگاه بالایی برخوردار است و از هرگونه دست درازی به آنها را محکوم میکند حتی مطعه که میگند قانونی میباشد رسول خدا بعد از جنگ خیبر دو چیز را حرام اعلام میکنه اول گوشت الاغ دوم مطعه تنها راه ارتباط مشروع زن و مرد ازدواج اسلامی یعنی دائم پس متوجه شدید که خداوند به زنان احترام زیادی داشته و از اقای طلایی میخواهم که عذر خواهی نماید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر مردانی مثل تو دوست عزیز

    • مریم

      نظر دهنده های محترم واقعیت اینجاست که چون هیچ چیزی تو جامعمون فرهنگ سازی نشده بنابراین ظرفیت درک یک پدیده جدید را نخواهیم داشت. سردار طلایی شما یک مسئول بلندپایه هستید وقتی این حرف حالت رسانه ای و عمومی را به خود می گیرد خیلی از مردم بیسواد و نادان از این حرف حمایت خواهند کرد.

    • ebrahim

      کسی که خدا را در همه حال ناظر بر اعمال خود بداند لازم نیست کسی به او یادآوری کند

    • راحله آل حسین

      سلام واقعا برای چنین فرهنگی تو این جامعه متأسفم

    • وحید

      چقد آسمون و ریسمون بهم بافتی که اظهارات سردار طلایی رو بزرگ و اشتباه جلوه بدی برادر
      یه واقعیت فرهنگی است که در جامعه ما بوده و آن متاسفانه نگاه منفی به زنان مطلقه است که انشاء الله درست بشه

    • بدون نام

      اصلاح طلبه ديگه!
      انتظاري نميشه داشت!

    • akimo

      دم نویسنده گرم هر کدوم از این 4بندحرف حساب بود

    • كارمند شهرداري

      تا ما باشيم به هر كسي فقط چون اسمش آشناست ومعروفه راي نديم چه شوراي شهر چه انتخابات ديگه
      تفكيك جنسيتي خوبه اما به بدترين شكل ممكن تو شهرداري اتفاق افتاد متاسفم براي صحبت هاي نابجاي اين مقام ارشد...مارو ببين با كيا 70 ميليون شديم!!!!!!كشورهاي ديگه رفتن كره ماه ؛ما هنوز تو كف جنسيت و...هستيم

    • توریست

      سلام.فکر می کنم ایشون خودشون مشگل داشتن نه اون خانمها وگرنه خیلی از این زنان مطلقه همت و غیرتشون از ما مردها بیشتر.
      درضمن شاید علت مطلقه شدنشون هم ازمردونگی وغیرت آقایون باشه!!!!!!!!!!!

    • مهتاب

      طبق آمارهای دولتی بیشترین آمارفساد مربوط به زنان و مردان متاهل میباشد.ولی چون همسرشان سپر دفاعه فساد آنها ندیده گرفته میشه

    • ساغر

      سلام . من مینا خانم موافقم . این خانم ها اگر خیلی هنر دارند با همون شوهر اول می ساختن که روزگارشون نشه این بعد از همه مهمتر سربار زندگی خیلی ها شدن . خاله طفلک من یکی اونهاست . شوهرش توی 50 سالگی 27 سال زندگی با خاله من، با یه خانم مطلقه 32 که دو تا بچه 5 ساله و 6 ساله داشت ازدواج کرد با داشتن داماد فیل اش یاد هندوستون کرد .حالا تکلیف امثال خاله من چیه ؟ کی باید جواب بده خانم های مطلقه طلاق گرفتید درست حق قانونی تونه ولی تو رو خدا بار زندگی یکی دیگه نشین .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا به شوهرش ایراد نمیگیری ؟کسی شوهرش رو مجبور کرده زن دوم بگیره یا کم سن وسال بوده که عقل و شعورش کامل نشده باشه ؟اون در هر صورت کار خودش رو چه در خفا چه عیان انجام میده. یه مثال دیگه هم میشه زد مثلا شما اگه در خانه ای باز باشه و صاحب خانه نباشه به خودتون اجازه میدید وارد آن خانه بشید! میتونید جلوی هوای نفس خودتون رو بگیرید؟! یا نه

    • بدون نام

      زنت به تو اعتماد نداره جناب نه خانم های مطلقه

    • پرند

      یکی به من بگه من که مطلقه ام و 2 تا بچه رو تا دبیرستان کشوندم - یه مرد هم جرات نداره چپ بهم نگاه کنه----- سرکار هم میرم --- کارم درسته یا اون خانوم مینا که ساعت 3 صبح در اینترنت گشت میزنه و راجع به من نظر میده --
      اینو بدونید نجابت من از هر کسه دیگه ایی بیشتره من با وجود زن بودن مسئولیت یک خانواد رو دارم مدرسه پسرهام میرم خرید میرم کار مینم کرایه خونه میدم --- بچه هام رو تامین میکنم پدر و مادرم رو کمک میکنم ساعت 8 شب خانه هستم - بعد از اون تایپ میکنم که دستم جلوی نا محرم دراز نباشه ساعت 12 شب هم میخوابم چون هدف دارم -- نه بیکار و بیعار ---بله خانم --
      اینشا الله خدا به امسال تو در زندگی بدتر بدهد که ذات خراب و فکر خراب دارید.
      با تشکر -
      و توفیق روز افزون

      پاسخ ها

      • علی

        ببخشيد، اشتباه منفی دادم

    • hosein

      من نظرآقای سردارطلایی راتاییدنمیکنم اماازعملکردبجاوانقلابی شهردارمحترم حمایت میکنم'موفق باشید'

    • بدون نام

      الحمداله که تمام مشکلات ایران حل شده و مسولین به منظور رفاه بیشتر به چنین اقداماتی دست می زنند.
      آخه تفکیک جنسیتی چه دردی از مردم دوا می کنه ؟؟؟؟؟؟

    • سهیل

      اصلا این بحث تفکیک جنسیتی بحث مزخرفیه و مطمئنا مثل هر طرح دیگه ای که با عقل و منطق انسان همخوانی نداشته باشد با شکست مواجه میشه.
      ما چطور فکر می کنیم 7 میلیارد جمعیت دنیا راه را اشتباه می روند و فقط ما هفتاد میلیون جمعیت ایران راه درست را می رویم.
      این همه کشور اسلامی هست . نمونه اش مالزی . هم پیشرفته هستند و هم اسلامی. چرا از آنها الگو نمی گیریم.

    • ای ول

      دمت گرم. جواب عالی. ممنون. سطحی بودن برخی افراد به ظاهر دارای اسم و رسم تا چه حد؟!!!!
      ممنون از این پاسخ. جواب ما هم به سردار همین است: عذر خواهی کمترین است.

    • ناشناس

      یک خانوم قبل از اینکه همسری برای مردی باشه دختر یک خانوادس که ضامن آبروی تک تک افراد اون خانوادس بعد از ازدواج به این جمع نفراتی به عنوان همسر و فرزند اضافه می شن اگر دختری هنر حفظ آبروش از همون دوران تجرد داشته باشه پس خدای نکرده در صورت مطلقه بودن مطمئنا حافظ آبروی خونوادش و فرزندانش که مسئولیت لحظه به لحظه سرنوشتشون به دوششه خواهد بود.وابط زناشویی بین دو نفره که مجموعه ای از عقاید و خصلت ها هستند که هر کدوم از رفتارهای طرفین مستقیما این رابطرو تحت تاثیر قرار می دن.یک اشتباه غیر قابل جبران از هرطرفی باعث می شه در یک لحظه زندگی آرومی که همه آرزوشون دارن طمعش بچشن به نابودی کشیده بشه.ساغر خانم شایدشوهر خاله شماخاله ی شمارو طلاق بدن و متاسفانه خالتون مجبور خواهن شد تن به طلاق اجباری بدن و ایشون هم به جمع زنان مطلقه ای خواهن پیوست که به نظر مینا خانوم محترم عرضه شوهر داری نداشتن وتهدید برای زندگی مردم هستند و لایق نفس کشیدن نیستن و حکم مرگ رو برای زنان مطلقه صادر نمودند و اون موقع شما باز هم با نظر مینا خانوم حتما که موافق خواهید بود!! هیچ دختری برای طلاق ازدواج نمی کنه.هیچ چیزی دردناکتر از اینکه مادری عاجزانه اشک چشم بچش که از نبود پدرش ریخته پاک کنه نیست.مطمئن باشید یک زن مطلقه با وجود داشتن فرزنداگر قادر به تامین مخارج زندگیش هست و از حمایت خونواده و اجتماعی که در اون حضور داره برخورداره هیچ وقت برای ازدواج مجدد عجله نخواهد کرد.زنان مطلقه ای هستندکه به خاطر جگر گوشه هاشون پای سختیایی وایسادن که حتی تصورش برای من وامثال من وحشتناکه و تونستن بچه هایی رو تحویل اجتماع بدن که زبانزد خاص و عام هستند . در قبال زنان مطلقه مردان مطلقه ای هستن که تمایل به ازدواج با زخم خورده ای از جنس خودشون رو دارن پس الزاما یک زن مطلقه با یک مرد متاهل ازدواج نخواهد کرد .امیدوارم هیچ زنی ضربه عاطفی و روحی طلاق تجربه نکنه.لطفا در مورد آدماحکم صادر نکنیم

    • همشهری

      سلام و خسته نباشید
      من مطلقه نیستم ولی از دیدی که در بین برخی از افراد در مورد زنان مطلقه وجود دارد متاسفم وامیدوارم که این نگاه نادرست با همت مسئولین حوزه فرهنگ اصلاح شود.

    • بدون نام

      تو که این متن رو پخش نمی کنی از اون بدتری چون اون تو یه جایه عمومی هر چیزی دلش خواسته گفته اما شما چون حرف من رو توهین تلغی میکنید پخش نمیکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج