جاباما
۱۳۸۲۰۸
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

شب رویایی ورزش ایران

بی گمان یکشنبه شب ۲۳ شهریورماه ۱۳۹۳ یکی از رویایی ترین و به یادماندنی ترین شب های ورزش ایران بود.

ایرنا: اولین اتفاق رویایی این شب را حمید سوریان کشتی گیر فرنگی کار کشورمان رقم زد و با کسب مدال طلا رکورد کسب بیشترین تعداد مدال طلا را از سوی یک ورزشکار ایرانی شکست و صاحب ششمین مدال طلای جهانی خود شد.

سوریان، ۲۹ ساله تا پیش از این، از نظر تعداد مدال طلا (یک طلای المپیک و ۵ طلای مسابقات جهانی) با عبداله موحد مساوی بود.

سوریان در مسابقه فینال توانست با نتیجه ۲ بر یک حریف روس خود را شکست دهد و برای ششمین بار قهرمان جهان شود.

سوریان در سال های ۲۰۰۵، ۲۰۰۶، ۲۰۰۷، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرده بود و در المپیک ۲۰۱۲ هم یکی از مردان طلایی ایران بود.

با طلایی که سوریان در تاشکند ازبکستان به دست آورد، به عنوان پرافتخارترین ورزشکار تاریخ ایران در جهان تبدیل شد.

سوریان هر شش مدال قبلی را در وزن ۵۵ کیلوگرم به دست آورده بود. ولی در این دوره دروزن ۵۹ کیلوگرم وزن نخست رقابت های جهانی به طلا رسید.

مدال او در المپیک لندن نخستین مدال طلای ایران درکشتی فرنگی پس از چهل سال و اولین مدال تاریخ کشتی فرنگی ایران در المپیک بود.

بعد از این اتفاق شیرین قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در جهان بود که برای اولین بار اتفاق افتاد.

این قهرمانی با کسب مدال برنز از سوی قاسم رضایی بدست آمد و سبب شد تا کشتی فرنگی ایران با ۴۲ امتیاز و بالاتر از تیم روسیه بر بام کشتی فرنگی جهان جای گیرد و شادی در دل مردم ایران افزون شود.

تیم ایران در این دوره از مسابقات که پنجاه و ششمین دوره پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان جهان بود توسط حمید سوریان،امید نوروزی، افشین بیابانگرد و قاسم رضایی در وزن های ۵۹، ۶۶ ، ۷۱ و ۹۸ کیلوگرم صاحب چهار مدال طلا، نقره ، برنز و برنز شد.

اما سومین اتفاق رویایی دیشب صعود تیم ملی والیبال ایران به جمع شش تیم برتر در مسابقات قهرمانی جهان در لهستان بود که این اتفاق با پیروزی بر تیم صربستان و شکست آمریکا مقابل آرژانتین بدست آمد و موفقیت های دیشب ورزش تکمیل شد تایک شب رویایی رقم بخورد.

به این ترتیب برای اولین بار ایران در یک رشته توپی درجمع شش تیم برتر جهان قرار گرفت و در کنار فرانسه، لهستان برزیل ، روسیه و آلمان به عنوان شش تیم نخست جهان معرفی شد و شادی مردم را دو چندان کرد.

بی تردید بیشترین اثرات این موفقیت ها روی شهروندان کشورمان بود که از دیشب در هرجای این کشور بویژه در جمع های خصوصی و عمومی در باره این موفقیت ها صحبت می کنند و گویا گرانی ، کمبودها و مشکلات زندگی برای لحظاتی هم شده از یاد آنان رفته است.

ورزش گنجینه ارزشمندی است که سرمایه گذاری در آن اثرات و نشاط اجتماعی غیرقابل تصوری را به بار می آورد و سبب می شود تا یک جامعه به خود و به داشته هایش و به قهرمانانش ببالد.

امید می رود این موفقیت ها سبب شود در آینده سرمایه گذاری های بیشتری از سوی دولت در زمینه ورزش صورت گیرد تا مردم هم از بعد قهرمانی های آن در میادین بین المللی و جهانی شاد و خوشحال شوند و هم این قهرمانی ها سبب شود که آنان بیشتر به سمت ورزش کردن و سالم سازی خود حرکت کنند.

ورزش ایران درروزهای آینده یکی ازمهمترین میادین بین المللی ورزش را در پیش دارد یعنی بازیهای آسیایی که از ۲۸شهریورماه آغاز می شود، آرزو می کنیم که موفقیت های دیشب ورزش ایران دراین میدان سخت نیز تداوم یابد و کام مردم کشورمان بیشتر شیرین شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      درود و صد درود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج