۱۴۸۹۴
۳۵ نظر
۵۰۸۳
۳۵ نظر
۵۰۸۳
پ

ثروتمندترین کشور دنیا، آسیایی است!

ثروتمند ترین کشورهای جهان

اخیرا نشریه آمریکایی «Global Fiuance»، ثروتمندترین کشورهای جهان را اعلام کرد که قطر در راس این لیست قرار دارد و به دنبال آن کشورهایی چون لوگزامبورگ، نروژ و سنگاپور قرار دارند. گزارشی درباره هریک از این کشورها را مطالعه کنید.

برترین ها به نقل از آسیا : اخیرا نشریه آمریکایی «Global Fiuance»، ثروتمندترین کشورهای جهان را اعلام کرد که قطر در راس این لیست قرار دارد و به دنبال آن کشورهایی چون لوگزامبورگ، نروژ و سنگاپور قرار دارند، به این مناسبت شاید جالب باشد که گزارشی کوتاه درباره هریک از این کشورها را دوباره مطالعه کنیم:

قطر

ثروتمند ترین کشورهای جهان

شبه جزیره کوچکی است که خلیج فارس آن را از غرب و شمال و شرق دربر گرفته است و در منطقه خاورمیانه قرار گرفته است. شهرهای قطر عبارتند از وکره، خور، دخان، شمال و زباره و... پایتخت قطر دوحه است و مساحت کل کشور ۱۱۴۳۷ کیلومتر مربع و تعداد جمعیت تقریبا ۸۴۰۰۰ نفر است.

ثروتمند ترین کشورهای جهان

زبان رسمی این کشور عربی است و انگلیسی هم بسیار رایج می باشد. واحد پول قطر، ریال است. کشور قطر امیرنشین است. این شبه جزیره کوچک از جنوب به کشور عربستان متصل می باشد. آب و هوای قطر، معتدل بیابانی است همراه با تابستان گرم و زمستان کوتاه و معتدل با مقدار کمی بارش باران.

از لحاظ اقصادی، منبع درآمد ارزی کشور، صادرات نفت و گاز می باشد. قطر سومین کشور دارنده ذخایر گاز پس از روسیه و ایران می باشد ذخیره گازی آن برای ۲۰۰ سال آینده تخمین زده شده است. قطر عظو اپک نیز است.

ثروتمند ترین کشورهای جهان
ثروتمند ترین کشورهای جهان
ثروتمند ترین کشورهای جهان


لوکزامبورگ


ثروتمند ترین کشورهای جهان

کشوری در قاره اروپا که به مرکزی برای موسسه های مالی و بانک ها تبدیل شده است. این کشور یکی از پایه گذاران اتحادیه اروپا، پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و سازمان ملل متحد بود.

لوکزامبورگ با بلژیک، فرانسه و آلمان همسایه است و تنها بازمانده نظام حکومتی دوک نشینی جهان است. زبان رسمی این کشور لوکزامبورگی است و واحد پول آن یورو می باشد. پایتخت آن لوکزامبورگ و مساحت آن ۲۵۸۶ کیلومتر مربع است و از نظر وسعت در بین ۱۹۴ کشور جهان رتبه ۱/۱۷۵ دارد و یکی از کوچک ترین کشورهای قاره اروپا می باشد.

ثروتمند ترین کشورهای جهان

تعداد جمعیت لوکزامبورگ ۴۸۶۰۰۶ نفر با میانگین سنی ۴۰ سال است. تولید ناخالص داخلی در این کشور ۷۹/۳۸ میلیارد دلار و نرخ بیکاری ۴/۴ درصد است که نیمی از بیکاران مهاجران وارد شده از مرزهای آلمان، فرانسه و بلژیک هستند، رئیس حکومت، دوک اعظم است که این سمت موروثی است. البته رئیس دولت نخست وزیر است که از طرف نمایندگان مجلس برگزیده می شود.

محصولات وارداتی: مواد معدنی، آهن، مواد غذایی و کالاهای لوکس که از بلژیک، آلمان، چین، فرانسه، انگلیس و هلند وارد می کند. محصولات صادراتی: ماشین آلات و تجهیزات، فولاد و فرآورده های آن، مواد شیمیای و الوار شیشه ای می باشد که به آلمان، فرانسه، ایتالیا، انگلیس، بلژیک، اسپانیا و هلند صادر می کند.


ثروتمند ترین کشورهای جهان
ثروتمند ترین کشورهای جهان
ثروتمند ترین کشورهای جهان


نروژ

ثروتمند ترین کشورهای جهان

در شمال اروپا و در شبه جزیره اسکاندیناوی قرار دارد. پایتخت آن اسلو و شهرهای بزرگ آن برگن و گروند می با شد. نروژ با جمعیتی بالغ بر ۷/۴ میلیون نفر و مساحت ۳۸۵ هزار کیلومتر مربع با کشورهای سوئد، فنلاند و روسیه هم مرز می باشد. نروژ کشوری کوهستانی است که در مناطق شمال آن معمولا ۶ ماه شب است و ۶ ماه روز و اکثرا مناطق شمالی معمولا ۹ ماه در سال بارش برف و باران را به همراه دارد.

ثروتمند ترین کشورهای جهان

پایتخت نروژ، شهر اسلو (Oslo) می باشد. مردم نروژ برعکس پدران وایکینگ خود، مردمانی صلح طلب هستند. جایزه صلح نوبل به وسیله نروژ هر سال به کسی داده می شود که برای صلح جهانی تلاش کرده باشد. واحد پول نروژ کروهن با واحد جزء اوره نام دارد. در سال ۱۹۴۹ به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پیوست. نروژ از ۱۹ استان تشکیل شده است که هر استان شامل بخش هایی است.

کشف نفت و گاز از سواحل جنوبی نروژ واقع در دریای شمالی در اواخر دهه ۶۰ میلادی اقتصاد نروژ را یکباره متحول کرد. صادرات عمده نروژ را نفت تشکیل می دهد، به طوری که نروژ روزانه تقریبا ۳ میلیون بشکه نفت خام صادر می کند، ولی در سازمان جهانی اوپک عضویت ندارد. از دیگر صادرات نروژ می توان به فرآورده های دامی اشاره کرد. نروژ یکی از بهترین و مرغوب ترین چاه های نفت دنیا را در اختیار دارد. یکی از چرخه های اقتصاد این کشور را آبزیان دریای تشکیل داده اند. لازم به ذکر است نروژ ۳ نوع ماهی دارد که در هیچ جای دنیا یافت نمی شود.

ثروتمند ترین کشورهای جهان
ثروتمند ترین کشورهای جهان
ثروتمند ترین کشورهای جهان


سنگاپور

ثروتمند ترین کشورهای جهان

نام رسمی آن جمهوری سنگاپور است. سنگاپور کلمه ای مالایایی و به معنای شهر شیر می باشد. این کشور در جنوب شرقی آسیا است و پایتخت آن سنگاپور است. جنوب شبه جزیره مالایا و کوچک ترین کشور جنوب شرقی آسیا است. مساحت آن ۶۱۶ کیلومتر مربع و جمعیت سنگاپور ۴/۳۵۳/۸۹۳ نفر و با رشد سالانه ۲/۱ درصد است. زبان انگلیسی زبان رسمی و ماندارین، تامیل و مالایی از دیگر زبان های این کشور هستند.

واحد پول، دلار سنگاپور است. سنگاپور با مالزی و اندونزی همسایه است. موناکو و وکیشن سیتی از بزرگ ترین شهرهای سنگاپور به حساب می آیند. سنگاپور یکی از مراکز بزرگ تجاری داد و ستد کالا در جهان است و یکی از ۴ شهر - کشور کنونی در جهان است. از زمان استقلال، به یکی از پررونق ترین کشورهای جهان تبدیل شده و امروز یکی از پرترافیک ترین بندرهای دنیا است.

ثروتمند ترین کشورهای جهان

آب و هوای این کشور گرم و مرطوب و با بارش فراوان باران است. از لحاظ ذخایر معدنی کشوری فقیر است، اما اقتصاد آن که به بخش خدمات، چینی، تولیدات الکترونیکی و صنایع دستی وابسته است، رشد و شکوفایی فراوانی داشته و این کشور را به یکی از ثروتمندترین مناطق دنیا تبدیل کرده است. سنگاپور، توسط یک جاده ترانزیت با مالزی و دیگر نقاط جنوب شرق آسیا مرتبط است.

ثروتمند ترین کشورهای جهان
ثروتمند ترین کشورهای جهان



سلطنت برونئی

در آسیای جنوبی شرقی است که از شمال به دریای چین جنوبی و از مغرب و مشرق به ایالت سراواک محدود است. نام محلی آن برنئی دارالسلام و پایتخت آن، بندر سری بیگاون، از مهم ترین بنادر کشور است. برنئی سرزمینی با مساحت ۷۶۵/۵ کیلومتر مربع که کوهستانی با آب و هوایی استوایی با بارش فراوان باران آب و هوای گرم و مرطوب است. جمعیت آن ۲۶۴۰۰۰ نفر است که یک چهارم آن را چینی ها تشکیل می دهند. بزرگ ترین قوم برنئی مالایایی هستند. زبان اصلی مردم برنئی مالایایی است، البته زبان انگلیسی و چینی هم رواج دارد. انگلیسی زبان بازرگانی این کشور است.

ثروتمند ترین کشورهای جهان

امروزه برنئی یکی از غنی ترین کشورهای فروشنده نفت و گاز با درآمدهای کلان است. تولیدات کشاورزی آن برای مصارف خود کشور کافی می باشد. به غیر از فرآورده های نفتی و گاز بخشی از محصولات که از جنگل به دست می آید را صادر می کند. ازجمله این محصولات، ساگوف کائوچو و ... است. عمده ترین واردات آن خودروهای سنگین، مصالح ساختمانی، ماشین آلات و مواد غذایی است. با کشورهای ژاپن، آمریکا، سنگاپور، تایوان و مالزی به تجارت می پردازد. واحد پول برونئی، دلار برونئی است.

ثروتمند ترین کشورهای جهان
ثروتمند ترین کشورهای جهان

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

ثروتمند ترین کشورهای جهان

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سولماز

      جالب بود.

    • مينا

      خيلي عالي بود باچشم انداز عالي ازتيترخوبتون ممنون كاشكي ماهم اينطوري بوديم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من حاضر نیستم مث قطر باشیم

      • فرامرز

        ادم به شرفش زنده است وبا شرافت انسان نامیده میشود کسی که مزدور اجیر میکند برای کشتن مردم ایا انسان است یا حیوان .حیوان شرف دارد به دولتهای عربستان و قطر من هیچوقت دوست ندارم مثل اونها باشم

    • zahra

      چ شهرایه قشنگی کاش منم یه روز برم

    • پارسا

      با یک نگاه اجمالی کشورهایی که دارای منابع غنی نفت و گاز هستند در این لیست قرار دارند اما ما که اولین دارنده گاز و سومین دارنده نفت دنیا هستیم در کجای این لیست هستیم افسوس و هزاران افسوس

      پاسخ ها

      • بنده غدا

        خداراشکر چون ما شیعه ایم مسلمانیم اولین کشوردرصدراتدزد واختلاس۱

    • بدون نام

      کشور ما نفت و گاز داره اما با لایی 80 درصد فقیریم چرا

      پاسخ ها

      • مالک

        موافقم با90درصدفقیری شمامنسفانه گفتید80درصد

    • یاسین

      کاش ایرانم به اندازهی قطر زیبا بود

    • قاسم

      عزیزم نفت وگاز دارن اما جمعیت اونا نهایتا به یک میلیون نمیرسه پهنای کشوراشون قد یه استان کوچک ما نمیشه بعضیا فقط میخونن اما تفکر...

      پاسخ ها

      • محمد

        آقاي متفكر توسعه و پيشرفت ربطي به ميزان جمعيت نداره و مثال هاش فراوونه

    • خودمو

      اوونا به فکر اینن که کشورشون رشد کنه ولی ما فقط به فکر رشد خودمونیم

      پاسخ ها

      • مهدی

        وقتی هر ادمی برای خودش رشد کنه باعث رشد کشورش میشه اقااااا

    • حميد رضا

      زنده باد ايران وايراني

    • مهدی

      بد

    • ایرانی

      افسوس از این همه ثروت خدادای کشورمون که نابود شد وهمچنان نابود میشه

    • Arash

      هر مملکتی لایق همون مردمه مملکت ماهم طبق لیاقت مون بهمون خوش میگذره اگه اونا خوشحال و پررونق هستند حتما براش تلاش کردند و خواستند ما چی خواستیم چه کردیم برا خواسته هامون... تلاش ،صداقت و رفتار معقولانه باعث خوشبختیه هر کشور وزیباییه اونه. ممنونم

    • سلمان

      خیلی خیییییییلی عالیه

    • هادی

      درامد ما برای زنده ماندن است نه برای زندگی،برای کشوری که دنیای معادن نفت و گاز و معادن طلا و خیلی معادن دیگه، مردمش در رنج و عذاب زندگی میکنند،خدا را خوش نمیاد ،همه مردم مردن فقط جسمشون حرکت میکنه ،از ده سالگی کار میکنم 27 سالم نه خونه دارم نه ماشین و نه ازدواج کردم فقط کار میکنم تا نمیرم،ای سران مملکت یکم به خودتون بیایید

      پاسخ ها

      • parvane_agouty @yahoo,com

        غم نخور انشااله ورق بر می گرده وجایی قرار می گیری که هیچ وقت فکرش را نمی کردی

    • بدون نام

      سلام من افتخارمیکنم که ایرانی هستم . ایران سربلند همیشه پایدار باشد

    • علیرضا

      فقط امارات وقطر

    • بدون نام

      خخخخخخح

    • فرهاد

      اقتصاد قطر و امارات و کشورهای کوچولوی خلیج فقط رشد داشته و از توسعه به دور مانده اما ایران نه رشد کرده و نه به تکسعه رسیده و دلایل کلی ان عدم مدیربت درست،فساد گسترده،انزوا از جهان و دانش فنی پایین می باشد.

    • الکس ان ان

      عالی بود امیدوارم بروزترینها را بروز کنید ممنون

      پاسخ ها

      • الهه

        الاهی امین

    • Armin

      با سلام و عرض ادب ایران کشوریست که منابع نفت و گاز تجدید پذیر فراوانی دارد و در دوران احمدی نژاد (هشت ساله ) هشصد میلیارد دلار از تریق فروش نفت به دست امد که پول بی نظیریه برای یک کشور میشه معادل با 8000000000000000دلار و 24هزار تریلیون تومن پول نقد که کارشناس ها معتقدن با این پول کل مردم ایران تا صد سال بدون هیچ کاری (تعطیلی متلق) ثروتمندانه زندگی کنند ... واقعا عجیبه که با این همه پول کشور ایران اباد نشد ...

    • بدون نام

      درسته

    • بدون نام

      وای چه بد شد ایران نبود

    • چه فرقی داره کی هستم

      واقعاحیف توبهترین کشورداریم زندگی میکنیم امانمی تونیم ازثروت وامکاناتی که داریم استفاده کنیم،چون نه بهمون میدن،نه میذارن به دست بیاریم،چون ماله اقازاده هاست

    • بدون نام

      ایران بسیار پیشرفته تر از قطره قطر فقط پول دلره وپبشرفته نیس ولی لیران به اندازه اون ثروتمند نیس ولی پیشرفته هس خوشبختی وپیشرفته گی فقط به پول نیس تازه ایت امار که ۹۰درصد مردم ففیرن الکیه افراط نکنین

    • نوید

      افسوس و هزار افسوس،کیریس رونالدو فقط تونست باهنر فوتبالش و وطن پرستیش به تنهایی هزاران شغل و موسسه بوجود آورده و کلی از هموطنهاشو دارای شغل کرده و ی کشوری مثل پرتغال رو 5درصد به رو شد رسونده،بدون داشتن نفت گاز منابع طبیعی و.....
      ولی ایران کهن ما با داشتن بیشترین منابع انسانی و طبیعی همچنان پله های سقوط و بی آبرویی رو پیش گرفته.مرگ بر آمریکا،هه.آمریکایی که پسران آقایون مجلس (آقازادها) تو اون کشور دارن به تمام معنا زندگی میکنن.مرگ بر دزد.خداوند پاسخ شمارو خواهد داد.امید به ایران بدون اختلاس.

    • نوید

      افسوس و هزار افسوس،کیریس رونالدو فقط تونست باهنر فوتبالش و وطن پرستیش به تنهایی هزاران شغل و موسسه بوجود آورده و کلی از هموطنهاشو دارای شغل کرده و ی کشوری مثل پرتغال رو 5درصد به رو شد رسونده،بدون داشتن نفت گاز منابع طبیعی و.....
      ولی ایران کهن ما با داشتن بیشترین منابع انسانی و طبیعی همچنان پله های سقوط و بی آبرویی رو پیش گرفته.مرگ بر آمریکا،هه.آمریکایی که پسران آقایون مجلس (آقازادها) تو اون کشور دارن به تمام معنا زندگی میکنن.مرگ بر دزد.خداوند پاسخ شمارو خواهد داد.امید به ایران بدون اختلاس.

    • بدون نام

      ایران به نظر من از قطر بسیار عالی تر ست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج