۱۵۶۱۰۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

یک نماینده: مردم را از نان ارزان محروم نکنید

عضو کمیسیون اجتماعی و رییس فراکسیون کارگری مجلس درباره قیمت نان گفت: از آنجا که توان مالی این خانوارها بسیار پایین است و قدرت خرید پایینی دارند باید این مسائل در سیاست گذاری قیمت نان مورد توجه مسوولین اجرایی کشور قرار گیرد.

خبرگزاری ایلنا: هیات وزیران در تاریخ ۱۴ آبان ۹۳ تصویب کرده است، «قیمت انواع نان از اول آذر ماه ۱۳۹۳، حداکثر به میزان ۳۰ درصد جهت جبران تعدیل قیمت گندم و افزایش سایر هزینه های دو سال اخیر کارخانجات آسیابانی و نانوایی ها نسبت به قیمت های رسمی و مصوب سال ۱۳۹۲ در سراسر کشور افزایش می یابد.» گفته می شود دولت بنابه دلایلی فعلاً جلوی ابلاغ و اجرای این مصوبه را گرفته است.

علیرضا محجوب با اذعان به اینکه، عمل آوری گندم در کشور به عنوان محصولی استراتژیک نسبت به دیگر محصولات کشاورزی دشوارتر است، علت آن را پدیده کم آبی و خشکسالی ذکر و تاکید کرد که با تمام این شرایط باید نان را نسبت به سایر اقلام کشاورزی ارزان تر در دسترس مردم قرار داد.

وی با بیان اینکه، سعی تمام کشورها این است که نان را بصورت ارزان در اختیار مردمشان قرار دهند، به وجود بسیاری از خانواده های مستمند تحت پوشش سازمان های حمایتی از جمله کمیته امداد و سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: از آنجا که توان مالی این خانوارها بسیار پایین است و قدرت خرید پایینی دارند باید این مسائل در سیاست گذاری قیمت نان مورد توجه مسوولین اجرایی کشور قرار گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی و رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در ادامه، میزان یارانه تخصیصی نان در شرایط فعلی را بسیار ناچیز دانست و گفت: اختصاص ماهانه ۴ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه نان برای هر نفر به خصوص خانواده های تحت پوشش سازمان های حمایتی و همچنین طبقه کارگر تنها جوابگوی تهیه دو تا سه نان در روز توسط آنان است.

محجوب در خصوص ضایعات ۳۰ درصدی نان در کشور و اینکه برخی از کارشناسان معتقدند افزایش قیمت نان، دورریز آن را کمتر خواهد کرد، گفت: هیچگاه در ایران، قیمت عامل بازدارنده نبوده و بازدارندگی قیمت همواره در یک برهه زمانی محدود موثر بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج