۱۵۶۶۱۱
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

سرقت‌ سریالی از مسافران «ترکیش ایرلاینز»

به گفته مسافران پرواز شماره TK۰۸۹۹ چهارشنبه تهران به استانبول متعلق به شرکت هواپیمایی «ترکیش ایرلاینز» همه وسایل ارزشمند چمدان‌های آنها به سرقت رفته است.

روزنامه شرق: به گفته مسافران پرواز شماره TK۰۸۹۹ چهارشنبه تهران به استانبول متعلق به شرکت هواپیمایی «ترکیش ایرلاینز» همه وسایل ارزشمند چمدان‌های آنها به سرقت رفته است.

این خبر صبح روز پنجشنبه ابتدا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و مسافران از دستبرد به چمدان‌ها و شکستن قفل آنها خبر دادند. پس از آن چندین‌نفر دیگر، هم از مسافران این پرواز و هم از کسانی که در خلال سال‌های گذشته چمدان‌هایشان در پروازهای ترکیش ایرلاینز مورد دستبرد قرار گرفته از تجربه‌های خود گفتند.

مسافران پرواز TK۰۸۹۹ که صبح روز چهارشنبه از تهران عازم «استانبول» شده بودند، پس از رسیدن به مقصد متوجه دستبرد به چمدان‌هایشان شدند. یکی از این مسافران شرح ماجرا را در «فیس‌بوک» خود اینگونه نوشت: «مسافران وقتی به «استانبول» می‌رسند متوجه می‌شوند همه چمدان‌های آنها باز شده (آنهایی که قفل بوده‌اند قفلشان شکسته شده) و تمام وسایل قیمتی آنها به سرقت رفته. نکته حیرت‌برانگیز آنجاست که تقریبا «تمام» چمدان‌ها با دقت و حوصله زیرورو شده و پول، طلا و سوغاتی‌های ارزشمند حتی اگر در مخفی‌ترین جاها پنهان شده بوده‌اند به سرقت رفته‌اند.»

مسافران این شرکت هواپیمایی از تجربیات مشابه خود در این زمینه گفته‌اند که تنها مربوط به این روزها و ماه‌ها نیست، گشتی در «وب‌سایت»های خبری و «شبکه‌های اجتماعی» حکایت از موارد مشابه متعددی دارد و این رویداد تنها مربوط به فرودگاه امام‌خمینی(ره) و تهران نیست. مسافرانی که با این شرکت هواپیمایی از دیگر شهرهای ایران مانند مشهد سفر کرده‌اند نیز تجربیاتی از این دست را روایت می‌کنند؛ یک‌نفر از دستبرد به چمدانش در سال ۱۳۸۹ خبر داده و تعداد زیادی هم در سال‌های اخیر چنین مواردی به سرشان آمده. آخرین مورد هم مسافری است که روز گذشته و پس از دیدن خبر سرقت از مسافران پرواز روز چهارشنبه شماره TK۰۸۹۹ ترکیش ایرلاینز از دستبرد به چمدان دو‌ همسفرش و سرقت ساعت گرانقیمت یکی از آنها در پرواز روز پنجشنبه همین شرکت خبر داد.

همین رویدادها حکایت از روندی همیشگی و سریالی در پروازهای این شرکت دارد.

با این حال طبق گفته مسافران مالباخته، پیگیری‌های آنها از دفتر این شرکت هواپیمایی در «استانبول» نیز به نتیجه خاصی نرسیده و آنها با نشان‌دادن فیلم لحظه ورود چمدان‌ها به فرودگاه مدعی شده‌اند دستبرد به چمدان مسافران ارتباطی به این شرکت ندارد.

برای پیگیری جزییات بیشتری از این موضوع، قضیه را با یکی از مسوولان امنیتی فرودگاه امام‌خمینی(ره) مطرح کردیم.

او در پاسخ می‌گوید: «سرقت از چمدان مسافران پروازهایی با مبدا یا مقصد ترکیه نه‌فقط در شرکت هواپیمایی «ترکیش ایرلاینز» بلکه در دیگر پروازهای ترکیه‌ای، مسبوق‌به‌سابقه است و همیشه مواردی از این دست گزارش می‌شود. اما یقینا این اتفاق در ایران رخ نداده است، در فرودگاه‌های استانبول مسایل امنیتی به‌هیچ‌وجه با دقت و جدیت رعایت نمی‌شود، دو‌سال پیش یک آدم غیرمسافر از قسمت بار وارد یک پرواز هواپیمایی اطلس‌جت به مقصد ایران شد و به تهران آمد که ما در فرودگاه متوجه ماجرا شدیم، حالا تصور کنید چمدان‌های مسافران چقدر امنیت دارند.

با این حال متاسفانه ۹۰درصد مواردی از این دست توسط مسافران پیگیری حقوقی یا رسانه‌ای نمی‌شود. با این حال با قاطعیت می‌توانم بگویم تاکنون هیچ موردی که حکایت از دستبرد به وسایل مسافران داشته باشد در تهران رخ نداده چون سیستم امنیتی ما در این زمینه بسیار قوی است.»

علاوه‌بر این، شاکری، مدیر روابط‌عمومی فرودگاه امام‌خمینی(ره) نیز که قول رسیدگی به این ماجرا را می‌دهد، مسبوق‌به‌سابقه‌بودن سرقت از چمدان مسافران در پروازهای شرکت‌های ترکیه‌ای را تایید می‌کند و می‌گوید بخش زیادی از افرادی که چنین مواردی برایشان رخ می‌دهد چون در حین مسافرت هستند و اغلب هنگام رسیدن به فرودگاه‌های شهر استانبول متوجه ماجرا می‌شوند حوصله و زمان لازم برای پیگیری ماجرا را ندارند و به همین دلیل آن را پیگیری نمی‌کنند.

«ترکیش ایرلاینز» شرکت هواپیمایی با نمادی از پرچم ترکیه است که در سال ۱۹۳۳ به دستور مصطفی کمال آتاتورک تاسیس شد و طبق گفته مدیرانش در حال حاضر روزانه به ۲۴۷ مقصد، در اروپا، آسیا، آفریقا و ایالات متحده آمریکا پروازهای مستقیم دارد. این شرکت در حال حاضر در ناوگان هوایی خود، دارای ۲۵۰ فروند هواپیمای جت مسافربری است و ارزش کل دارایی‌هایش در سال ۲۰۱۳ برابر با ۴/۲۵میلیارد لیره ترک برآورد شده است.

استانبول سال‌هاست یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگران ایرانی است. بر اساس آمارهایی که «شرق» از آژانس‌های گردشگری تهران و فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) به دست آورده به صورت میانگین هر هفته بیش از ۶۰پرواز، مسافران را از تهران به این شهر آسیایی-اروپایی منتقل می‌کند که از این تعداد در مجموع بیشتر از ۴۰پرواز توسط شرکت‌های هواپیمایی ترکیه‌ای مانند «ترکیش ایرلاینز»، «اطلس‌جت» و «پگاسوس» انجام می‌شود.

این در حالی است که نرخ بلیت‌های رفت و برگشت این شرکت‌های هواپیمایی به نسبت پروازهای شرکت‌های ایرانی که به مقصد همین شهر روزانه رفت و آمد می‌کنند به صورت میانگین بین ۲۰۰ تا ۴۰۰هزار تومان گران‌تر است. با وجود این به نظر می‌رسد مسوولان این شرکت‌ها با وجود سود بسیار زیادی که از قبل جابه‌جا کردن مسافران ایرانی به ترکیه به دست می‌آورند کمترین تلاشی را برای حفظ حداقلی امنیت وسایل آنها به کار نمی‌گیرند.

برای تکمیل این گزارش تلاش شد با نماینده این شرکت هواپیمایی کشور ترکیه در ایران نیز گفت‌وگو شود اما در دسترس نبود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یولا

      این همه ادم وسایل قیمتیشون دزدیده شد هیج کس شکایت نکرد؟عقل سلیم قبول نمیکنه. عزیزم یه داستان دیگه برای خراب کردنشون پیدا کن.

    • میرحامد

      ترکیش ایر لاین جزو 5 هواپیمایی بزرگ دنیاس، مشخصه از تهران به استامبول فرودگاه تهران مقصره عقل سلیم اینو میگه

    • بدون نام

      آخه كدوم ادم عاقلى پول و طلاشو تو چمدون بار ميزاره؟

    • بدون نام

      صحیح نیست برای تخریب یک خط هوایی معتبر از این ترفندها استفاده کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج