۱۴۴۷۷۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

پیروانی: به عمل کار برآید به سخندانی نیست

سرمربی پیشین تیم فوتبال امید کشورمان به فدراسیون فوتبال نمره قبولی نداد.

خبرگزاری تسنیم: غلامحسین پیروانی در خصوص ناکامی‌های فوتبال ایران و حذف تیم فوتبال جوانان از رقابت‌های قهرمانی آسیا پس از حذف تیم نوجوانان و امید گفت: ما در فوتبال‌مان برنامه‌ریزی نداریم و در نوجوانان، جوانان و امید کاری نکرده‌ایم که اکنون انتظار نتیجه داشته باشیم. برای تیم بزرگسالان هم باید صبر کنیم تا جام ملت‌های آسیا برگزار شود و بعد در خصوص این تیم ارزیابی انجام دهیم.

وی افزود: ما برای بازیکنان نوجوان، جوان و امید کاری انجام نداده‌ایم و از آنها در لیگ استفاده‌ای نکرده‌ایم که تجربه کسب کنند. برای درو کردن محصول شما باید زمین خوبی را شخم بزنید، بذر خوبی بکارید تا محصول مناسبی هم درو کنید اما در فوتبال ما این کارها صورت نگرفته است.

سرمربی پیشین تیم فوتبال امید کشورمان با بیان اینکه بازیکنان در رده‌های پایه نیاز به برگزار مسابقه دارند تا تجربه کسب کنند، اظهار داشت: برگزار تورنمنتی با ۳۲ یا ۱۶ تیم در رده‌های مختلف و در شهری که به صورت مسابقات المپیک یا جام جهانی برگزار شود می‌تواند کمک زیادی به بازیکنان رده‌های پایه کند اما ما هیچکدام از این کارها را انجام ندادیم، اکنون هم بگوییم فدراسیون فوتبال چنین کاری را انجام بدهد، می‌گویند بودجه نداریم!

پیروانی تأکید کرد: علی دوستی‌مهر از بهترین مربیان در رده‌های پایه است و او بارها تیم‌هایش را قهرمان آسیا کرده و به جام جهانی برده و در جام جهانی به دور دوم رسیدند اما این بار از روی بی برنامگی متاسفانه شکست خورد. ما نباید به دوستی‌مهر خرده بگیریم و او را مقصر بدانیم و باید جای دیگری به دنبال مشکلات باشیم. وقتی مربی مانند او اینگونه به بن‌بست می‌خورد باید دید مشکل کجاست.

وی با بیان اینکه به بازیکنان رده‌های پایه بها داده نشده و اکنون انتظار نتیجه‌گیری هم داریم، گفت: هیچ برنامه‌ای برای تیم‌های‌مان نداشتیم و وقتی شکست می‌خورند جمع می‌شویم که چه اتفاقی افتاده است. دوستی ‌مهر را نباید مقصر بدانیم و او عاشق کارش است. زمانی قصد داشت با قرارداد ۲۰، ۳۰ میلیونی با فدراسیون فوتبال همکاری کند و به او گفتم چنین کاری را انجام ندهد اما گفت عاشق کارش است و پول برای او اهمیت ندارد.

سرمربی پیشین تیم فوتبال امید کشورمان با طرح این بیت شعر از سعدی که «به عمل کار برآید، به سخندانی نیست» عنوان کرد: آیا ما برای تیم امیدمان تدارک مناسب دیدیم؟ آیا تورنمنتی برگزار کردیم که از بین بازیکنان استعدادها را بیرون بکشیم؟ در زمان‌های گذشته در مسابقات آموزشگاه‌ها و مدارس استعدادها کشف می‌شد اما اکنون این مسابقات هم برگزار نمی‌شود.

پیروانی ادامه داد: در دوره قبلی بازی‌های آسیایی بدون اینکه تیم‌مان تدارک ببیند، بدون اینکه بازی دوستانه مناسبی داشته باشیم و در حالی که باشگاه‌ها بازیکنان را به صورت کامل در اختیار ما قرار ندادند، اما نتایج خوبی گرفتیم. همان موقع با کفاشیان صحبت کردم و گفتم با این شرایط اگر بین ۵، ۶ تیم بازی‌های آسیایی قرار بگیریم انگار که قهرمان شده‌ایم و با وجود مشکلاتی که بود واقعاً خوب نتیجه گرفتیم.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به ناکامی‌های اخیر و روند کلی فدراسیون فوتبال در زمان علی کفاشیان چه نمره‌ای به او می‌دهد، اظهار داشت: فدراسیون فقط علی کفاشیان نیست اما او امسال به هیچ‌وجه نمره قبولی نمی‌گیرد و فدراسیون نمره‌اش مثبت نیست.

پیروانی با اشاره به زمان ریاست محسن صفایی‌فراهانی در فدراسیون فوتبال، گفت: زمان آقای صفایی‌فراهانی دستور رسید که تیم‌ها به جای ۱۸ بازیکن ۲۰ بازیکن در هر بازی داشته باشند، اما به جای آن مجبور بودند که از ۲، ۳ بازیکن جوان در ترکیب تیم‌شان استفاده کنند. همان زمان به بازیکنان جوان خوب بها داده شد اما بعد از آن از این دست مسائل ندیدم و نتیجه همینی شد که می‌بینید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج