۱۳۰۲۱۶
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

هشدار درباره کاهش ۱۵ درصدی قیمت خودرو

خودروسازان همواره از عدم افزایش قیمت‌ها با توجه به گرانی نرخ ارز و افزایش قیمت قطعات اولیه گله داشته‌اند تا جایی که نارضایتی آنها سرانجام منجر به افزایش سه تا شش درصدی قیمت توسط شورای رقابت شد.

روزنامه جهان صنعت : کاهش ۱۵ درصدی قیمت خودرو پس از افزایش سه تا شش درصدی همین قیمت‌ها توسط شورای رقابت، همواره زمزمه مجلسیان و طرفداران کاهش قیمت این محصول بوده است. اگرچه وزیر صنعت با موضع‌گیری خود رسما مخالفت خود را با کاهش ۱۵ درصدی قیمت‌ها اعلام کرد اما مخالفان همواره بر موضوع کاهش قیمت‌ها اصرار دارند.

کاهش ۱۵ درصدی قیمت خودرو قطعا به زیان صنعت خودروسازی است؛ صنعتی که طی سال‌های گذشته با موضوع افزایش نرخ ارز، عدم دریافت دو هزار میلیارد تومان وام وعده داده شده دولت و ضرر و زیان روبه‌رو بوده است.

خودروسازان همواره از عدم افزایش قیمت‌ها با توجه به گرانی نرخ ارز و افزایش قیمت قطعات اولیه گله داشته‌اند تا جایی که نارضایتی آنها سرانجام منجر به افزایش سه تا شش درصدی قیمت توسط شورای رقابت شد.

آنچه گذشت

مجلس به این افزایش قیمت حمله شدیدی کرد تا جایی که پس از اعتراض فراوان مجلسیان کارگروه ویژه قیمت خودرو متشکل از سه نماینده کمیسیون صنایع و کارشناسان شورای رقابت تشکیل شد و اعلام کردند که گزارش بازنگری قیمت خودرو را آماده خواهند کرد تا نسبت به قیمت‌گذاری خودروها تجدیدنظر شود.

این اقدام کافی نبود تا زمزمه کاهش ۱۵ درصدی قیمت خودرو از گوشه و کنار شنیده شود؛ موضوعی که مخالفت شدید وزیر صنایع و رییس شورای رقابت را به همراه داشت.
وزیر صنعت در پاسخ به این پرسش که اظهارات برخی افراد حکایت از آن دارد که قیمت خودرو با دخالت نمایندگان مجلس و فعالان اقتصادی کاهش خواهد یافت، اظهار داشت: موافق کاهش 15 درصدی قیمت خودرو نیستیم.

کاهش 15 درصدی قیمت بازار را به سمت رکود می‌کشاند

داود میرخانی‌رشتی، مشاور انجمن خودرو‌سازان ایران در گفت‌و‌گویی با اشاره به اینکه کاهش 15 درصدی قیمت خودرو منطقی نیست، گفت: متاسفانه بعضی از دوستان فکر می‌کنند با کاهش قیمت خودرو به مردم خدمت می‌کنند اما با بی‌منطقی بازار را به سمت
رکود می‌کشانند.

مشاور انجمن خودروسازان ایران در ادامه افزود: حدود سه ماه پیش بازار داشت به حالت آرامش خود برمی‌گشت که آقای نوبخت بحث راضی نبودن دولت از بالا بودن قیمت خودرو را عنوان کرد در حالی که چنین بحثی در دولت مطرح نشده بود.

وی با بیان اینکه اگرقیمت خودرو ۱۵ درصد کاهش پیدا کند مردم برای خردید سرگردان می‌شوند، ادامه داد: انجمن خودروسازان حتی اعلام کرد که اگر بر فرض محال قیمت‌ها کاهش پیدا کند، ما‌به‌التفاوت آن را به خریداران برمی‌گرداند.میرخانی‌رشتی با اشاره به اینکه شورای رقابت دو درصد برای بهره‌وری کم کرده است، افزود: به نظر بنده کاهش ۱۵ درصدی قیمت خودرو غیرممکن است زیرا با این وجود نه‌تنها خودرو‌سازان بلکه قطعه‌سازان هم دچار مشکل می‌شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیروس

      بیچاره مصرف کننده که همیشه باید بیشترین فشارها از پرداخت مالیات ارزش افزوده گرفته تا انواع گرانی ها را تحمل کند که بازار همیشه در رونق باشد . محمود کجایی که بیایی و ببینی نهالی که در هشت سال پرورش دادی درختی شده وداره کمر مردم رو میشکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ر

    • یا علی

      سلام
      چرا کاهش 15% قیمت خودرو منطقی نیست؟ آیا غیر از این است که بازار از دست دلالان خارج میشود؟ آیا قبول داردید که این بازار هم هنوز دست دلال بازی شرکتها است ؟ چون مردم عادی به علت ثبت نام دلالان توسط شرکتها از روی ناچاری به خرید ماشین با قیمت بالا میپردازند پس قیمت را قبول دارند؟ آیا خودتان خودروهای ایرانی را با این همه مشکلات پس از تحویل و با این قیمت با خودروهای اروپایی مقایسه کرده اید؟ تنها راه برای اینکه صنعت خودور کشور ما به نقطه تکامل برسد دست از بی برنامه بودن و فقط قیمت را افزایش دادن و خودرو بی کیفیت دست مردم دادن بردارد اینست واردات خودرو آزاد تا هم رقابت ایجاد شود هم مردم انتخاب کنند تا شرکتها به ظلمی که تا کنون به مردم کرده اند پی ببرند.

    • بدون نام

      سلام دولت واردات خودرو رو ازاد کنه این شرکت های خودرو سازی به ملت عزیزمون ظلم میکنند

    • شیری

      چند برابر گران شد حالا تیتر می زنید 15% ارزان می شود . اگر به خبرهای قبلی نیز مراجعه کنید این تیتر را همیشه خواهید دید ولی باز هم قیمت خودرو بالا رفت . بهترین راه نخریدن است و بس .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج