۱۳۷۶۴
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

تاثیرگذاری در ۲ دقیقه

مثل بنز آدم ها را جذب کنید!

تاثیر اولیه افراد در یک آشنایی تازه همیشه نقش غالب و موثر در روابط برقرار شده دارد. هر واقعه و شاهد بعدی که دلالت بر غلط بودن این تاثیر اولیه داشته باشد احتمال دارد که به عنوان یک استثنا از قاعده اصلی مردود شناخته شود

تاثیر اولیه افراد در یک آشنایی تازه همیشه نقش غالب و موثر در روابط برقرار شده دارد. هر واقعه و شاهد بعدی که دلالت بر غلط بودن این تاثیر اولیه داشته باشد احتمال دارد که به عنوان یک استثنا از قاعده اصلی مردود شناخته شود

اگر دلتان می خواهد دوست جدیدی پیدا کنید یا دلتان می خواهد ارباب رجوعتان خاطره خوبی از شما داشته باشد، لازم است که بتوانید در یک بازی زمانی کوتاه «تاثیر اولیه» خوبی از خود در ذهن او به جا بگذارید. یک بررسی که در مجله روانشناسی تجربی به چاپ رسید، حاکی از این است که تاثیر اولیه افراد در یک آشنایی تازه همیشه نقش غالب و موثر در روابط برقرار شده دارد. هر واقعه و شاهد بعدی که دلت بر غلط بودن این تاثیر اولیه داشته باشد احتمال دارد که به عنوان یک استثنا از قاعده اصلی مردود شناخته شود.

مثل بنز آدم ها را جذب کنید!

مشکل اینجاست که ایجاد یک «تاثیر اولیه» مناسیب مستلزم دقت زیاد است، زیرا کلمات، حرکات، حالات صورتو زبان بدن ما هرکدام بدون آنکه خود متوجه باشیم پیامی ارسال می کنند. در ادامه مطلب چندین روش برای تاثیرگذرای اولیه خوب بیان می شود. توصیه می کنیم که در هر نوبت یکی دوتای آنها را انتخاب کرده و اجرا کنید.

*بدن و صورت

حالت های صورت و وضعیت قرارگرفتن بدن می تواند باعث شود خوشایند واقع شوید.

*لبخندتان به آرامی جریان پیدا کند

به یقیتن هنگام ملاقات لبخندزدن بسیار خوب است، ولی تغییر ناگهانی چهره و نقش بستن یک لبخند کامل روی صورت می تواند شما را متظاهر و ریاکار جلوه دهد. به جای آن بهتر است پس از برقرارشدن تماس چشمی، به آهستگی لبخند ملایم روی صورت تان نقش ببندد. این روش پیامی به طرف مقابل می فرستد حاکی از اینکه بالاخص نکته ای درباره این فرد خوشایند شما قرار گرفته است.

*تماس چشمی پایدار

اغلب، افرادی که تماس چشمی قوی برقرار می کنند، بیشتر مورد اعتماد قرار می گیرند. اگر شما به طور طبیعی دارای این توان نیستید، می توانید با ایجاد عادت آن را جزو خصوصیات شخصی خود کنید. سوالاتی مانند: چشم های طرف مقابل چه رنگی است؟ چه شکلی است؟ فاصله آن هم از هم چقدر است؟ طول مژه ها چقدر است؟ هرچند ثانیه مژه می زند؟ هرچند وقت یک بار در طول مکالمه به جای دیگری نگاه می کند؟ و یافتن پاسخ این سوالات باعث می شود تا تماس چشمی بهتری برقرار کنید. هر چند وقت یکبار این تماس چشمی را قطع کنید، زیرا زل زدن طولانی مدت طرف مقابل را معذب می کند.

هنگام قطع تماس چشمی این کار را به آرامی انجام دهید به گونه ای که انگار چشم برداشتن از او برایتان مشکل است.

مثل بنز آدم ها را جذب کنید!

*وضعیت بدنی مناسب

هنگام ملاقات بایستی در یک وضعیت راحت و خوشامدگو قرار بگیرید. به گونه ای بنشینید که قفسه سینه به صورت غالب (نه کامل) رودرروی طرف مقابل باشد: در دقایق اول صحبت، بسیار به آرامی و به نرمی بدن را به گونه ای بچرخانید که به طور کامل رودرروی او قرار بگیرید.

اگر فنجان چای یا بشقابی در دست دارید آن را در محلی کنار خود قرار دهید. مراقب باشید که فنجان را یا بشقاب را در جلو سینه نگیرید، زیرا وضیعت شما را به حال بسته جلوه گر می سازد. ضمنا هیچ گاه دست ها را روی سینه قفل نکنید چون باز هم حالت بسته و ناخوشامدگو به شما می دهد.

*یک پا جلوی پای دیگر

در هنگام ایستادن یک پا را چند سانتی متر جلوی پای دیگر قرار دهید و تمام وزن بدن را روی پای جلویی بیندازید. این وضعیت نشان می دهد که فردی با انرژی هستید و به صحبت کردن با فرد مقابل علاقه مندید.

*حرکات

در ایجاد «تاثیر اولیه»، حرکات نیز نقش مهمی ایفا می کنند، بنابراین رعایت نکات ذیل لازم است.

*یافتن و حفظ منطقه امنیت فرد مقابل

نزدیک شدن بیش از حد به فردی که با او تازه آشنا شده اید باعث می شود تا او معذب شود. بیش از حد دورایستادن نیز باعث می شود تا او نتواند احساس کند که ارتباطی بین شما برقرار شده است. بنابراین فاصله مناسب چقدر است؟ مشکل اینجاست که عدد معینی وجود ندارد و برای هرکس فرق می کند. بهترین استراتژی این است که در آغاز صحبت با فرد تازه حدود ۵۰ سانتی متر از او فاصله بگیرید. سپس به آهنگی به او نزدیک شوید تا جایی که احساس ناراحتی را در چشمان او متوجه شوید. سپس کمی به عقب بگردید تا حس ناراحتی برطرف شود.

*تبادل احترام آمیز کارت

کارت یا «Business card» معمولا سمبل دستاوردهای حرفه ای افراد است. احترام گذاشتن به کارت یک فرد به مثابه ا حترام به خود اوست. وقتی که کارتی به شما می دهند تصور کنید که هدیه ای ظریف و گرانبها در دست دارید، آن را به آرامی در دست بگیرید. برای خواندن آن کمی تامل کنید و سپس به دقت آن را در کیف دستی، جای کارتی و یا حداقل در کیف پولتان بگذارید. هیچگاه کارت را به تنهایی داخل جیب تان فرو نبرید.

مثل بنز آدم ها را جذب کنید!

*چند نکته برای شروع صحبت

با یکی دو سال اولیه صحبت را شروع کنید. سوالاتی که بیش از بقیه باعث می شوند تا یخ بین دو نفر بشکند «شما چه کار می کنید؟» و سپس «چطور شد تصمیم گرفتید این کار را بکنید؟» یا اگر طرف مقابل یک زن و شوهر هستند می توانید بپرسید که «چطور با هم آشنا شدید؟»

این سوالات نمونه هستند و برای هر فرد و یا موقعیت باید سوالات مناسب آن را طرح کنید.

*سر تکان دادن

هنگام صحبت طرف مقابل به آرامی به معنای موافقت سر خود را حرکت دهید. این حرکت پیام مقبولیت و تشویق ارسال می کند و او با ما حس هماهنگی خواهد کرد. توجه داشته باشید که خانم ها و آقایان تفسیر متفاوتی از سر تکان دادن دارند.

اگر آقایی در حال بیان مطلبی است که کاملا با آن مخالف هستید، سر تکان ندهید، زیرا ممکن است موافق بودن از آن برداشت بود.

ولی برای خانم ها سر تکان دادن به معنی «متوجه هستم» است نه «موافق هستم».


*توجه به کلمات موردعلاقه

کلمات و موضوعاتی که افراد بیان می کنند، معمکولا سرنخ هایی از موضوعات موردعلاقه آنها به دست می دهند. اگر توانستید این سرنخ ها را پیدا کنید می توانید یک صحبت احتمالا خسته کننده را به یک مکالمه جذاب و مورد علاقه تبدیل کنید.

مثلا اگر طرف مقابل در حین صحبت هایش بگوید حداقل بارندگی برای گیاهانم خوب است. می توانید از کلمه گیاهان استفاده کنید و بپرسید آیا به باغبانی علاقه مند است؟

*استفاده از کلمات مشابه

سعی کنید از واژه های مشابه طرف مقابل در هنگام صحبت درباره مثلا خانواده یا شغل و... استفاده کنید؛ مثلا اگر او می گوید «بچه هایم»، شما نگویید «کوچولوهایتان» یا اگر می گوید «شغلم»، شما نگویید «حرفه تان»، زیرا افراد تمایل دارند از واژه های مشابه دوستان و یا دیگر اعضای خانواده استفاده کنند و هنگامی که شما هم از همان کلمات استفاده می کنید و احساس نزدیکی و راحتی بیشتری می کند.

منبع: روزنامه آسیا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

مثل بنز آدم ها را جذب کنید!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج