۱۳۷۵۰۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اظهار تاسف فرکی از نحوه برخورد با دایی

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: من به اصفهان آمدم چرا که اهداف بالایی داریم که آن هم قهرمانی در ایران و آسیا است.

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: من به اصفهان آمدم چرا که اهداف بالایی داریم که آن هم قهرمانی در ایران و آسیا است.

حسین فرکی در خصوص شرایط تیم فوتبال سپاهان، پیشنهاد باشگاه پرسپولیس به وی و حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال کشورمان صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید.

حضور شما برای سپاهان خوش‌‌یمن بود چرا که این تیم پس از چند هفته نبردن سرانجام به پیروزی رسید.

دیروز تیم ما خوب بازی کرد و بهتر از حریف در زمین ظاهر شد اما در ۱۵ دقیقه آخر پدیده فشار زیادی روی تیم ما آورد که آن هم طبیعی بود چرا که در خانه خودش و مقابل هوادارانش بازی می‌کرد. از طرف دیگر اگر بازیکنان ما دقت می‌کردند می‌توانستیم با ۲- ۳ گل از سد این تیم بگذریم هر چند که آنها هم موقعیت‌هایی داشتند اما یک موقعیت را گردان گرفت و یک موقعیت دیگر از بالای دروازه به اوت رفت. در مجموع ما بهتر و با انگیزه‌تر ظاهر شدیم اما درباره حضور خودم باید بگویم که فکر می‌کنم از نظر روحی و انگیزشی به بازیکنان نیروی خوبی تزریق شد و فکر می‌کنم تأثیر من در بازی دیروز همین بود. در بازی مقابل پدیده ما تغییر سیستم دادیم و با سیستم ۲-۴-۴ بازی کردیم و در مجموع از عملکرد بازیکنانم راضی هستم.

پدیده در هشتمین بازی‌اش در لیگ برتر سرانجام شکست خورد. پیش از بازی فکر می‌کردید که بتوانید این تیم را ببرید؟

بله من فکر برد پدیده را می‌کردم و قبل از بازی هم این موضوع را به بازیکنان گفتم و برای این حرفم هم دلیلی داشتم و سعی کردم بچه‌ها این حرف را بپذیرند و با روحیه بازی کنند و حتی در جلسه فنی و بین دو نیمه هم از بردن پدیده حرف زدم و شک نداشتم این مهم عملی خواهد شد که البته لطف خدا و تلاش بچه‌ها هم باعث شد به این هدف برسیم.

سپاهان بعد از سال‌ها در آسیا حضور ندارد و مقامی هم در لیگ برتر به دست نیاورد و قطعاً فشار بر روی شما زیاد است و انتظار زیادی از شما خواهد بود. فکر می‌کنید می‌توانید به این شرایط غلبه کنید؟

به هر حال تیمی که الان در اختیار دارم تیم کوچکی نیست و یکی از باسابقه‌ترین تیم‌های ایرانی در‌ آسیا به حساب می‌آید که قهرمانی‌های متوالی در لیگ دارد و از پرافتخارترین تیم‌هاست اما با این شرایط ما هم به دنبال اهداف بالایی هستیم و من هم طبیعتا برای این موضوع انتخاب شدم و تلاشم بر این است که این کار را انجام دهم اما برای خودم هم این حق را قائل هستم که بر شرایط مسلط شوم تا بتوانم این فضا و این جو را احساس کنم. تیم ما به ۲- ۳ بازیکن دیگر در سطح همین بازیکنان نیاز دارد تا بتوانیم به هدف‌گذاری‌مان که قهرمانی و گرفتن سهمیه است جامه عمل بپوشانیم چرا که باید حضور شایسته‌ای در آسیا هم داشته باشیم و حتی باید به قهرمانی آسیا هم فکر کنیم اتفاقی که سالهاست هیچ تیمی از کشورمان نتوانسته به آن دست پیدا کند آن هم در حالی که فوتبال ما پتانسیل خوبی دارد و سرانجام با برنامه‌ریزی باید تیمی از کشورمان قهرمان آسیا شود و سپاهان، استقلال یا پرسپولیس بودن این تیم مهم نیست.

صحبت از حضور بازیکنان جدید در سپاهان کردید. این بازیکنان در چه پست‌هایی مد نظر شما هستند؟

ما در خط میانی و دفاع مقداری کمبود داریم و باید در آینده به فکر تیم باشیم که تقویت کنیم اما بازیکنانی که داریم همگی با تجربه و با انگیزه هستند و بازیکنان سپاهان ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه به حساب می‌آیند.

چند بازیکن هم در تیم‌های ملی امید و جوانان دارید. این موضوع کار شما را سخت کرده یا نه؟

به هر حال باشگاه سپاهان نگاه ملی دارد و حضور بازیکنان در تیم‌های ملی هم افتخاری برای این باشگاه به حساب می‌آید اما نبود این بازیکنان تأثیرگذار است هر چند که ما بازیکنانی داریم که جای خالی این بازیکنان را جبران می‌کنند و از این بابت نگرانی نداریم اما اگر همه بازیکنان با هم در کنار ما باشند خوشحال‌تر می‌شویم. وظیفه ما کمک به تیم‌های ملی است اما نباید شرایط به گونه‌ای باشد که متضرر شویم.

شما فضای کار در اهواز را تجربه کردید و حالا هم به اصفهان آمدید. این دو فضا چقدر با هم تفاوت دارند؟

من فضای اصفهان را هنوز تجربه نکرده‌ام اما در خوزستان دو سال با تیمی کار کردم که هوادارانی محبوب داشت اما هواداران این تیم وسیع شدند و دیدید که در استادیوم غدیر اهواز ۵۰ هزار تماشاگر به استادیوم می‌آمد. با این همه سپاهان تیم بزرگ و پرافتخاری است و می‌دانم که هواداران خوبی هم دارد که به این تیم علاقمند هستند و با برد و باخت سپاهان حالشان تغییر می‌کند اما امیدوارم بتوانم مردم اصفهان را که بخش مهمی از مردم ایران هستند خوشحال کنم.

شما در حالی سرمربی سپاهان شدید که مسئولان باشگاه پرسپولیس هم از نامتان به عنوان یکی از گزینه‌های سرمربیگری این تیم صحبت می‌کردند. آیا مذاکره با مسئولان پرسپولیس را تأیید می‌کنید و یا استفاده از نام شما یک کار تبلیغاتی بود؟

در ابتدا باید بگویم که از اتفاقی که رخ داده متأسف و متأثر هستم چرا که در کشورم و در باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس با علی دایی که افتخار فوتبال ایران است برخوردی شد که زیبنده نبود و ما شاهد آن بودیم اما باید بگویم من فصل گدشته و قبل از اینکه علی دایی سرمربی پرسپولیس شود هم از این تیم پیشنهاد داشتم اما امسال صحبت‌هایی مطرح شد که هیچ‌گاه پاسخ من مثبت نبود و دلیلش هم این بود که اعتقاد داشته و دارم که باید دایی فرصت بیشتری برای کار کردن داشت چرا که هر مربی روز خوب و بد دارد اما این شکل تحول اشتباه و غلط است و هر توجیهی هم که داشته باشد از نظر من قابل قبول نیست.

شاید این موضوع به دلیل این باشد که پرسپولیس تیم پرحاشیه‌ای است.

ببینید سپاهان هم تغییر و تحول داشت و پرسپولیس هم همین‌طور اما برخورد مسئولان باشگاه با سرمربیانشان را ببینید و متوجه شوید که فاصله‌ها از کجا تا کجاست. این اتفاقات رخ داده برای فوتبال ما خوب نیست چرا که از بیرون از مرزها هم این مسائل رصد می‌شود و اعتبار کشور ما دست خودمان است و مدیران ما در این باره تأثیرگذارند. رحیمی از مدیران شایسته فوتبال ماست و متأسف شدم که او اینقدر عصبانی است اما می‌شد اگر تصمیمی هم هست راه بهتری برایش انتخاب شود. با این همه امیدوارم این اتفاقات رخ داده درسی باشد برای مدیران تا در آینده چنین برخوردهایی نکنند.

اما نگفتید چرا پیشنهاد پرسپولیس را امسال نپذیرفتید؟

برای این قبول نکردم که شرایط تیم را خوب ندیدم چون فضا خوب نبود. هواداران پرسپولیس به من لطف دارند که دوست داشتند من راهی این تیم شوم و شاید هم یک روز این اتفاق بیفتد اما زمان این اتفاق قطعا الان نیست چون فضا متشنج است و بازیکن برای عملکرد مثبت نیاز به تمرکز دارد و در نتیجه من افق پیش رویم در پرسپولیس را روشن ندیدم هر چند که مربیگری در پرسپولیس افتخار بزرگی است چرا که این تیم هم تیم بزرگی است و افتخارآفرینان بزرگی در این تیم بازی کردند و امیدوارم در فوتبال همیشه خدمتگزار باشم و جایش برایم مهم نیست.

کارلوس کی‌روش هم قبول که سرمربی تیم فوتبال کشورمان باقی بماند. ارزیابی شما از این موضوع و اینکه گفته می‌شود زمان زیادی از دست داده‌ایم تا تیم ملی آماده شود، چیست؟

من خوشحالم کی‌روش می‌آید و خودم هم دوست داشتم که او برگردد و برای این حرفم دو دلیل دارم؛ اول اینکه طرفداران کی‌روش خوشحال می‌شوند او می‌آید و دوم اینکه خودم هم راحت شدم زیرا دیگر سرزبان نیستم چون واقعاً از این موضوع اذیت می‌شدم. با این همه حضور کی‌روش را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم موفق باشد و بتواند فوتبال ما را سربلند کند اما اینکه گفته می‌شود زمان را از دست داده‌ایم قبول ندارم. اتفاقا کفاشیان هم می‌گفت دیر نشده! البته از نظر من کی‌روش دو ماه قبل هم قرارداد می‌بست باز هم زمان برای آماده‌سازی تیم ملی همین‌قدر بود چرا که او در ایران نبود و قطعاً در کشور خودش باقی‌ می‌ماند! پس عملا چیزی از دست ندادیم اما امیدوارم او و برنامه‌هایش که گفته می‌شود از قبل هماهنگ شده در تیم ملی موفق باشد چرا که جام ملت‌های آسیا قدم اول است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج