جاباما
۱۳۳۷۴۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

آقاتهرانی: تذکر لسانی برای همه آزاد است

آقاتهرانی گفت: بر اساس این طرح امر به معروف و نهی از منکر زبانی برای همه افراد آزاد است اما برخورد عملی ضابطه دارد و حاکمیت موظف به آن است.

خبرگزاری مهر: رئیس کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر با اشاره به پایان بررسی این طرح گفت: بر اساس این طرح هر کس که به آمرانم به معروف و ناهیان از منکر تعرض کند قانون مجازات اسلامی نسبت به وی اعمال خواهد شد.

مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران در خصوص اقدامات کمیسیون مشترک طرح حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر در حاشیه جلسه علنی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: پیش از این کارهایی در خصوص این طرح انجام شده بود اما مشکلات اساسی داشت که حل نمی شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح های فوریتی هم برای حمایت از آمران به معروف در صحن علنی مجلس مطرح شد که طبیعتاً به کمیسیون قضائی ارجاع گردید. بنابراین مقرر شد کمیسیون مشترکی میان کمیسیون قضائی و فرهنگی برای بررسی این طرح شکل بگیرد.

رئیس کمیسیون مشترک حمایت از آمرین به معروف گفت: این طرح شامل ۲۵ ماده است و بررسی آن تقریباً به پایان رسیده و پس از تعطیلات به صحن علنی ارایه خواهد شد.

وی در تشریح مواد این طرح گفت: در این طرح معنای دقیق امر به معروف و نهی از منکر مشخص شده است و مراتب امر به معروف و نهی از منکر شامل قلبی، زبانی و عملی تعریف گردیده است.

آقاتهرانی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر عملی در حوزه اختیارات دولت است و مردم باید با جنبه های قلبی، زبانی و نوشتاری این فریضه را انجام دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی اظهار داشت: در این طرح حدود و چارچوب های امر به معروف و نهی از منکر مشخص شده است افراد نمی توانند در این قالب به کسی توهین کنند.

وی تاکید کرد: در ماده ای از این طرح حمایت از آرمان به معروف و ناهیان از منکر مشخص شده است که اگر کسب به این افراد تعرض کند قانون مجازات اسلامی نسبت به آن اعمال خواهد شد.

آقاتهرانی افزود: علاوه بر این راجع به تجمعات گروه ها و دسته هایی که حق امر به معروف و نهی از منکر دارند بحث شد و مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در حوزه های مردمی، دولتی، وزارتخانه ها، سازمان ها و نیروهای مسلح نیز مشخص شد.

وی تاکید کرد: هیچکس به عنوان فرد حقیقی یا حقوقی حق برخورد با آمران به معروف و ناهیان از منکر را ندارد.

عضو کمیسیون فرهنگی نیز تکالیفی نیز در این راستا برای آموزش و پرورش، قوه قضائیه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی سازمان ها مشخص شده است.

وی با بیان این که بحث های زیادی در مورد شکل گیری ستاد یا سازمان جدیدی برای امر به معروف و نهی از منکر انجام شد که مقرر شد ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این وظیفه را بر عهده بگیرد. این ستاد پیش از این مشکلات قانونی و بودجه ای داشت که این طرح سعی کرد ستاد را قانونمند کرده و مشکلات بودجه ای آن را رفع کند. علاوه بر این اعضای ستاد نیز مشخص شدند و وزرا نیز در این ستاد عضو خواهند بود.

آقاتهرانی در پایان گفت: بر اساس این طرح امر به معروف و نهی از منکر زبانی برای همه افراد آزاد است اما برخورد عملی ضابطه دارد و حاکمیت موظف به آن است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج