۱۴۷۰۴
۲ نظر
۵۰۹۴
۲ نظر
۵۰۹۴
پ

این رنگ شما را لاغر می کند!

چه کسانی نباید مشکی بپوشند؟

مشكي رنگ محبوب خيلي از آدم‌هاي دنيا به‌خصوص ايراني‌‌هاست. دليلش هم شايد در دسترس بودن اين رنگ به نسبت رنگ‌هاي ديگر در بازار باشد. از طرف ديگر مشكي رنگي است كه به راحتي با بقيه لباس‌ها هماهنگ مي‌شود؛ پس مي‌تواند انتخاب خوبي باشد.

چه کسانی نباید مشکی بپوشند؟
چه کسانی نباید مشکی بپوشند؟

مشكي رنگ محبوب خيلي از آدم‌هاي دنيا به‌خصوص ايراني‌‌هاست. دليلش هم شايد در دسترس بودن اين رنگ به نسبت رنگ‌هاي ديگر در بازار باشد. از طرف ديگر مشكي رنگي است كه به راحتي با بقيه لباس‌ها هماهنگ مي‌شود؛ پس مي‌تواند انتخاب خوبي باشد.

روان‌شناسي مشكي

سياه رنگ اقتدار و قدرت است و معمولا آدم‌هايي كه سياه مي‌پوشند از نوعي ابهت برخوردارند. اين رنگ در دنياي مد به يك دليل عمده محبوبيت دارد؛ با پوشيدن مشكي لاغرتر به‌نظر مي‌رسيد. بنابر اين درصورت داشتن اضافه وزن از اين رنگ استفاده كنيد و اگر لاغر اندام هستيد سراغ رنگ‌هاي روشن برويد. افرادي كه لباس‌هاي مشكي مي‌پوشند به‌نظر مرموز و پيچيده مي‌آيند و ذهن به‌صورت ناخودآگاه وقار خاصي را به آن‌ها نسبت مي‌دهد.مشكي در عين حال رنگ افرادي است كه دوست ندارند خيلي به چشم بيايند؛ آدم‌هايي كه ناشناخته ماندن را به توي چشم بودن ترجيح مي‌دهند و اغلب شخصيت‌هاي آرامي دارند.


چه کسانی نباید مشکی بپوشند؟

زیورآلات

به جز مراسم عزاداری در سایر موارد مجاز هستید كه از زیورآلات در كنار لباس مشكی‌تان استفاده كنید. برای این كار به سراغ زیورآلاتی كه به‌اصطلاح متالیك هستند بروید. یعنی رنگ شان هر چه براق‌تر باشد بهتر است. معمولا تركیب طلایی به‌عنوان یك قطعه از زیورآلات در كنار مشكی زیبا می‌شود اما این طلایی بهتر است روشن باشد و به زردی نزند. از طرف دیگر همانطور كه گفتیم، مشكی باعث ایجاد سایه روی پوست می‌شود. سعی كنید از زیورآلات براق و روشن، ترجیحا آن‌هایی كه سنگ‌هایی مثل كریستال یا برلیان دارند، استفاده كنید. این سنگ‌ها باعث انعكاس نور روی سطح پوست شما خواهند شد و تا حدود زیادی سایه‌ها را از بین خواهند برد.

مروارید یكی از زیورآلاتی است كه اگر به همراه لباس مشكی‌تان استفاده شود لباس‌تان آراسته‌تر خواهد شد. پس اگر یك ست دستبند و به‌خصوص گردنبند مروارید دارید به همراه لباس مشكی‌تان استفاده كنید.


بور نپوشيد

اين روزها اگر براي خريد لباس‌هاي پاييزه و زمستانه مشكي بيرون مي‌رويد احتمالا يك جمله خيلي خنده‌دار را از بعضي فروشندگان خواهيد شنيد؛ اين مشكي كمي به بوري مي‌زند اما اشكالي ندارد چون مشكي فلان كشور اين طوري است! تمام زيبا بودن رنگ مشكي به پر رنگ بودن آن است پس گول فروشنده‌ها را نخوريد. اگر قرار است لباس مشكي بپوشيد بايد از پررنگ‌ترين تناژ آن استفاده كنيد. براي اين كار، به‌خصوص در اين فصل مي‌توانيد از پارچه‌هاي پشمي استفاده كنيد چون اين پارچه‌ها مشكي‌ترين حالت ممكن را دارند. پارچه‌هاي كتان اغلب به ميزان كمتري مشكي به‌نظر مي‌رسند كه دليل آن هم ساده است؛ روي هم افتادن لايه‌هاي متعدد پشم و نگه داشتن رنگ بين تار و پودهاي اين پارچه بهتر از كتان است، در حقيقت پشم رنگ را در خودش نگه مي‌دارد. اگر قرار است به هر دليلي از لباسي با پارچه كتان مشكي استفاده كنيد پارچه‌اي را با رگه‌هايي از جنس لاكرا تهيه كنيد. زيرا لاكرا به حفظ و ثبات رنگ كمك مي‌كند.


زياد عرق مي‌كنيد؟

يكي از مشكلاتي كه در رابطه با لباس‌هاي مشكي پيش مي‌آيد رد شوره روي لباس است كه در عرض يك ثانيه مي‌تواند كل تصور شخص بيننده را راجع به شما عوض كند. عرق بدن شامل مقداري نمك است كه به‌صورت شوره روي رنگي مثل مشكي خودش را نشان مي‌دهد. دور يقه (به‌خصوص در پيراهن‌هاي مردانه) پشت كتف‌ها و زير بغل‌ها اين رد را بيشتر از هرجايي نشان مي‌دهند. براي جلوگيري از اين كار چاره‌اي جز استفاده از دئودورانت‌هاي ضد‌لك سفيد نداريد. اين دئودورانت‌ها ضمن اين‌كه مانع بدبو شدن بدن مي‌شوند از ايجاد شوره هم جلوگيري مي‌كنند. براي جلوگيري از شوره زدن دور يقه و پشت كتف‌ها مي‌توانيد ۲ كار انجام دهيد. اول اين‌كه قبل از پوشيدن لباس‌هاي مشكي حتما دوش بگيريد. آقايان حتما از زيرپيراهني استفاده كنند و درصورت عرق كردن دور گردن را سريعا خشك كنند. بهترين و ساده‌ترين راه هم قرار نگرفتن در معرض گرما و فعاليت است. سعي كنيد لباس‌هاي مشكي‌تان را تا دقيقه ۹۰ نپوشيد زيرا اين كار به هرچه تميزتر ماندن شما كمك مي‌كند. در نهايت اگر باز هم خيلي عرق می‌كنید مشكی نپوشید!


مشكی با تناژ متفاوت ممنوع

اگر از یك كارشناس مد راجع به پوشیدن تیپی سراسر مشكی سوال كنید به شما یك راهنمایی خیلی خوب خواهد كرد كه می‌تواند ظاهرتان را بسیار منظم و آراسته كند. او به شما خواهد گفت كه از پوشیدن لباس‌های مشكی كه سیر و روشن هستند خودداری كنید. مثلا این طور نباشد كه پیراهن‌تان مشكی بور باشد و كت‌تان مشكی سیر. این كار باعث می‌شود ظاهرتان نامرتب به‌نظر بیاید و آدمی دمدمی و شلخته جلوه كنید.


شست‌وشوی لباس‌های مشكی

باید تمام تلاش‌تان را بكنید تا لباس مشكی‌تان بور نشود. برای این كار در اولین شست‌وشوی لباس‌تان، از یك فنجان سركه به همراه آبی كه لباس را با آن می‌شویید استفاده كنید، این كار باعث می‌شود تا حدی رنگ لباس ثابت شود. همیشه از آب سرد برای شستن این لباس‌ها استفاده كنید و هیچ وقت لباس‌های مشكی‌تان را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید، چه زمانی كه قرار است خشك شوند و چه زمانی كه آن‌ها را بیرون از منزل پوشیده‌اید، سایه گزینه‌اي مناسب برای پارچه‌های مشكی است.


هماهنگ كردن

از آنجايي كه هر خانم و آقايي حد‌اقل يك لباس مشكي در كمدش دارد بد نيست بدانيم مشكي معمولا با چه رنگ‌هايي هماهنگ مي‌شود:

آبي سير: امسال تركيب آبي سير با مشكي يكي از تركيب‌هاي مورد علاقه طراحان لباس است. اين تركيب حالتي با شكوه را براي فرد خلق مي‌كند و تداعي‌كننده ثروت و آراسته بودن است.

قهوه‌اي: يكي از زيباترين تركيب رنگ‌هاي دنيا روي پوست پلنگ‌ها ديده مي‌شود. خال‌هاي مشكي و زمينه قهوه‌اي يك تركيب زيبا را به‌وجود مي‌آورد. دقت داشته باشيد كه رنگ غالب بايد قهوه‌اي باشد و مشكي به‌عنوان رنگ مغلوب به كار برود.

سفيد: تركيب سفيد و سياه يكي از بهترين تركيب رنگ‌هاي دنياست. افرادي كه در هماهنگ كردن لباس‌هاي‌شان از اين 2 رنگ استفاده مي‌كنند جزو خوش‌پوش‌ترين آدم‌ها به حساب مي‌آيند. تركيب يك پيراهن سفيد با يك ژيله مشكي يكي از ست‌هاي پرطرفدار است كه هيچ وقت هم قديمي و از مد افتاده نمي‌شود، همه‌جا پوش هم هست پس تا مي‌توانيد اين تركيب را مد نظر داشته باشيد.

نقره‌اي: مشكي و نقره‌اي يك ست كاملا رسمي را ارائه خواهد داد. شايد بتوان گفت بيش از حد رسمي! هر دوي اين رنگ‌ها به تنهايي تداعي‌كننده مراسم مهم هستند و وقتي با هم تركيب شوند ديگر خيلي مهم مي‌شوند! سعي كنيد اگر واقعا نيازي به خيلي رسمي بودن نداريد طرف اين تركيب نرويد.

طوسي: شايد بعد از سفيد بهترين رنگي كه مي‌تواند در كنار مشكي بنشيند طوسي باشد. طوسي ابهت مشكي را تا حد زيادي كم و به آراسته شدنش كمك مي‌كند، به شرطي كه رنگ غالب باشد. مثلا يك دامن طوسي با كمربند و حاشيه مشكي مي‌تواند يك لباس زيبا را درست كند.
  • نكته: سرتاسر مشكي
جالب است بدانيد سال‌هاي خيلي دور نوشيدني عزاي ايرانيان قهوه بود، آن هم به خاطر رنگش؛ مشكي. مشكي در بسياري از كشورهاي دنيا از جمله ايران رنگ عزاداري است و اين سنت باعث شده كه خيلي وقت‌ها اين رنگ تداعي‌كننده احساس خوبي نباشد. بنابر اين سعي كنيد به جز مراسم عزاداري _ كه پوشيدن اين رنگ به‌عنوان اداي احترام بسيار پسنديده است_ در شرايط ديگر سر تا پا مشكي نپوشيد.


نكات جالب درباره رنگ مشكی

در بسیاری از فرهنگ‌ها مشكی به‌عنوان رنگ بد شانسی درنظر گرفته می‌شود. مثلا اگر یك گربه سیاه از خیابان رد شود بد شانسی می‌آورد. البته به جز انگلستان! در انگلیس گربه سیاه نماد خوش شانسی است.

به‌عقيده مردم یك جعبه مشكی كم وزن‌تر از یك جعبه سفید با همان وزن به نظر می‌رسد. در مد هم از همین نكته برای طراحی لباس استفاده می‌كنند.

در اجرای اركسترهای مختلف، نوازندگان به این دلیل تمام مشكی می‌پوشند كه توجه بینندگان به جایی خارج از صحنه معطوف نشود. تمام مشكی می‌تواند توجه را معطوف به‌خود كند.

در دنیای مد، مشكی به‌عنوان یك رنگ سوفسطایی درنظر گرفته می‌شود و با احترام زیادی با آن برخورد می‌شود. حتی اصطلاحی هم برای برندهایی كه مشكی ارائه می‌دهند ساخته شده؛ «سیاه جدید». این عبارت نشان‌دهنده شایستگی طراح لباس است.

یك افسانه قدیمی می‌گوید، اگر زنی در لباس مشكی دفن شود بعد از مرگ برای دیدن خانواده‌اش برمی‌گردد.

در بیشتر ورزش‌ها كمربند مشكی بالاترین مقام را دارد و دلیلش این است كه مشكی بالاترین رنگ به حساب می‌آید و تركیبی از همه رنگ‌هاست. مشكی به‌عنوان كمربند ورزشی نماد عقل و درایت، هم جهت بودن ذهن و جسم در یك راستا با كل هستی و هم چنین نماد دستیابی درست به اهداف است.

در مناطق محلی مكزیك، پرتغال، اسپانیا، ایتالیا و یونان، بیوه‌ها بعد از مرگ همسرشان تا آخر عمر سیاه می‌پوشند.


چه کسانی نباید مشکی بپوشند؟

جین مشكی

بعضی‌ها هنوز هم به پوشیدن شلوارهای جین مشكی علاقه دارند. اگر دوست دارید ظاهرتان روی اصول باشد و حسن سلیقه شما را نشان بدهد باید پوشیدن شلوار جین‌های مشكی را كنار بگذارید. این شلوارها متعلق به گذشته هستند و با دوره جدید هیچ سنخیتی ندارند. اگر به پوشیدن شلوار مشكی علاقه دارید، می‌توانید به جای جین از جنسی مثل لاكرا استفاده كنید. مطمئن باشید تاثیر بهتری روی ظاهرتان خواهد داشت.


رنگی كه سن را بالا می‌برد

درست است كه خانم‌ها عاشق مشكی هستند چون لاغرتر نشان‌شان می‌دهد اما شاید خیلی‌های‌شان ندانند كه این رنگ سن‌شان را بالا می‌برد. استفاده از مقنعه، روسری و حتی بلوزهای یقه اسكی مشكی رنگ، باعث ایجاد خطوطی زیر چانه و چشم‌ها می‌شود كه همین مسئله سن افراد را بالاتر از آنچه هست نشان می‌دهد.

مشكی رنگ طبیعی و نشانه‌های سلامت و شادابی پوست را از بین می‌برد. به‌خصوص افرادی كه پوست‌شان خیلی روشن است باید استفاده از این رنگ را برای خودشان ممنوع كنند. البته استفاده از مواد آرایشی با تناژهای برنزه می‌تواند تا حدود زیادی این مشكل را حل كند.


تركیب جین روشن و مشكی

شاید زيباترين و همه‌جا پوش‌ترین تركیبی كه می‌شود با مشكی خلق كرد تركیب شلوارهای جین و بلوز یا شومیزهای مشكی باشد. فرقی نمی كند شلوار جین‌تان برفی باشد یا آبی نسبتا تیره، هر دوی این رنگ‌ها وقتی با یك شومیز یا پیراهن مشكی همراه شوند یك تركیب زيبا را می‌سازند. تركیبی كه نیمه رسمی است و به درد اغلب مراسم‌ها می‌خورد.

یادتان باشد از مشكی برای فصل‌های سرد سال استفاده كنید. پوشیدن این رنگ در تابستان جز گرما و دردسر چیزی برای‌تان نخواهد داشت.


چه کسانی نباید مشکی بپوشند؟

كیف و كفش

حتی اگر رنگ مشكی را برای لباس‌های‌تان دوست نداشته باشید قطعا از داشتن یك ست كیف و كفش مشكی ضرر نخواهید كرد. به‌خصوص در فصلی كه بارندگی و گل و لای می‌تواند ظاهر هر رنگی به جز مشكی را خراب كند.

برای لباس‌های مشكی باید كیف و كفش مشكی داشته باشید تا ست شما تكمیل شود. استثنائا می‌توانید از تناژهای مختلف مشكی در كیف‌تان استفاده كنید اما به خاطر داشته باشید اگر كیف شما از جنس جیر تهیه شده كفش‌تان هم باید از همین جنس باشد و اگر كیف‌تان از جنس ورنی است كیف‌تان هم باید همین طور باشد. در غیر این صورت همان خطر شلخته به‌نظر آمدن تهدیدتان خواهد كرد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

چه کسانی نباید مشکی بپوشند؟


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • vali

      عالی بود.

    • فاران

      پولش باشه !!!
      انتخاب رنگ با خودمان !!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج