جاباما
۱۵۳۳۱۰
۱ نظر
۵۰۱۸
۱ نظر
۵۰۱۸
پ

از قیمت های غیرمنطقی خدمات آرایشی باخبر شوید

چه کنیم در آرایشگاه‌ ها کلاه سرمان نرود؟

در دورانی که همه چیز با ملاک ظاهری آن سنجیده می‌شود و ازدواج ، توجه و تحسین کردن افراد و حتی پیدا کردن شغل بر مبنای زیبایی ظاهری آنها اتفاق می‌افتد نباید از دیدن افرادی که برای زیبا و متفاوت‌تر شدن هزینه‌های فراوانی صرف می‌کنند، متعجب شد.

چه کنیم در آرایشگاه‌ ها کلاه سرمان نرود؟
مجله سیب سبز - شقایق جعفری: در دورانی که همه چیز با ملاک ظاهری آن سنجیده می‌شود و ازدواج ، توجه و تحسین کردن افراد و حتی پیدا کردن شغل بر مبنای زیبایی ظاهری آنها اتفاق می‌افتد نباید از دیدن افرادی که برای زیبا و متفاوت‌تر شدن هزینه‌های فراوانی صرف می‌کنند، متعجب شد. رنگ و مدل‌های متفاوت مو که این روزها در ظاهر خانم‌های شهر توجه بسیاری از رهگذران را به خود جلب می‌کند، در انواع و اقسام سالن‌های زیبایی انجام می‌شود که تنهایک ساعت وقت گذراندن در این سالن‌ها هزینه زیادی به جیب‌تان تحمیل می‌کند. از کوتاه کردن مو گرفته تا انواع ماساژ و فالگیری و هزار و یک جور خدمات متفاوت دیگر که هزینه‌های آن معادل یک ماه حقوق کارمندی است.

مش‌های فانتزی، بافت‌های‌ آفریقایی و مکزیکی ، اکستنشن مو، کاشت ناخن، تاتو ابرو و چشم تنها بخشی از خدمات سالن‌های زیبایی است که خانم‌ها امروز از آن برای افزایش زیبایی استفاده می‌کنند. در این رقابت سخت و تنگاتنگ به منظور افزایش زیبایی، آرایشگاه‌های زنانه بازار داغی را برای خود دست و پا کرده اند و با انواع و اقسام مدل‌های غربی که حتی تلفظ نام بسیاری از آنها هم دشوار است، تلاش می‌کنند به تب زیبایی در بین خانم های جوان دامن بزنند.

خدماتی که در آرایشگاه‌های زنانه با قیمت‌های متفاوت و گاه حیرت‌آور ارائه می‌شوند. قیمت‌هایی که آب و هوای منطقه‌ای که در آن قرار دارید هم در آن تاثیرگذار است. اما آرایشگاه‌های زنانه خدمات مختلف خود را به چه قیمتی ارائه می‌کنند؟ با وجود اینکه اتحادیه نظارت بر آرایشگاه‌های زنانه هر سال نرخ قیمت‌ها را تعیین می‌کند اما به وضوح تفاوت قیمت را در میان آرایشگاه‌های شمال و جنوب شهر می‌توان دید.

آرایش موی سر بیشترین تنوع را بین تمامی خدمات آرایشگاه به خود اختصاص داده است تا جایی که شما حتی برای کوتاهی ساده مو قیمت‌های متفاوتی را در آرایشگاه‌های سطح شهر می‌شنوید و هر چه به مناطق شمالی شهر نزدیک‌تر شوید، نرخ هزینه‌ها هم افزایش پیدا می‌کند. کوتاهی مو در آرایشگاه‌های جنوب و مرکز شهر ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان هزینه دارد اما هنگامی که به یک آرایشگاه معروف‌تر در خیابان‌های شمال تهران مراجعه می‌کنید این قیمت سه تا چهار برابر می‌شود به گونه‌ای که با هزینه‌ ۳۵ تا ۴۵ هزار تومان برای کوتاهی مو مواجه می‌شوید و زمانی‌که دلیل این قیمت بالا را می‌پرسید این پاسخ را دریافت خواهید کرد که ما کاری متفاوت‌، باکیفیت و با محصولات متفاوت به شما ارائه می‌دهیم.

چه کنیم در آرایشگاه‌ ها کلاه سرمان نرود؟

با یک میلیون گیس بلند شوید

اکستنشن یا اضافه کردن مو در لابه‌لای موهای طبیعی (که برای بلندتر کردن و پرپشت نشان دادن مو به کار می‌رود) یکی از پر طرفدارترین خدمات ارائه شده این روزها در آرایشگاه‌های زنانه است. اکستنشن مو در آرایشگاه‌های مختلف قیمت متفاوتی دارد به گونه‌ای که از شاخه‌ای ۱۵۰۰ تومان شروع و تا پنج یا شش هزار تومان متغیر است.

به عنوان مثال برای فردی که موهایی کم پشت دارد در آرایشگاه‌های مرکز شهر اکستنشن مو۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت و حتی در برخی مواقع خود فرد باید شاخه‌های مو را خریده و برای آرایشگر ببرد. اما اضافه کردن همین مقدار مو برای فردی با موهای نه چندان کم‌پشت در آرایشگاه‌های بنام شمال شهر حدود یک میلیون تومان برای شما آب می‌خورد. البته این رقم متناسب با میزان مو و بلندی و کوتاهی آن متغیر است.

بافت ۴۰۰ -۵۰۰ هزار تومانی

بافت مو هم از آن دسته خدماتی است که این روزها میان دختران رواج بسیاری یافته است و اکثر ما شاهد انواع مدل‌های بافت از آفریقایی و مکزیکی تا خلیجی و عربی هستیم اما اگر بخواهید از جزئیات قیمت‌های هر نوع بافت مو بیشتر بدانید، باید بگوییم که بافت آفریقایی فقط برای جلوی موها۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان هزینه دارد و مبلغ بافت تمام مو در آرایشگاه‌های شمال تهران از ۲۰۰ هزار تا ۴۰۰ هزار تومان متغیر است و هر چه بافت ریزتر باشد هزینه آن بیشتر می‌شود. گرچه پیاده کردن این هنر روی سر شما با دستگاه‌های متفاوتی مثل مهره، کش و نخ‌های رنگارنگ هزینه بیشتری را برای شما دربر خواهد داشت.

مش؛ فویلی ۱۲ هزار تومان

رنگ کردن و استفاده از رنگ موها در دنيا گسترش چشمگيري يافته به طوري كه استفاده از رنگ مو مثل عطر و ادکلن در فصول مختلف تغيير مي‌كند و با تب تندی که دارد بازار داغی را هم با خود به آرایشگاه‌ها می‌برد به طوری که با شروع فصل تابستان متقاضيان به سمت رنگ روشن گرايش پيدا مي‌كنند و با تغيير فصل و شروع سرما رنگ‌هاي تيره جانشين رنگ روشن مي‌شود و همین تغییر‌های فصلی ماهانه جیب عده‌ای از آرایشگران پایتخت را پر می‌کند. علاوه بر این تعداد فراوانی متقاضی هر روزه براي پوشاندن تار‌هاي سفيد مو يا زيبا‌تر جلوه دادن موها با رنگ‌هاي شيميايي به سالن‌های آرایشی مراجعه می‌کنند.

وقتی با برخی پرسنل در مورد نرخ رنگ کردن موها با اندازه‌های مختلف وارد بحث می‌شویم از هر دری قیمت می‌دهند و برای بالا بودن قیمت‌های‌شان دلایل متفاوتی ارائه می‌دهند. برای مثال مش مو در سالن‌های شرق و مر کز تهران از فویلی ۴ هزار تومان تا ۷ هزار تومان قیمت دارد در حالی که همین مش در سالن‌های شمال شهر از ۷ هزار تومان آغاز و تا ۱۰ الی ۱۲ هزار تومان است. هزینه‌هایی که اگر با ماشین حساب جمع کنید گاهی برای برخی خانواده‌ها در حد درآمد یک ماه آنهاست و با این اعداد و ارقام چرخ‌های زندگی‌هایی می‌چرخد.

از ماساژ با سنگ داغ تا فشار درمانی

بین خدمات متفاوت و پرطرفداری که این روزها سالن‌های آرایشی رقابتی تنگاتنگ در ارائه آن دارند، ماساژ هم طرفداران خود را دارد. ماساژ که نوعی تراپی جهت درمان عارضه‌های روحی و جسمی است در انواع متفاوت و تخصصی انجام می‌شود. در یکی از سالن‌های معروف پایتخت که این ماساژها به صورت تخصصی ارائه می‌شود، ماساژ بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه است که در مواردی با توجه به نیاز ماساژ گیرنده ممکن است تا ۹۰ دقیقه هم افزایش یابد. ماساژور یکی از سالن‌های معروف پایتخت در مورد انواع ماساژهای این سالن و هزینه‌های آن به شما توضیح می‌دهد :

با ۷۵ هزار تومانریلکس شوید

ماساژ ریلکسیشن یا ریلکسی به دو نوع تایلندی(تای ماساژ) و سوئدی از نوع شرقی و غربی تقسیم می‌شود که در این نوع ماساژ‌ها با تکنیک‌های خاص به مبیلیزیشن عضلات می‌پردازیم. این تکنیک‌ها در ماساژ گیرنده حالت ریلکسی ایجاد می‌کند و برای افرادی که زندگی توام با استرس دارند بسیار مناسب است و توصیه می‌شود این ماساژهای ریلکسی حداقل یک بار در هفته مورد استفاده قرار گیرند. هر نیم ساعت این ماساژها برای شما ۷۵ هزار تومان تمام می‌شود.

دیپ تیشو با ۸۰ هزار تومان

ماساژ دیگر دیپ تیشو است که در این ماساژ با وارد کردن فشارهای عمقی روی گردن، سرشانه، کمر، پهلو، داخل و خارج ران گرفتگی‌های عضلانی را از بین می‌بریم. فشارها با نظم خاصی روی تریگرپینت وارد می‌شوند و طی ۱۰ تا ۱۲ جلسه تکرار این ماساژ همراه با مصرف ویتامین C و گرفتن دوش آبگرم نرمی خاصی در عضلات حس می‌شود. قیمت هر جلسه نیم ساعته این ماساژ هم حدودا ۸۰ هزار تومان است .

ماساژ مخصوص میگرنی ها

ماساژ میگرن هم نوع دیگری از ماساژ است که برای مشتریان خاص خود ارائه می‌شود. از آنجایی که مبتلایان به میگرن در سیکل‌های خاصی دچار سردرد می‌شوند، این نوع ماساژ که فقط روی سر، صورت و پیشانی انجام می‌شود، دفعات میگرن را کم کرده،

به مرور زمان با تکرار ماساژ اینتروال درد میگرن عقب می‌افتد و درنتیجه درمان می‌شود. این نوع ماساژ هم بسته به دوره و تعداد جلسات بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان هزینه دارد.

چه کنیم در آرایشگاه‌ ها کلاه سرمان نرود؟

کاشت و طراحی ناخن

زیبایی و بهداشت ناخن نیز یکی دیگر از خدماتی است که از تیغ زیبایی آرایشگر در امان نمانده است. کاشت ناخن و فرنچ آن برای زیباتر شدن این عضو در آرایشگاه‌های زنانه انجام می‌شود و گاه کاشت ناخن به قدری با روش‌های نامناسب و غیر بهداشتی انجام می‌شود که موجب عفونت می‌شود. اما کاشت ناخن چه مقدار هزینه به همراه دارد؟

هم‌اکنون کاشت ناخن در آرایشگاه‌های شمال شهر با قیمت‌های متفاوتی از ۸۰ تا ۱۵۰ هزار تومان انجام می‌شود همچنین هزینه مانیکور و پدیکور ناخن از ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان متغیر است اما این بالا و پایین شدن قیمت‌ها گاهی آن قدر زیاد است که مشتری با خارج شدن از سالن ساعت‌ها حساب و کتاب می‌کند تا راز این همه تفاوت قیمت را در بین ناخن‌کارها بفهمد.

قیمت گذاری ما حساب کتاب ندارد

نرگس یکی از ناخن‌کارهای سالن زیبایی در مرکز شهر که پنج سال است کار ناخن انجام می‌دهد، می‌گوید: «تفاوت قیمت‌ها کاملا سلیقه‌ای است و متاسفانه هرکس هرقدر که دلش می‌خواهد از مشتری بابت کاری که انجام می‌دهد پول می‌گیرد.

من خودم دو روز از هفته را در سالنی در الهیه کار می‌کنم و بنا به درخواست صاحب سالن قیمت‌هایم را ۱۰ هزار تومان بیشتر از قیمت معمول حساب می‌کنم. موادی که برای کاشت تهیه می‌کنیم ارزان نیستند اما بالا بودن قیمت بعضی از دوستان همکار من هم کاملا غیرمنصفانه است.» بعد از آگاهی از قیمت کاشت باید بدانید نرخ ترمیم هم در سالن‌های مختلف از ۲۵ هزار تومان تا ۵۰ هزار تومان است که متناسب با مکان آرایشگاه و خدماتی که ارائه می‌شود متغیر است.

عروس‌هایی با ظاهرهای میلیونی

بعداز بررسی خدمات ریز و درشت آرایشگاه‌ها اکنون به نقطه‌ای می‌رسیم که امضای اصلی کارنامه کاری سالن‌های آرایشی موفق و پردرآمد محسوب می‌شود. خدمات عروس با کلی پکیج پر و پیمان و وسوسه‌انگیز از سودآورترین بخش‌های یک سالن آرایشی است. زمانی که برای گرفتن قیمت و مشاهده آلبوم‌های عروس به آرایشگاه‌های مختلف در بالا شهر و پایین شهر سر می‌زنید با قیمت‌های متفاوت و نجومی مواجه خواهید شد.

هزینه‌ آرایشگاه‌های شمال تهران دو تا سه برابر آرایشگاه‌های جنوب شهر است و یکی از ملاک‌های این آرایشگاه‌ها برای دریافت هزینه‌ بیشتر اسم و رسم‌دار بودن آنهاست. زمان آرایش صورت عروس یا مواد به کار رفته و هنر آرایشگر هم اصلا مهم نیست؛ مهم محله است.

عروس با دو میلیون اختلاف قیمت

اختلاف هزینه آرایش عروس در دو آرایشگاه مشابه با منطقه‌های متفاوت حدود یک میلیون تومان است. سالنی شیک و معروف در تهران دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بابت خدمات عروس هزینه دریافت می‌کند در حالی که مشابه همین سالن خدمات کامل خود را تنها با یک میلیون تومان انجام می‌دهد (نکته: اتحادیه نرخ ۲۰۰ هزار تومان را برای خدمات عروس ابلاغ کرده است).

در تماسی که با آرایشگر معروف یک سالن آرایشی معروف برقرار کردیم، متوجه شدیم که او دلیل بالا بودن قیمت خدمات عروس خود را خاص بودن سبک آرایش و برندهای باکیفیتی که استفاده می‌کند می‌داند. او می‌گوید: «عروس‌هایی که از سالن من خارج می‌شوند خاص و متفاوت هستند. بهترین برندها را برای مو و صورت مشتریانم استفاده می‌کنم و تمام خدمات من تضمینی است. ما هم قیمت‌ها و مشتریان خاص خودمان را داریم که قطعا قبل از ورود به سالن از قیمت‌های ما مطلع هستند.

خدمات ما شامل كوپ جهت متناسب شدن تار مو با مدل شینيون، دو رنگ مو با دو تناژ متفاوت برای عروسي و عكس مدلينگ، دو نوع شینيون براي دو مراسم عروسي، اصلاح ابرو و صورت، فرآيندي لازم جهت آماده‌سازي پوست براي اجراي هر چه بهتر ميكاپ، وكس كامل بدن براي لطافت پوست بدن، ماساژ جهت از بين بردن استرس ناشي از برگزاري مراسم‌ و ريلكس شدن، مانيكور و پديكور و در‌نهایت تجدید ميكاپ عروس بعد از عکاسی آتلیه است که در این سالن‌ها به عروس‌خانم‌ها ارائه می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدماتشون خاص نیست بلکه سالن هاشان خاص است وپول اجاره ان راطبیعتا مشتریان محترم تقدیم کنند !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج