۱۳۲۸۳۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

جدیدترین آمار کاربران اینترنت در ایران

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از وجود ۴۲ میلیون کاربر اینترنت در ایران خبر داد و گفت: بر اساس اعلام اتحادیه جهانی مخابرات، تولید ناخالص داخلی ما از فناوری اطلاعات معادل ۴ هزار و ۷۷۷ دلار برآورد شده است و این در حالی است که این رقم در کشورهای منطقه ۴ تا ۱۰ برابر محاسبه می‌شود.

خبرگزاری مهر: محمود خسروی در مراسم بهره برداری از بیش از ۵۰۰ پروژه زیرساخت ارتباطی کشور همزمان با هفته دولت، اظهار داشت: امروزه روند رشد خدمات در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دنیا با حذف سکون به سمت تحرک پیش می‌رود بر این اساس توسعه خدمات فناوری های مبتنی بر موبایل و اینترنت روز به روز گسترش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد، فضای رقابتی کسب و کارها در بهره مندی از ابزارهای فناوری اطلاعات بسیار تقویت شده است، گفت: سهم سرانه درآمد ملی از محل فناوری اطلاعات در بسیاری از کشورها سهم بسزایی است؛ بر اساس اعلام اتحادیه جهانی مخابرات در ایران با ۴۲ میلیون کاربر اینترنت، تولید ناخالص داخلی معادل ۴ هزار و ۷۷۷ دلار برآورد شده است و این در حالی است که برای کشورهای پیشرفته این عدد تا ۱۰ برابر و در کشورهای منطقه بین ۴ تا ۱۰ برابر محاسبه شده است.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به سرعت رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: این رشد نه تنها در حجم به کارگیری محصولات و تکنولوژی های روز دنیا بلکه در رشد بومی سازی تکنولوژی، نوآوری و تولید محتوای ایرانی اسلامی نیز می تواند رویکرد مثبتی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به اینکه تنها ۳.۷ درصد از کاربران اینترنت در حوزه خاورمیانه قرار دارند، خاطرنشان کرد: قرار گرفتن در جایگاهی برتر در منطقه خاورمیانه نخستین گام است که بر این اساس اجرای مسیرهای فیبرنوری به عنوان زیرساخت اصلی شبکه ارتباطی کشور می تواند مقدمه ای برای رسیدن به این هدف باشد.

خسروی با اشاره به موقعیت ژئوپلیتیک ایران و گستردگی کشور از شمال به جنوب و شرق به غرب، گفت: امروز شاهد افتتاح بسیاری از مسیرهای شبکه فیبر در استان های مختلف کشور هستیم که بالغ بر ۴ هزار و ۹۰۰ کیلومتر فیبر نوری با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بهره برداری می‌شود. همچنین در بخش توسعه ظرفیت شبکه دیتا و تحقق اهداف شبکه ملی اطلاعات به ظرفیت حدود هزار و ۲۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسیده ایم.

وی افتتاح دروازه بین المللی اینترنت در شیراز را در هفته جاری با ظرفیت بالغ بر ۱۰ گیگابیت بر ثانیه از دیگر برنامه های مدنظر عنوان کرد و گفت: در این بخش بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال در جهت تامین پهنای باند اینترنت در کشور سرمایه گذاری شده است.

خسروی با بیان اینکه تهدیدات سایبری جز ۵ تهدید پرریسک جهانی در کنار تهدیداتی همچون تهدید هسته ای و کم آبی قرار دارد، گفت: در این راستا مرکز عملیات امنیت شبکه زیرساخت ارتباطی کشور پس از ۴ سال و با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال امروز به بهره برداری رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج