جاباما
۱۵۳۲۵
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

آيا لايه‌برداري براي همه پوست‌ها مناسب است ؟

لايه‌ برداري پوست مثل آرایشگرهای حرفه ای

لايه‌برداري باعث مي‌شود، سلول‌هاي مرده از روي سطح پوست برداشت شوند و جا براي سلول‌هاي نو و جوان باز شود تا پوست با اين سلول‌هاي جوان، ظاهري جوان‌تر پيدا كند. شما مي‌توانيد با توجه به نوع پوست خود، بهترين روش را براي از بين بردن لايه‌هاي مرده پوست انتخاب كنيد.

لايه‌ برداري پوست مثل آرایشگرهای حرفه ای

لايه‌ برداري پوست مثل آرایشگرهای حرفه ای

مرده‌ها را برداريد

چرا لايه‌برداري؟

بعد از اين‌كه سلول‌هاي پوستي شكل مي‌گيرند به مرور روي سطح پوست يعني لايه اپيدرم مي‌آيند، خشك مي‌شوند و مي‌ميرند. وقتي سلول‌هاي مرده روي سطح پوست قرار مي‌گيرند، باعث مي‌شوند كه پوست شما ضخيم، زبر و مرده به‌نظر برسد. با افزايش سن، قدرت پوست براي دفع سلول‌هاي مرده كاهش مي‌يابد، در نتيجه بهتر است كه با يك عامل خارجي اين سلول‌هاي مرده را از روي پوست برداريم تا باز هم احساس شادابي و تازگي را در پوست خود احساس كنيم. لايه‌برداري باعث مي‌شود، سلول‌هاي مرده از روي سطح پوست برداشت شوند و جا براي سلول‌هاي نو و جوان باز شود تا پوست با اين سلول‌هاي جوان، ظاهري جوان‌تر پيدا كند. معمولا لايه‌برداري پوست به ۳ روش مكانيكي، شيميايي و لايه‌برداري با ليزر انجام مي‌شود. شما مي‌توانيد با توجه به نوع پوست خود، بهترين روش را براي از بين بردن لايه‌هاي مرده پوست انتخاب كنيد.


با جوجو با دوست شويد

اگر پوست چرب داريد:

بهتر است به‌دنبال لايه‌بردارهايي باشيد كه از سطح پوست و منافذ پوستي لايه‌برداري مي‌كند. ماساژ صورت با روغن جوجوبا نيز باعث لطيف شدن پوست و جلوگيري از چرب شدن دائمي آن مي‌شود. طبق يافته‌هاي پژوهشگران بهتر است كه در هفته بيشتر از يك بار از لايه‌بردار استفاده نكنيد زيرا استفاده بيش از حد از لايه‌بردارها باعث به‌وجود آمدن غده‌هاي چربي و در نتيجه وخيم‌تر شدن اوضاع جوشها مي‌شود.


لايه‌ برداري پوست مثل آرایشگرهای حرفه ای

راه‌هاي مختلفي در دسترس شماست

اگر پوست معمولي داريد:

اگر شما جزو آن دسته از افراد خوش شانسي هستيد كه نه پوست خيلي چربي دارند و نه پوست خيلي خشك، پوست شما معمولي است، بنابراين مي‌توانيد راه‌هاي مختلفي را براي جوان ماندن پوست‌تان تجربه كنيد. با استفاده از يك دستمال مرطوب يا آغشته به كرم لايه‌بردار، سطح پوست خود را در فواصل زماني ۵ تا ۱۰ ثانيه ماساژ دهيد. ماساژ پوست باعث مي‌شود، لايه‌بردارها و مواد محافظ پوست عملكرد مطلوب‌تري داشته باشند.


لايه‌ برداري پوست مثل آرایشگرهای حرفه ای

از برخورد فيزيكي بپرهيزيد

اگر پوست شما مستعد آكنه است:

لايه‌برداري براي پوست شما بسيار مهم است چون پوست شما بيشتر سلول‌هاي مرده توليد مي‌كند و اين سلول‌هاي مرده به راحتي روي سطح پوست باقي مي‌مانند و باعث بسته شدن منافذ پوستي مي‌شوند و در نتيجه پوست شما بيشتر دچار آكنه مي‌شود. استفاده از لايه‌بردارهاي مكانيكي مي‌تواند آكنه‌هاي شما را بدتر كند، بنابراين بهتر است كه يك برنامه منظم براي لايه‌برداري از پوست خود داشته باشيد. اگر فكر مي‌كنيد پوست شما به يك درمان جدي احتياج دارد، بهتر است با مشورت يك متخصص پوست از رتينوئيدها استفاده كنيد.


اهميت ماساژ دايره‌اي

اگر پوست خشك و حساس داريد:

پوست‌هاي خشك معمولا نياز به مراقبت بيشتري دارند پس بهتر است كه بيشتر از ساير افراد مراقب سلامت و شادابي پوست حساس خود باشيد. بهتر است از لايه‌بردارهايي استفاده كنيد كه AHA دارند چون پوست شما فقط احتياج دارد كه لايه سلول‌هاي مرده از روي آن برداشته شود و بنابراين بايد از موادي استفاده كنيد كه باعث خشكي پوست شما نشوند. پيش از استفاده از لايه‌بردار، اول پوست خود را مرطوب كنيد و سپس به آرامي سطح پوست را با كرم لايه‌بردار مناسب پوست‌تان ماساژ دهيد. فراموش نكنيد كه ماساژ پوست بايد به‌صورت دايره‌اي شكل و به آرامي انجام شود و در نهايت اگر پوست شما خيلي خشك و حساس است بهتر است زيرنظر پزشك، لايه‌بردار مناسب را انتخاب كنيد تا درگير دردسرهاي بعدي نشويد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

لايه‌ برداري پوست مثل آرایشگرهای حرفه ای



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج