۱۴۹۶۷۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

تهمینه میلانی: تلویزیون ۲۰ سال عقب است!

کارگردان فیلم سینمایی «آتش‌بس۲» با حضور در برنامه هفت تاکید کرد که سریال‌های تلویزیون و حال و هوای آن‌ها ۲۰ سال از مردم عقب است.

خبرآنلاین: کارگردان فیلم سینمایی «آتش‌بس۲» با حضور در برنامه هفت تاکید کرد که سریال‌های تلویزیون و حال و هوای آن‌ها ۲۰ سال از مردم عقب است.

میلانی که مهمان ویژه این برنامه در جمعه شب نهم آبان‌ماه بود، در ابتدای حضورش در برنامه گفت: «این روزها مراحل عجیبی را پشت سر می‌گذاریم. درواقع گذراز سنت به مدرنیته این تعارض را ایجاد می‌کند که نگاه من با افرادی که به سختی به سنت‌های خود چسبیده‌اند در یک راستا قرار نگیرد، اگرچه که هیچ تعارضی با آنها ندارم. در جامعه وقتی که به اتفاقاتی چون مدرنیزاسیون توجهی نمی‌کنیم باعث می‌شود که چنین اتفاقاتی با درد همراه باشد.»

این کارگردان اذعان داشت: «باید راجع به مسائلی که پیش آمد است بحث کنیم. اما پیش از آن باید در اشاره به فیلم‌هایم بگویم «آتش بس» اقتباسی نیست بلکه برروی پایه‌ای بنا شده است که برگرفته از یک تئوری است که در یک مشورت و همکاری با روانشناسی اتفاق افتاد. اما میان قسمت‌های یک و دو این فیلم دو تفاوت وجود دارد. در «آتش بس» مسئله کودک درون را مطرح کردیم اما در «آتش بس۲» بر اجزای زندگی تمرکز شد که برای مثال چه چیزی باعث می‌شود که به این نتیجه می‌رسیم که باید طلاق بگیریم.»

میلانی اظهار کرد: «با گذشت زمان فاصله نسل‌ها در حالتی تصاعدی بالا می‌رود و نسل‌های بعدی در مشورت و همفکری از نسل‌های پیشین خود کمک نمی‌گیرند چون احساس می‌کنند فاصله زیادی میان آنها حاکم است در این حالت زندگی مدرن نقش جدیدی چون روانشناس را تعریف می‌کند.»

کارگردان فیلم «دو زن» بیان کرد: «در این مدتی که به کارگردانی مشغول هستم دچار تناقضی شده‌ام که برگرفته از نظرات افراد در خصوص اثر من است آن گونه که زمانی که فیلمی در طبقه اجتماعی پایین ساخته می‌شود و فیلم‌های مدرنی که می‌سازم در هر دو طیف مورد نقد قرار می‌گیرم. در حالی که مهم این است، هر قصه‌ای در چه طبقه‌ای بهتر جواب می‌دهد.»

در ادامه مریلا زارعی که تجربه همکاری در سه فیلم را با تهمینه میلانی داشت روی خط هفت حاضر شد و با بیان تجربیات خود گفت: «مباحث اخلاقی بسیاری را ازایشان یاد گرفته‌ام، او مسلم یک مادر و زن ایرانی نیز هستند.»

تهمینه میلانی نیز پس از پایان صحبت‌های زارعی اشاره داشت: «جوانان امروز در سینمای ایران فراموش شده‌اند. آنچنان که سریال‌های تلویزیونی ۲۰ سال و سینما دو تا سه سال عقب‌تر ازمردم هستند، اما مردم و جامعه راه خود را پیش می‌روند. در هر صورت عقل ایجاب می‌کند که مسائل جوانان را بررسی کنیم. تعریفی که از مدرنیته در کشور می‌شود تعریف غلطی است و اگر که ما مسائل را بررسی نکنیم و همچنان روی آنها در پوش گذاشته شود آنها در زیر می‌پوسند.»

این کارگردان درپایان گفت: «مشکل اساسی با کلمه آبرو دارم چرا که به نظرم باید در این کلمه بازنگری شود این که به سبب آبرو نشود کاری کرد آسیب‌زا است. درهرحال خودمان باید خودمان را درست کنیم و باید در هویت فردی، قومی، شهری و کشوری خود بازنگری داشته باشیم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج