جاباما
۱۳۹۷۱۷
۲ نظر
۵۰۲۱
۲ نظر
۵۰۲۱
پ

کمپین ضد سیروان اثر کرد؟!

کنسرت سیروان در سرزمین مادری اش سنندج لغو شد؛ کنسرتی که حاشیه های زیادی به همراه داشت.

کمپین ضد سیروان اثر کرد؟!





هفته نامه تماشاگ ران امروز: کنسرت سیروان در سرزمین مادری اش سنندج لغو شد؛ کنسرتی که حاشیه های زیادی به همراه داشت. او به علاقمندانش وعده داده بود که برای این قطعه کردی برنامه دارد و منتظر یک فرصت است تا کار نویی ارائه کند اما کنسرت او در سنندج لغو شد تا بحث های زیادی هم در این باره شکل بگیرد.

ابتدا محمدرضا گوهری مدیر ارشاد سنندج به ایرنا گفت: «در تماس با برگزارکننده این کنسرت مشخص شد که خسروی سنندج را به قصد تهران ترک کرده است و آنها نیز نتوانسته اند وی را برای برگزاری کنسرت راضی کنند.»

پیروز ارجمند مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم که در سنندج به سر می برد با وجود یک ساعت و نیم گفتگو با سیروان موفق به راضی کردن وی برای برگزاری کنسرت نشده است که همین مسئله باعث شده تا مدیر ارشاد سنندج برای سیروان خط و نشان بکشد: «مطمئنا این کار خسروی عواقبی را برای وی در پی خواهد داشت و دفتر موسیقی این موضوع را پیگیری می کند.»

این خبر باعث شد تا از سیروان واکنشی تند و احساسی سر بزند. او در صفحه شخصی اش نوشت: «چند روز گذشته، پس از اعلام برگزاری کنسرتم در سنندج، با سیل پیغام های غیردوستانه و کمپین های تحریم «سیروان خسروی» مواجه شدم. بعد متوجه شدم که دلیلش عکسی از برج میلاد و آلودگی هوا بوده که من در صفحه شخصی ام گذاشتم و زیر آن نوشتم «شهر من» و ظاهرا عده ای از هموطنان کرد بادیدن این عکس و نوشته آن به این نتیجه رسیدند که من چه جور کردی هستم که زیر عکسی از تهران نوشتم شهر من! و در نتیجه بیانیه دادند که از این تاریخ به بعد، سیروان خسروی، این کرد خودفروخته تحریم است! عذر می خواهم که کردی نمی خوانم، لباس کردی نمی پوشم و تهران به دنیا آمده ام و زندگی می کنم! خوشحالم که ایرانی های سراسر دنیا جدا از اینکه من ترک، لر یا کرد هستم آنقدر به من لطف دارند و متاسفم برای افکار پوسیده بعضی ها. از همینجا هم اعلام می کننم که در شهری مادری ام هیچ وقت اجرا نخواهم داشت.»

کمپین ضد سیروان اثر کرد؟!

او اما فهمید که این کار احتمالا عواقب تندتری برایش در پی خواهد داشت، ضمن اینکه برخی می گفتند این صحبت های سیروان یک نوع پیش دستی است تا فروش کمتر از ۲۰۰ بلیت این کنسرت را بپوشاند.

او بعد از چند ساعت این پست را برداشت و به جایش متن بسیار ملایم تری را روی صفحه گذاشت که هم داستان اصلی را تا حدودی اعلام کند و هم جو را بخواباند: «برای هر خواننده ای لذتبخش ترین بخش زندگی اش دیدن مخاطب هایش و همخوانی با اونهاست، کنسرت سنندج هم یکی از همین لحظاتی بود که ۳ سال منتظر اجراش بودم تا اینکه بالاخره شرایط برگزاریش فراهم شد و من هم با انگیزه خیلی زیاد برای اجرا در زادگاه مادرم لحظه شماری می کردم ولی متاسفانه برخلاف تصوراتم فضای شهر کاملا خلاف چیزی بود که پیش بینی می کردیم و از لحظه شروع اعلام این کنسرت با پیام های پر از توهین، تهدید و ... مواجه شدیم.

من و تیم برگزار کننده این موضوع رو جوسازی اقلیت شهر به حساب آوردیم. به همین دلیل من دو روز قبل از اجرا وارد شهر سنندج شدم و برای اجرای کنسرت کاملا مصمم بودم. افزایش تعداد پیام های پر از نفرت و به دور از مسائل اخلاقی به حدی بود که می شد فهمید که اکثر مردم درگیر این جوسازی شدن و تصمیم به نشون دادن اتحادشون (!) در مقابل اجرای کنسرت من گرفتن. مقایسه تعداد ۲۰۰ بلیت فروخته شده این کنسرت با کنسرت ۳ سال گذشته من در سنندج (۱۵۰۰۰ بلیت) کاملا صحت این موضوع رو تصدیق میکنه.

به هیچ وجه حاضر نبودم و نیستم که شأن و امنیت همین عده اندک که مخاطب هنر هستن، در شب کنسرت به خطر بیفته. به همین دلیل برای حفظ شأن و شخصیتشون، تصمیم به لغو این کنسرت گرفتم... در آخر باید بگم که اول از همه به انسانیت خودم و بعد از اون به ایرانی و کرد بودنم افتخار می کنم.»

سیروان پیش این هم به سنندج رفته بود و کنسرتی هم برگزار کرده بود که با حاشیه های بسیاری همراه بود. برنامه گذار آن کنسرت یک پسر ۲۰ ساله بود که به بهانه فروش نرفتن بلیت ها و مهمان بودن اغلب حاضران در کنسرت، حاضر نمی شد دستمزد سیروان برای اجرا را بپردازد.

آن بار هم سیروان تهدیدهای بسیاری شد ولی نهایتا با تدبیر همراهان سیروان، ماجرا حل شد و او روی صحنه رفت. عده ای معتقدند این داستان کمپین ضد سیروان در سنندج از تبعات همان کنسرت دو سال پیش است که الان گریبانش را گرفته است. پرنسیپ داشتن بعضی جاها هزینه هم دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      متاسفانه بعضی هموطنانمون به جای عقل و منطق ، تعصب رو جایگزین کردند. آدمهای متعصب به قومیت و نژاد و جنسیت و این حرفا هم هز نظر شرایط اجتماعی هیچوقت پیشرفت نمیکنن هم از نظر اخلاقی و انسانی

    • السا

      خیلی مسخره هست صدات خیلی از خود راضی هستی با قیافه مزخرفت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج