۱۳۲۰۱
۵۰۲۲
۵۰۲۲
پ

از درآوردن اشک داوران تا حضور شل کردن سر کیسه

راه های برنده شدن اسکار/ همه مجذوب این زن!

این مطلب نشریه «توتال» در مرز جدی و شوخی نشان می دهد که رقابت اسکار معمولا چقدر کلیشه ای و تکراری است...بی هیچ اغراقی، او یکی از پارامترهای موثر برای دریافت اسکار است. به دلایلی نامعین او همیشه موردتوجه آکادمی بوده، طوری که در پرونده کاری ۳۰ساله اش تاکنون ۱۶ بار کاندیدای دریافت مجسمه طلایی اسکار شده است.

این مطلب نشریه «توتال» در مرز جدی و شوخی نشان می دهد که رقابت اسکار معمولا چقدر کلیشه ای و تکراری است.

۱- کارگردان درست را انتخاب کنید

راه های برنده شدن اسکار/ همه مجذوب این زن!

بعضی از کارگردان ها برای آکادمی جذابیتی غیرقابل مقاومت دارند. اگر علاقه ای به اینکه فیلمان را خودتان کارگردانی کنید ندارید، می توانید لیستی از کارگردانانی که تاکنون بیشترین تعداد نامزدی و همین طور بیشترین دفعات برد جایزه اسکار را در پرونده کاری شان دارند درست کنید. لیست زیر می تواند راهنمای خوبی برای یافتن کارگردانان محبوب آکادمی اسکار باشد: استوین اسپیلبرگ، برادران کوئن، کلینت ایستوود، مارتین اسکورسیزی و...

۲- نقشی به «مریل استریپ» بدهید

راه های برنده شدن اسکار/ همه مجذوب این زن!

بی هیچ اغراقی، او یکی از پارامترهای موثر برای دریافت اسکار است. به دلایلی نامعین او همیشه موردتوجه آکادمی بوده، طوری که در پرونده کاری ۳۰ساله اش تاکنون ۱۶ بار کاندیدای دریافت مجسمه طلایی اسکار شده است.

حتی اگر چندان به قابلیت های او در بازیگری معتقد نیستید (که البته بعید است) می توانید نقشی به او بدهید که چندان مرکزیت نداشته باشد و در اوایل فیلم او را از دور خارج نکید، مثلا نقش بیماری که بر اثر ابتلابه بیماری حادی در شرف مرگ است، حتی با چنین نقشی می توانید مطمئن باشید که استریپ توجه آکادمی را به خود جلب خواهد کرد.

۳- اشک داوران آکادمی را دربیاورید

راه های برنده شدن اسکار/ همه مجذوب این زن!

آکادمی اسکار شیفته فیلم های پرسوز و گداز و اشک انگیز است، به عنوان شاهد می توانید به استقبال آکادمی از فیلم هایی مانند «پیانو»، «فیلادلفیا»، «مردم عادی» و آثاری از این دست نگاه کنید. در نتیجه اگر می خواهید یک قدم دیگر به مجسمه طلایی نزدیک شوید، فیلمتان را پر کنید از مرگ، سرطان، فاجعه و انواع تراژدی.

۴- سر کیسه را شل کنید

راه های برنده شدن اسکار/ همه مجذوب این زن!

بدون گشاده دستی در ساخت فیلم بهتر است به بردن اسکار چندان امیدوار نباشید. نگاهی به آمار بیندازید: «تایتانیک» با ۲۰۰ میلیون دلار هزینه ساخته شد اما ۸/۱ میلیارد دلار سود خالص روانه جیب تهیه کننده اش کرد. فیلم های «گاندی»، «ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه» و «بن هور» هم در همین دسته بندی می گنجند و این تصادفی نیست که همین فیلم ها بیشترین تعداد نامزدی آسکار را نیز در کارنامه شان یدک می کشند. از چشم آکادمی، «بزرگ زیباست» پس فیلم های پرهزینه و عظیم شانس بیشتری دارند.

۵- زندگی نامه گذشتگان را فیلم کنید

هیچ چیز برای آکادمی جذاب تر از داستانی تاریخی و واقعی نیست که از زاویه نگاه شخصی و غیرتاریخی تعریف شود و خصوصا اگر این داستان به ماجرای خانواده سلطنتی کشوری بپردازد، احتمال بسیار کمی برای ناکام ماندن در کسب اسکار باقی می ماند. اگر تردیدی دارید، نگاهی به تعداد ج ایزه هایی بکنید که در جشن های سالانه آکادمی نصیب فیلم هایی مانند «جنون پادشاه»، «آخرین امپراتور»، «خانم براون»، «الیزابت»، «شیرهای زمستان»، «هنری پنجم»، «ملکه» و البته «سخنرانی پادشاه» شده است. اگر باز هم باور ندارید، می توانید امتحان کنید و در فیلم تان اشاره ای منفی نسبت به خانواده سلطنتی بگنجانید تا ببینید اسکار چطور از شما رو برمی گرداند.

۶- موسیقی فیلمتان را به «آلن منکل» بسپارید

راه های برنده شدن اسکار/ همه مجذوب این زن!

اگر بناست در اسکار شرکت کنید بد نیست حاشیه امنیتی داشته باشید، یعنی کسی را در تیم تان جای بدهید که تاکنون بارها اسکار را برده، حضور او تاثیر روانی بسیار خوبی روی داوران خواهد گذاشت و شما را قدمی به جایزه اسکار نزدیک تر خواهد کرد - آلن منکل یکی از این افراد است که تاکنون هشت بار جایزه آکادمی را بابت کارتون های دیزنی از قبیل «پری دریایی کوچک» و «علاءالدین» به خانه برده است. او را برای ساخت موسیقی متن به کار بگیرید.

۷- به «جک نیکلسون» نقشی بدهید

راه های برنده شدن اسکار/ همه مجذوب این زن!

ممکن است کارکردن با او چندان آسان نباشد، اما نمی توان انکار کرد که بازیگری است سختکوش - دست کم آکادمی بر این باور است زیرا او تاکنون سه جایزه اسکار ار از آن خود کرده است و بابت نقش دیگر هم کاندیدای این جایزه شده؛ در نتیجه او همیشه یکی از بهترین شانس های برد اسکار است.

۸- فیلمنامه تان را برای مشاوره به «وودی آلن» بدهید

راه های برنده شدن اسکار/ همه مجذوب این زن!

او دوبار برنده اسکار و ۹بار کاندیدای آن شده است. تا حد ممکن فیلمتان را به استانداردهای سینمای او نزدیک کنید و از او بخواهید با زبینی فیلمنامه را برعهده بگیرد، سعی ک نید یک مرد میانسال خودشیفته و اندکی روان نژند را به تصویر بکشید که در برقراری ارتباط با زن ها مشکل دارد و در تمام فیلم ها درصدد حل این مشکل است و نتیجه یک فیلم «وودی آلنی» تمام عیار و همین طور محبوب داوران اسکار خواهد بود.

۹- چند بچه در فیلم تان بگنجانید

راه های برنده شدن اسکار/ همه مجذوب این زن!

کودکان یکی از نقاط ضعف آکادمی محسوب می شوند، هرچند در آخرین جایزه اسکار، آکادمی اندکی از کودکان غفلت کرد اما با بررسی دوره های پیشین می بینید که ستارگان خردسال به راحتی می توانند دل آکادمی را به دست بیاورند و جایزه را از آن شما کنند.

«تام اونیل» در ۱۹۷۳ در ۱۰ سالگی برنده بهترین بازیگر مکمل شد و «جاتسنی هنری» در هشت سالگی بابت ایفای نقش در «کرامر علیه کرامر» کاندیدای جایزه شد. حتی در سال ۱۹۳۴ آکادمی جایزه ای غیررقابتی را به «شرلی تمپل» شش ساله داد، در نتیجه بهتر است یکی، دو بازیگر کودک در فیلمتان بگنجانید.

۱۰- در مجله «ورایتی» تبلیغ کنید

راه های برنده شدن اسکار/ همه مجذوب این زن!

اگر کسی فیلم تان را نشناسد، در هیات داوران اسکار هم رای نخواهید آورد، در نتیجه نماینده ای دارید که بهترین وجه امور تبلیغاتی فیلمتان را سامان بدهد. «ورایتی» بهترین فرصت شماست چون تقریبا همه دست اندرکاران سینما آن را می خوانند.

سعی کنید با مجله سخاوتمندانه برخورد کنید: مثلا به آنها یک آگاهی تمام صفحه سفارش بدهید که یکی از زیباترین صحنه های فیلم هم در آن گنجانده شده، فیلم «سخنرانی پادشاه» این کار را کرد و همانطور که دیدید نتیجه رضایت بخشی در اسکار سال گذشته گرفت.

منبع: روزنامه هفت صبح

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

راه های برنده شدن اسکار/ همه مجذوب این زن!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج