جاباما
۱۳۹۶۱
۴۰ نظر
۷۳۲۷
۴۰ نظر
۷۳۲۷
پ

سفر به کشور یانگوم، جومونگ و سوسانو

به لطف «جواهری در قصر» و «جومونگ» نوجوانان ایرانی تاریخ کشور کره جنوبی را حسابی از بر شده اند و اگر دو امتحان درس تاریخ ایران و کروه جنوبی برگزار شود، بعید نیست که از تاریخ کره امتیاز بالاتری بیاورند!

برترین ها به نقل از هفت صبح: اگر در کشور کره جنوبی گیر کردید و مشکلی برایتان پیش آمد، شماره ۱۳۳۰ را با تلفن یا موبایل تان بگیرید، اطلاعات گردشگری را به چند زبان مختلف در اختیارتان می گذارد.

به لطف «جواهری در قصر» و «جومونگ» نوجوانان ایرانی تاریخ کشور کره جنوبی را حسابی از بر شده اند و اگر دو امتحان درس تاریخ ایران و کروه جنوبی برگزار شود، بعید نیست که از تاریخ کره امتیاز بالاتری بیاورند!

همین لوکیشن های جذاب و لباس های عجیب و غریب پر پارچه، خیلی از ایرانی ها را به کره کشانده است. در سال جاری میلادی شش هزار نفر ایرانی به کره سفر کرده اند. کشور کره هم از این اتفاق به شدت استقبال و از این طریق پول خوبی را هم از طریق صنعت گردشگری وارد چرخه اقتصادی اش کرده است.

سفر به کشور یانگوم، جومونگ و سوسانو

کره جنوبی برای جذب گردشگران ایرانی به دقت برنامه ریزی می کند و اکنون هلدینگ و گروه سفرهای مارکوپولو نماینده رسمی سازمان گردشگری کره جنوبی در ایران است. این سازمان هرچند وقت یک بار آژانس های مختلف گردشگری ایران را که با مقصد این کشور تور برگزار می کنند. دور هم جمع می کند و اطلاعات جدید را در اختیار آنها قرار می دهد. فارغ از همه این داستان ها، کره جنوبی مقصد مناسبی برای سفر خانواده های ایرانی است. این کشور از ایرانی ها ویزا می خواهد و تا حدودی هم هزینه سفر به آن بالا است و هزینه سفر ۱۰روزه برای یک خانواده چهارنفره، ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می شود. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که نمی توانید برای یک سفر اینقدر هزینه کنید، بقیه مطلب را بخوانید تا باهم در قالب یک تور روزنامه ای به کره جنوبی سفر کنیم.

سفر به کشور یانگوم، جومونگ و سوسانو

پیش از سفر خیالتان را راحت کنم که اگر در کره، گیر کردید و مشکلی برایتان پیش آمد، شماره ۱۳۳۰ را با تلفن یا موبایلتان شماره گیری کنید. این تلفن رایگان است و اطلاعات گردشگری کره را به چند زبان مختلف در اختیار گردشگران قرار می دهد. اپراتورهای کره ای ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته جواب می دهند.

اول از همه، شهرک سینمایی داء یانگوم

سفر به کشور یانگوم، جومونگ و سوسانو

سفر به کشور یانگوم، جومونگ و سوسانو

چون از مهم ترین دلایل هجوم گردشگران به کره جنوبی همین سریال های تلویزیونی هستند، به عنوان اولین مقصد، به شهرک های سینمایی Dae Jang Guem لوکیشن فیلمبرداری سریال «جواهری در قصر» است که در آنجا می توانید لباس سنتی کره را بپوشید و با آنها عکس بگیرید و اگر اهل وبلاگ یا فیس بوک هستید، می توانید آنها را در جمع دوستانتان به نمایش بگذارید. سریال تلویزیونی جواهری در قصر براساس داستان واقعی زندگی زنی است که در ۵۰۰ سال پیش در سلسله جوسان زندگی می کرده است. یانگوم در این سریال موفقیت بزرگی در معرفی آشپزی و طب سنتی کره به دست آورد.

موزه خرس های تدی

سفر به کشور یانگوم، جومونگ و سوسانو

حالا که خانوادگی سفر می کنید و بچه ها را هم با خود همراه دارید، جایی ببریدشان که همیشه یادشان بماند و حسابی ذوق کنند. در این موزه حسابی به بچه ها خوش می گذرد. در این موزه سه نمایش برگزار می شود که در آن خرس های تدتی شخصیت های اصلی هستند. نمایش مد لباس خرس های تدی و جشن عروسی آنها هم در این موزه عرضه می شود!

سفر به کشور یانگوم، جومونگ و سوسانو

سفر به کشور یانگوم، جومونگ و سوسانو

سفر به کشور یانگوم، جومونگ و سوسانو

ایم ننوزه در نزدیکی فرودگاه بین المللی جزیره ججو است و اگر دوست داشید به سایت آن سری بزنید به آدرس www.teddybearmuseum.co.kr بروید. این را هم بدانید که در دنیا تنها دو موزه برای خرس های تدی وجود دارد؛ یکی در توکیو ژاپن و دیگری در سئول کره جنوبی! کره جنوبی موزه های جذاب و دیدنی بسیار زیادی دارد که از میان آنها می توان به موزه بمبو، موزه چای، موزه موسیقی سنتی و موزه های موضوعی ملی که در سراسر این کشور پراکنده شده اند اشاره کرد.

اگر عاشق خرید شبانه روزی هستید...

سفر به کشور یانگوم، جومونگ و سوسانو

«دم دائه مون» و «نم دائه مون»! این دو اسم را به خاطر بسپارید. در این دو مرکز خرید بزرگ که در شهر سئول هستند می توانید ۲۴ ساعت شبانه روز خرید کنید و اگر از ساعت ۱۰ شب تا ۴ صبح خرید کنید، ۲۰ درصد هم تخفیف می گیرید!

سفر به کشور یانگوم، جومونگ و سوسانو

دیوار امید

سفر به کشور یانگوم، جومونگ و سوسانو

تقسیم کره به دو بخش شمالی و جنوبی باعث به وجود آمدن دیوار زیبایی در شهر سئول به نام دیوار امید شد. این دیوار که ۲۰ هزار نفر مردم مقیم شهر سئول و مردم پنج استان کره شمالی ساخته شده است نشانگر اندوه مردم از جدایی این دو بخش از یکدیگر است. مردم این دو کشور آرزو می کنند که دوباره با یکدیگر متحد شوند. این دیوار زیبا با موزاییک های سرامیکی که هرکدام یک نقاشی را نشان می دهند، ۵۰ متر طول و ۲ متر و ۲۰ سانتی متر ارتفا دارد و یکی از بزرگ ترین دیوارهای سرامیکی جهان است. جاذبه گردشگری دیگری در کره با همین محتوا، مرز میان دو کشور کره شمالی و کره جنوبی است که فاصله آن ۵۵ کیلومتر تا شهر سئول می شود. مرز دو کشور ۲۴۸ کیلومتر است و کسانی که عزیزانشان را از دست داده اند با دوربین های بسیار قوی داخل کشور کره شمالی را نگاه می کنند.

میراث جهانی کره جنوبی در یونسکو

سفر به کشور یانگوم، جومونگ و سوسانو

باوجود اینکه بسیاری از گردشگران از تاریخ قدیمی کره جنوبی مطلع هستند اما با دیدن میراث این کشور که در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند، متعجب می شوند البته این تعجب شاید از تاریخ همراه با جنگ این کشور باشد که چگونه این آثار با این کیفیت باقی مانده اند. از میان آثاری که در فهرست میراث جهانی یونسکو از این کشور به ثبت رسیده است می توان به «قصر چانگ داک گونگ» متعلق به اولیه سلسله جوسان، «مقبره های پادشاهان سلسله جوسان»، «محوطه تاریخی جیونگجو» و «روستاهای تاریخی کره» اشاره کرد. این کشور همچنین در فهرست میراث جهانی ناملموس، «رقص گنگ گانگ سولائه»، فستیوال «گنگ نونگ دنوجه» که برای شکرگزاری است و «موسیقی گاگوک» را در کنار تعدادی دیگر به ثبت رسانده است.

سفر به کشور یانگوم، جومونگ و سوسانو

سفر به کشور یانگوم، جومونگ و سوسانو

سفر به کشور یانگوم، جومونگ و سوسانو

آنچه باید دانست

پرواز از تهران تا سئول حدود ۱۰ تا ۱۲ ساعت طول می کشد که بیشتر توسط شرکت های هواپیمایی «امارات»، «قطر» و «الاتحاد» انجام می شود. گردشگران اگر زمان کمی داشته باشند حتما «سئول»، «بوسان» و «جزیره ججو» را می بینند. در سال ۲۰۱۰ این کشور ۱۰ میلیون گردشگر داشته است که ۹۷ هزار نفر از آنها از خاورمیانه سفر کرده اند. واحد پول کره won است که هریک دلار تقریبا برابر با ۱۰۵ وام می شود. تقریبا می توان گفت که ارزش یک وان برابر با یک تومان است. کره کشوری چهارفصل است و به داشتن شکوفه های گیلاس افتخار می کند اما بهترین زمان سفر به این کشور، فصل بهار است که با تعطیلات نوروزی ایران همزمان می شود.

سفر به کشور یانگوم، جومونگ و سوسانو

سفر به کشور یانگوم، جومونگ و سوسانو


باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

سفر به کشور یانگوم، جومونگ و سوسانو

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • marmar

      بچه ها بریم کره؟؟؟؟؟؟؟؟
      هر کی میاد دستش بالا....

      پاسخ ها

      • milad

        من من.من میام

    • vivap6p

      هریک دلار تقریبا برابر با 105 وام می شود. تقریبا می توان گفت که ارزش یک وان برابر با یک تومان است.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • marmar

      خب میلاد جان باید بگیم فاطمه جون بیاد اینجا تا بگه بلیط میگیره یا نه

    • سلمان

      ای ای مرمر خانم هنوز نرفتی منم میاما نمیشه میلادا بپیچونیم.راستی چرا سوسانورو نذاشته بودن؟

    • لیلا

      من عاشق کره ام یکی بیادمنو ببرررررررررررررررررررره

    • بابک

      بچه ها تو را خدا من هم ببرید، سوسانو بالاخره بعد از این همه دوری و دلتنگی دارم می آم

    • صبا

      یکی منو ببره من تا حالا مشهد هم نرفتم چه برسه کره بااین وعض گرونی

      پاسخ ها

      • مهران

        چشم صبا خانوم خودم با هزینه خودم میبرمت کره ویا هر کشوری که دوست داشتی.

    • مصطفی

      سلام . من واقعاً متافسم برای اون هموطنانی که اینطور نسبت به وطنشون بی اعتنا هستند ما خودمون تخت جمشید داریم نقش رستم داریم و هزار بناهای تاریخی ه دیگه اونقت اوانا میرند که شهرک سینمایی داء یانگوم رو ببینند .مهمتر از همه که این کره ها توای فیلن یانگوم رستم زاد یا سزارین رو به اون نسبت دادند 1 و دوم هم که جومونگ تاریخ ایران را به یغما برده و اونو تحویل خودمون داده اونقت شما ... از این که هموطن نادرشاه کوروش کبیر و.. هستم افتخار میکنم و متاسفم از این هموطن امثال شما جومنگ پرستان هستم . مرگ بر جومنگ و جومونگ پرستان . زنده باد ایران

      پاسخ ها

      • واقعیت بین

        میبینم که بد جوری داری از حسادت میسوزی متاسفم برات یه مقدار سعی کن سرت رو از زیر برف در بیاری

    • مرضیه

      من هم در اینده به این کشور سفر خواهم کرد

    • سارا

      ایران

    • سما

      ادم ک همش نمیتونه تو ایران کز کنه و هی بره تخت جمشیدببینه اق مصطفی خدا که بی دلیل اینا رو نذاشته . خب گذاشته ک بریم ببینیم دیگه.......

    • عسل

      سلام . واقعا بابت این اطلاعات ممنونم . لطفا بازم راجب کره و نوع زندگی قیافه و واقعیت های کشورشون بذارید

    • رضا

      من واقعا برای اقامصطفی متاسفم شماهم مثل قدیمی هافقط ازایران خوشتون میاد.من واقعاازیانگوم وسوسانوخوشم میادودلم براشون تنگ شده.

    • بدون نام

      من یانگوم بشتر از تو دوست دارم

    • سهیلا

      کره ی جنوبی عالیه

    • فاطمه زهرا

      لباس هاشو باش

    • فاطمه زهرا

      لباس هاشو باش

    • مری

      عاشقتم یانگوم جون

    • حسن

      سلام به همه.یکی از آرزوهای من ازدواج با سوسانو هستش به امید یه دیداربا اون

      پاسخ ها

      • هدا

        سلام من تنها ارزوم اینکه به کره برم وباجومونگ ازدواج کنم

    • رضا

      یعنی روزی میاد که هر کی دوست داره بره کره به ارزوش برسه؟؟؟یکی بیاد که با هم بریم ok!!!

      پاسخ ها

      • حسیب الله امانی هستم

        منم میام بریم کی مخاهی بری

    • paria

      منم میامممممم

    • فاطمه

      واقعا اطلاعات خیلی خوبی دادید.خیلی ممنونم.من میخوانم به زودی برم خیلی به دردم خورد.ممنون

    • sahar

      بچه ها مییاین همه با هم بریم کره؟؟؟/

    • mamad

      بچه ها اگه تقدیر باشه و رفتم شمارمم رو تو همین پست میزام تا با اسکایپ هم دیگرو پیدا کنیم و یه گنگ درست کنیم کیا موافقأ ؟

    • سارا

      بچه ها من عاشق کره ام !!!!!!!!

    • فاطیما

      مطالب خیلی خوبی گذاشته بودید .اطلاعات عومی من در مورد کره خیلی بیشتر شد

    • بدون نام

      سوسانو ميميرم برات

    • یکی

      فقط لی مین هووووووو آرزومه ببینمش

    • نظر یکی

      من هم ارزومه که لی مین هو رو ببینم ولی نمی دونم که تا زمانی که برسه من اونو ببینم مردم یا زندم ولی لی مین هو از من 7 سال بزرگه ولی دوس دارم ببینمش

    • بدون نام

      جومونگ خیلی خیلی دوست دارم

    • مبینا

      ۱ بچه ها به هم بی احترامی نکنید نظر هر کسی محترمه آخه شما به نظر بقیه چیکار دارین که درباره اش نظر میدین
      ۲ می خوام گریه کنم من عاشق کره ام چرا ایران هم عینه ژاپن بازیگرای کره رو عچدعوت نمی کنه ااه دارم حرصی میشم مردم انقدر از دوری هان هیو جو و گو سو ولی مین هو و کیم یو جونگ غصه خوردم
      وااااااای خدا کمکم کن!!!!!!

    • محمد

      واقعا کشور کره زیباست من که پارسال رفته بودم واقعا خوش گذشت.

    • سمانه

      کره عشششششمههههه

    • مهدی

      من به زودی به کره خواهیم رفت امید وارم جای باصفای باشه

    • امیرمحمد

      عشقمی کره فرقی نمی کند جنوبی یا شمالی قراره در آینده نزدیک بروم کره برای همیشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج