۱۳۲۳۹
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

انتقاد کیروش از رونالدو در مصاحبه با فیفا

آسيا در حال حاضر قلمرو پادشاهي سه تيم يعني ژاپن، استراليا و كره جنوبي است، اما ما بايد سخت كار كنيم و به آن‌ها بقبولانيم كه ايران چهارمين پادشاه آسيا است

كارلوس كي روش مي‌گويد ايران بايد به ژاپن، استراليا و كره جنوبي بقبولاند كه چهارمين قدرت بزرگ آسيا است.

كارلوس كي‌روش پيش از ديدار تيم ملي فوتبال ايران با بحرين در گفت‌و‌گو‌يي با سايت فيفا درباره مسايل مختلفي صحبت كرده است.این متن توسط ایسنا ترجمه شده است

* فكر مي‌كنيد پس از گذشت شش ماه از حضور شما در ايران تيم ملي چقدر پيشرفت داشته است؟

فكر مي‌كنم كه تيم ما پيشرفت داشته است. ما نظم بيشتري پيدا كرده‌ايم و از منظر بازي در خط دفاعي بيش از پيش به تعادل و انسجام رسيده‌ايم. بازيكنان به لحاظ روحي و رواني و همچنين انگيزه‌هاي بازي پيشرفت بسيار زيادي داشته‌اند و ما در كل به عنوان يك تيم قدرتمندتر از قبل هستيم. مطمئنا هميشه جايي بيشتري براي پيشرفت وجود دارد و اين همان نقطه انگيزه هم براي من و هم براي تيم است تا سخت‌تر از گذشته كار كنيم و تيم را به سطح بهتري برسانيم.

* شما چه اهدافي با ايران داريد؟

مهم‌ترين هدف پيش روي ما صعود به جام جهاني ۲۰۱۴ برزيل است، بنابراين كار ما آماده سازي تيم در بهترين شرايط ممكن و كسب اين هدف است. در عين حال فدراسيون فوتبال ايران از من درخواست كرده كه به بهبود پيشرفت كار بازيكنان جوان ايران هم كمك كنم به ويژه‌ آن‌هايي كه به تيم اصلي راه پيدا كرده‌اند.

* با پيشرفت محسوسي كه در چند ماه اخير در تيم ملي ايران به وجود آمده، آيا بازيكنان شما بيشتر از قبل به خودباوري رسيده‌اند؟

آن‌ها بيش از پيش با سيستم‌ و طرز كار ما آشنا شده‌اند و البته با آن در حال حاضر راحت هستند، همان طور كه نقش‌هاي خود را و اين كه ما از آن‌ها چه انتظاراتي داريم، به خوبي مي‌دانند. در عملكرد آن‌ها قدرت و انسجام بيشتري مشاهده مي‌شود، اين را هم بايد بگويم كه رابطه و دوستي آن‌ها در بين يكديگر به طور گسترده‌اي بهتر شده است. تمام اين عوامل اعتماد به نفس آن‌ها را بالا مي‌برد. بنابراين آن‌ها مي‌توانند ريسك كنند و براي گل زني ترسي از حمله نداشته باشند.

* جواد نكونام، كاپيتان تيم شما در گفت‌وگو‌ي خود با فيفا گفته بود كه شما در ايران بيشتر روي ذهنيت تهاجمي بازيكنان و بهبود آن كار مي‌كنيد.

من معتقدم بهترين دفاع در اختيار داشتن توپ و حمله كردن در يك مسير مستحكم است. هر چقدر كه بهتر حمله كنيد، بهتر مي‌توانيد بازي را در اختيار داشته باشيد، اما اين حمله و به سمت جلو پيش رفتن تنها در صورتي امكان پذير است كه شما بازيكناني داشته باشيد كه آماده باشند خود را براي يكديگر قرباني كنند. هر كسي بايد وظيفه‌اش را به خوبي بداند و از آن آگاه باشد. براي انجام يك بازي تهاجمي شما بايد هميشه از تعادل دفاعي بالايي در تمام زمين مسابقه و در همه بازي‌ها برخوردار باشيد و هيچ مشكل ذهني نداشته باشيد، چرا كه يك تيم موفق به حمله كردن نمي‌شود، اگر براي دفاع آماده نباشد.

* يكي از مهم‌ترين تغييرات در تيم ملي ايران از زماني كه شما هدايت اين تيم را در دست گرفته‌ايد، دعوت از علي كريمي كه بدون شك يكي از با تجربه‌ترين بازيكنان تيم فعلي است، بوده. آيا شما تاكنون از عملكرد كريمي رضايت داشته‌ايد؟

من نه تنها از او بلكه از جواد نكونام هم راضي هستم. هر دو بازيكن تجربه بين‌المللي ارزشمندي دارند كه سعي مي‌كنند اين تجربه را به ساير بازيكنان هم بدهند. آن‌ها نقش آموزشي مهمي را دارند. عدم سابقه زياد بازيكنان تيم ملي در سطح بين‌المللي يكي از چالش هاي اساسي ما است و علي و جواد هم در همين رابطه به بازيكنان جوان كمك مي‌كنند كه چه كار بايد بكنند.

* آيا در سيستم‌ ۳ـ۳ـ۴ از خلاقيت آندرانيك تيموريان و نكونام راضي هستيد؟

من از عملكرد هر دو بازيكن راضي هستم، اما بعضي از ديگر از هافبك‌هاي ما مثل قاسم حدادي‌فر و مجتبي جباري هم در افزايش خلاقيت ما نقش زيادي داشته‌اند.

* به عنوان مربي كه در كشف استعداد بازيكنان جوان بيشتر شناخته شده است، انتظارات شما از كريم انصاري فرد، محسن مسلمان و احسان حاج صفي كه در نخستين سال‌هاي دهه ۲۰ سالگي خود به سر مي‌برد، چيست؟

بازيكناني كه شما اشاره كرديد در كنار چند بازيكن ديگر از تيم اميد و زير ۲۱ سال به ما اضافه شده‌اند. ما از آن‌ها انتظار داريم كه با سرعت زيادي پيشرفت كنند، اما تنها راه ممكن كردن اين پيشرفت اين است كه به آن‌ها فرصت كافي بدهيم تا در رقابت‌هاي بين‌المللي بازي كنند و تجربه لازم را به دست آورند.

* ايران براي صعود به مرحله بعد در جايگاه خوبي در گروه‌اش قرار دارد. شما موقعيت خودتان را در مقابل تيم‌هاي بزرگ قاره آسيا مثل ژاپن، استراليا و كره جنوبي براي صعود به جام جهاني ۲۰۱۴ چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

شما نمي توانيد با بهترين تيم‌هاي دنيا رقابت‌ كنيد، در حالي كه براي رقابت‌ با بهترين تيم‌هاي آسيا آماده نيستيد. هدف ما اين است كه بهترين بازيمان را انجام دهيم و در ميان بهترين‌ها حضور داشته باشيم. آسيا در حال حاضر قلمرو پادشاهي سه تيم يعني ژاپن، استراليا و كره جنوبي است، اما ما بايد سخت كار كنيم و به آن‌ها بقبولانيم كه ايران چهارمين پادشاه آسيا است و اين هدف ما در آينده‌اي نزديك است. مطمئنا در نگاهي دورتر ما مي‌خواهيم جلوتر برويم و به سطحي برسيم كه بتوانيم مقابل بهترين تيم‌هاي دنيا حضور داشته باشيم.

* شما در سابقه قبلي خودتان در قاره آسيا يك سال در ناگويا گرامپوس ژاپن بوديد و دو سال هم سرمربي امارات بوديد. حال پس از ۱۰ سال بازگشت به آسيا پيشرفت فوتبال اين قاره را چطور ديديد؟

در كل حركت رو به جلوي قاره آسيا در سرتاسر اين قاره قابل مشاهده است، اما سطح تيم‌ها در بازي ميان يكديگر همچنان بزرگ مانده است. من تيم‌هايي را در اين قاره ديده‌ام كه با سرعت زيادي در حال پيشرفت هستند، اما آسيا در كل از عدم تعادل در نظم و توسعه رنج مي‌برد و اين واقعيتي است كه همچنان قاره را آزار مي‌دهد. شايد در طول چند سال گذشته تيم‌ها و بازي‌هاي بيشتري به وجود آمده باشد، اما من فكر مي‌كنم كه قاره آسيا همچنان از داشتن ستارگاني در سطح اول فوتبال دنيا كه در تيم‌هاي بين‌المللي حضور داشته باشند، محروم است.

* عملكرد پرتغال در جام جهاني ۲۰۱۰ آفريقاي جنوبي را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

از نظر من پرتغال بسيار خوب كار كرد. ما يك فوتبال كارآمد و به روز را بازي كرديم و شما بايد توجه كنيد كه ما در گروه بسيار سختي قرار داشتيم. سه تيم بزرگ يعني برزيل، پرتغال و ساحل عاج براي دو سهميه صعود به مرحله بعد تلاش مي‌كردند و در نهايت اين ما بوديم كه در كنار برزيل سهميه‌ها را به دست آورديم. پيروزي پر گل ما مقابل كره شمالي در ميان جالب‌ترين رخدادهاي جام جهاني بود. متاسفانه ما در مرحله دوم به اسپانيا خورديم. ديداري كه خيلي‌ها فكر مي‌كردند بايد در نيمه نهايي يا در فينال اتفاق بيفتد. آن بازي بسيار حساس بود و ما هم خوب بازي كرديم، اما در نهايت اسپانيا پيروز شد و آن‌ها نشان دادند كه قصد دارند قهرمان جام شوند.

* در پايان فكر مي‌كنيد كه كريستيانو رونالدو چقدر براي تيم ملي پرتغال مهم است؟

اگر بازيكني به سطح رونالدو يا فيگو برسد، مي‌تواند سرنوشت يك بازي را تغيير دهد. با عملكرد و توانايي خارق العاده چنين بازيكناني آن‌ها مي‌توانند در عرض چند ثانيه يك بازي را ببرند. آن‌ها بازيكناني حياتي براي يك تيم هستند. متاسفانه چنين بازيكناني ممكن است در جام جهاني پس از سپري كردن يك فصل طولاني و سخت در ليگ‌شان، در بهترين شرايط خود نبوده و در فرم هميشگي قرار نداشته باشند و حتي بعضي از آن‌ها ممكن است مصدوم باشند. اين دقيقا وضعيت رونالدو در طول جام جهاني گذشته بود كه او تنها توانست تاثيرش را در صعود پرتغال به دور بعد بگذارد.

منبع: ایسنا/گل

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

انتقاد کیروش از رونالدو در مصاحبه با فیفا


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج